غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

مسولیت موقت!

دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸، ۰۵:۳۸ ق.ظ

امروز اولین روز کاری م در سال ۲۰۲۰ هست. 

 

فکر میکنم فعلا مسولیت اصلی م این باشد که تا چند روز به همه دوستان غیرایرانی علاقه مند به مباحث سیاسی توضیح دهم که مردم کشورم را با تروریست هایی که حاکمیت دستشان است اشتباه نگیرند - اکثریت مردم کشور من را گروگانهایی تشکیل می دهند که اگر اعتراض کنند جوابشان گلوله هست - اقلیتهایی هم وجود دارند که فکر میکنند الان آخر الزمان است و با چسبیدن به عقاید پوسیده و متحجرانه شون و با محکوم کردن و به سخره گرفتن سایرین فکر میکنند که مهر "و قلیل من الاخرین" را نصیب خود میکنند و به قول یکی از رفقا فقط انها هستند که در الکی که این روزها سوراخ هایش خیلی ریز شده باقی می مانند.  باید توضیح بدهم که مردم کشور من بازیچه بودند و این روزها کم کم برای عده کثیری از آنها ماهیت واقعی حاکمیت تروریستی که تکیه بر کمونیسم دارد و به واسطه تحریک کمونیست ها توهم قدرت دارد عیان می شود و مردم کشور من این روزها نه تنها داغدار عزیزانشان هستند که داغ فریب ۴۰ ساله برایشان سنگین تر هست و البته که باید توضیح بدهم که فکر نمی کنم به این زودی ها بشود به روزی فکر کرد که کشور من از صدر خبرها  پایین بیاید.

 

اما در خلوت خودم به این فکر میکنم که چقدر دلم میخواد وعده معاد حقیقی باشد - انتقام تک تک لحظه هایی که مردم سرزمین من تجربه می کنند در این دنیا میسر نیست. دلم میخواهد دنیایی باشد که بشود درش بازخورد قطره قطره اشک ها - تمام تپش قلب ها و تنگی نفس ها - تمام آه ها - تمام داغ ها - تمام بغض ها - تمام خفه خون گرفتن ها را دید. مسببین این همه خفت در این دنیا فقط یکبار می توانند بمیرند و این اصلا عادلانه نیست. از ته قلبم دلم می خواهد که وعده معاد حقیقی باشد. 

 

دلم می خواست در اولین فرصت از لحظه های شاد سفرم بگم. ولی اینقدر خشمگینم و اینقدر اوضاع نگران کننده است که دستم به نوشتن از شادی نمی رود. 

 

به خودم قول داده ام دیگر ننوشتن را به عنوان راهکار انتخاب نکنم. امیدوارم موفق باشم.

 

از لطف و محبت همه دوستان بی نهایت سپاسگزارم.  امیدوارم بتوانیم روزی در شادی کنار هم باشیم. 

 

 

 

۹۸/۱۰/۲۳
صبا ..

اجتماعی

نظرات  (۱۸)

نه نه منظورم مثال بود اگر و می شد که به مدینه فاضله خودش نزدیک بشه که متاسفانه حتی غیر فاضله هم نشد. در ضمن ما چون سر مرز زندگی می کنیم به جهت ضرورت کاری خودم و بعد از سالها نا امنی وقتی سپاه آمد در میدون و  تونست مرز رو امن کنه و از اشرار افغانی مردم رو نجات بده و قاچاق و... ما ممنون سپاه هستیم. و قدردان سردار که حتی از اسمش داغش می ترسید. و مرز ما رو امن کرد. این آخرین پیام. یا حق

پاسخ:
در پناه خدا باشید

آره تا حدی درست مهتاب جان، ولی این همه فشار و تحریم و انواع تهدید ها برای یک تخم طلا زیاد نیست؟ اگر این ایدوولوژیک مقاومت به ثمر می نشست می تونست خطری باشه برای آمریکا و متحدانش، این که کشوری اعلام استقلال طلبی بکنه و به مدینه فاضله خودش هم نزدیک بشه، به هر حال من فکر میکنم من مهمان ناخوانده ای بودم و صبا جان دوست داشت آزادانه درد و دل ها و دغدغه هاش رو بنویسه و بدون نقد و منتقد، بازم معذرت. امیدوارم هر جای دنیا هستین سرفراز باشید و به خواسته هاتون برسید و مایه افتخار ایران باشید یا حق

