غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

9 می ۲۰۲۴!

پنجشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۴۳ ق.ظ

این روزها چیکار می کنم؟

معمولا صبح ها کارم رو زودتر شروع میکنم! یه دو هفته ای هست هم که آفیس نرفتم چون حس میکردم وقتم تلف میشه تو رفت و آمدها! هفته دیگه ددلاین این پروژه هست!

بعضی صبح هام البته می رم پیاده روی! از شاید دو هفته پیش همش هوا بارونی هست! 

عصرا هم سعی میکنم یک روز در میون یوگا رو داشته باشم. خیلی حالم رو خوب میکنه و احساس قدرت میکنم. 

بعدش هم آشپزی و دیگه شب ها هم یه قسمت سریال می بینیم موقع شام و بعدش هم یا دارم سرچ بچه داری میکنم یا سرچ وسایل بچه! یه کوچولو هم کتاب میخونم و بعدش هم معمولا غش میکنم :) 

 

حالا کلی سوال ازتون دارم:

اگر خودتون بچه دارید یا در بچه داری مشارکت گسترده ای داشتید میشه لطفا بیایید از تجربیاتتون بگید.

 

البته در حد بچه ۰ تا یک ساله ها! سن بالاتر الان واسه من کاربرد نداره. بعدترش رو بعدا میام ازتون می پرسم به امید خدا :) 

 

اگر کتابی خوندید یا دوره ای شرکت کردید که مفید بوده یا پیجی رو می شناسید که کاربردی هست ممنون میشم معرفی کنید. روانشناسی و نکات دیگه ی بچه داری مثل شیردهی و خواب و بیماری هایی که ممکنه بچه های اون سنی درگیر بشن و ...

 

از تجربه های شخصی تون هم اگر دوست داشتید بگید. مثلا طبق تجربه تون چه کاری رو الان اگر برگردید دیگه انجام نمیدین. یا چه کاری رو حتما انجام میدین.  اینا رو در مورد مراقبت های بارداری و  بعد از زایمان هم اگر بگید خیلی عالی هست. 

 

در مورد وسایلی که برای بچه خریدین و چیزهایی که خیلی کاربردی واسه تون بوده هم اگر بهم بگید دیگه خیلی ماهید :) 

 

دیگه همین دیگه! ماچ به کله تون :* 

۰۳/۰۲/۲۰
صبا ..

بچه داری

نظرات  (۲۰)

الان دیدم که baby carrier همان آغوشی است. ولی تو ایران به صندلی شیبدار دسته داری گفته میشه که بعضی مدلهاش قابلیت نصب شدن روی کالسکه و صندلی ماشین را داره. و نوزاد را توی رفت و آمدها و خواب نیم روزی در آن قرار می دهند. اگر فارسی سرچ کنی عکسش را میاره. اینجا اکثر والدین از این وسیله برای نوزاد استفاده می کنند، ولی من به جاش از ساک حمل نوازد که سطحش صاف است استفاده کردم.

پاسخ:
آهان فهمیدم چیو میگی.
اینجا بهش میگن کپسول که تا ۶ ماه اول میتونه به جای صندلی ماشین استفاده بشه.

منم موافقش نیستم! کلا بچه بیشتر از ۹۰ دقیقه نباید تو اینا باشه! چون شیبدار هست ممکنه آسیب بزنه. 

ما قراره همون صندلی ماشین و کالسکه رو بگیریم و با همونا حملش میکنیم ایشالله :) 

سلام عزیزم.پیج دکتر خدیجه ظریفی و پیج دکتر مینا صافی.متخصص اطفال هستن هردو عزیز،به روز و باسواد.هم تو اینستا و هم تلگرام.

پاسخ:
سلام عزیزززم. 

مرسی گلم. راستش من بیشتر هدفم از این پست معرفی های اینچنینی بود.

هر دو عزیز رو از قبل فالو می کردم ولی خب حالا که شما هم معرفی کردین خیالم راحتتر شد. بازم ممنونم. 

سلام صبا جان. 

تو کامنتها توصیه های خوب زیادی دیدم، که دیگه در موردشون چیزی نمیگم :))

یک دماسنج داشته باش حتما، و یک پماد سوختگی، برای مواقعی که ناخواسته ممکنه پای بچه بسوزه، امیدوارم که پیش نیاد.

پوشک را از ابتدا در تعداد بالا نگیر، چون هنوز معلوم نیست ارگونومی و سایز مناسب چیه و آیا بچه به آن برند پوشک حساسیت میده یا نه.

سعی کن از اوقات خواب بودن نوزاد برای استراحت استفاده کنی.

