غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

درس قشنگ!

چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۸ ق.ظ

دیدید تو این تمرین های مثبت اندیشی و... مثلا میان میگن امروز به سه نفر باید جمله مثبت بگی یا مثلا تلاش کن حال سه نفر رو خوب کنی و از این چیزا...

من دیروز تو ایستگاه قطار بودم. ظاهرم هم عین همه روزهای دیگه بود کاملا معمولی. هندزفری هم تو گوشم بود. یکی اومد گفت:

* :excuse me!

yes.

* :can you speak english!

yes.

* you look absolutely lovely today.

thank you!!!

من یه لحظه هنگ کردم و طبق عادت خندیدم و تشکر کردم. ولی خب تا نیم ساعت لبخند از رو لبم کنار نمی رفت. 

 

آهای غریبه ای که یهو از قطار پیاده شدی و خیلی تصادفی منو انتخاب کردی برای گفتن چنین جمله ای از همین تربیون بهت می گم درس قشنگی بهم دادی و ممنوم ازت. 

 

 

۹۹/۰۹/۲۶

نظرات  (۱۱)

۰۲ دی ۹۹ ، ۱۸:۴۴ ربولی حسن کور

سلام

با تشکر از زری خانم!

پاسخ:
سلام.

برسد به دست زری خانم :) 

فداتتت

اره یادم نبود نیمکره جنوبی داره تابستان میشه

ممنونم😍😍

پاسخ:
😍🙂🙂

پستهایی که میزاری با کامنت میخونم . تو واقعا زیبایی😘

اما حس دلنشین اون حرف به همه رسید😙

اره اینجا همه عیوب رو میبینن😥 اکثریت

اما من از مادرم یاد گرفتم قشنگیارو بگم

هیچ ندیدم بدی بگه مگررر اینکه بخواد درموردش حرف بزنه جهت رفعش🤗

و راهنمایی ات کنه

 

اره کلا نسبت به حجاب همه جا کمی سختگیرانه تر محبت خرج میشهانگار میترسن.

ولی اون سی تا سی و پنج هم جالب بود راست میگه . ولی بیست تا بیست وپنج هم همینطوره بنظرم😎

 

صبای زیبای خوش مرام و دوست داشتنی منطقی کریسمس و سال نو مبارک.شاد باشی.برف بازی جای مام بکن. زمستونه اونجا فکر کنم؟!

پاسخ:
خجالتم میدی عزیزم :* متشکرم از لطف و مهربونیت :*

خدا مادرت رو حفظ کنه که اینقدر فهمیده هستند  :)

از دید من فکر نمیکنم جذابیت ربطی به سن و سال داشته باشه. 
چون معمولا ما رو با ۱۰ سال قبل مون که مقایسه نمیکنند و تدریجی تغییر می کنیم. 

از دید من گاهی اوقات انرژی مثبت و حال خوب از روی یک نفر می باره بقیه فکر میکنند خوشکل تر شده :) ممکنه این اتفاق تو ۶۰ سالگی یه خانم هم بیافته و اصلا چیز عجیبی نیست. و وقتی به یه خانم ۶۰ ساله همچین حرفی رو بزنی اصلا معنیش این نیست که جوانیش جذاب نبوده. اون لحظه جذابتر از مثلا دیروزش به نظر میاد. 

مرسی از ابراز مهرت نفس بانوی عزیزم :* 

ما برف نداریم تازه شروع تابستون هستیم. هی می پزیم هی بارون میاد خنک میشیم. دوباره از اول.  


یه خوبی بزرگی که وبلاگ نوشتن داره این هست که من میام حس های خوبی که از این ور و اون ور می گیرم رو با شماها به اشتراک می گذارم. بعد شماها کلی کامنت های مثبت تر می گذارید و اون حس خوب صدچندان میشه. 

مرسی از همه تون که اینقدر دوستای خوبی هستید :) 

روشی که دارید مشابه یکی از درس هایی هست که از قرآن گرفته ام...

برای دعوت انسان ها به رشد، مدام جایگاه رفیع و ظرفیت های بالقوه وجودی مان گوشزد میشه...

با یادآوری زیبایی های باطنی و ظاهری مون، تلاشمون برای برطرف کردن عیب ها، شیب صعودی پیدا می کنند...

