غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

مشورت

سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۰۸ ق.ظ

سلام 


ممنون میشم تو این مورد باهام همفکری کنید:


استاد2 پیشنهاد داده که اینجا هم سوپروایزر دومم باشه! از بچه ها که پرسیدم واسه بعضی هاشون سوپروایزر دوم فقط یه اسمه و یه امضا ولی واسه بعضی ها نه و همکاری فکری داره، مخصوصا فیلدهای کاری ما که بین رشته ای هست لازم هست گاهی یکی از اون رشته تو یه سری مفاهیم یا ارزیابی کارت نظارت داشته باشه. استاد2 هم اون یکی رشته ای هست.


حالا چرا من تردید دارم: از موقعی که من قرار شده بیام استرالیا برخلاف انتظاری که می رفت استاد2 ارتباطش با من کمتر شده؛ البته قطعا سرشون شلوغ شد ولی خب من فکر میکردم برخورد دیگه ای داشته باشند. مساله دوم آخرین مقاله تز ارشد من هست که تقریبا 4-5 ماهه بخاطر همین سرشلوغی استاد2 عقب افتاده و بعد از ریوایز دیگه سابمیت نشده و هر سری هم گفتند دارن گرنت فلان رو می نویسم و سرم شلوغه و ...

کسی که تا این حد سرش شلوغه؛ پس وقت چندانی هم نباید برای کارهای آتی داشته باشه، درسته؟ 

و البته منم آدم وابسته ای نیستم یعنی تو کارم تا زمانی که واقعا به نقطه 100% ناامیدی نرسم خودم کارم رو پیش می برم و از کسی کمک نمی گیرم. از اون طرف هم تا الان ارتباط من با استاد2 رابطه تقریبا پایاپای بوده؛ یعنی اگر اون برای من نفعی داشته من اگر بیشتر واسش نفع نداشتم کمتر هم نداشتم. میخوام بگم این پیشنهاد واسه این نیست که کمکی به من باشه، قطعا منافع ایشون در نظر گرفته شده و قطعا بیشتر از سهم منافع من هم خواهد بود.

از اون طرف هم همونطور که قبلا گفتم موفقیت تو محیط کاری اینجا بر پایه روابط هست، و اگر نت ورک قوی داشته باشی راحتتر می تونی کار بگیری. من الان اصلا نمی دونم بعد از اتمام دکتری م اینجا خواهم ماند یا نه ولی خب به هر حال حتی اگر احتمال ضعیفی هم باشه؛ عقل حکم میکنه که من از حالا حواسم به روابطم باشه و ارتباط با استاد2 یعنی من وارد شبکه ارتباطاتش شدم و لینک هایی خواهم داشت. 


به نظر شما چی کار کنم؟


۹۷/۰۸/۱۵

نظرات  (۱۲)

خدا رو شکر که از موندن سر دو راهی دراومدی. من واقعا نمیدونستم چی جواب بدم. واسه همینم چیزی ننوشتم.
پاسخ:
خدا رو شکر.
می دونی استاد۲ اینقدر به من خوبی کرده که با رفتارهای اخیرش بازم نمی تونم نادیده بگیرمش. دیگه اینجوری که شد من وجدانم آسوده هست 😊
خواهش میکنم عزیزم
پاسخ:
[گل]
خخخ. منظور از سوپروایز اگر استاد مشاور باشه که واسه من دو تا مشاور بود که حتی از موضوع پروژم خبر دار نبودن موقع ارائه . تازه خود استاد راهنمام می گفت این خانم خودش کاملا خودکفا عمل کرد و عالی بود..... ولی همین خودکفا بودن بضررم شد و مقاله هام نیمه تمام موند و بعدم که کار و تشکیل خانواده و بچه و .... دیگه هم از ادامه تحصیل موندم . فقط تجربه من این هست که با بهترین استاد و زیر نظرش باشی بهترین گزینه هست با اعتماد به نفس کامل و این که حق توست که باید به هر ترتیبی شده کمکت کنند و باید ازشون بخوای.
پاسخ:
مرسی از تجربه ت. 

باید روی این قسمت کار کنم که حق منه که اونا به هر ترتیبی کمکم کنند و ازشون باید بخوام. من تو این قسمت ضعیفم :|  مرسی که تو هم گفتی و باعث شد مصمم تر بشم تو رفع این ایراد.
پس مساله به روش خوبی حل شد :))
پاسخ:
آره عزیززم. این آقاهه هم اون رشته ای هست و سوپروایزر دوم ساوا و نون هم هست اعتبار خوبی داره؛ با همه دانشگاههای سیدنی همکاری داره.

