غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

بوی پرتغال!

جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۳۰ ب.ظ

تا حالا فقط بوها توانستند من را دلتنگ کنند.


و بوهایی که به هیچ وجه نمی شود منتقلشان کرد!


بوی پرتغالی که شبیه پرتغالهای کودکیم هست و من دلم مامان و یا بابا رو میخواهد که بپرسم این بو شبیه پرتغال خانه عمه است یا دایی یا عمو؟!





پ.ن: غلط فاحش در نوشتن پرتقال رو تصحیح نکردم که آیینه عبرتم باشد :))

۹۸/۰۲/۰۶
صبا ..

نظرات  (۷)

وااااای امان از این بوهای خاطره انگیز...... من هم خیلی اینطور میشوم
قبلا هم یادمه گفتم در مورد فیلم گذشته ی اصغر فرهادی و اون قسمت که دکتر به مرد میگه آخرین حافظه بویایی است که پاک میشه و ......
پاسخ:
به نظرم قبلا در موردش با تو حرف زده بودیم ولی نمی دونم کی ؟!! :)



برای من که این حافظه های ناخودآگاهم بهتر کار میکنه! حالا مثلا اگر بخوام یه چیزیو حفظ کنم فرداش یادم میره ها ولی اگر مثلا یه چیزیو ناخودآگاه بشنوم که واسم جذاب باشه تا سالها میمونه تو ذهنم یا همین بو! آدم که کار خاصی نمیکنه بوها رو حفظ کنه خودشون حفظت میشن :) شاید واسه همین ماندگارتر هستند. 
۱۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۸:۲۷ مامانی و چهارتا نینی
ای جااااانم❤️
پاسخ:
جانت سلامت عزیزم:*
آقو خو زود زودبیابنویس😘😘😘😘

پاسخ:
شما بگو از چی بنویسم عزیزم؟ بعد من فکر کنم ببینم حس نوشتنش میاد یا نه :) 




اررررره
اررررره
خیلی وقتها بوها تداعی خاطره های خوب وبدن.
که من سعی کردم خوباش بمونه😅
که لبخندبه لبم بیاره😘
که دلم بخواد اون لحظه هارو😍
که دلتنگ بشم😀😉
که ......
آخخخخخخ😄
که چه حس خوبیه😎

پاسخ:
 در مورد حس بویایی م  من تا حالا سعی خاصی نکردم که چیزی رو در حافظه بویایی م ذخیره کنم یا ازش حذف کنم. اصلا مگه میشه؟ 

چیزهایی که برام مطلوب بوده ماندگار بوده معمولا :)


فصل پرتقال ما تموم شده. به جای ما از همه انواع بوی پرتقال (واقعی، نوستالژی، تخیلی، رویایی،خاطره انگیز...) لذت ببر :*
واقعا بوها چه جاهایی که نمیبرند ذهن آدم را. انگار یک دفعه آدم پرت میشه توی یک خاطره فراموش شده از بیست سال قبل...
پاسخ:
مرسی عزیزم.

شده که بوها منو به 30 سال قبل هم ببرند.

موقعی که 4 سالم بود ما یه سفر شمال رفتیم و تو راه برگشت از تهران برای من یه عروسک خریدن! عروسکه یه بوی عطری داشت! پارسال من یه شب ساعت 9.5 -10 تو تاریکی پیاده می رفتم خونه مون. یه آقایی از کنارم رد شد، بوی همون عروسکه رو می داد :)) فکر کن یه لحظه من پرت شدم کجا!!؟ اون مغازه اسباب بازی فروش تو تهران و جاهایی که بعدش رفتیم و ... 
 حیف که تاریک بود و شب بود و امن نبود و گرنه صداش می زدم که عطرت چیه آقا :))
اول تیترتون رو خوندم حس کردم میخواین به پرتغال سفر کنید،چقدر خوشحال شدم براتون 

بعد فهمیدم یه اشتباه تایپی رخ داده و این حس خوب جاشو داد به اینکه حس کردم یه جورایی هوم سیک شدید (متاسفانه معادل خیلی خوب فارسی هوم سیک به ذهنم نرسید شاید بشه گفت دلتنگ خونه شدید ولی بازم فکر کنم اون بار معنایی هوم سیک رو به خوبی منتقل نمیکنه) . 
در هر ان شاء الله که خیلی زود فرصت دست بده دوباره پدر و مادر رو از نزدیک ملاقات کنید 
پاسخ:
چه سوتی جذابی داشتم پس :) پرتغال هم جای خوبیه و خدا قسمت کنه بریم :)   

یه اصطلاح شیرازی هم یادتون بدم: در چنین شرایطی وقتی یکی قصدی نداره و یکی بی خبر مثل شما میگه من فکر کردم فلان چیز؛ یا فلان جا و ... منظورت بود و بعد معلوم می شه یه چیز دیگه بوده میگن:  "مُروا زدم برات"  یعنی به فال نیک میگیریم به امید اینکه همچین چیزی بشه برات.  


من وقتی پیامتون رو خوندم تا چند ساعت داشتم به خودم می خندیدم. همون شب یه غلط املایی فاحش دیگه هم داشتم :))  نمی دونم چم شده بود :) 

ولی هوم سیک نشدم! حس لحظه ای بود خدا رو شکر. 

ممنونم. چند روز پیش داشتم برنامه رفتنم رو می گفتم به بچه ها! آخرش اینجوری شد که من اصلا نمی رم و مامانم باید بیاد ببینه منو :)) والا با این برنامه ریزی ها و کارام :| با این قیمت بلیطاشون :(
ولی خیلی جالبه‌ها. بین احساسات، بویایی دلتنگ‌تر کنه آدمو. من خیلی کنجکاوم در مورد این حس. بین پرتقالا، به نظر من دارابی از همه خوشبوتره. خیلی ملایم و لطیفه.
پاسخ:
واسه من بویایی چیزی هست که نمی تونم کنترلش کنم. یهو پرتم میکنه به خیلی سال پیش ها .

می دونی معادل فارسی   mandarin orange  چی میشه؟ چون تو فارسی هم ب نظرم می گفتیم ماندارین!! من بوش واسم مهم بود واسه همین مامان و بابام رو میخواستم که بپرسم بوش شبیه کدوم پرتقال هاست !