غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

اگستی که گذشت :)

يكشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴ ق.ظ

به نظر میاد که من عملا از اول اگست چیزی اینجا ننوشتم! 

 

واقعیتش خیلی هم یادم نمیاد که چه اتفاق هایی افتاده و چی شده! یعنی همه چیز حاشیه بود و موضوع اصلی تو ذهنم این بود که من داشتم رو یکی از ایده های هری کار می کردم و کل cpu ام رو اشغال کرده بود و حالا هم فقط یه کمی از فضای پردازشی مغزم آزاد شده تا سه شنبه که هری قراره با یه تاپیک دیگه سورپرایزم کنه :)) 

البته خب نه اینکه من این مدت هیچ کار دیگه ای نکرده باشم. کلی آخر هفته های خوب داشتم و با دوستام لحظه های خوبی کنار هم داشتیم و فعالیت های مفرح و متنوع داشتیم و بعد از مدتها این اولین آخرین هفته ای هست که من بیشترش رو خونه بودم و بجز کارهای روتین کار خاصی نکردم و چقدر به این آرامش هم نیاز داشتم.  البته بگم که جمعه شب هم با زهرا خودمون دوتایی رفتیم یه رستوران ترکی شیک و کلی جلوی پای خودمون بلند شدیم :)) 

هفته پیش شله زرد درست کردم و به غیر از دو تا ظرفش که زهرا اینا و اون یکی دوستامون اومدن بردن بقیه ش به دوستای غیرایرانیم رسید و چقدر هم ازش استقبال شد. روی ظرفهایی که برای بچه های دانشگاه برده بودم رو با طرح DNA تزیین کرده بودم و بچه ها خوششون اومده بود.  یکی از بچه ها هم همون ظرف کوچولو رو برده بود با کل گروهشون خورده بودن و حدس زده بودن زردی اون کیک!! بخاطر کدوتنبل هست!!  :))  برای اولین بار در عمرم هم از چیزی که درست کرده بودم استوری گذاشتم که اینقدر کامنت های خوب گرفتم که کلی بهم انرژی مثبت داد.   من نه نیت خاصی و نه نذری برای پختن شله زرد داشتم کاملا همین جوری بود ولی اینقدر که فیدبک خوب گرفتم گفتم از این به بعد هر وقت خواستم خوشحال بشم شله زرد درست میکنم و پخش میکنم :) 

 

دیگه هم اینکه مرزها هم فعلا تا دسامبر بسته هست و نه هنوز کسی می تونه بره و نه کسی می تونه بیاد. وضعیت ملبورن هم تا حد خوبی کنترل شده و حکومت نظامی  بجای شروع از ساعت ۶فعلا شده از ساعت ۹ ولی همچنان محدودیت های شدید هست تا دو هفته دیگه  که بسته به آمار شرایطشون تغییر میکنه!

تو همین اوضاع قرنطینه یکی دو روز هم مشکل تو آب شرب یه سری مناطق ملبورن پیش اومده بود که ساکنان اون منطقه مجبور شده بودن آب معدنی بخرن. حالا شرکت آب اون مناطق گفته هر کی اون مدت مجبور شده آب بخره بیاد اعلام کنه که پول آب معدنی ها رو بهتون بدیم!

 

سگو آلرژی گرفته راه میره فین فین میکنه :)) اینقدر بانمک شده :)

 

دیگه چی باید بگم؟! 

۹۹/۰۶/۱۶

نظرات  (۱۳)

ممنونم ما رو بردین تو لیست شهدای سلامت 😜فعلا که سالمیم 

میخونمتون ولی تا میخواستم کامنت بزارم میدیدم مشابه کامنت من واستون اومده و تکراری میشد 

استرالیا مردم عزیزکرده دولتشونن اینجا ما بچه های کاریم روزی صدو اندی میمیرن  اقایون از خود متشکر هم هستن 

حلوا با میکادو عالیه البته شله زرد و نون در اون حد نیست ولی خوشمزه س 

امیدوارم حال خوبتون تداوم داشته باشه و روز به روز  موفق تر باشین🌹

پاسخ:
نه !!! نبرده بودمتون جزو اون لیست! فکر می کردم چقدر سرتون شلوغه و خسته هستید، فقط تا همین حد ذهنم اجازه داره بره🙂

در هر صورت خوشحالم که خوب هستید. ایشالله پرتوان و سلامت باشید همیشه.