ساوا هم تیمی من هست.
نون یه دختر ایرانیه که الان دیگه میشه گفت دوستیم.

حالا ببینیم چی پیش میاد.
بیام نتیجه این مشورت رو بگم:

من با دانشگاه که صحبت کردم گفتن اگر سوپروایزرت موافق باشه مشکلی نداره و اصلا می تونه تیم سوپروایزرات 3 نفره باشه.

من به آقای لی پیشنهاد دادم که یه نفر دیگه رو اضافه کنیم، گفت من حوصله ایمیل بازی ندارم ، نمی خواد :) 
۱۶ آبان ۹۷ ، ۱۱:۳۴ دخترمعمولی
صبا جان، اینکه کاریا به اعتبار استاد نداشته باشی و برات مهم نباشه اصلا درست نیست.
وقتی یه استادی خیلی خفنه، اولا دانشجوی غیرخفن و کاردرست نمی گیره، دوما وقتی میگیره، دانشجویی که نتونه در حد توقع اون استاد کار کنه وسطش ول می کنه. بنابراین، کسی که از زیر دست یه استاد خفن میاد بیرون، قطعا به نسبت سایر آدما آدم ارزشمندتریه. استاد وقتی سخت گیر باشه، بچه ها باهاش نمی مونن.
و اینم بدون که استادای خفن به هر کسی ریکامند نمیدن. مثل ایران نیست که طرف شناخته و نشناخته برات ریکامند می نویسه یا حتی میگه خودت بنویس بیار من امضا کنم.
بنابراین، تو اگه با یه استاد خفن کار کنی و طرف ریکامندت هم بکنه، واقعا یه موقعیت عالیه. البته من نمی دونم استرالیا چطوریه و شاید کلا شرایطش فرق کنه. اما تو آلمان وقتی تو میگی دکترا می خونی، اول از همه می پرسن استادت کیه؟
پاسخ:
حرفای شما کاملا درسته عزیزم ولی نه برای الان من. 

من الان سوپروایزرم مشخصه. بعدشم من دانشجوی خفنی نبودم و توانایی هام هم اصلا خفن نبوده و نیست و بخاطر همین دنبال استاد خفن نبودم هیچ وقت! البته می بودم هم فرقی نمی کرد چون منو قبول نمی کرد :) استاد الانم چیزی که رزومه ش میگه آدم متوسط رو به بالایی هست؛ حالا اینکه تو عمل چی هست رو زمان نشون میده و البته اینکه من بتونم توقعات همین جناب رو هم محقق کنم ، زمان نشون میده :)
۱۶ آبان ۹۷ ، ۰۲:۲۰ مامانی و چهارتا نینی
اتفاقا من الان دارم رو طرحم کار میکنم الان ساعت ٢ ربع شب  و من فرصت دارم کار کنم یکم رو پروژه ام 
عزیز جان تو تمام محافل توانایی دانشجو یک بحث استاد هم یک بحث جداس 
نمیدونم این تجربه منه ک من توی جذب برا شغلم و حتی مقطع پست داک سوا از تحلیل و توانمندی هام ،وجهه اساتیدم ب لحاظ علمی گزینه پررنگی بود ک خیلی روش تکیه و تاکید داشتن 
ب نظرم ادم باید طوری جلو بره ک همه جوانب بسنجه 😊
پاسخ:
احسنت به مامان خانم زرنگ و دانش دوست ما :* موفق باشی عزیزم.

خب درسته که استاد اسم و رسم دار داشتن خیلی خوبه و خودش یه نکته مثبت هست که تو رزومه ت که مثلا با فلانی کار کردی.

ولی خب وقتی فرصت همکاری با چنین بزرگانی فراهم نیست؛ دیگه باید خودت بیشتر تلاش کنی.

