غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

جهت خالی نبودن عریضه :)

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۳۲ ق.ظ

از امروز می تونیم دو تا مهمون بزرگسال با بچه هاشون رو تو خونه مون داشته باشیم. یک سری ایالت ها هم کلی قوانینشون سبکتر شده چون دیگه تقریبا کیس ابتلای جدید ندارن ولی ما که مرکز کرونا بودیم هنوز کیس جدید داریم یه تعدادی و بخاطر همین تا برداشتن کامل همه محدودیت ها واسه ما خیلی مونده. 

مدرسه ها از هفته دیگه از هفته ای یک روز شروع میکنند به حضوری کردن کلاس ها و تا آخر همین ترم احتمالا کلاس ها کاملا برقرار میشه. ولی برگشتن ما به دانشگاه احتمالا بشه آگست.  یعنی ۳ ماه دیگه. هوا هم سرد شده تقریبا و خیلی بیشتر باید مراقب بود.

از پست دفعه پیشم تا الان فقط ۲ یا ۳ بار رفتم بیرون :)  و بجاش امروز گزارشم رو سابمیت کردم و کلی فشار از روم برداشته شد. نوشتن گزارش خیلی کمک کرد که گره های زیادی تو ذهنم باز بشه و دیگه اوضاع رو به تاریکی قبل نمی بینم :)  

 

الان نگاه کردم از پست قبلیم تا الان ۵ تا یادداشت منتشرنشده دارم که توش کلی همه چیز رو تحلیل کردم و خب این یعنی افسردگی ندارم خدا رو شکر :) 

 

راستی روز معلم و استاد رو به تمامی دوستانم و خوانندگان اینجا که در این حرفه مشغول فعالیت هستند. تبریک میگم. 

 

 

۹۹/۰۲/۱۲

نظرات  (۱۳)

خداروشکر 

که گزارش دادی

و ذهنت بازشد

پاییز

قاطی میکنم

بیابیشتربنویس گل دختر

پاسخ:
مرسی نفس بانوی عزیز :)

سعی میکنم :)

خداروشکر 

که گزارش دادی

و ذهنت بازشد

پاییز

قاطی میکنم

چه جالب صبا 

کلی خندیدم. نوش جونت شیرینیها. هرکدومشون خوشمزه بود یه فوت بکن سمت مشهد

برای تموم شدن مرحلۀ اول کارت بهت تبریک میگم. ان‌شاءالله به زودی زود برسی به مرحلۀ سوم

پاسخ:
همش فوت به مشهد :))

ممنون از محبتت عزیزم. هنوز مرحله اول ولی تموم نشده. هم هیچ فیدبکی از گزارش نگرفتم و هم اینکه مصاحبه شفاهی هنوز مونده!

راستی صبا جان شما هر چند وقت یک بار باید گزارش بدین؟ در هر گزارش باید به نتیجۀ جدیدی رسیده باشین؟ یا مثلا بی نتیجگی یک روش هم میتونه گزارش باشه؟

پاسخ:
اینجا دکتری سه مرحله داره. تو هر stage  باید یه گزارش بدی ولی خب مدل گزارش از دانشکده به دانشکده فرق داره و دانشگاه به دانشگاه هم حتما متفاوته.

تو دانشکده قبلی و استاد قبلی من تا زمانی که مقاله اولت رو سابمیت نکرده بودی بهت اجازه نمی داد گزارش stage1 رو بدی و اصلا تو اون دانشکده این مرحله مثل دفاع از پروپوزال بود و باید ارایه میدادی و بعد هم دفاع می کردی از طرحت.

ولی دانشکده فعلیم خود دانشکده میگه همه کسایی که فلان موقع شروع کردن باید گزارش stage1 رو تا فلان تاریخ سابمیت کنند و بعدش هم یه مصاحبه حضوری با یه هیات داوری بدون حضور اساتیدت داری که فقط میخوان بدونند تو می دونی میخوای چیکار کنی و  برنامه ت چیه و ...

