غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

query

پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۴۲ ب.ظ

کوئری چست؟

بیان در خواست شما به زبانی شبه انسانی و بدون بیان جزئیات برای بازیابی اطلاعات و دخل و تصرف در پایگاه داده ها!! 


به دنیا که فکر می کنم، به خواست هام، به خواسته های دوستانم، به شرایط موجود، فقط یاد تعریف کوئری می افتم که به شیوه بازیابی اطلاعات هیچ کاری نداریم و فقط با یه عالمه شرایط دلخواه می گی من این اطلاعات رو می خوام. 


شب تولد امام رضاست، جدیدا دارم می بینم چیزهایی که نوشتم و اصلا هم به چه جوری محقق شدنش فکر نکردم و شبیه آزرو بوده؛ انگار از یه راه هایی میشه محقق باشه. 


حضرت دوست مهربان


هستی تو، بزرگترین پایگاه داده ای هست که بشر باهاش سر و کار داره. 


من کوئری هام روی هستی تو ران میکنم. به زبان انسانی. 


قطعا فریم ورک تو پیشرفته ترین فریم ورک موجود هست.


و قطعا زمان پاسخ دهی تو به کوئری های من بر اساس بهینه ترین الگوریتم هاست. و خب مسلم هست که ممکنه کوئری من بهینه نباشه. 


اما بدترین کوئری ها هم جواب می دن و البته فریم ورک های هوشمند خودشون کد را بهینه می کنند و پیشنهاداتی برای بهبود کد دارن و البته که روی هر پلتفرمی جواب میدن.


پس من نه به شیوه پاسخ دهی به کوئری هام فکر میکنم و نه چیز دیگر. تمرکز من روی صحیح بودن کوئری ام هست. 


خودت به شیوه و الگوریتم خودت در سریع ترین زمان ممکن، نتایج کوئری های من را به صورت ویژوال نمایش بده.




پ.ن: معلوم است دلم لک زده برای مباحث تخصصی.

۹۶/۰۵/۱۲
صبا ..

حرف دل

نظرات  (۳)

سلام. خوبین؟ 
پاسخ:
سلام.

شکر. :)
طرز فکر زیبایی نسب به هستی دارین.
پاسخ:
:)
۱۳ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۰۶ محبوب حبیب
سلام صبا جون
:) 
خیلی خوبه که فقط تمرکزت روی بهینه سازی query خودته. میشه روش های بهینه سازی ای که به کار می بری هم بگی؟
ما که همش داریم به لحظه هایی فکر می کنیم که query  رسیده دست سرور کائنات و هی فکر میکنیم چرا نتیجه اجراش یه چیزی متفاوت از تصور ماست :دی 
خوش به حالت که یه Oracle داری که همه جوره بهش اعتماد داری. این اعتماده بهترین چیزه 
پاسخ:
سلام عزیزززم

واقعیتش اینه که من معتقد شدم!! باید رو اون بخشی کار کنم که مربوط به منه و در حد توانم هست.

واسه بقیه ش خودمو هم بکشم تاثیری نداره. پس نه تنها خودم رو نمی کشم بلکه سعی بکنم آرامشم رو حفظ کنم. بارها تا لب پرتگاه رفتم ولی یکی برم گردونده. منم بهش اعتماد کردم دیگه.