کاملا موافقم که باید همه جوانب سنجیده بشه. مرسی که بهم سر می زنی و واسم می نویسی. 
۱۵ آبان ۹۷ ، ۱۲:۵۲ مامانی و چهارتا نینی

سلام عزیزم این قضیه رو از چند وجه مورد بررسی قرار داد ،اصولا اساتید مشاور تو دوره دکتری کاری نمیکنن و فقط ی اسم هستن ،حالا کاری ک شما میکنی فکر کردن ب أینه ک ایا از نظر استاد راهنما هم چندان مهم نیست ؟اگر از نظر اقای لی هم مهم نیست زیاد ،ب یک سوْال دیگه پاسخ بده ،ایا امکان داره بر گردی ایران و ایا استاد ٢ کسی هست ک بتونه تورو ساپورت کنه در ایران و تو بهش احتیاج پیدا میکنی؟ب نظر من چون قطعا اساتید مشاور کمک چندانی نمیکنن و بودنشون فقط اسم هست گرفتن با استاد ٢ایرادی نداره ،برای پست داک و گرفتن شغل هم ایرادی برات ایجاد نمیکنه من دارم پست داک میخونم و خیلی های دیگه ک اون ور خوندن پست میشناسم بیشتر ملاک واسشون استاد راهنمای دکتری هست تازه اگه بهش توجه کنن!

مثلا تا همین الان تو همه محافل اعتبار استاد راهنمای دکتری من ک استاد راهنمای أرشدم بوده از من حمایت کرده و حتی تو پست داک هم خیلی ب درد من خورد ولی اصلا بحث مشاور هام مطرح نبوده 

ی وجه دیگه هم هست اینکه تو داری دفاع دکتری میکنی پس اعتبار رسالت خیلی مهمه 

اینکه گزینه های معروف و باسواد کنارت باشن ب اعتبار کارت خیلی کمک میکنه اینطوری شاید بهتر باشه ب اساتید بهتر از استاد ٢فکر کنی 

البته شاید استاد ٢همونقدر با سواد باشن اصلا و نیازی نباشه ب گزینه های دیگه فکر کنی 

ی بحث دیگه هم هست تو دفاع دکتری ب من تنش زیادی وارد شد ولی از اونجایی ک هم رآهنما هم مشاورام خیلی ماه بودن کنار اونا ارامش گرفتم و نتیجه عالی شد شاید بودن استاد تو ب اینکه اون جلسه خیلی عالی تَر جلو بره کمک کنه 

در هر صورت موفقیت از آن شماست❤️

پاسخ:
سلام مامانی

مرسی از تحلیل هات و اینکه از جهات مختلف بررسی کردی. 

قبلا فکر می کردم مثل زمان ارشدم استاد2 اگر کمک علمی نتونه بکنه حداقل می تونه بهم روحیه بده ولی الان کاملا به این مساله شک دارم :|

اعتبار فرد جدید هم نکته خیلی خوبی  بود. 
کلا من خیلی رو اسم و اعتبار استادا حساب نمی کنم و برام مهم نیست، نمی دونم کارم درسته یا نه؟ ولی به نظرم دانشجوی دکتری خودش و کارش نشون دهنده همه چیز هست. البته که استاد خوب نقش خیلی مهمی داره ولی اگر خوبم نبود دنیا به آخر نمی رسه :)

به هر حال ممنونم که واسم از تجربیاتت نوشتی. 


۱۵ آبان ۹۷ ، ۱۰:۳۴ دخترمعمولی
من یه چند نفرو که دیدم که استاد دوم داشتن، کسایی بودن که در واقع استاد اولشون کار خاصی براشون نمی کرده و رفتن استاد دوم گرفتن و اتفاقا استاد دوم بوده که همیشه پیگیر کاراشون بوده.
به نظر من اگر می خوای بگیری، با یه نفر دیگه بگیر. چون بعدا که بخوای کار بگیری یا پست داک، تو در هر صورت ریکامند استاد۲ رو داری. در واقع این استاد الان یه کانکشن تکراریه و باعث بیشتر شدن کانکشن های تو نمیشه. اگر میخوای کانکشنتو باهاش حفظ کنی،‌بهش بگو اون تو رو تو پروژه هاش دخیل کنه و باهاش مقاله بدی. این جوری که بخواد استادت بشه و هیچ کاری هم برات نکنه تقریبا، فکر نمی کنم بشه روی کانکشن هاش حساب کرد. یعنی اگر مثلا همین الان تو بخوای جایی کار بگیری و اون بخواد تو رو معرفی کنه، میکنه و نیازی نیست که حتما دانشجوش بشی که این کارو بکنه. اگر هم حاضر نیست معرفی کنه، خب در اون صورت به نظر من حتی اگه استاد دومت هم بشه حاضر نیست. چون تو یه تز ارشد باهاش گذروندی و خیلی خوب تو رو میشناسه و قابلیت اینو داره که بتونه معرفیت کنه. این طوری نیست که بگه من هنوز خوب نمیشناسمت.

