غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

ما راحت طلب ها!

شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰ ب.ظ

دارم به کارهای خودم میرسم و از لب تاپم نوحه پخش میشه!


همزمان به راحت طلبی مون و خودشیفتگی و خود برتر بینی مون فکر میکنم!!اینکه مردمی هستیم که می خوایم بدون ذره ای تلاش و زحمت به همه چیز برسیم! چون شیعه هستیم و اصلا دنیا خلق شده که آخرش ما فقط بمونیم و به حق مون برسیم!!


اینقدر راحت طلبیم که هر کار دلمون می خواد میکنیم، دل می شکونیم، حق الناس به گردن مون هست و هزار یک جور کم کاری و ... بعد خیلی راحت با لباس مشکی و گریه برای حسین و در متفکرانه ترین حالتمون چند تا سخنرانی شنیدن می خوایم دنیا را گلستون و آخرتمون رو آباد کنیم.


اینقدر راحت طلبیم که فکر میکنیم اگر یک دیگ برنج و شعله زرد و ... درست کنیم و بین جماعت سیر و بی نیاز پخش کنیم دیگه خدا مدیونمون میشه و شکرش رو بجا آوردیم و در جهت احیای اسلام و معنویت و ترویج شیعه گام برداشتیم و باید منتظر معجزه هاش و انواع برکت باشیم.


اینقدر راحت طلبیم که تو صف می ایستیم که به غذای نذری که حق ما نیست! و پشتش یه دنیا اسرافه برسیم و بهونه مون اینه که تبرکه!! و خوشحالیم به اندازه دو وعده لازم نیست آشپزی کنیم و مرتکب عمل مکروه پخت و پز تو روز عاشورا نشدیم!


اینقدر راحت طلبیم که هر چی می بینیم میگیم مهم نیته! دلت با حسین و با خدا باشه بی خیال این ظواهر زشت و عجیب غریب!! ما که از نیت شون خبر نداریم!!


اینقدر راحت طلبیم که سنت های غلط رو می بینیم و به اسم نوستالژی و زنده شدن خاطرات بچگی نه تنها هیچی نمی گیم که لذت هم می بریم و کمک هم می کنیم که این دیوار کج تا ثریا بره!


اینقدر راحت طلبیم که در با وجدان ترین و خوش فکرترین حالتمون دیگ نذری یا پول نذری مون رو میدیم به 4 تا فقیر و فکر میکنیم که چقدر روشن فکریم که غذای یک ماه یه خانواده رو تأمین کردیم! راحت ترین کار همیشه توزیع ماهی بوده بجای یاد دادن ماهیگیری!


اینقدر راحت طلبیم که مطمئنیم عاقبت همه ی ما عاقبت حر هست و بالاخره ما هم نجات پیدا میکنیم!


اینقدر راحت طلبیم که فقط مردم کوفه رو لعنت میکنیم اصلا فکر نمی کنیم که شبیه ترین مردم به مردم کوفه ایم! که ایکاش در حد مردم کوفه بودیم!! که چشمون رو همه چیز بستیم.


اینقدر راحت طلبیم که فقط می گیم الهم العن عمر بن سعد و شمرا و  فکر میکنیم دیگه خدا الی یوم القیامه لعنتشون کرده و اونا تموم شدن و فکر نمیکنیم عمربن سعد درون ما بجای پیشنهاد حکومت با دو تا بشقاب نذری متزلزل میشه!


اینقدر راحت طلبیم که یزید رو نفرین میکنیم ولی فکر نمیکنیم تو مجلسی نشستیم که یزید بانی ش هست. همونی یزیدی که اولین و بزرگترین مجلس عزا رو برای حسین گرفت!


اینقدر راحت طلبیم که پای روضه رباب و علی اصغر زار می زنیم و حاضر نیستیم چشمای خیس از اشکمون رو به هزار علی اصغر و رباب دوره برمون باز کنیم و نگذاریم رباب های دور و برمون خونین جگر بشن!


اینقدر راحت طلبیم که ژست روشن فکری میگیریم و همه چیز رو زیر سوال می بریم و خودمون رو به راحتی میکشیم کنار!


اینقدر راحت طلبیم که فقط منتظریم یه مهدی بیاد و همه مشکلاتمون رو حل کنه!


شب عاشورای 1439

۹۶/۰۷/۰۸
صبا ..