اگر بشه که از سه ماهگی خواب نوزاد تنظیم بشه و شبها فقط شیر بخوره و مجدد بخوابه، خیلی عالیه. تا حد امکان در نیمه های شب اقدام به تعویض پوشک نکن تا خوابش نپره.

من کرییر نگرفتم چون حس میکردم قوس و شیبش مناسب بدن نوزاد نیست. تا جایی که میدونم تحقیقات اخیر ثابت کرده اند که همین طور است. باز اگر میخوای کرییر بگیری در موردش تحقیق کن. من ساک حمل نوزاد گرفته بودم و تا مدتی استفاده اش می کردم.

نوزاد را به داخل تخت خودت نبر تا حد امکان. اگر بشه که از همان ابتدا در محل خواب خودش بخوابه خیلی بهتره.

اینکه آغوشی و کالسکه بگیری یا نه به سبک زندگی خودتون برمیگرده. من کالسکه گرفتم و آغوشی نگرفتم. 

نوزاد را بیش از اندازه نپوشون و از هفته های اول به رفتن در هوای آزاد عادتش بده.

اگر شیردهی داری روی تغذیه خودت باید دقت کنی و غذاهایی که موجب کولیک و ناآرامی و بدخوابی نوزادت میشن را شناسایی کنی. این مورد کم کم دستت میاد.

تگاهی نوزادان فقط به دلیل تمایل به مکیدن، شیر می خورند. اگر میدانی نوزادت سیر است، بهش پستونک بده. در ماه های اولیه، باعث آرامش نوزاد میشه و مانع بیش از اندازه شیر خوردن و بالا آوردن.

حتما آروغ نوزاد را بعد از هر شیر خوردن بگیر، حتی اگر نیمه شب باشه.. چون ممکنه باعث ناآرامی نوزاد بشه.

اگر فکر میکنی ممکن است در دام کمال طلبی بیفتی، کتاب مادر کافی را بخون.

روی نشانه های افسردگی بعد از زایمان حساس باش و اگر نیاز بود کمک بگیر.

از کمک گرفتن از دوستانف بخصوص در هفته های اول، بخصوص برای تهیه غذای سالم برای مادر دلبند نوزاد، غافل نشو :))

فعلا همین ها یادم میاد. امیدوارم هفته های باقیمانده خوب بگذره :*

پاسخ:
سلام گلم.

ممنون از توصیه های جامع و کاملت.

یعنی من نشده تا حالا با مامانی حرف بزنم و این نکته که پوشک رو در تعداد بالا نگیر رو نگه! انگار تجربه ی مشترک اکثر مامان هاست :)

منظورت از کریر چیه؟ 
اینجا به همون آغوشی ها میگن کریر!! 

مرسی از همه نکاتی که برام نوشتی عزیزم. خیلی لطف کردی:*




سلام. من خیلی وقته که از بچه داریم گذشته و اپدیت نیستم. اما مهمترین کاری که میتونی بکنی ، که از همه چیز مهم تره، از غذا و لباس و ...

اینه که مامان خوشحالی باشی.و دیگه اینکه به رفتار بچه پاسخ بدی، مثلا اگر صدا در آورد ، بشنوی و تو هم صداشو تقلید کنی یا جوابش رو بدی. بهش احساس دیده شدن و شنیده شدن بده.

پاسخ:
سلام ترانه جان.

اتفاقا شما چون با بچه ها کار میکنی یه نکاتی رو خیلی بهتر از بقیه به چشمت میاد که اگر والدین رعایت کنند چقدر در وضعیت بچه تاثیر داره.

مامان خوشحال دقیقا مهمترین هدف من هست :) 

نکته ای که در پاسخ به رفتار بچه گفتی خیلی مهم بود. مرسی از کامنتت. 

مبارک باشه.

خیلی گرمش نگیر. دقیقا یک لایه از لباسی که خودتون میپوشیدن بیشتر بپوشه کافیه.

سعی کن شیر خودت را فقط بدی تا شش ماه چون واقعا هم خودت راحت تری هم بچه .

از الان برنامه ریزی کن برای کار خودت و همسرت که تا دو سال مهد نذارین و یک جوری پیش خودتون باشه

اگر اشتباه نکنم شما هم استرالیایی . از توصیه ها و روش ها و داروهای همونجا استفاده کن. با سیستم ایران همه چی فرق داره ولی خوب بچه قراره همونجا بزرگ بشه و بهتره از اول با همون سیستم بزرگ بشه 

پاسخ:
مرسی دوست عزیز.

ممنون از توصیه های بجای شما.

بله بچه ای که اینجا دنیا میاد رو نمیشه با سیستم جای دیگه ای بزرگش کرد. 