پاسخ:
اینجا روالش این نیست که بری استاد دوم بگیری ، یه co supervisor  داری که گاهی بچه ها اصلا نمی دونند کی هست و فقط یه اسمی پایین برگه هاشون هست:) یه وقتایی هم چرا میدونند کی هست و کامنت هم رو کارهات میده.

می دونی اگر قرار باشه نفر دوم فقط یه اسم باشه بدون اینکه من بدونم کی هست خب ترجیحم استاد2 هست، ترجیح عقلی و منطقی م و نه ترجیح احساسیم!!

ولی اگر یه نفر دیگه قرار واقعا در جریان تز من قرار بگیره ؛ همه حرف های تو کاملا درست هست و اونجوری من یه لینک بیشتر خواهم داشت. 

در مورد اینکه گفتی استاد2 من رو تو کارهاش دخیل کنه هم خیلی خوب بود و حتما بهش فکر میکنم. البته نه حالا بعدا تو کارهای خودم یه کم رو دور افتادم.

کلا برخوردهای استاد2 برای من غیرمنتظره بوده خیلی، واسه همین خیلی رو آینده ی کاری مشترک هم نمی خوام حساب کنم ؛ یعنی نباید حساب کنم. البته درست هم نیست اینجور قضاوت کنم و شاید واقعا مشکلی باشه ولی هر چی که هست من رو آزرده کرده :|


۱۵ آبان ۹۷ ، ۱۰:۱۴ محبوب حبیب
بله منظورم استاد 2 هستش، یعنی بودنش آیا ضرر داره؟ اگر گزینه بهتری جایگزینش داری میشه ضرر بودنش اگر کمک نکنه.
ولی اگر گزینه ای نباشه، بودن نبودنش در بدترین حالت بی فایده و در بهترین حالت مفید خواهد بود.
در مورد گزینه دیگه با استادت مشورت کن. چون اینطوری که میگی فعلاً استاد 2 خیلی سرش شلوغه. البته تو اون رو در بازه سه سال آینده میخوای که بر اساس شش ماه اخیر نمیشه نتیجه گیری کرد
پاسخ:
حرفات کاملا منطقیه و خودم هم به این مساله فکر میکنم ولی بخاطر برخوردهای اخیر استاد2 با اینکه بودنش در حالتی که هیچ کاری نکنه هیچ ضرری نداره ، ولی انگار دلم نمی خواد نفعی از جانب من بهش برسه :|
به نظرم با استاد راهنمای اول مشورت کن. ببین نظرش چیه. آیا نظر خاصی داره یا به خودت واگذار میکنه این تصمیم را. و اینکه آیا دانشگاه در این مورد قوانین خاصی داره یا نه. بد نیست آدم ارتباطاتش را حفظ کنه، ولی به نظر میرسه استاد 2 هیچ کمک بخصوصی بهت نخواهد کرد و فقط میخواد کانکشن در خارج از کشور داشته باشه. که به نفع دانشجویان آینده اش خواهد بود.
پاسخ:
بله باید با استادم و یه مسئول دیگه صحبت کنم ببینم اصلا میشه یا نه! ولی احتمال خیلی زیاد مشکلی نداره ولی قبل از اون باید خودم مطمئن بشم که اصلا چنین چیزی رو می خوام یا نه؟

راستی استاد2 استرالیاست و یه شهر دیگه؛ خودش از چند سال پیش هم اینجا بوده و هم ایران که فعلا یه مدته که ایران رو مرخصی بدون حقوق گرفته و فقط کاملا اینجاست. البته ایرانم دانشجو دکتری داره.


۱۵ آبان ۹۷ ، ۰۸:۰۴ محبوب حبیب
سلام صبا جان
آیا گزینه دیگه ای برای سوپروایزر دوم داری؟ یا اینکه میخوای خالی بمونه؟
اگر خالیه این عنوان واسه تزت، بودنش بهتر از نبودنشه قطعا.
پاسخ:
سلام عزیزم

من که گزینه ای ندارم. نمیشه هم سوپروایزر دوم نداشته باشی باید حتما یکی باشه حتی فرمالیته.

بودن استاد2 منظورت هست؟