مرحله دوم وسط کارت هست و ازت انتظار میره که یه مقاله داشته باشی و تو دانشکده فعلی میتونی مقاله ت رو بجای اون گزارش سابمیت کنی و اگر جایی کنفرانس رفتی هم می تونی گواهی ارایه ت رو به دانشکده ارایه بدی. در غیراینصورت باید یه ارایه حضوری داشته باشی.

مرحله سوم هم میشه تزت و باید تموم کنی.  

سلام صبا جان
چقدر من تازگیها خواب تو رو میبینم. چند وقت پیش خوابتو دیدم که یادم نمونده. دوباره امشب خوابتو دیدم. اومده بودم پیشت تو خونۀ تو. 
تو دنبال این بودی که سوغاتی بخری. میگفتی اینجا شیرینی زیاد داره ولی نمیدونم کدومش با ذائقۀ ما ایرانی ها سازگاره. پرسیدم مگه شیرینیها امکان تست نداره؟ (حالا نه که ایران امکان تست داره). تو گفتی چرا داره ولی برای کسایی که مشتری ثابت هستن و قطعا قصد خرید دارن.
گفتم خب کاری نداره تو بگو من ایرانی هستم و واقعا میخوام چیزی بخرم ولی نمیدونم چه طعمی با ما ایرانیها سازگاره. میشه شما کمکم کنید. بعدم گفتم اگه بخوای منم باهات میام. قرار شد با هم بریم شیرینی تست کنیم که دیگه خوابم عوض شد. خلاصه توفیق حاصل نشد با هم بریم شیرینی فروشی شیرینی بخوریم. ان‌شاءالله تو خواب بعدی

پاسخ:
سلام سمیه جونی :*

عزیزم. خوش به حال من :)

ولی خوابت خیلی واقعی بود. بگو چرا؟

این آخر هفته دوستام اومدن اینجا و واسم مافین و چند مدل شیرینی آوردن. من کلا آدم شیرینی دوستی نیستم. بیسکوییت میخرم ولی هیچ تمایلی به خرید شیرینی ندارم که حتی تست کنم. بعد شیرینی هایی که اینا آوردن ظاهرش دقیقا مثل شیرینی های ایرانی هست طعمش هم همونه تا حدودی ولی توش رازیانه داره و یه کم متفاوتش کرده. من داشتم فکر می کردم که این کاملا میتونه جای شیرینی ایرانی استفاده بشه و البته یه نوع باقلوا هم آوردن که اون کاملا منطبقه. 

حالا خوردن این شیرینی ها واسه من چالشه :)) آوردم گذاشتم جلوم که یادم نره بخورم و خراب نشن :)

کاش اینجا بودی زحمت خوردن شیرینی ها رو می کشیدی :) 

و اینکه خیلی واسم جالب بود که اینقدر خوابت واقعی بود. فکر کن چقدر خوردن شیرینی ها واسم سنگینه که از یه جای دیگه دنیا زده بیرون که کمک میخوام :)) 

ولی واقعا انگار روحت یه سر اومده اینجا :)  چقدر پروانه ای شدم الان :*

تازه الان یادم اومد یکی دیگه از دغدغه هام این بود که وقتی خواستم برم خونه شون چی بخرم؟ همون سوغاتی که تو خوابت بود!‌

بله فیلم امریکایی های معترضو دیدم جالبه که ایالتهایی که فرماندارش دموکراته طرفدارای ترامپ معترض قرنطینه شدن .به نظر میاد اینا هم مث ما سیاسی کاریشون زیاده .اگرچه استرالیا تلفاتش در مقایسه با ما خیلی کمتره ولی نمیدونستم ماسک نمیزنن جالب شد 

پاسخ:
اینجا هیچ توصیه ای برای استفاده از ماسک و دستکش تا حالا که من ندیدم. تو اکثر مکان های عمومی فقط ژل ضدعفونی هست  برای استفاده عموم. همین. 