اینجا کلا آدم کمه، یکی که به مرگ طبیعی نمیره سختشون میشه و تو اخبار اعلام می‌کنند!!  چند روز پیشا تو یکی از ایالت ها به یه نفر کوسه حمله کرده بود و کشته شده بود، تا ۲۴ ساعت تو تمام رسانه های خبری اعلام کردند!! 

تو وطن عزیز ما که حکومت شاکیه چرا شماها نمی میرید پس! و از هر روشی برای کشتن مردم استفاده میکنه😔😔😔😔

ممنونم از محبتتون. خوشحال شدم از پیامتون🌹🌹🌹

سلام سلام

چندبار خواستم حالتو بپرسم فرصت نشد بس که ننوشتی

حالا می بینم جقدرررر پرانرژی

خداروشکر

به به شله زرد

 

پاسخ:
سلام نفس بانوی عزیز :) 

یه زمانایی واقعا دست آدم به نوشتن نمیره! 

و گرنه یه عالمه موضوع تو ذهنم هست که واسه تون در موردش هم همونجا نوشتم :))

از محبت و مهربونی شما سپاسگزارم بانو :*

چه خوب که اوضاع ارومه و خدارو شکر حالتون خوبه .یه جا خوندم امار مرگ و میر توی ملبورن ۱۴ یا ۱۵ نفر بوده و اینقدر سفت و سخت حکومت نظامی اون وقت ما شاگرد اول کرونا تو خاورمیانه  .ما هیچ ما نگاه 

این پستتون خیلی شیرین بودهوس پختن شله زرد کردم .من و همسر عاشق شله زردیم برای صبونه شله زرد با نون رو امتحان کنین خیلی میچسبه 

پاسخ:
چه خوب که شما اینجا کامنت گذاشتید دیگه داشتم نگرانتون می شدم :)

امیدوارم که حال خودتون و خانواده خوب باشه :) 

هر روز می اومدن می گفتن امروز مرگبارترین روز ایالت ویکتوریا بود ولی فکر کنم آمار مرگشون نهایتا به ۲۲- ۲۳ رسید و خب اکثرا هم مثبت ۹۰ سن فوتی ها! 

چه جالب شله زرد با نون :) 

اینو گفتید دلم خواست حلوا بگذارم لای نون میکادو بخورم :)   سبب خبر شدین برم ببینم اینجا نون میکادو گیر میاد :)) 


۱۸ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۲۰ ربولی حسن کور

سلام

جالبه

شما دومین دوست وبلاگی هستین که این چند روز شله زرد پخش کرده!

توی استرالیا کرونا خیلی خوب کنترل شده بود اما به لطف شاهکار اون نگهبانان هتل ها دوباره پخش شد!

پاسخ:
سلام.

بقیه هم پخش کنند من خوشحال میشم :)  البته کرونامالی شده نباشه ها :))

همین الان هم خوب تونستند این موج دوم رو تو ملبورن جمع کنند بس که قوانین سخت گیرانه می گذارن.
 ۶ ماه حبس برای کسایی که می خواستن از ملبورن فرار کنند :(  
 تا آخر سپتامبر میشه ۸ هفته که ملبورن قرنطینه سطح ۴ هستند (یعنی هیچ فعالیت خارج از منزلی نداشتند جز یک ساعت ورزش اونم در شعاع ۵ کیلومتری خونه و از هر خونه هم یک نفر حق بیرون رفتن برای خرید ضروری داشته و از ساعت ۵-۶ عصر هم کلا کسی حق بیرون اومدن نداشت) و تنها کشوری هست که قرنطینه به این طولانی و به این شکل داشته!

و از اون طرف هم تنها کشوری هست که به شهرونداش اجازه خروج از کشور هم نمیده مگر به دلایل خاص. دیگه چشمشون بخاطر قضایای هتل ترسید. گفتن اصلا کسی بیرون نره که نخواد بیاد تو و فکر کنم تو کل کشور هم روزانه ۱۰۰ نفر از شهروندان میتونند وارد بشن! 

خلاصه یه جزیره افتاده دستشون دورش رو خط پررنگ کشیدن که کسی به ما نزدیک نشه تا واکسن دربیاد :)) 


ایده ی دی ان ای خیلی خوب بود :).

میدونی، فکر می کنم خیلی هایی که میگن نذری، واقعا منظورشون این نیست که طرف نذری کرده و حاجتی داشته، صرفا به غذاهایی که توی این زمان ها پخته میشه میگن نذری :).