در مورد مهد و شیر مادر و ... تا حدی که در توانم باشه عمل میکنم. یه چیزهایی رو باید بپذیرم که دست من نیست :) 

صبا جان با آرزوی روزهای خوش. دوست داشتم می‌تونستم مبسوط تر برات بگم چون من در تنهایی مطلق بچه هام رو بزرگ کردم و  در کنار سختی های که داشت خیلی در رشد و آگاهی خودم تاثیر مثبت داشت.

چون می‌دونم خودت آدم دقیق و اهل مطالعه و به قول معروف گوگل کردن هستی ، سعی می کنم آنچه دریافت های خودم هست و از طرفی بعدا دیدم در جدید ترین یافته های روانشناسی هم هست رو بگم امیدوارم مفید واقع بشه .

 

- به غیر از آنچه نرم پزشکی و رشد هست سعی کن در صلح و آرامش و به دور از اظهار نظرها فرزندت رو بزرگ کنی ( خودت رو خیلی در معرض نظرات قرار نده ) اجازه بده یک روند آرام طی بشه و برای اینکه مقاومتی ایجاد نشه نظرات را تایید کن اما خودت رو با آنها مقایسه نکن.

- خیلی از لوازمی که برای بچه من حیاتی و کاربردی بوده چه بسا برای بچه شما غیر ضروری باشد پس اجازه بده خود فرزندت نیازهایش رو در طی زمان بگوید و مطمین باش در زمانه کنونی تهیه آن خیلی سخت نخواهد بود اینگونه هم لذت خرید و نیاز را تجربه خواهید کرد.

-سعی کنید مطالعات خود را یکسال جلوتر پیش ببرید و یک متد ثابت و در عین حال منعطف داشته باشید ( پاردوکس).

- قوانین خواب نوزاد  خود را و اینکه نحوه خواباندن را ریتم یکنواخت داشته باشد این هم مثل بالا در حین اینکه ثابت هست منعطف هم هست ... این از اون فوت کوزه گری های عجیب هست که با صلح و آرامش بهش دست پیدا می کنی .

چند مورد دیگه هست .

 

پاسخ:
مرسی عزیزم از آرزوی قشنگت و کامنت پر محتوات. خیلی خیلی استفاده کردم و ممنون میشم اگر بتونی بازم برام بنویسی و از تجربیاتت بگی. 

راستش من از اینکه از بقیه دور هستیم برای بزرگ کردن بچه اصلا ناراحت نیستم و خیلی هم خوشحالم چون من اصلا حوصله نظرات بقیه رو ندارم تو هیچ موردی!

کلا سبک زندگی من این هست که من در مورد هر موضوعی با آدم متخصصش مشورت میکنم و نظرات مختلف چه موافق و چه مخالف رو میخونم و در نهایت تصمیم نهایی رو خودم میگیرم. کلا هم اهل توضیح دادن چیزی برای کسی نیستم! 

در مورد بچه مهمترین نگرانی که دارم این هست ندونم اصلا یه سری چیزا وجود داره که میشه در موردش تحقیق کرد یا مثلا فلان جنبه مهم هست و می تونه آثار خوب یا بدی داشته باشه. خلاصه بخوام بگم از نادانی می ترسم. 

از اون ور هم من کلا آدم وسواسی تو تصمیم هام نیستم! اصلا دلم نمیخواد در مورد بچه بخاطر احساس مسئولیت زیاد بخوام زیادی قانون و قاعده و تحقیق و ... داشته باشم.

یعنی همه ی این مواردی که شما اینجا نوشتی شامل مسائل پزشکی و وسایل و امکانات و مسائل روانشناسی و خواب و آسایش و ... من میخوام هم یه روتین کلی ثابت داشته باشم و هم منعطف باشم بسته به شرایطی که پیش میاد. نمیخوام هیچی وحی منزل باشه. نمیخوام وسواس باشم که وای الان از خط زدیم بیرون الان بچه م خراب میشه :)) و به خودم و بقیه استرس بدم. 
آدم ها با هم متفاوتن و من به عنوان مادر و اون بچه هم از بقیه آدمها متفاوتیم من میخوام به فرمول خودمون برسیم یه جوری که کل خانواده حالش خوب باشه. 

و به قول شما این از اون فوت های کوزه گری هست. 
الان تا وقت دارم دوست دارم تجربیات بقیه رو بشنوم که بعدا که تو موقعیت قرار گرفتم اولا شوکه نشم و بعدش یه ایده ای داشته باشم از قبل. 



برای واکسن بچه هم یه چیزی اومد تو ذهنم

ک زن داداشم انجام میداد

ولی خب خودت قبلش سرچ کن ببین درسته یا نه

قبل اینکه میرفت واکسن بچه رو بزنه بهش استامینوفن میداد

ک بعدش تب نکنه

پاسخ:
مرسی از بیان تجربه!

