غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

از تشابه ها!

پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۵۸ ق.ظ

یکی از دخترهای گروهشون پاکستانی هست! میگه یه جوری حرف می زنه هر کی ندونه فکر میکنه از ناف اروپا اومده اینجا!! 


و من به این فکر میکنم که مگه خود تو از کدوم کشور اومدی؟ :(



خیلی بیشتر از اینکه بشه تصور کرد این طرز نگاه آزارم میده! و قسمت بدتر ماجرا اینجاست که گاهی می تونم مچ خودم رو بخاطر این نگاه بگیرم :(



وقتی به دوستان شرقی م نگاه میکنم که تمدن 6000 ساله دارند و همه چیزهایی که ما تو فرهنگ مون داریم و بهش می نازیم رو،  معادلش و حتی بهتر و عمیق ترش رو دارند و کشورشون هر روز پیشرفته تر و آبادتر و قدرتمندتر میشه، فقط حسرت میخورم :( 


چطوری میشه جلوی این نگاه رو گرفت!؟؟ 

---------------------


شوآن واسه عید که شیرینی ایرانی خورده بود بعدش گفت شیرینی هاتون خیلی شیرین هست! البته من متوجه شدم که انگار تو ذائقه چینی شیرینی جای خاصی نداره! بیشتر تو فاز تندی هستند :)

یا مثلا سال نو چینی که بود و من گفتم ما شیرینی های خاص داریم واسه سال نو! شما چی؟ شوآن گفت ما فقط غذای سنتی داریم و بزرگترها معتقدن شیرینی و ... مال بچه هاست و ارزش غذایی نداره!! 


خلاصه من یه بار لواشک گرفتم که به شوآن نشون بدم که ما طعم های مختلفی داریم. (البته یه بار هم بهش زرشک دادم!)  بعد که بهش دادم گفت می دونم چیه! (من قبلش به جنی اینا هم داده بودم و اصلا حدس هم نمی زدن که چی باشه!) منم گفتم: نه!  نمی دونی چیه؟ :) گفت چرا؟ والدین چینی گاهی بچه هاشون رو مجبور میکنند که برای بهتر شدن وضعیت گوارششون بخورن! من: دیدی گفتم نمیدونی چیه؟

ولی بعدش یه عالمه عکس نشونم داد از انواع لواشک کاسه ای و لقمه ای و ... !! 

آقا مگه لواشک تو ایران هله هوله :) نیست؟؟! اینا چقدر مثبت بهش نگاه می کنند :)


--------------------


متوجه شدم که یه قل دوقل یه بازی بین المللی هست :) و فقط مخصوص ایران نیست حالا قراره یه بار بریم ساحل مسابقه یه قل دوقل برگزار کنیم:)

۹۸/۰۲/۰۵

نظرات  (۴)

حالا حتماً پشت سر ما هم ازین حرفا میزنن :/ تازه فک کنم از نظر اونا پاکستان بهتر از ایرانه.

یه بار یکی چینیای خوابگاه به من یه غذایی داد، سیب زمینی خام رشته شده بود، که نیمه آبپز کرده بودنش، و توش پر از فلفل بود. قشنگ سوختم. بعد بهش گفتیم شما از هندیام تندتره غذاتون که، گفت نه کل چین اینجوری نیست؛ ما چون سمت غرب چین هستیم و به پاکستان نزدیکیم، غذاهامون تنده. وگرنه چین خیلی تنوع غذایی داره هر منطقه‌ش‌. 

یه قل دو قل جهانیه؟ نههههههه باورم نمیشه D: بیا بیشتر بگو 
پاسخ:
بعدش فکر کردم گفتم شاید اینا مثلا خودشون رو از سالهای قبل از انقلاب مقایسه می کنند و مثلا فکر میکنند که پاکستانی ها تو این سالها پیشرفت نکردند! ولی یادم اومد که اون اوایل انقلاب که پزشک و ... کم داشتیم، خیلی از پزشک های پاکستانی ایران کار میکردن! نمی دونم ولی احساس میکنم هر کی مثل اروپایی ها لباس نپوشه،چشم رنگی و مو بور نباشه، بی کلاسه و ایرانی ها ازشون بهترن :|

اینها هم به من گفتن شمال چین تند می خورن، فعلا شد شمال و غرب :) 


 عصرونه ایستر داشتیم تو دانشگاه، شکلات های کوچولو داشتند. بعد شوآن گفت این شکلاتها بیشتر مناسب یه بازی هست که با 5 تا سنگ انجام می شد و ... من: عه مگه شما هم دارید؟!! دیگه چند تا حرکت انجام دادیم و اصول اولیه شبیه هم بود. بعد من رفتم سرچ کردم که یه چیزایی رو نشون شوان بدم دیدم عه! همه جای دنیا تقریبا این بازی  رو دارند :) 
صبا جان 
خارج اینقدری می ارزه که به خاطرش کارم ( که خیلی دوسش ندارم) و رابطه یک ساله با پسری که دوستش دارم ( عاشقش نیستم) رو ول کنم و برم؟
پاسخ:
عزیزم سوالت خیلی سخته جواب دادن بهش.

خارج اصلا کجاست؟ پات رو از مرزهای ایران که بگذاری بیرون میشه خارج! چه کشوری منظورت هست؟

در هر صورت بستگی به دیدگاهت به زندگی و سطح توقعاتت داره  و اینکه چی تو زندگی واست ارزش هست و حاضری چقدر واسش تلاش کنی.

و اینکه چی رو پشت سرت می گذاری. خیلی اینجا هستند که هر روز می نالند و پیشیمون هستند از اومدنشون. 

کاری که خیلی دوستش نداشته باشی تقریبا همه جای دنیا هست. البته 100% بستگی به ویزات و تواناییهات داره. 

پسری که دوستش داشته باشی، کم پیدا میشه ولی سوالی که این وسط پیش میاد این هست که آیا اینقدری که رابطه برای تو جدی هست برای اون پسر هم جدی هست یا نه؟ مطمئنی که تو اگر فقط بخاطر اون پسر نمیخوای ول کنی بری، اون پسر به هزار دلیل دیگه چند وقت دیگه ول نمیکنه که بره؟!!
۰۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۳۱ شارمین امیریان
بچه هاشون رو «مجبور می کنن» لواشک بخورن؟! ما باید بچه هامون (و البته خودمون) رو مجبور کنیم نخورن. =)
پاسخ:
دقیقاًً!

حالا بیشتر باید بپرسم ولی فکر کنم ترشی هم  آنچنان دوست نداشته باشند و واسه همین لواشک واسشون جذاب نیست!
دیگه داشتم نگرانت میشدم ها😘
لواشک رو منم واسه گوارش میدم بچه ها وگاهی هوس های خودم😂
چقدر خوب که شیرینی نمیخورن ها😋 نه ادم شیرینی میخوادخوب😆
دلت شاد
سلامت باشی
کجایی تواخه
پاسخ:
ممنون نفس بانوی مهربون.

یه کم سرم شلوغ بود، بعدشم تعطیلات عید پاک شد، دیگه فرصت نوشتن فراهم نشد، البته چیز خاصی هم تو ذهنم نبود.

واسه همین هست که اینقدر خوب می مونند، چون شیرینی و شکر زیاد مصرف نمی کنند !

قربونت عزیزم. همچنین شما.