پاسخ:

من با نقد منطقی که پشتش دلیل و سند باشه، هیچ مشکلی ندارم، ولی قطعا وقتی تعریف شما از مدینه فاضله با تعریف من میلیاردها سال نوری فاصله داره:


" و به مدینه فاضله خودش هم نزدیک بشه"



بهتره که نه شما وقت گرانبهاتون رو صرف کامنت گذاشتن بکنید و نه من صرف پاسخ دادن به شما. ما دو خط موازی هستیم که هیچ امیدی در بهم رسیدنمون نیست.

ممنونم. شما هم.


انصافا مثال قشنگیه ودر عین حال تلخ .، من سکوت میکنم

ببخشید یه کلمه جا افتدد

به زعم شما 

ساراجان 

منم زمانی مث شما همه‌چیزو ایدئولوژیک میدیدم شما فکر کن کدوم مبارزه عزیزم ما مرغ تخم طلای امریکا هستیم اگه ما نباشیم عربستان میره از امریکا ۴۰۰ میلیارد دلار اسلحه بخره ؟؟ ترامپ مشکل ببکاری را در امریکا تقریبا حل کنه ؟؟پس حکومت فعلی ایران برای امریکا نون داره ...موشک به پایگاه خالی یا با اطلاع قبلی   زدن خیلی افتخاره ؟؟؟؟

ملت های کره شمالی و جنوبی از یک نژادن ولی با تفاوت مدیریت یکی جزء ۱۰ کشور پولدار دنیاست و دیگری جزء۱۰ کشور اول دنیا از نظر فقر...البته یکی جلوی امریکا مقاومت میکنه و مردمش گرسنه هستن‌!!!!ولی کره جنوبی به زعم  نوکر امریکاست ولی موبایل و ماشین های تولیدیش توی امریکااستفاده میشه

سیاست را از بالا و کلان باید نگاه کرد 

پاسخ:
مثال من همیشه اینه: ما بچه های یه پدر و مادر الکلی هستیم که عربده کشی و بی آبرویی شون به نفع همسایه هست چون انگار سگ پاسبان همسایه عمل میکنه که کسی جرات نزدیک شدن به قلمروش رو نداره و چون همسایه از داشتن چنین سگی سود میبره، همیشه جعبه جعبه الکل هم میخره واسه پدر و مادرمون و هی تشویقش میکنه به خشونت بیشتر، چون اینجوری موقع هایی که اونا مست و پاتیل هستند هم میتونه به خونه و اموال ما با اجازه پدر و مادرمون دست درازی هم کنه. ما هر روز فقیرتر میشیم و پدرومادرمون هر روز معتادتر، شرورتر و غیرقابل کنترل تر و همسایه ثروتمندتر و خوشحالتر و روابطش با بقیه همسایه ها بهتر.