واسه استفاده از دارو فکر کنم یه بار باید واکسن بزنه تا ببینم واکنش بدنش کلا به چه صورت هست بعدش شاید لازم باشه منم چنین روش هایی رو بکار ببرم. 

قولنج طرف شکمش هست

ما نوه هامون داشتن

و میدونم به شکم ربط داره

یه چیز دیگه هم ک هست

بچه با صدای جاروبرقی، تو ماشین و اینا آروم میشه

اگه یه وقتایی دیدی ساکت نمیشه یا جارو برقی براش روش کن

یا یه اپ نصب کن ک این صداها توش باشه

+چون این صداها مث صدای هست ک وقتی نوزاد تو شکم مادره، و گوش دادن به این صداها باعث آرامشش میشه

sleep baby

یه همچین اپها یادم هست خوب بودن برا نوه های ما

 

پاسخ:
عزیزم. مرسی از پیامت. در مورد قولنج باید سرچ کنم! 

شاید کولیک داشتن!‌ 

آهان. آره به اون صداها میگن white noise  یا همون صدای سفید. دقیقا تداعی کننده صدای درون رحم مادر هست براشون.

و نه فقط وقتی که بچه گریه میکنه کلا توصیه میشه وقتی قراره بچه رو بخوابونی بهتره که white noise پخش بشه تا هم صدای محیط رو برای بچه کاور کنه و هم اینکه تداعی کننده محیط امن رحم مادر برای بچه باشه و هم اینکه بهتره بچه برای خوابش یه روتین داشته باشه. 





ببین صبا جان، قنداق را رد میکنند چون محکم بچه را میبندند و اجازه نمیده اگر بچه را بد بسته باشی، خودش خودش را اصلاح کنه، اما دورپیچ تو آروم پارچه را دور بچه میپیچی و نمیبندی، فقط دست و پای بچه یه طرف نمیافته و بغل کردن و‌بغل گرفتنش راحت‌تر میشه. بذار برات ویدیو میفرستم با توضیح :) 

در مورد پوست، دقیقا اشتباهی بود که من خودم سر دخترم کردم و یهو یک روز دیدم پوست پشت گوش بچه انگار به هم جوش خورده بوده:( خدا رو شکر زود فهمیدم و مدام گذاشتم هوا بخوره تا خوب شد. 

در مورد سرهمی جورابدار، من بعد از اینکه قدش کوچیک میشد، اون سر جورابش را میشکافتم و اون قسمت میرفت پاشنه پای بچه و پای بچه آزاد میشد:)) یه مدت هم همون سرهمی را بدون جوراب استفاده میکرد:)

پاسخ:
عزیزم مرسی از توضیحت!

می دونم چی میگی.
اینجا به همون دور پیچ میگن wrap ولی یه سری قنداق های آماده هم هست بهش میگن swaddle! 
ولی در حالت کلی به همه این اعمال گذاشتن بچه درون یه پارچه/کیسه و پیچیدنش میگن قنداق کردن! 

اون قنداق هایی که دهه ۶۰ شمسی مد بود و هر چی بچه چوبتر بهتر!!! کلا منسوخ شده در تمام دنیا! :)))))))

نکته پوست خیلی خوب بود. مرسی عزیزم.

براش یکی دو تا سرهمی جورابدار بیشتر نمیگیرم دیگه! طبق کامنت های شما. 
 بقیه ش رو بدون جوراب میگیرم!  اینجا گرم میشه میشه جوراب لازم نداره خیلی و کلا من هم قراره از کیسه خواب استفاده کنم برای خوابش و بهتره با کمترین لباس بگذارمش تو کیسه خواب. 

مرسی از راهنمایی هات عزیزم. 


سلام صبا جان

من وبلاگ ندارم اما چند وبلاگ دنبال میکنم که نوشته های شما یکی از اونهاس.

من خودم بچه ندارم اما یادمه توی یه سایتی میگفتن سرهمی جورابدار خ.ب نیست چون اولا قد بچه رو نمیدونیم دوما بچه زود بزرگ میشه اونا براش کوچیک میشه :)

من توصیه های پانته آ وزیری رو دوست دارم قبلا اینستا داشتن الان در تلگرام فعالن و یوتیوب

پاسخ:
سلام عزیزم.

ممنونم از اینکه کامنت گذاشتی.

واااایییی چه نکته کاربردی گفتی.خیلی ممنونم.  چون من همش دنبال سرهمی های بودم که جورابدار باشه و گفتم اینجوری راحتتره و یکبارگی کل تنش لباس میره و جوراب هم نمیخواد!! 
 
