غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

سگ سیاه

دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰ ب.ظ

واقعیت این است که سگ سیاه افسردگی بدجور پاچه ام را گرفته و من هم به جبرانش هیچ کوتاهی در گرفتن پاچه دیگران نمیکنم :)

 

اینقدر همه مسائل پیچیده و نگران کننده است که فقط دلم می خواهد دنیا تمام شود تا همه چیز تمام شود. می دانم که اگر زندگی خودم تنها همین الان تمام شود حجم بزرگی غم و اندوه و مشکل به زندگی اطرافیانم تحمیل می شود؛ دلم گور دسته جمعی می خواهد تا ذهنم شاید پس از مرگ بتواند آرام باشد!!

 

می دانم که کره زمین در بین کهکشان راه شیری و سایر اجرام نقطه آبی کوچکی بیش نیست و مسائل و مشکلات ما یک میلیاردیم این نقطه آبی در زمان حال هست؛ با همه حقارت خودمان و مشکلاتمان و این که بود و نبودمان هیچ تاثیری در این دم و دستگاه عظیم ندارد ؛ ترجیحم نبودن است؛ نه که تجربه بودن همه اش درد باشد و بدبختی و رنج ولی وقتی عاجز می شوی از حل مسائل حقیر زندگیت! وقتی حقارت خودت و مشکلاتت (که همه اش هم از جبر جغرافیاست) مدام جلوی دیدگانت است وقتی تمام افعالت مشکوک به غلط بودن است؛ از سر استیصال و ناچاری ترجیح می دهی که تمام شود تجربه این هستی که شاید ، شاید بتوانی سبکی را هم تجربه کنی. 

 

و البته دلم می خواهد دنیا تمام شود که شاید بتوانم با صاحبش ملاقات کنم و شوق این ملاقات و شنیدن پاسخ سوال های همیشه بی جوابم و امید به فهمیدن علت این همه زشتی بیشتر تشویقم می کند به نبودن. 

 

کاش صبحی نیاید.

 

 

تا اینجا رو دیشب نوشته بودم . ولی منتشرش نکردم چون نوشته ام تلخ بود زیاد؛ دیروز یک روز شدیدا سخت و بد کاری بود که نتیجه اش افکار فوق هست و میخوام این یادداشت اینجا باشه تا بدونم که محیط کار می تونه چه به سر روان آدم بیاره.

 

البته که من درگیر افسردگی هستم و درگیر فشارهای شش گانه از شش جهت! ولی قصد وا دادن ندارم! این روزهای سخت هم میگذره و البته روزهای سخت تری هم در راهه که اگر بخوام به این افسردگی دامن بزنم از پسش برنمیام.

۹۷/۰۵/۲۲
صبا ..

نظرات  (۸)

سلام دوباره 
خیلی ممنون از پاسختون، امیدوارم شما هم هر جا هستید موفق باشید و هر روزی بهتر از روز قبل باشه براتون
پاسخ:
سلام. خواهش میکنم.

منم مجددا براتون آرزوی موفقیت و سعادت دارم.
سلام نمیدونم یادتون هست پیامم چی بود یا نه ولی اره کلی ممنون میشم از تجربه تون و توصیه هاتون بگید 
پاسخ:
سلام. این افسردگی که اینجا نوشتم مربوط به بالا و پایین شدن های دوران اپلای نبود ولی خب اون دوره هم کم استرس زا نبود و هر بار که با یه تجربه غیرموفق روبرو می شدم تا چند روز همون احساس افسردگی رو داشتم و احساس می کردم من نمی تونم از پسش بربیام ولی خب من اصلا تو شرایط کاری و کلا شرایط زندگی خوبی تو ایران نبودم، محیط کارم به شدت آزاردهنده بود و هر بار که میخواستم سست بشم یادم می افتاد که اون وقت انتخاب خودمه که تو اون شرایط بمونم و من اصلا نمیخواستم چنین اتفاقی بیافته.

بهتون توصیه میکنم همزمان چندتا هدف رو کنار هم بچینید من با اینکه مصمم بودم و در حد توانم هم تلاش میکردم بازم نمی گفتم اگر نرم دیگه دنیا تمومه و من تو ایران بدبخت میشم دنبال راهکارهای دیگه ای هم بودم که بتونم از زندگی تو ایران هم لذت ببرم و به اهدافم برسم و وقتی از این زاویه به زندگی تو ایران نگاه می کردم و اینکه میتونم در کنار عزیزانم باشم و از بودن در کنارشون لذت ببرم و البته یه عالمه فعالیت وجود داره که هنوزم انجام دادنشون واسم لذت بخشه حالم زودتر خوب میشد و می تونستم با وجود خستگی ادامه بدم. به نظر من آدم وقتی خودش رو ناچار از انجام کاری ببینه، هر چند اون کار رو دوست داره احساس تو قفس بودن بهش دست میده ولی وقتی چند تا آپشن پیش روش باشه که اگر این نشد بره سراغ بعدی راحتتر میتونه از پس شرایط بربیاد.

نمی دونم حرفام کمکی بهتون میکنه یا نه. 

براتون آرزوی موفقیت دارم.
دوست عزیزی که اینجا پیام خصوصی گذاشتین من امکان جواب خصوصی دادن ندارم و باید عمومی جوابتون رو بدم. اگر مایل هستید، بگید تا جوابتون رو همین جا بدم و نهایتا بعد از اینکه خوندین حذفش میکنم.
سلام صبا جان، خوشحالم که حالت بهتر شده و امیدوارم کلی خبرهای خوب و خوش سورپرایزت کنه... دیگه عزیزم شرایط محیط کاری متاسفانه مزخرفه، برات بهترینها را آرزو میکنم
پاسخ:
سلام عزیزززم.