حرف دل

درد

نظرات  (۵)

سلام. نوشته بسیار بسیار بسیار زیبا و جامعی بود.
ما باید بپذیریم که بسیاری از ......
بگذریم؛ عهد کرده ام از چیزی ایراد نگیرم !!
پاسخ:
سلام‌ برادر

چه عجب یادی از ما و غارمون کردین؟!!

خانم بچه ها خوبن؟

لطف دارید.
چه عهد خوبی :)
حرف شما رو کاملا قبول دارم و شکی ندارم که باید فرهنگ رو ارتقا داد یا اصلا عوض کرد. باید نوع دوستی و انسانیت در ما مردمی که ادعای مسلمانی داریم و می دونیم اگر همسایه ما گرسنه و بی پناه باشه و ما سیر مسلمان نیستیم. ولی همه اینا به کنار ولی عزاداری به هر شکلی مورد قبول هست و چقدر جوانهایی رو می بینیم که جذب همین هیات ها می شند. میگن امام حسین کشتی نجات هست و نگاه نمی کنه که در چه حدی از انسانیت قرارداری . اگر روزنه ای از هدایت در ما ببینه دستگیری میکنه .در واقع شیعه مهمترین شعارش ظلم ستیزی....
کلا حرفاتون کاملا صحیح و می دونم چقدر انسان خوشفکر و زیبا بین هستی و چقدر دغدغه خوب بودن و خوب زیستن رو دارین. خیلی از متن هاتون لذت می برم هم نکته بین و مملو از ایمان و جهان بینی توحیدی هست. به هرحال نظرم رو گفتم و همین . موفق باشید ....
پاسخ:
ممنونم از لطف شما سارا خانم :)
و از اینکه زحمت کشیدین و واسم نوشتین متشکرم :)

راههای رسیدن به خدا زیاده و خب خیلی ها همونجور که شما گفتین از طریق عزاداری خودشون رو شارژ معنوی می کنند.

کاملا صحیح تمام نوشته ها و این رو هم من اضافه کنم که خودم شاهد بودم تو همین مجالسی که به نام امام حسین برگزار میشه چقدر غیبت و بدگویی براحتی انجام میشه و گاهی هم مشاجره سر چیزای الکی بین فامیلا. کلا هدف فراموش شده
ولی در کنار این مسایل به نظر من باید مجالس بزرگداشت عاشورا برگزار بشه چرا که خدا می دونه چقدر تاثیر گذار هست و خواهد بود . نمونش تو خانواده خودم برادر کوچکترم که با همین مجالس به راه آمد. شنیدم مجالس امام حسین رو حتی شده برای ریا انجام بدین. همین شله زردا و خرج دادنای کوچیک و روضه های زنانه خودش تاثیراتی تو جامعه و رفتار مردم داشته و داره که نامحسوس. چه بسیارند کسانی که به حرمت محرم بسیاری از کارای خلافشون رو میذارند کنار ولو به مدت کوتاه. کرامات و معجزات آقا تو این مجالس بوده و هست. ولی باید فرهنگ سازی بشه تا از هدف کاملا دور نشیم
پاسخ:
من با بزرگداشت عاشورا نه تنها که مشکلی ندارم که بسیار هم موافقم و البته نه به شکل موجود!!!

ولی با کار و جلسه و بزرگداشت و دین گتره ای مخالفم.

و نمی تونم درک کنم مجلسی که اساسش ریا باشه بتونه کسی رو هدایت کنه!! یه سری چیزا رندم و تصادفیه!! اونی هم که با خوردن شله زرد (من دیگه پیاز داغش رو زیاد کردم؛) ) هدایت میشه یه اتفاق تصادفیه!! ولی تعداد کسایی که هر سال از این مجالس زده میشن اصلا تصادفی نیست و بسیار قابل توجهه.
۱۱ مهر ۹۶ ، ۱۱:۲۷ آوای درون
بعله! همه اینا درسته.... هر کس باید از خودش شروع کنه و کمی از راحت طلبی هاش را در هر مرحله از رشد درونی اش کم کنه
پاسخ:
بله همین طوره دوست جان :)
عالی بود صبا جون. جانا سخن از زبان ما میگویی
پاسخ:
به به مینا خانم.

این طرفا؟!! منور فرمودین :*