اون همسایه اسمش روسیه و چین هست:| 

بخدا منم ارشد دارم از دانشگاه معتبر دولتی  نه سهمیه دارم و نه پارتی، بعد از کلی بیکاری شغل دولتی نصیبمون شد و حالا هم مشکلی برام پیش آمده که امیدم به خداست، متاسفانه تو ایران سریع برچسب میخوریم، یا بی سوادی یا متهجر یا تندرو و برعکسش، منم یک مادرم از آینده بچه هام نگرانم از فساد و بیکاری از خیلی چیزا، طاقت زجه های مادرا و خانواده های سانحه هوایی رو ندارم بخدا، ولی میخوام بدونم واقعا شیعه بودن در طول تاریخ غیر از اجحاف و ظلم و خفقان چیزی دیگه ای بوده؟ از حضرت علی تا آخر، من فقط اینو میخوام بگم مقاومت در برابر ظلم و زورگویی باییییید باشه و ثمره اون اونقدر شیرین و پر ثمر هست که ارزش قربانی دادن رو داره، از زمان هابیل و قابیل جنگ بوده و خواهد بود. حالا اینکه این تفکر منحرف شد و تبدیل به چیز دیگه ای شد و نتیجش این شد که نخبه های ما ترجیح میدن ایران نباشند و غیره چیزی دیگه ای و ربطی به تفکر نداره. ژاپن که عرض کردین بعد از بمب هسته ای آمریکا چه دفاعی از خودش کرد و اینکه این کشور ارتش نداره و آمریکا وظیفه دفاع از اون رو داره بنابراین حق نداره خلاف میل این کشور نظر بده و رفتار کنه. به هر حال دین اسلام یا هر دین الهی و موحد اگر درست اجرا بشه مسلمن هم دنیا و هم آخرت رو آباد میکنه، حرف آخر اینکه اگر قرار بود سپاه با ایشالا و ماشالا کار کنند انواع موشک ها و مهمات عجیب قریب ساخته نمی شد. آمریکا هم با دیپلماسی فریب افکار عمومی داره کاراشو پیش میبره نه فقط علم، ممنونم مهتاب جان عزیز حداقل اسمی از سردار بردی آخه بی کلاسی محسوب میشه، خدا میدونه چه توهین ها میشه و چه فحاشی ها باید بشنوی، به هرحال بابت کامنت ها معذرت اگر آزرده خاطر شدید. در پناه خدا

پاسخ:
ارجاعت میدم به جوابم به کامنت قبلیم. یهودی های اسرائیل هم اتفاقا معتقدن که در طول تاریخ بهشون ظلم شده و حقشون هست یه حکومت برای خودشون داشته باشند.
ایشالله ماشاالله هر جا جواب نده موقعی که بحث آخرالزمان و یارکشی منجی باشه خوب جواب میده. همه معتقدین ورد کلامشونه ایشالله که از وارثین زمین هستیم :| 

تا حالا که فقط تونستن از موشک و مهماتشون  برای کشتن شیعیان استفاده کنند :((((   همون شیعه ای که از دید شما نایب بر حق زمین هست و خونش رنگین تر از بقیه انسان ها.

صبا جون دلمون خونه اینها اصلا دین نیست شما فکر کن حضرت علی به دلیل کشف .،.عمرو عاصو نکشت یا چون شاهد نداشت زره  را قاضی به یهودی داد یعنی تفکیک قوا ۱۴۰۰ سال قبل بوده با تفکر حاکم بر ما ، حضرت علی برای حفظ نظام باید عمروعاصو هر طوری بود میکشت!!!! 

در مورد منجی کی گفته قراره حالا بباد زمان‌حمله مغول هم مردم فکر میکردن اخر الزمانه و منجی میاد 

سارا جان

تفکر انتظار با انفعال توام نیست

نمیدونم این تفکر مقاومته که موشک بزنی وجنجال کنی ولی درخفا کاری کنی یه امریکایی نمیره ولی دفعتا ۱۷۶ انسان بیگناه تو اسمون‌پرپر بشن ...منم برای سردار ناراحت شدم ولی فاجعه هواپیما داره دیوونه م میکنه و متاسفانه هرچی گریه میکنم اروم نمیشم ...خدا پدر نخست وزیر بلاد کفرو بیامرزه ....ادم چی بگه 

من اعتقدات مذهبی دارم 

پاسخ:

حکومت فعلی ایران در نگاه من هیچ تفاوتی با حکومت اسرائیل نداره و من حاکمان ایران رو غاصبانی میدونم که برای حفظ قدرتشون پا رو فراتر از اسرائیل گذاشتند. همونقدری که بین یهودی و صهیونیست تفاوت هست، بین مسلمان و حکومت ایران هم تفاوت هست و به همون اندازه که صهیونیست ها منفور هستند در قلب من، حکومت فعلی ایران هم هست. اگر کسی اهل مطالعه باشه به خوبی میتونه شباهت های این دو حکومت رو در بیاره.