مرسی از معرفی پانته آ وزیری! دیده بودم اسمشون رو ولی فکر میکردم بیشتر لایف استایل صحیح رو ترویج میدن نمی دونستم در مورد بچه داری هم مطلب دارن. حتما به پیجشون سر می زنم. 


سلام، اولا که خیلی مبارک باشه و امیدوارم که ادامه مسیر هم براتون خیلی راحت باشه.

من خودم یه دختر ۱۸ ماهه دارم و تجربه‌ام بر اساس زندگی خارج از ایران و دوران نوزادی فقط با حضور پدر و مادر هست. 

لباس نوزادی (newborn, 1-3 month) یا حتی بزرگ‌تر برای ما لباس‌های سرهمی خیلی استفاده شد (اینجا ما لباس‌هایی داریم که دکمه آهن ربایی دارن که من هنوز هم استفاده می کنم. اگرنه لباس‌های زیپی با زیپ از پایین)

برای لباس، نوزادها یک لایه بیشتر از ما لباس لازم دارن. دستکش و جوراب هم یه لایه حساب می‌شه. برای کلاه، توصیه این هست که اگر هوا سرد نیست کلاه داخل خونه برای نوزادها نذاریم ولی خب این یکم با توصیه مادربزرگ‌های ایرانی متفاوته.

وایت نویز برای خواب

یه وسیله ای هست به اسم shusher، یکی از چیزهایی بود که من دیده بودم و همیشه می گفتم چه وسایل اضافه‌ای همه می‌خرن. بعد از دو روز که خونه اومدیم خودم خریدم 🥴

Oogiebear & snutsucker

تو خونه یه سری داروهای اولیه (استامینافون، gripe water) داشته باشین، ایشالله نیاز نشه ولی خیلی بهتر از این هست که نصف شب آدم مجبور شه بره داروخانه.
 

پاسخ:
سلام. 

خیلی ممنونم از تبریک و آرزوی قشنگتون. 

و مرسی که روشن شدین و کامنت گذاشتین. 

من غیر از سرهمی و اون رکابی های زیردکمه دار نوع دیگه ای لباس برای یکی دو ماهه اولش نمیخوام بخرم. چیز دیگه ای لازم هست به نظر شما؟  ولی من آهن ربایی ندیدم اینجا دکمه دار یا زیب دار هستند که ترجیح من زیپ دار هست. الان یه سوال؟ من باید چند تا از سایز newborn بگیرم؟ چون اینجا اون یکی سایز ۰-۳ ماه هست. من گفتم شاید اصلا لازم نباشه newborn بگیرم!! میشه نظرت رو در این مورد بدونم؟ چون دوستای اینجام هم یکی بچه هاش premature  بودن و اون یکی دوستم هم بچه ش خیلی درشت بود من نمی دونم الان برای یه بچه مثلا سه کیلویی چه سایزی برای روزهای اولش مناسب هست؟

اتفاقا دیروز عصر بیرون بودم و دیدم طرف بچه چند ماهه بغلش هست و کلاه هم سرش هم نیست و هوا هم سرد بود! یا جوراب پای بچه های تو کالسکه نیست! گفتم اگر مادربزرگهای ایرانی بودن حکم اعدام مادر رو صادر میکردن :))) 

وایت نویز! معمولا دوربین ها دارن! یا میشه از اپ ها استفاده کرد! یه گوشی اضافی بی کاربرد داریم که من میخوام اونو اختصاص بدم به وایت نویز! واقعا لازمه دستگاه جدا بگیرم؟ 

مرسی عزیزم. خیلی ممنونم از اینکه کامنت گذاشتی. امیدوارم دخترکوچولوت تنش سالم و لبش خندون باشه همیشه.




صبا جون لینک چند مورد از اینجور ویدیوها توی یوتیوب رو برات گذاشتم، مسلما از این قبیل ویدیوها خیلی زیاد پیدا میشه. 

https://youtu.be/3XPPObJ7w5M?si=RnIVX3xQqzyMSsff

https://youtu.be/LLodaj1waPw?si=T-4zFofhmoypYHxA

https://youtu.be/hADbrHJj0jI?si=A9oEzDQuwojvSTqC

 

قربونت برم عزیزم. منم خوبم خداروشکر. راستش یکم اینمدت زود به زود دارم مریض میشم که فکر کنم بخاطر استرس و خستگی باشه ولی داره اذیت کننده میشه دیگه، برای همین یکم درگیر شدم و نتونستم زودتر حالتو بپرسم. احتمالا مجبور باشم تابستون برم ایران برای یه چکاپ کامل. چون خودت که میدونی حل مشکلات پزشکی خارج ایران چقدر دردسر داره.