تو خوبی؟ اوضاع احوال جسمی خوبه؟

آره خدا رو شکر خیلی خیلی بهترم. اما همچنان منتظر خبرهای خوبیم ☺

میدونی این روزها همش میگم خوشا آنان که هر از بر ندانند!! دیگه هر کسی یه ظرفیتی داره و ظرفیت من رسیده به تهش!! 
امیدوارم ختم به خیر بشه همه چیز هم برای خودم و هم برای هر بنی بشری که وجدان داره و براش انسانیت مهمه.

ممنونم از آرزوی خوبت دوست جوونم. من برات سلامتی و شادی آرزو دارم🌷

۲۳ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۰۸ محبوب حبیب
راستی برام خیلی جالب بود که تو هم مثل من به مرگ فکر میکنی. 
خصوصا اون تیکه که میخ0وای جواب سوالهای زیادت رو بگیری. 
پاسخ:
فکر میکنم این یه واکنش طبیعی باشه که در زمان استیصال شدید تنها راه برون رفت رو مرگ بدونیم.
اما اون تیکه رو من واقعا از بچگی دلم میخواسته یه بار بمیرم و بعد برگردم؛ کتابهای مورد علاقه دوره نوجوانی م  از اینایی بود که مثلا یه مدت تو کما بودن بعد برگشتن.
دلم میخواد یکی از جنس خودم از بعد از مرگ واسم خبر بیاره :)) 
۲۳ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۰۶ محبوب حبیب
سلام صبا جون. 
خوبی؟ 
دوست خوبم، همه ما روزهای زیادی از زندگی در برابر تنشها دچار تشویش میشیم. خیلی وقتها توان خودمون رو و صبرمون رو کمتر از مشکلات تخمین میزنیم. که اگر کمتر نبود چالشی هم برای رشد نداشتیم. 
این دوره ای افسردگی برای اکثر زندگی های دارای چالش پیش میاد. 
اومدم بهت بگم هیچ بد نیست روزهایی که توان روحی مون کمتره از یه سری چیزها کمک بگیریم. من داروهای بی ضرر مثل فلوکسیتین یا قطره گل سرخ رو برای این روزهای خودم استفاده میکنم. و انتظارم ندارم که انقدر قوی باشم که به این چیزها احتیاج پیدا نکنم. اونم در بازه ای از زندگی که وقت برای از دست دادن ندارم. به نظرم هیچ اشکالی نداره و نشان از ضعف نیست بلکه روشی هست که بتونیم زودتر و بهتر به خودمون مسلط بشیم.
اینها رو اگر تا حالا امتحان نکردی پیشنهاد میدم تست کنی. 
پاسخ:
سلام عزیزم.

ممنونم. تو خوبی؟

درست میگی و من هم میدونم صبرم و توانم بیشتر از این حرفاست؛ این روزا مدام با خودم میگم اینکه همه موضوعات مهم زندگی من این روزها در حال تحوله و همه این تحولات با شرایط بد حاکم بر جامعه همراه هست؛ یعنی من توان مدیریتش رو دارم؛ اگر هم ندارم توان کسب کردنش رو دارم.

منم انتظار ندارم که اونقدر قوی باشم که به کمک نیاز نداشته باشم. ولی حالم اونقدرا بد نیست الان که این یادداشت نشون میده؛ اون حال  شدیدا بد؛ مقطعی بود و گذشت اینجا گذاشتمش برای آینده م !! 




۲۳ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۳۳ دخترمعمولی
ای بابا! شاعر که در مورد اون شش جهت چیز دیگه می فرمایند:
فریاد که از شش جهتم راه ببستند
آن خال و خط و زلف و رخ و عارض و قامت!

بی خیال بابا! سعی کن از زندگیت لذت ببری. فعلا که فقط همینو داریم ;-). سر کارت هم سعی کن حالت خوب باشه، به فکر حال گلدونات باش :)
پاسخ:
خوش به حال شاعرا  چون خوب می تونستند خودشون رو بزنن به اون راه 😅


این بی خیال بابا! خیلی خواسته عمیق و سنگینی هستا!! هر کسی از پسش بر نمیاد. 

دیگه دو تا گلدون بیشتر ندارم:|
۲۲ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۲۸ مامانی و سه تا نینی و یه نینی جدید
سلام صباجونم الهی قربونت برم حتی اگه دنیا پر از سختی باشه و سیاتی و غم،تو یک روح بزرگ،یک اراده وسیع و یک دل قوی دارین و از تمام سختی ها قوی ترین و من مطمینم بهترین ها ،راحتترین ها از راه میرسن و نصیب شما میشن ،شخصیت شما یک شخصیت قوی هست کسی که پوزه مشکلات ب خاک میمال و حقش رو از خوشبختی و زندگی دریافت میکنه یک چنین  کسی هستین شما 
از امروز سرنمازام خیلی از خدا میخوام ک همیشه شاد باشی 
مواظب خودت باش عزیزززم❤️❤️❤️
پاسخ:
سلام مامانی گل❤

ممنونم از این همه لطفی که به من داری.

و ممنونم که دعا می کنی.

چشم خانمی. شما هم مواظب خودت و فرشته کوچولوت باش.