رعایت اصول بهداشتی تا این حد برای مردم اینجا اصلا امکان پذیر نیست. همون دست شستن هم یه خواسته بسیار سنگین واسشون بود :))

خدارو شکر از بابت گزارش راحت شدین ...ابنجا هم گفته شده اول مدارس باز میشن چون دانشجوها توی خوابگاه خطر انتقال کرونا رو دارن البته توی ایران تصمیمات سریع تغییر میکنه

یه فیلم از bbcدیدم تو سواحل کالیفرنیا ملت فارغ از گرونا و فاصله گذاریمشغول شنا و افتاب گرفتن  بودن توایران هم خیابونا شلوغ و تعداد زیادی بدون ماسک و دستکش !!!خدا بخیر کنه .اونجا جریمه ادمها چه جوریه یعنی کارت شناسایی همراهشون دارن چون قاعدتا نقدا که نمیشه جریمه رو پرداخت  کرد منظورم احراز هویته .

پاسخ:
آره خدا رو شکر :)

اینجا هم هفتگی تصمیم می گیرن و کابینه ملی گاهی هفته ای دوبار جلسه داره بخاطر تصمیم های جدید. 

فیلم معترض های آمریکایی رو ندیدین که به stay home معترض هستند و نقض آزادی و حقوق بشر می دوننش!!؟؟

اینجا کسی ماسک و دستکش استفاده نمی کنه جز مثلا راننده اتوبوس ها و شرقی ها. البته مشاهدات من بر اساس تا فروشگاه رفتن هست و نمی دونم تو سطح شهر چه خبره!

معمولا بر اساس گواهینامه بوده اینایی که من دیدم. مثلا طرف از فروشگاه در اومده گفتن میشه گواهینامه ت رو ببینیم. خب شما خونه ت فلان جاست. چرا اومدی اینجا که از خونه ت دوره خرید کنی؟
رندم چک میکنند دیگه. 

یا الان داری تو خیابون می چرخی کار ضروری ت چیه؟

یا اومدن در خونه طرف!!  که چرا مثلا باید قرنطینه باشی نیستی! یا چرا مهمون داری؟!


در همه حالت ها بعدش جریمه میاد به آدرس خونه ت. 

خوشحالم گزارشت را سابمیت کردی:) 

یه کار انجام شد!

چرا پست های منتشر نشده؟ حیفه بمونه بیات بشه:) 

تو ایران که دیگه عملا مردم خودشون بمرور دارند بی خیال قرنطینه میشوند یعنی قشنگ معلومه طولانی شدن اوضاع باعث شده دیگه بخشی از مردم بیخیال بشوند. امیدوارم اوضاع وخیم نشه.  

پاسخ:
مرسی عزیززززززززوم :*

اون پست ها عمومی نیست. حرفهایی هست برای خلوت شدن ذهنم.


اینجا جریمه می کنند و گرنه مردم علاقه ای به رعایت هیچ فاصله ای ندارند و مطلقا نمیخوان تو خونه باشند!! 

امروز داشتم رادیو گوش میدادم می گفت اگر قرنطینه بیشتر از ۳ ماه باشه آثار روانی ش خیلی خیلی شدید میشه و احتمال مثلا خودکشی و ... بالا میره.  ایران هم داشت نزدیک سه ماه می شد دیگه. امیدوارم دوباره پیک نزنه هیچ جا! 

سلام صبا جون

چرا اون وقت مدرسه ها زودتر از دانشگاه ها شروع شدن؟ این بچه ها که بیشتر رعایت نکن هستن! :دی 

به سلامتی. گزارش دفاع پروپزال بود؟

پاسخ:
سلام عزیزم.

چون آموزش آنلاین بهره وری کافی رو برای بچه های مدرسه ای نداره. همه والدین نظارت کافی روی بچه ها ندارند. همه بچه ها تو خونه امکانات کافی ندارند و بچه های دبستانی قدرت تمرکز برای نشستن و یادگیری آنلاین رو ندارند و از نظر آموزشی در خطر هستند شدیدا.