به دلیل نزدیکی بسیار زیاد ساعت پروازم و ... من حس میکنم خودم تو اون پرواز کشته شدم و اصلا نه میخوام و نه میتونم که آروم بشم:(((


 

نه عزیز من شما دارین یک عده رو متهم به کج فهمی و فهم نادرست از عقیده و مذهب من فقط دارم این رو به چالش میکشم چطور میشه با دید شما به منجی آخر الزمان حالا از هر نوع دین و مذهبی فکر کرد اگر قرار باشه آسه بریم و آسه بی‌ام‌و دنیا همینجور دست یک عده باشه که برای مردم جهان تصمیم بگیرند واکسعقیم کننده بسازند از سر خیرخواهی برای مردم آفریقا چمی دونم بسیاری از این احوالات که جاش نیست و قابل کتمان نیست چطور میشه با این فکر شما به امام حسین اعتقاد داشت و خونش، به نظرم میانه ای وجود نداره باید تکلیف خودمون رو روشن کنیم، قرنهاست که بشر از ظلم پنهان و آشکار رنج میبره چه مادی چه معنوی، چه نعمتهای دنیایی که محروم شدند چه آرامش چه لذت دین داری و ارتباط با معبود ولی حکومت دست نا اهلش بوده و تو تمام ادیان بشارت منجی رو دادند، پس دنیا اوضاعش خوب نیست بیماری فقر جنگ نا امنی عدم رشد علمی خطاهای علمی و.... و حکام خودکامه و....، من خیلی آدم شکاکی هستم اتفاقا. بخدا از شک به خدا پناه می برم ولی هنوز قانع نشدم چرا چرا اینهمه تضاد هست. به هر حال ببخشید خدا شاهد قصد ندارم حر فامو به کرسی بنشونم، در ضمن در جواب مردم دنیا همون جوابی رو بدین که مردم آمریکا و روسیه و.... میدند. خوب یا بد دنیا در حال جنگ هست جنگ پنهان و آشکار، یکیش، مگر نبود سال‌های رضاخانی که ما اعلام بی طرفی کردیم ولی قشون روسیه و انگلیس برای جنگ جهانی وارد کشور ما شدند برای کمک و غارت کردند و رفتن... 

پاسخ:
سرکارخانم:

کره جنوبی و ژاپن هم یه روزی مورد تهاجم همون هیولاهایی بودن که همه مون می شناسیمشون. 

رویکردشون چی بود؟ 

الان اونا کجان ما کجاییم؟ 

اول باید مساله رو فهمید بعد براش دنبال راه حل گشت. اینو که قبول دارید؟  راه حل های شما برای این مساله فقط از کوچه دین می گذره و منتظرید یکی بیاد نجاتتون بده.  من این مساله رو انفعال می دونم. خیلی خوب میشه که آخرش یکی بیاد نجاتمون بده ولی اگر صبر کردیم و کسی نیومد چی؟ 

باید همین جور زجر بکشیم؟

باید بیشتر جنگ به پا کنیم چون وعده دادن آخرالزمان هیچ کس تو دنیا راضی نیست و همه آرزوی مرگشون را دارند؟ که زودتر منجی بیاد نجاتمون بده؟

احتمالا شنیدین موقع ظهور منجی تفسیری که از دین میشه با تفسیری که منجی میکنه اختلاف فاحشی داره. 

از کجا اینقدر مطمین هستید که حتما جزو اون دسته ای هستید که منجی نجاتشون میده و نه اون دسته ای که به شمشیر منجی کشته میشن؟  از یکی از دوستان این سوال رو پرسیدم گفت اطمینان که ندارم ولی ان شالله جزو دسته دوم نباشم. 

قضیه این هست که آمریکا و روسیه و امپریالیسمی که شما ازشون حرف می زنید بجای استفاده از ایشالله و ماشالله از عدد و رقم و دانش علمی استفاده میکنند. از نحبه های ما کمک میگیرند. حکومت ما چیکار میکنه: میگه هر ناراضی هست هِرررری :( به درک که نخبه و دانشمند و ورزشکار و هنرمند هستید. باید راضی باشید و هر چی ما میگیم بگید چشم. 

