غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

دنیای گرد!

سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ

امروز یه ریسک کوچولو کردم و رفتم تو یه meetup که برای تبادل فرهنگ و زبان هر هفته تو یه هتل برگزار میشه شرکت کردم؛ یعنی کلی قبلش به خودم اصرار کردم که راضی بشه بره؛ وارد هتله هم که شدم لابیش تاریک و یه جوری بود اصلا! بعد دیگه یه پسره اومد گفت برای meet up اومدی گفتم آره؛ گفت هر جا دوست داری بشین و با هر کی دوست داری حرف بزن، دیگه یه کم با خودش حرف زدم بعد یه پسر دیگه یه جای دیگه نشسته بود رفتیم پیش اون و دیگه گفتیم کی هستیم و چی هستیم و از کجا هستیم و ... بعدش چند نفر دیگه هم اومدن و رفتن ولی من با اون پسر دومیه بیشتر حرف زدیم تا پرسید از کدوم شهر ایران هستی؟ من گفتم شیراز. گفت من یه دوست شیرازی دارم به اسم فلانی.  بعد چند بار من اسمش رو تکرار کردم یهو یادم اومد تقریبا ۴_۵ سال پیش یه شب استاد۲ شام دعوتم کرد با دانشجوهای خودش به یه مناسبتی که اصلا یادم نیست چی بود! بعد همین فلانی که این پسره گفت بغل دستم نشسته بود و قرار بود چند ماه دیگه بره استرالیا پیش داداشش و البته استاد ۲ سوپروایزر استرالیاش بود و اون موقع قرار بود بره شهر استاد ۲. پسره عکسش رو نشونم داد به نظرم خودش بود، منم اسمش رو فیس بوک زدم و نشونش دادم همون دختره بود!!! امان از این دنیای گرد و کوچیک!!

نظرات  (۷)

۱۹ مهر ۹۷ ، ۰۹:۳۵ دخترمعمولی
برای اونایی که راجع به میت آپ پرسیده بودن. یه سایت هست به اسم meetup.com.
منم اون میتاپی که رفتمو از همین سایت پیدا کرده بودم. البته راحت ترش اینه که تو اینترت سرچ کنی meetup tehran مثلا. بعد همین سایتو تو گزینه های گوگل انتخاب کنی. می تونی بر حسب گروه ببینی چه میتاپ هایی در کل وجود داره یا بر حسب تقویم انتخاب کنی که میتاپ های نزدیک چیه.
میتاپ های تخصصی هم زیاده. مثلا میتاپ برنامه نویس های سی، جاوا، پایتون یا مدیرهای جوون و خیلی چیزای دیگه.
--
ولی در کل دنیا خیلی کوچیکه :)
پاسخ:
من یه جور اتفاقی پیدا کردم میتاپ رو؛ یعنی دنبال یه چیز دیگه بودم دیدم یه عده عضو این میتاپ هستند؛ بعد برام سوال پیش اومد چطوری میشه عضو شد؟ 
۵ دقیقه بعد باز اتفاقی لینک اینا رو دیدم!!
کلا خیلی اتفاقی بود همه چیزش! مرسی از اطلاعاتی که دادی. منم استفاده کردم.

یه روزی هم شاید با یکی حرف زدیم که مثلا من رو یا تو رو می شناخت! :)  
من منظورم شخص شما نبود فکر نمی کردم شما قصد مهاجرت همیشگی داشته باشی . بعدم می شد بهتر و مودبانه تر جواب من حقیر رو می دادی مخصوصا که می دونم منتقد شدید رفتار جامعه ایرانی هستی, از اینکه حرف مخالف خودو خود مخالف در جامعه پذیرشی نداره و علت این همه تنش هم همین . به هر حال قصدم رنجوندن شما تو کشور غریب نبود . یا علی خدانگهدار
پاسخ:
من چند دفعه جوابی که برای شما نوشتم رو خوندم توش بی ادبی و یا چیز دیگه ای ندیدم که بخوام بهتر و مودبانه تر جواب شما را بدم. 