پاسخ:
مرسی رهای عزیزم از اینکه زحمت کشیدی و لینک واسم گذاشتی.

یکی از لینک ها رو دیشب دیدم. مرسی عزیزم. خیلی لاکچری خرید میکردن :) ولی به قول تو برای ایده گرفتن خوب هست. 


عزیزم. الهی. اگر برنامه ایران رفتن رو با چکاب یکجا کنی که خیلی خوب هست. ایشالله که چیزی نیست و معمولا وقتی آدم استرس داره و خسته هست سیستم ایمنی بدن خیلی رفتارهای عجیب غریب نشون میده. 
امیدوارم تا قبل از تابستون کلی حالت بهتر بشه و شرایط به وفق مرادت نزدیکتر بشه عزیزم. 


سلام صبای عزیزم. امیدوارم بقیه دوران بارداری رو هم در آرامش و سلامتی طی کنی و دختر قشنگت رو در آغوش بگیری. 

من که خودم تجربه بچه داری ندارم ولی چون با بچه ها کار میکنم و در نزدیکانم زیاد شاهد تجربیات بقیه بودم میتونم ۱-۲ مورد که یادم هست رو بهت بگم. 

یکی اینکه نمی‌دونم چقدر با صحبتهای دکتر هلاکویی موافقی ولی اگه موافق روشهاش هستی دکتر هلاکویی چندین مجموعه در مورد تربیت و پرورش بچه داره که مربوط به سنین مختلف میشه و میتونی هرزمان بسته به سن دختر قشنگت بهشون گوش کنی. برای سالهای اولیه بچه رو هم داره. یه سری کارتها و صفحات با طرحهای سیاه و سفید هم هست که دیدم خارجیها هم از اوایل تولد بچه میذارن جلوی چشمهاش تا نگاه کنه.

دیگه اینکه من توی یوتیوب ویدیوهای افرادی که بچه دارن رو زیاد نگاه میکنم ( بخصوص ایرانی های خارج ایران) و یه سری از آنها یه ویدیو مخصوص خرید سیسمونی در خارج ایران گذاشته بودند که هروسیله ای که واقعا به دردشون خورده و یا بی فایده خریدند رو توضیح داده اند و شاید بتونه بهت ایده بده.  مثلاً دیدم اکثرشون یه وسیله برای ضدعفونی شیشه و پستونک خریده بودند و راضی بودند یا یک وسیله داشتند که شیر خشک را به مخزنش اضافه می کردند و بهشون شیر با دمای مناسب تحویل می داد که خیلی کمکشون کرده بود در کنار شیر مادر به بچه بدهند و سریع آماده می شد، بخصوص برای زمانی که مادر با بچه نیست یا شب که بیدار میشه. یا دستگاهی که موزیک وایت مثل صدای داخل شکم مادر برای بچه پخش می‌کنه و موقع خواب بهش آرامش میده، خلاصه شاید بتونه دیدن این ویدیو ها بهت ایده بده. 

البته احتمالا خودت همشون رو می‌دونستی فقط خواستم حالت رو بپرسم و بگم به یادتم. مراقب خودت باش عزیزم.

پاسخ:
سلام رهای مهربون. ممنون عزیزم. امیدوارم همین طور بشه.

مرسی از کامنتت عزیزم. 

دکتر هلاکویی رو قبلا گوش میدادم ولی راستش خیلی قبولش ندارم!! کلا تخصصش که روانشناسی نیست و به نظرم توصیه هاش حداقل اونایی رو که من شنیدم در حد توصیه های یه دوست خیلی عصبی هست :))) البته من سی دی هاش رو بجز یکی - دو مورد که اونم در مورد تربیت بچه نبودن خیلی وقت شنیدم. ولی حالا احتمالا ضرر نداره یه دور هم تربیت بچه رو گوش کنم. مرسی عزیزم از پیشنهادت. 

اون کارت ها و کتاب های سیاه و سفیدها رو دیدم منم و تو لیست خریدش هست انشالله. جهت مطالعه ماههای اولش :)

آهان پس برم ویدئوهای اینچنینی سرچ کنم! من راستش ویدئو آموزشی زیاد می بینم ولی نمی دونستم از لیست وسایل هم ویدئو می گذارن. مرسی که گفتی. 
مرسی رها از توصیه هات. به قول تو میشه ایده گرفت و اصلا فهمید چه چیزهایی وجود داره. 


قربونت رها جانم. لطف داری. مرسی از کامنتت. کاش از حال خودتم بهم بگی هر از گاهی.