از اون طرف بچه های زیر ۱۸ سال گروه کم خطر هستند. دانشگاهها بهره وری شون ظاهرا خیلی تحت تاثیر قرار نمیگیره و دانشجو خودش عاقل و بالغ هست و می تونه خودش رو مدیریت کنه از نظر آموزشی ولی بچه مدرسه ای نه. 

بچه ها که برن مدرسه والدین هم می تونند برگردن سرکار. البته اینجا مدرسه ها این مدت هم باز بود واسه والدینی که حتما باید می رفتن سرکار و البته آموزشی غیر از آنلاین برقرار نبود و بیشتر جنبه نگهداری بچه رو داشت.


نه به دقت و شدت پروپوزال چون دانشکده ما اصلا چنین چیزی نداره ولی یه چیزی تو همون مایه ها بود. 


چه خوب که از شر گزارش راحت شدی و ذهنت آزاد شد :) حالا میتونی زیاد بری بیرون

پاسخ:
ذهنم داشت له می شد اون موقع :) حالا درگیری ش معمولیه :)

سرد شده خیلی. نمیدونم که دوباره درست هست که واسه دویدن برم یا نه؟

خدا رو شکر که گزارش رو فرستادین و خدا رو شکر که دیگه قراره کم کم اوضاع روبراه بشه.  آمار مرگ و میر اونجا چند نفر در روز است؟ البته اگه حوصله خوندن اینطور اخبار رو داری که بنویسی. اونجا فصل ها از کی شروع میشن و کی تموم میشن؟ شما یعنی الان دارین به پاییز میرسین یا زمستون؟؟؟ چقدر جالبه که زمین گرده و اینطوری میشه!!

پاسخ:
ممنونم.

امروز روز ۱۰۰ ام از مشاهده اولین کیس کرونا در استرالیا هست. کلا ۶۸۰۱ کیس تایید شده تا ساعت سه امروز بوده و ۹۵ مرگ و ۵۸۱۷ بهبود یافته.تو ۲۴ ساعت گذشته هم ۱۸ مورد ابتلا جدید داشتیم.  آمار مرگ هم بیشتر مربوط به یه کشتی هست و یه خانه سالمندان. 

این سایت آمار همه کشورها و نمودارهاشون رو داره. البته مثلا در مورد استرالیا میدونم که آمارش دقیق نیست ولی اختلاف جزیی با آمار داخلی اینجا داره کلا برای کسی که بخواد مقایسه کنه تا حدودی قابل قبوله! 


طبق تقویم خودشون که اول مارچ اول پاییز هست و ما الان وارد ماه سوم پاییز شدیم و ۲۷ روز دیگه زمستانه ولی من فصلا رو طبق تقویم ایران درنظر میگیرم. الان که نیمه اردیبهشت شماست میشه معادل نیمه آبان ما  اینجا :)    جالبه ولی من هنوز بهش عادت ندارم. هی خل میشم این وسط که الان کی هستیم :))

چه خوب که گزارشو فرستادی رفت!

 

اینجا هم دبستانا از هفته دیگه باز میشن. دبیرستانا از ژوئن. ما هم فعلا از ژوئن، ولی زمزمه‌هاش هست که تا آگست تمدید بشه برامون.

 

 

پاسخ:
اره. خیلی خوب شد از جهات متعددی.

من خودم که دیگه بعد از کرونا هم احتمالا چند روز در هفته از خونه کار کنم. تازه یاد گرفتم که میشه از خونه با بهره وری بالاتری کار کرد. 

ولی من از گزارش نوشتن متنفرم :/ همین الان باید یه گزارش بنویسم و واقعاً نمیدونم وقتی همه چیو توضیح دادم برا استاده و همه چی واضحه، الان دقیقاً دیگه چیو باید بنویسم :(( 

پاسخ:
منم گزارش نوشتن واسم کار شیرینی نیست ولی تجربه نشون داده گزارش نوشتن نقش کلیدی در زندگی پژوهشی من داره.