حالا این قضیه ی نذری منو یاد این انداخت که توی خوابگاه یه بنده خدایی یه قوطی کبریت بزرگ گذاشته بود، روش نوشته بود صلواتی. یه با یکی از بچه ها تو آشپزخونه بودیم، اون استفاده کرد، من گفتم حالا صلواتشو فرستادی؟

گفت برا چی؟ گفتم خب نوشته صلواتی دیگه. گفت مگه وقتی نوشته صلواتی باید صلوات فرستاد؟ :D

حالا نمیدونم اونی که نوشته بود صلواتی، مثل من فکر کرده بود یا مثل اون دوستم ;-).

پاسخ:
مرسی :) 

آره الان که گفتی می بینم که دقیقا همین جور هست. اکثریت فکر میکنند چیزی که به رایگان توزیع میشه نذری هست. 

یعنی در واقع رایگان = نذری = صلواتی هست گویا :) و نیت پشتش اهمیت نداره مهم اون رایگان بودنه هست :)) 

 دیدم حتی بعضی ها در برخورد با فاتحه هم همین رفتار رو دارن :) 

ولی از همه جالبتر می دونی چی بود؟ به یکی گفتم صاحبخونه ام اینا شله زرد خیلی دوست داشتن قبلا که درست کردم. خندید گفت فکر میکنند دسر هست! من شاخم در اومده بود که مگه نیست؟!! گفت نه دیگه یه چیز مناسبتی و نذری هست!! 

:))))))) ایشالا ایشالا 

 

آره دقیقا خیلی چیزای شیرین دوست دارن. بعد من چون تجربه‌ی زیادی ندارم تو آشپزی ترجیح مید م به خارجیا چیز میز بدم تا ایرانیا. چون ایرانیا میدونن خوبش چه شکلیه، خارجیا نمیدونن و هرچی بهشون بدی رو دوست دارن :))))))

پاسخ:
:))

در هر صورت کار خیلی خوبی میکنی که هم چیزهای خوشمزه درست میکنی و هم اینکه به هر کسی دم دستت هست میدی. 

این جور دسرجات صورت و ظاهر قضیه هست باطنش مهر و محبتی هست که به اشتراکش می گذاری :) 

سلاااام.

بالاخره نوشتی! چه پست خوشحال پرانرژی مثبتی بود!

وااای دیدی؟ خارجیا خیلی از  شله‌زرد خوششون میاد :))) خیلی کیف میده! منم هی به همسایه‌های خارجیم تو قرنطیه کیک و شله زرد و شیربرنج و حلوا و ترحلوا و اینا میدادم و حس خوب میگرفتم. 

 

پاسخ:
سلام بر مهسا گلی🙂

اون بالاخره نوشتی رو ایشالله قسمت ما بشه تو وبلاگ شما بکار ببریم😃

آفرین به تو که کلی چیزهای خوشمزه درست میکنی! و البته خوش بحال همسایه هات.
تجربه من میگه اینا کلا چیزهای شیرین دوست دارند در همه شکل و همه طرحی😀 

تصحیح املایی: جنگل کامله.

پاسخ:
:)

پست پرانرژی ای بود. خوشحالم که خوش گذشته و خوب از وقتت استفاده کردی. شله زرد من خیلی طرفدارش نیستم. دیگچه (شیربرنج شیرین) خیلی خوشمزه تره. همون شله زرده با شیر به جای آب. تزئین شله زرد با طرح دی ان ای!!!! خوبه که اون کشور صاحب داره. کسی که به فکر مردم هست. نه اینجا که یک جنگله کامله.

پاسخ:
خوشحالم انرژیش به شما هم رسید :) 


حالا شاید یه بار هم دیگچه پختم! مرسی از پیشنهادت. ولی فکر کنم اول باید یه بار یه دیگچه اوریجینال بخورم تا بتونم بفهمم اونی که خودم درست کردم خوب شده یا نه!

جنگل هم والا قانونش و اوضاعش از این روزهای ایران بهتره :( 

ولی خدایی بهشون بگو اون‌ کدو حلوایی هایی را که طعم و رنگ زعفران داره را به ما هم نشون بدهند؟ والله زعفرون به این قیمت را بخورند و بعد بگویند کدوحلوایی خوردیم!!! اصلا دیگه برا اونها شله زرد نپز برا خودمون بپز:)))

چقدر خوشحالم که ماه پرباری داشته ای، هم هفته ات و هم آخر هفته هات عالی بودند.