ما هم مثل بقیه دنیا باشیم میخوایم با دنیا بجنگیم بدور از هیجان و خدا با ماست و ایشالله که جنگ رو می بریم و ایشالله که قدرت ما هر روز بیشتر میشه و ... خودمون رو مسلح کنیم نه اینکه یکی مون رو ترور میکنند ۳ روز بعدش خودمون حداقل ۲۵۰ نفرمون رو میکشیم.


همه دنیا جنگه- درست. ولی هیچ حکومتی اندازه حکومت ما تا حالا شیعه نکشته. هیچ حکومتی تا حالا تو دو ماه ۲۰۰۰ نفر از مردمش رو به طرق مختلف به گلوله نبسته که ادعاشم هست ادامه این حکومت رو  منجی میاد دست میگیره و با همین فرمون جلو میره.  قسم حضرت عباس تون رو قبول کنیم یا دم خروس به این عیانی رو.   


تو اون مملکت یکی نخواد دین داشته باشه باید چیکار کنه؟ یکی نخواد مثل شما به منجی اعتقاد داشته باشه باید چیکار کنه؟ باید سرش رو بگذاره و بمیره. درسته؟ که حتی اگر بخواد فرار هم بکنه تو آسمون کشورش پیداش میکنند و میکشنش :(((((  چون سزای چنین افرادی فقط مرگه. درسته؟ آدمها فقط می تونند مسلمون و اونم شیعه باشند و گرنه باید بمیرن :(((   و گرنه دشمن هستند و گرنه خاین هستند و حتی اگر شماها نتونستید بکشیدشون- براشون آرزوی مرگ که می تونید بکنید. اگر هم عمر شما قد نداد حتما منجی تون میاد می کشتشون. درسته؟




سلام 

میگم لابد زمان مغول ها هم همچین عقایدی بود که گذاشتن کشور ایران رو ویرانه بکنند و فاتحه هرچی علم و عالم بود را بخونند، باید به دنیا لبخند زد و با همه مهربان باشیم البته اونایی که از ما قویترند چون مخالف عافیت طلبی و رفاه انسان هست. عقاید کمونیست و این حرفا

میلیونها نفر برای سپاس از دفاع یک سردار و به احترامش ریختن بیرون فارغ از اعتراضات و نارضایتی که داشتن، دقیقا شما چی می خوای از ملت، کل دنیا که تسلیم هستن اونایی که تو خاورمیانه نیستن یک وضعی دارن اونایی که تو خ هستن یک وضعی دیگه، مثلا وضعیت عربستان بهتر و آزادترین؟ اونجا آزادی بیان و میان و این حرفا موج میزنه، چرا زمان پیامبر اینقدر جنگ بهش تحمیل شد چرا چون عقیده ای در حال شکل گیری بود که ندای وحدانیت میداد که مخالف شیطان بود وگرنه هیچ دلیلی نداشت این همه مخالفت بر علیه یک عقیده باشه

پاسخ:
سلام.

۱) ممنون میشم که برای همه کامنت هاتون از یه اسم استفاده کنید چون من آی پی رو می بینم ولی خواننده های اینجا نه.

۲) دیدگاه من با شما کاملا متفاوت هست. 
شما دنیا رو فقط از دریچه عقیده خودتون می بینید و شدیدا باور دارید که دیدگاهتون و عقیده تون درسته. ظاهرا اینجور به نظر میاد که شما اول اعتقاد داشتید و مطمین بودید که درسته بعد به دنیا اومدین و بعدش همه تلاشتون در این راستاس که دنیا رو قالب اعتقادتون بچپونید و به همه اثبات کنید که اون اعتقادی که قبل از شما بوده درسته. 
در صورتی که من اول به همه چیز شک میکنم و سعی میکنم دنیا رو از دریچه های محتلف ببینم. بعد تصمیم میگیرم به چی اعتقاد داشته باشم.  هیچ اصراری هم ندارم که عقاید من درست ترین و بهترین هست و بقیه باید با من هم نظر باشند. وظیفه من این هست که عقایدم رو بگم شاید چراغی در ذهن کسی روشن کرد و کمک کرد که دامنه افکارش وسیع تر بشه. 