صبا جان به فصل شما تقریبا اواخر زمستان انشالله دنیا میاد؟ خب اگر اون موقع باشه یه کم گرم گرفتن بچه سخته، من هر سه بچه ها آخر زمستان، اول بهار دنیا اومدند:) ببین حتما یه کلاه نخی همیشه سرش کن که اون نرمی و آبکی روی سر بچه یخ نکنه. 

بچه پوستش نازک و تر هست، پشت لایه گوش، پوست گردن، زیر بغل را مدام چک کن که پوست حالت چسبنده نگیره و همیشه خشک باشه با دستمال نمیخواد خشک کنی یه ذره باز بگیر هوا بخوره کافیه. بعد از اینکه خشک شد و تر نبود، میتونی پودر یا یه کم پمادی بزنی که زینک بالا داشته باشه. در مورد لباس بنظرم حتی دو هفته بیشتر هم شد باز هم لباسش را حداقل یکی بیشتر از خودتون بپوشون یا اگر لباسش مثل خودتونه دور پیچ حتما دورش بگیر. برای حمام کردنش، نمیدونم اونجا خارجه از این پرستارها میاد کمک یا نه؟ اما اگر کمک نداری، مثلا باباش اول بره حمام و حمام را گرم کنه:) بعد تو با لباس برو داخل بچه را بشور و همون داخل لباس تن بچه کن و بیارش بیرون. واقعا گرم نگه داشتن بچه موقع حمام خیلی مهم هست که بچه سرمانخوره. اون روسری یا کلاه نخی هم یادت باشه سرش کنی:)) بنظرم تا سه چهار ماهگی همیشه سرش باشه:) بعدش هم که باز پاییز و زمستان میشه:) 

من سعی کردم چیزهایی بگم که دیگران کمتر میگند. 

پاسخ:
به تقویم اینجا میشه بهار تولدش. 
اینقدر فکر نکنم اینجا سرد باشه. البته اینجا هر سال یه طوری هست. ولی مرسی که گفتی باشه.

مرسی از نکته چک کردن پوستش! تا حالا جایی اینو نخونده بودم.

دور پیچ منظورتون مثل قنداق هست؟
چون طبق مطالعات من بچه بهتره قنداق بشه. 

اینجا فقط یه بار پرستار میاد خونه و چک میکنه! برای حمام هم من و پدرجانش هستیم. مرسی که گفتی. 

اینجا زودی پاییز نمیشه :))  ایشالله ۷-۸ ماهش هست که دوباره سرد میشه :) 

نکات خیلی خوبی گفتی عزیزم. خیلی ممنونم. 

بنظرم خرید لباس رو برای هفته های آخر نزار

حداقل یه دست کوچیک بخر

چون شرایط غیرقابل پیش بینی هست(ک کمه، مثلا زایمان زود هنگام و...)

....

اگه زیادی گریه میکرد(و هی همه جاشو چک کردی اوکی بود دنبال دلیل میگشتی ممکنه قولنج داشته باشه. و تو متوجه نشی باید بری دکتر براش شربت مخصوص بخری)

 

پاسخ:
مرسی از پیامت عزیزم. 

به اونم راستش فکر کردم و میگم ساک وسایل بیمارستان مثلا تا هفته ۳۲ آماده باشه!

آخرش نمیدونم کی چی رو میخرم. در حد دو دست لباس داره اما بچه م :) کادو گرفته خانم کوچولو :) 

ولی مرسی که گفتی.


قولنج کجاش داشته باشه یعنی؟ تو روده هاش؟ 

سلام 

من اتفاقی وبلاگتون رو دیدم و متوجه شدم شما هم باردارید. من هفته ۲۱ هستم. منم دقیقا همین دغدغه ها رو دارم. 

پاسخ:
سلام دریای عزیز. خوشحالم از آشناییت. 

چه جالب فکر کنم فقط چند روز تو بارداری با هم اختلاف داشته باشیم.

به وبلاگت سر زدم و دیدم از بقیه جنبه ها هم خیلی دور نیستیم.

امیدوارم این دوران رو به خوبی سپری کنی و پسر کوچولوت رو به سلامتی تو آغوش بگیری. 

سلام علیکم.خیلی دلم میخواد منم بیام و تجربیات گهربارم رو در اختیارت بزارم😅😁

آممما چه کنم که خیلی خسته ام و نمیتونم تمرکز کنم چون شبا خواب درست درمونی ندارم فعلا😞

ولی میام در اولین فرصت.چون خیلی برام عزیزی🥰❤

پاسخ:
سلام مامان ریحانه عزیزم.

مرسی مرسی از پیامت. خدا قوت و حسابی خسته نباشی. 

هر موقع نفس خانم یه کم بزرگتر شد ولی بیا لطفا و از تجربیاتت بگو عزیزم.

