غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

چون تو را نوح است کشتی بان ز طوفان غم مخور

چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۴۸ ب.ظ

چند روزی هوای دلم عجیب طوفانی بود! بادهای سهمگین آرامشم را سلب کرده بودند! با انتخاب پناهگاه نامناسب عذاب الیم و لذت زودگذر را همزمان می چشیدم. مثل مسافر سرگردان کشتی طوفان زده دریازدگی را تجربه میکردم.  امروز دیگر طاقتم طاق شد. درونم الهم لبیک می گفت. پناه می خواستم اما طلبکارانه! آخر اختیار طوفان که دست من نبود. آن پناهگاه را هم از سر ناگزیری برگزیده بودم. حس کودکی  را داشتم که کار اشتباهی کرده و می داند مورد غضب و شماتت مادر است ،اما...


اما دلم بیش از هر چیز آغوش مادر را می خواست که نوازشم کند، دلجویی کند و بگوید برای هر کسی پیش می آید، من کمکت می کنم که جبران کنی. آسمان دلم تاب نیاورد آنقدر بارید تا ابرهای سیاه بیرنگ شدند.


کتاب حرف های مادر را گشودم گفته بود به وعده هایش عمل می کند!


دلم شعر حافظ خواست، نشانه گیری خواجه ی اهل راز بر حیرتم بیفزود:


دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نگشت


                                  دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور


هان مشو نومید چون واقف نئی از سرغیب


                                   باشد اندر پرده بازیهای پنهان غم مخور


ای دل ار سیل فنا بنیادهستی برکند


                             چون تو را نوح است کشتی بان ز طوفان غم مخور

۹۲/۰۶/۰۶
صبا ..

حافظ

حرف دل