ممنون میشم اگر شما روش مودبانه تری بلدید اینجا بنویسید تا من هم یاد بگیرم.
وووووی من هم meet up میخوام :))
پاسخ:
حالا من یه بار فقط رفتم، بگذار بازم برم ببینم خوبه و خوب می مونه، اگه راضی بودم تو هم بیا اینجا با هم بریم.
نمیدونم چرا حال نمی کنم از اینجور زندگی در خارج اینکه آدم ریشه و کشورش برای همیشه  حالا به هر دلیلی بخواد ترک کنه و مهاجرت کنه   دیار غربت جایی که رسمی نیست و متعلق بهش نیست  فقط به خاطرمنفعت شخصی. معمولا مهاجرین خارج از لحاظ  وضعیت مالی و اجتماعی نسبتا  در سطح خوبیند .ولی بازم بهترین رو می خوان .به قول گقتنی ها غیرت آدم اجازه نمی ده  برای رفاه بهتر منت جا و مکانی رو بکشه که مال اون نیست زیاد . یاد افغانستان می افتم که اتباع کشورش به خاطر زنده موندن کشورشون رو ترک کردن و روز به روز به بدبختی این کشور افزوده شد. چند تا از بستگان نزدیکمون با بهترین امکانات کشور رو ترک کردن فقط برای رفاه و آسایش بیشتر با تخصص های بالا. به هر حال موفق باشید و امیدوارم کشور و وطنت رو فراموش نکنی
پاسخ:
دیگه حالا شما بزرگواری کنید بر ما ببخشایید که یه جوری زندگی نمی کنیم که شما باهاش حال کنید!
شما هم موفق باشید.
واقعا چه جالب!
استاد ۲ الان هم تو استرالیا تدریس میکنه؟ 
این meet up ها را یعنی چی کلا؟ مثلا موضوع صحبت داره از قبل؟ کلا برچه مبنایی برگزارش میکنند؟ 
پاسخ:
تدریس رو من نمیدونم دقیقا ولی دانشگاه هستند!

یعنی گردهمایی غیر رسمی. اینجا بدلیل تنوع جمعیتی بسیار بسیار بالایی که داره خیلی راحت می تونی با فرهنگ کشورهای دیگه آشنا بشی. هنوز نمی دونم بنیانگذار این جلسات کیه ولی خب برنامه ریزیش دقیق و منظمه و هدف هم کاملا مشخصه. هر هفته تقریبا ۱۰۰ نفر تو لابی یه هتل جمع میشن و هر ۳_۴ نفری شروع ممیکنند به صحبت با همدیگر که چرا استرالیان و چند وقته و ...
مثلا من دوست دارم با فرهنگ ژاپنی آشنا بشم و الانم در حال یادگیری ژاپنی ام مثلا. این گردهمایی بهم کمک میکنه دوست ژاپنی پیدا کنم؛ از فرهنگشان از زبان خودشون بشنوم و زبان ژاپنی م هم تقویت بشه.

از این گردهمایی ها اینجا تو زمینه ها و موضوعات مختلف هست. فعلا من اینو شرکت کردم و خوشم اومد.

و البته تشویقی هست برای برقراری روابط اجتماعی مستقیم و نه مجازی.

این گروه هم قانون داشت که جای دیت کردن نیست و ...
۱۸ مهر ۹۷ ، ۰۹:۱۶ آوای درون
این جور مواقع دنیا گرد و کوچیکه. وقتی بخوایم به چیزای دیگه ای برسیم بزررررگ میشه و مسطح :)))
پاسخ:
راست میگی خب :))

ولی خب خیلی واسم جالب بود و نادر بود که یه پسر بنگلادشی این سر دنیا تو حرفاش اسم کسی رو بیاره که من چند سال پیش یه شب کنارش تو شهر خودم شام خوردم! یعنی اگر بخوای بر اساس قانون احتمال فکر کنی، احتمالش صفره. 
۱۸ مهر ۹۷ ، ۰۸:۰۴ محبوب حبیب
خب الان اون دختره کجای استرالیاست؟
پاسخ:
سیدنی هست، اصلا فکر میکنم اون موقع نشده بوده دانشجوی استاد2 و کلا رشته ش رو عوض کرده و تازگی ها از اون رشته جدید فارغ التحصیل شده !!