قربونت عزیزم. محبت داری :* 

بابت این تغییر شگفت‌انگیز بهت تبریک میگم عزیزم.
امیدوارم همه‌چیز خیلی خوب پیش بره.

من از چندتا تازه مادرها شنیدم برنامه گهواره توی دوران بارداری و بعدتر بهشون کمک کرده ذهنیت بهتری داشته باشند و اطلاعات خوبی داده.
اگر دوست داشتی، چک کن

پاسخ:
ممنون عزیزم. 

محبت داری. امیدوارم واقعا همه چیز خوب پیش بره.

مرسی عزیزم از پیامت. 

گهواره فقط با شماره موبایل ایران کار میکنه. من نتونستم بهش دسترسی داشته باشم ولی اینجا میگم شاید به درد کسی خورد من اپ Hi mommy رو استفاده میکنم. که نسخه Hi daddy هم داره و هر روز صبح دخملمون پیام میده و میگه این روزها چیکار میکنه! یا مامانش حالش چطوره یه توصیه هایی هم همیشه به باباش داره :)) 

راستی این ظرفای سرلاک رو من خریدم که قاشق بهش هست شبیه شیشه پستونک وای نتونستم استفاده کنم چون خیلی زود سرلاک سفت میشد و نمیومد

حالا تجربه بقیه رو هم بپرس

 

راستی خیلی هم زیاد گرمش نکن خصوصا اوایلش چون باعث زردی میشه

و کلا هم من تو مهر با دور پیچ بردمش دکتر بهم گفت این چیه دیگه اینقدر کرمش نکن و همین زیادی گرم نکردنش بدنش عادت کرد و خیلی کم مریض میشد در حالیکه خالم خیلی میپوشوند بچه هاشم همش مریض بودن

پاسخ:
مرسی که تجربه ت رو گفتی عزیزم.

ظرف غذا که الان واسش نمی گیرم. برنامه م این هست که هر چیزی هر موقع لازم داشتیم بگیرم.

چه جالب بود تجربه ت.

دو هفته اول فکر کنم میگن باید یه لایه بیشتر از اونی که خودمون تو خونه می پوشیم تنش کرد و بعد از اون زمان با همون سبکی که خودمون می پوشیم به بچه هم باید پوشوند. نظرت چیه؟   

ببین من اون موقع ها پوشک هاگیز برای ماه خریدم بودم و پی پی همش پس میداد. بعد که پریما گرفتم حل شد با اینکه هاگیز گرونترم بود. منظورم اینه که اگر چنین مشکلی برات پیش اومدم نوع پوشکتو عوض کن چون آناتومی بدن بچه ها فرق داره (اینو تو تحقیقاتم یاد گرفتم)

برای اون زمان که پس میداد بادی پوشوندن کار اشتباهی بود چون درآوردنش بدون اینکه به بدن و سر بچه بخوره سخته

ولی اگر به پوشکت مطمئن باشی اوکیه

 

خیلی زیاد لباسای کوچک نخر زود کوچولو میشه

ولی من سایز 1 خریده بودم برای ماه بزرگ بود هیچکسم نرفت اندازش یک دست لباس بخره :| چون همسر کنار من نبود اون روزا

 

من یک تشک مخصوص خریدم که شیب داشت و کناره هاش بالشت داشت که هم بچه بالا میاره بریزه بیرون هم نتونه غلت بزنه بره روی صورتش که خطرناکه

 

هرگز دراز کش بهش شیر نده خصوصا وقتی خوابالودی خطر ناکه ممکنه 

 

هر چقدر دلش میخواد بغلش کن. این بغلی میشه اینا حرفه. مگه چند وقت اینقدر کوچولو اند؟

 

برای واکسن دو ماه و چهار ماهش سرنگ انسولین بگیر که نازکتره

 

من برگردم عقب حتما عکس میگیرم از نوزادیش که نگرفتم

 

تشک بازی خیلی خوبه

 

پستونک هم ندادم و اوکی بود همه چیز

 

دیگه یادم نیست

پاسخ:
مرسی غزل عزیزم از نکاتی گفتی. 

مخصوصا اون بادی پوشوندن وقتی که ممکنه پوشک پس بده خیلی نکته ظریفی بود. 

فکر کنم لباساش رو بگذارم همون چند هفته آخر بخرم که بر اساس سونوها بفهمم تقریبا وزنش چقدر هست. یه دوستم میگفتم لباس های سایزهای اولیه واسه بچه ش کوچیک بوده و اصلا استفاده نکرده!! 

مرسی عزیزم. حتما بازم برمی گردم نکاتی رو که گفتی رو میخونم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی