غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

نکات مثبت

پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۴۰ ق.ظ

اون شبی که رفته بودم کنسرت خانم مهربونه تو راه نظرمو در مورد این مدتی که اینجا بودم پرسید و بعد میگفت به مرور زمان بهتر هم میشه فقط چیزایی که الان می بینی رو بنویس چون بعد از یه مدت اینا رو بدیهی می دونی و کم کم دنبال ایراد می گردی :)


بچه های ایرانی و غیرایرانی اینجا از اینکه تعداد زیادی چینی اینجا هست خیلی غر می زنند؛ تعدادشون واقعا زیاده و خب بعضی رفتارهاشون هم واقعا با فرهنگ ما جور نیست ولی خب من حس بدی بهشون نداشتم تا الان. تو همه ملیت ها خوب هست.


"شیمی" یه دختر چینی هست که چند وقت پیش هر جا می رفتم ( آشپزخونه اینور و اون رو و سرویس بهداشتی و تو راهرو و ... ) می دیدمش، دیگه واسه هر دومون خنده دار شده بود و شروع کردیم به حرف زدن و گفتیم این اتفاق ها تصادفی نیست و ... هفته پیش من داشتم تو خیابون می رفتم چند قدم از دانشگاه دور شده بودم، یکی از پشت بغلم کرد :) شیمی بود :)  بعد دیگه از اون روز ندیدمش تا 2 روز پیش، واقعا دلم براش تنگ شده بود. داشت می رفت صداش کردم پریدیم همدیگرو بغل کردیم... یه کم در مورد غذا حرف زدیم (وقت ناهار بود) . یکی از پسرهای هم تیمی من هم بود (که چینی هست ) و فکر کنم از تعجب شاخ در آورده بود!! فرداش که رفتم ناهارم رو گرم کنم دوباره همون پسر دیروزی هم بود، دیگه خودش شروع کرد که غذا چی درست کردی، دیروز فلان چیز رو داشتی :) و کارات خوب پیش میره و ...

اینکه تلاش می کنند که باهام ارتباط برقرار کنند رو دوست دارم و برام ارزشمنده.


یه چیز دیگه هم بگم تا حالا چند بار اتفاق افتاده که رفتم فروشگاه یا تو خیابون و ... یه آشنا دیدم و سلام کردیم. این یعنی من دارم تو این جامعه جا می افتم :)


۹۷/۰۸/۲۴

نظرات  (۳)

۲۵ آبان ۹۷ ، ۰۹:۲۸ محبوب حبیب
صبا جون جواب کامنت رو خوندم اندر باب فرهنگ چینی و مثالی که زدی حالم بد شد! اصلا دیگه نبینم این شیمی رو بغل کنی ها :دی برو دنبال زیستی فیزیکی چیزی!
حالا جدای از شوخی، چی شد میتاپ این هفته؟ منتظر بودیم ها
پاسخ:
من که چیز حال بهم زنی نگفتم عزیزم. چیزای حال بهم زن هم دارن :))

در این حد که من یه بار رو یه کاغذ نوشتم دادم دست طرف بخونه که این اگر تو فرهنگ شما اوکی هست تو بقیه فرهنگ ها خیلی بده :))  البته قبلش با بچه های ایرانی و گوگل مشورت کردم :)   

ولی با این وجود بازم کینه ای ازشون ندارم!! و کلا ازشون بدم نمیاد! حالا نمی دونم چند وقته دیگه بگذره هم همینجوری می مونم یا نه؟! 

میتاپ نرفتم عزیزم این هفته !

یاد حرف یکی از همکارای قدیمی م افتادم، وقتی میگفتیم فلانی فلان ایراد رو داره، می گفت نمی خوایم که باهاش ازدواج کنیم :) خب داشته باشه!!  حالا اینا هم هر چی دارن به خودشون مربوطه ! نمی خوام که باهاشون ازدواج کنم که :))


چه پست خوبی بود. :*
پاسخ:
خوبی از خودتونه عزیزم:*
چقدر این پستت خوووووب بود، چه حس خوبی را بهم منتقل کرد مخصوصا شیمی، دوست داشتم اون تیکه های فرهنگی چینی را که که گفتی عموما نمیپسندند را بدونم
پاسخ:
چه خوب که دوست داشتی و حس خوبی گرفتی :)

نحوه غذا خوردنشون و آداب و اصولش تو فرهنگ ما  و خیلی جاهای دیگه بی ادبی حساب میاد. مثلا خیلی صدا دار غذا می خورن!

اکثراً خیلی سرد هستند و چون هم وطنانشون خیلی زیادن نیازی به تعامل با بقیه نمی بینند و کلا نیازی نمی بیینند که کمی خودشون رو تغییر بدن.

و البته که همه شون اینجوری نیستند و چون زیادن :) خیلی های دیگه شون هم خوش برخورد و مبادی آداب عمومی و ... هستند.