اما من تابه حال به این موضوع که می تونم این روش رو در برخورد با آدم ها به کار بگیرم فکر نکرده بودم. ممنونم استاد:)

پاسخ:
والا من تسلط آنچنانی به قرآن ندارم. 
ولی خودم معتقدم وقتی کسی نظرم رو نپرسیده و من میخوام یه چیزی بگم و گرنه ممکنه لال از دنیا برم :)) بهتره اون حرف یه چیزی باشه که هم من و هم اون آدم رو خوشحال کنه :) 
البته من نکات مثبت گیاهان و سایر موجودات رو هم بهشون تذکر میدم. 
و خب این هم به این معنی نیست که من همیشه حواسم هست که فقط مثبت ها رو بگم منم گاهی از دستم در میره و ذوق آدمها رو کور میکنم :(  و اینکه وقتی ازم میخوان کامنت بدم گاهی بدجور کامنت تیز میدم که طرف خراش عمیق برمیداره! :(( 

استاد :)) 

راستش من هم که خوندم خوشحال شدم!! چه باحال!! پاسخت به راحیل خیلی جالب و تفکربرانگیز بود. تو یه پست کوچولو میگذاری و کلی حاشیه نویسی لازم داره که برخی هاش رو در کامنت ها می نویسی.

پاسخ:
بعدش اومدم بلافاصله از خودم با همون لبخندی که رو صورتم نقش بسته بود سلفی گرفتم گفتم بمونه به یادگار😀

کامنت های اینجا خدا رو شکر همون گفتگوی سازنده هست.🙂

اینجا یه بار یه خانم توی آسانسور بهم گفت چه مانتوی قشنگی :) 

یه بار هم آمریکا بودم یه خانم دیگه ازم تعریف کرد (اونم توی دانشگاه). اما تا حالا نشده مرد ِ اینجایی تعریف بکنه!

یه همکار ایرانی مرد هم دارم اون هم پیش اومده که تا حالا گفته چقدر فلان چیز بهت میاد و ...

 

حالا نمیدونم اینجا (غرب) مرد ها هم از زن ها تعریف می کنند؟ یا بستگی به محیط داره؟ مثلا توی مهمونی ها و ... احتمالا آره، اما سر کار و دانشگاه احتمالا نه؟ نمی دونم!

پاسخ:
چون تو حجاب داری ممکنه یه کم با احتیاط باهات برخورد کنند.


من نصف خانم هایی رو که باهاشون تو دانشگاه سلام علیک دارم از همین جمله های چه لباس قشنگی امروز پوشیدی شروع شده. من خودم یکی تو قطار هم کنارم باشه از یه چیزیش خوشم بیاد میگم. بقیه خانم ها هم تا حالا تو این زمینه کم نگذاشتند :)  تو ایران هم می گفتم ولی خب اینجا بیشتر میگم. 


آقایون آشنا هم کم وبیش بهم میگن.

اولا که آقایون می گفتند خیلی سختم بود و معذب می شدم ولی الان کاملا عادی شده!!  خب برداشتم هم این هست که اونا هم آدمن مثل من . وقتی یه چیزی حس خوبی بهشون میده میگن دیگه! البته آقایون معمولا دقتشون کمه! و خیلی متوجه نمیشند :)  


الان برام یهویی سوال پیش اومد که مردها هم همینطورند؟ بیشترند یا کمتر؟ 

در جواب آقای دکتر ربولی، بنظرم بستگی به نوع و حالت گفتنتون داره! لزوما اتفاق بدی نمیافته :) 

یه چیزی تعریف کنم، تو یه مهمونی یکبار من همچین به چشم یکی از اقایون همسن خودم خوشگل تر از همیشه ام اومدم، بهم گفت زری خانوم چقدر خوشگل تر شدید :)) من نیشم تا بناگوش بااااز شد و گفتم مرسی، باباش گفت خانومها تو سن سی تا سی پنج سالگی زیبایی خاصی دارند :))) یعنی من مونده بودم تو کف تیزبینی و ظرافت این پدر و پسر ها ها ها 

پاسخ:
من هم به مردها فکر کردم! ولی جواب نگرفتم! 

تو مهمونی و آشناها فرق داره به نظرم و کاملا بجاست.
ولی تو خیابون یه آفا نمی تونه مثلا به خانم بگه امروز چه ست قشنگی پوشیدن!!

اوه چرا چرا

 

بیشتر از نزدیکان منظورم مثلا خانواده و اینا بود. نمیدونم چرا روم نمیشه بگم! 

پاسخ:
خب بیا تکلیف بهت بدم.

مثلا خواهرت میره حموم، از حموم که میاد یه بلوزی پوشیده که رنگش خیلی بهش میاد، بهش بگو تا حالا بهت گفته بودم چقدر این بلوزت بهت میاد.
بعد دفعه بعد بگو تو این بلوزه بانمک تر میشی.
دفعه بعد جذابتر
دفعه بعد واوووو تو چقدر خوشکل شدی یهو😃😍
هم اون شوکه نمیشه که این حسنا چش شده یهویی، هم تو یواش یواش روت باز میشه🙂

به راحیل که گفتی تو فرهنگ ما عیباتو میگن، اصلا ما کلی ضرب المثل داریم که دوست آینه است و بهترین دوست کسیه عیباتو بهت بگه و این حرفا :)))) ولییییی متاسفانه مردم عزیز دقت نمیکنن مثلاً اینکه یه نفر چاقه یا لاغره یا صورتش جوش زده یا لباسش به سلیقه ما نیست "عیب" محسوب نمیشه. هرچی به ذهنشون میرسه میگن سریع :))) 

 

ولی من روم نمیشه به آدما آشنا هنوزم اینجوری بگم. فقط سعی میکنم گاهی به غریبه ها بگم، مخصوصاً تو برخورد اول. و نه چیزی که الکی بگم، یه چیزی که واقعا از نظر خودم ویژگی خوب حساب میشه. حالا که انقد حسش خوب بوده باید رو خودمم کار کنم 

پاسخ:
به قول تو چاقی و لاغری و جوش زدن که عیب نیست!! مثل اینکه به یکی بگیم عه!! تو چرا موهات بوره! تو چرا چشمات سبزه!!  البته تو ایران همینا رو هم میگن🙈
عیب یعنی رفتی بیرون غذا بخوری با دوستت، یه تیکه غذا کنار لبش بمونه! اون موقع اجازه داری بگی از دید من.
و البته موقعی که طرف خودش ازت میخواد کامنت بدی. چون من هر وقت بخوام از آینه استفاده میکنم نه هر موقع که آینه میخواد!😃

مثلا من اگه بلوزم خوشکل باشه منو ببینی نمیگی این بلوزت چقدر خوشکله؟!
۲۶ آذر ۹۹ ، ۰۷:۳۵ ربولی حسن کور

سلام

دارم فکر میکنم اگه من اینجا چنین جمله ای به یک خانم بگم چی میشه؟!!!

پاسخ:
سلام.

فکر نکنم اتفاق خوبی بیافته! 

بیشتر متلک محسوب میشه مخصوصا به یه خانم غریبه! 

سلام

 

چه حس خوبی رو تجربه کردید(لبخند)

من عاشق این زیبایی های به ظاهر کوچک تجربه ی زیستنم. بهشون می گم دلخوشی های غنچه ای...

به این فکر کردم که توی این روزها که همه ی اعضای خانواده، بیشتر از قبل کنار هم هستیم، نگاهِ زیبا و زیبا دیدن و به اشتراک گذاشتنش با انسان های دیگه چقدر می تونه اثرات ناگزیر عادت و تکرار رو خنثی کنه و الهام بخش باشه برای ادامه ی زندگی...

 

 

 

پاسخ:
سلام.

اره حس خیلی خوبی بود واقعا.

دلخوشی های غنچه ای چقدر اسمش هم دلنشینه :) 

دقیقا همین طور هست. تو فرهنگ ما بیشتر آدمها انگار خودشون رو مسیول این میدونند که اگر ایرادی وجود داره بهت بگن و می خوان تغییرت بدن و کاملت کنند. ولی من یاد گرفتم که بجای اینکه سعی کنیم با برطرف کردن ایرادهای دیگر اونا رو بهتر کنیم دنبال این باشیم که زیبایی هاشون رو ببینیم و تذکر بدیم. 
در همین راستا خودم کوچکتری تغییری جایی یا در کسی ببینم که به نظرم مثبت یا زیبا بیاد حتما اعلام میکنم که من متوجه شدم و از دیدم مثبت یا زیباست.