ایام به کام



صبا جان حق با مردم واقعا 

ولی یک سوالی دارم، منجی آخر الزمان اگه بیاد مسلما جنگ و تنش پیش میاد بلاخره لابد دنیا همه چیزش درست نیست که قراره منجی بیاد قراره دنیا رو پر از عدل و داد کنه پر از علم و ثروت و اعتماد و دوستی کنه لابد دنیا پر از این چیزا نیست، شایدم اصلا اعتقادی به منجی وجود نداره،چرا باید چشم بست به دخالتی که امپریالیسم تو همه زمینه ها در کشورهای دنیا داره چرا باطل و اندیشه بت پرستی مدرن رو در زر ورقهای زیبا پیچیدن و به خورد مردم میدن، ااین که عمدی تو کار هست که از داخل و چه از خارج در زمینه جلوگیری از رشد و ترقی مردم شکی نیست، ولی دلیل نمیشه همه چیز رو بریزی تو همزن و یکیش کنی. یادمه دو ماه قبل رفتیم روستاهای لب مرز با همسرم و چند نفر دیگه برای تولد یک بچه یتیمی رو جشن بگیریم ماشین مرز پشت سرمون دیده شد، اول فکر کردیم داعشی چیزی بعد متوجه شدیم ماشین یگان مرزی آرامشی بهمون دست داد. اگه افرادی مثل سردار نبودن ما باید با تفکر سخیفی به نام داعش دست و پنجه نرم میکردیم فقط و فقط به جرم شیعه بودن و ولا غیر، اونوقت کی باید به داد من مادر با بچه های کوچیک می رسید، خارج رفته ها که نخواستن همدردی کنند با ملت، یا هنر پیشه هایی که دائم به قر و فر و خارج رفتن شون چسبیدن، تو وقتی اسلام رو قبول کردی باید از هر چی شرک هست دوری کنی، افرادی مثل گاندی و چک وارا و امثال مبارزین علیه استکبار حرف و هدفشون همین بود چرا همه چیز رو قاطی میکنید چرا جهان بینی شرک و تسلیم رو در پیش گرفتین ملت باید بیدار بشند بر علیه ظلم نه کرنش و تسلیم در برابر امپریالیسم. کشتن یک فرد نظامی در کشور ثالث جرم هست... موفق باشی و آگاه عزیز

سلم صبا

1. نمیدونستم وبلاگ داره، ولی اگه میدونستم هم هیچ علاقه ای به *تبادل نظر* با کسی که فحش میده به من ندارم

2. وبلاگ خودته و اختیارش با خودت. اما وقتی جواب من سانسور میشه و توهین های رکیک که به من و خانواده ام شده باقی میمونه، آدم به بایاس داشتنت مشکوک میشه

ایام به کام

پاسخ:
سلام سارا.

شاد و سلامت باشی. 

سلام صبا. این توضیح دادنه خیلی سخته. هر بار که یک خارجی از من درباره نظر ایرانی ها میپرسه عزا میگیرم. حتی توضیح دادن نوع حکومت هم ساعتها طول میکشه، چه برسه به دید مردم به حکومت

پاسخ:
سلام سارا.

پیامت رو ویرایش کردم. چون اینجا وبلاگ من هست و شما اگر حرفی با کسی داری بهتره بری وبلاگ خودش و اونجا با هم تبادل نظر کنید. 

صبای عزیزم...

خطوط نوشته‌ت بدون لکنت و بدون اما و اگر و استثنا قطره‌ای آب شد بر روی آتشم. 

کاش کنارت بودم و بغلت میکردم. که خسته‌م از این اماها و شایدها و فلانی فرق داشت ها و فلانی فرق دارد ها و مصلحت‌ها و منفعت‌ها.

 

پاسخ:
مهسای عزیزم 

قطعا آدم ها زمان لازم دارند تا درک کنند سالها فریب خوردن و البته گاهی هم ترجیح میدن خودشون رو فریب بدن تا اینکه بپذیرند مقدساتشون نه تنها که مقدس نبودند که در واقع مظهر ناپاکی بوده. 
۲۳ دی ۹۸ ، ۱۱:۳۴ محبوب حبیب

میدونم صبا جان

سالهاست میخونمت خوب

ولی صبر کن

چاره کار این خشم نیست. 