عزیزم لطفا از اون عکسهای بهارانه هم برامون بذار :)

 

پاسخ:
خب اصلا نمی دونستند چیزی به اسم زعفران با چنین خاصیتی وجود داره! 

یکی از بچه ها که می دونست پرسید زردیش واسه چیه؟ گفتم زعفران! گفت خیلی گرونه که و من یه مستند در موردش دیدم خیلی برداشتش سخته و ... گفتم ولی خب ما تو اکثر غذاهامون استفاده میکنیم. ما پولداریم :)) می تونیم :)) 

مرسی عزیزم :) 

جدیدا عکس کم گرفتم ولی چشم :) 

شله زردات خیلییییی خوشگل بودن *-* 

کاش اینجا هم حکومت نظامی بود! ما آرامش و امنیت بیشتری داشتیم. الانکه وحشتناکه. 

 

چقد مسئولیت پذیر :(( 

پاسخ:
عزیزمی :* حیف که فقط تصویری می شد در خدمتتون باشیم :)


اینجا یه جریمه های سنگینی کردن و مجازات های سختی رو واسه ملبورنی های که رعایت نمی کردن در نظر گرفتن که تونستند اوضاع رو جمع کنند.

ایران متاسفانه مثل همیشه مشکل مدیریت داره :(( 

تا باشه از این جور ماه ها. انقدر خوشم اومد اینطوری نوشتی. کل هفته رو به کوب کار مفید کردی و کل آخر هفته رو به کوب استراحت مفید :) 

خدا رو شکر

 

شله زرد کلا رابط دلهاست :) من یکی که عاشقشم و همین جمعه درست کردم به درخواست دخمل که اونم عاشقشه و همین طوری به همسایه ها هم دادم. همسرم میگه حالا بگم چیه این؟ نذر که نیست. گفتم بگو هوسه :دی 

پاسخ:
من کلا سیستمم در زمانهای غیر بحران همین طوره! کل هفته رو کار میکنم  و کل آخر هفته رو به دلم راه میام و دست به لب تاپم هم نمی زنم مگر برای فیلم دیدن :)  اصلا اینجوری هم یه ذوقی واسه آخر هفته ها دارم و هم یه ذوقی واسه شروع هفته کاری :)

چه خوب گفتی شله زرد رابط دلهاست :)

آقا من به ملت می گفتم نذر نیست تعجب می کردن! می گفتم من هر وقت دلم بکشه شله زرد درست میکنم واسه شون عجیب بود! 

والا آدم هر چی دوست داره رو هر وقت دوست داره درست میکنه دیگه! 

نوش جان شما و همسایه هاتون :) 

سلام. همین قدر که یادت نمیاد چه اتفاقایی افتاده و آخر هفته ها بهت خوش گذشته معنی اش اینه که سرگرم کارهای خوبی بودی :)

خوب کردین از خودتون پذیرایی کردین.. دلم برای غذاهای ترکی تنگ شد! یک زمانی نزدیک خونه مون (اولین خونه مون) یک رستوران ترکی بود که زیاد بهش سر میزدیم...

چه ایده خوبی. شله زرد پختن برای خوشحال شدن :) هر سال مادربزرگم تو محرم شله زرد و غذای نذری برام میفرستاد. امسال بدلیل کرونا و عدم رفت و آمد بی نصیب موندم. هم اون غصه میخورد هم من. کلا امسال حتی یدونه غذای نذری کوچولو هم قسمتمون نشد.. 

امیدوارم اوضاع کرونای آنجا از اوضاع ما خیلی بهتر باشه

چقدر بامسئولیتند که گفتند هزینه آب را میدهند :)

سگو :)))

پاسخ:
سلام عزیزم.

آره من کلا از روند زندگیم راضیم با وجود تمام بالا و پایین هاش :) 

غذاهای ترکی اینجا عملا برای ما نقش همون غذای ایرانی رو بازی میکنند. یعنی ما هر وقت میخوایم همون همیشگی رو بخوریم میریم ترکی این دفعه فقط فرقش این بود که رفتیم ترکی با کلاس :))

یه روز که کمتر خسته هستی سرت خلوت هست یه چیزی که خیلی دوست داشتی به عنوان نذری بخوری رو درست کن. من مطمینم که تو هم از اون کار خوشحال خواهی شد !

اینجا اوضاع کرونا بد نیست. وضعیت اقتصادی مثل همه جای دنیا بد هست و هفته پیش رسما اعلام کردن که بعد از ۳۰ سال دچار رکود اقتصادی شدن.