راستی میدونی از ماست که بر ماست؟

من فساد رو دیدم من دروغ رو دیدم... نه امروز نه فقط دیروز نه فقط در نظام حاکمیتی. من اینها رو در خون ایرانی ها دیدم. و بارها درد کشیدم. 

فکر نکن فرد سالمی هست که جایگزین بشه و سیستم درست بشه. ما ایرانی ها خدای دروغ گویی خدای فساد و ... ایم. از ما ریاکارتر، شیادتر، نون به نرخ روز خورتر و منفعت طلب شخصی و نابود کننده تر برای وطن نیست. هر سیستمی حاکم باشه حال و روز ایران بهتر نخواهد بود. 

من به این باور رسیدم که هیچ روشی برای اصلاح کوتاه مدت وجود نداره. هیچی. این باور امروز و دیروزم هم نیست. براش میتونم تاریخ ایران رو برات بگم که بدونی چجور مردمی هستیم ما. نه یک نسل و دو نسل! در فرهنگ ما آمیخته این.

فقط خوش به حال اونهایی که زودتر مردن.

پاسخ:
من جایی از حرفام نگفتم چاره ش خشمه. من فقط در مورد مسئولیت خودم حرف زدم. این خشم می تونه نیروی محرکه خیلی خوبی باشه برای بازشدن چشممون به خیلی چیزا. من از اون حرف زدم. از دردی که سالهاست داره تا استخوون رو میسوزونه و عده ی کثیری از همین مردم به چشم بدبین و خائن و وطن فروش بهت نگاه میکنند، پشت این ماجرا هزار تا عامل و دسیسه و سیاست و کوفت و مرض هست، ولی همینکه یه عده رو از خواب غفلت بیدار کرد باز هم جای شکرش باقیه. 



من خیلی ناراحت شدم. اونروز که فهمیدم خودشون زدن قلبم واقعا تا آخر روز درد داشت و احساس خفگی میکردم. ولی نمیتونستم اونجوری ادامه بدم. تصمیم گرفتم به یه چیزایی دوباره امید ببندم؛ بلکه بشه فقط نفس کشید ... 

پاسخ:
امید که همیشه وجود داره ولی نه به این حضرات، به خودمون و توانایی هامون.به اینکه بهم کمک کنیم بزرگ بشیم.

من فقط بغضم و آه .... دخترم هم دیگه عادت کرده ببینه یهویی بغضم میگیره و اشک از چشمهام سرایز بشه....

پاسخ:
می فهمم عزیزم. 

خوش شانسی من این بود که من کلی انرژی مثبت جمع کرده بودم بعدش یهو اون هفته نحس و خبراش سر رسید و گرنه از پا در اومده بودم. 
۲۳ دی ۹۸ ، ۰۸:۳۶ آوای درون

سلام. موفق باشی صبا جان، کار سختیه که به بقیه بقبولونی مردمی که رای میدن با سیاستهای حاکمان موافق نیستند

پاسخ:
سلام عزیزم. ممنونم. همچنین شما.

دنیا به ما (مردم ایران نه حکومت) به چشم آدمهای بی عرضه نگاه میکنه که اگر ناراضی هستید واقعا پس چرا کاری نمی کنید و توضیح ۱۰۰۱ عامل دخیل برای دنیا دشوارترین کار ممکن هست. 
۲۳ دی ۹۸ ، ۰۸:۱۷ محبوب حبیب

سلام صبا جونم

من به ننوشتن رسیدم. صبر کن....ماجرا چیزهای دیگه ایه..

پاسخ:
سلام عزیزم.

تو فکر میکنی این نوشته بخاطر این اتفاق اخیر هست فقط. من سالهاست که سکوت خوردم. 

اگر وقت داری این نوشته های سالهای پیشم رو بخوون:











به تاریخ پست ها توجه کن لطفا.