غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

مثلثات

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۵۵ ب.ظ

اول دبیرستان بودیم که برای اولین بار در درس ریاضی مثلثات داشتیم. شروع تدریس این درس همزمان شد با آبله مرغان گرفتن من و مدرسه نرفتن بعد هم تعطیلات عید و مدتی فاصله گرفتن از مدرسه. بخاطر همین وقفه طولانی خیلی طول کشید تا بتوانم مفهوم سینوس و کسینوس و دامنه و طول موج و ... را بفهمم.


چند روز پیش در حین ظرف شستن داشتم به این فکر می کردم که همین دیروز بود که ته دره ناامیدی بودم و حالا کاملا پر امیدم یادم افتاد به موج سینوسی به اینکه چقدر آن روزها برایم سخت بود که بفهمم سینوس کدام بود و مفهومش چه بود؟ به اینکه در زندگی ام بارها از صفر مبدا مختصات شروع کرده ام و رسیدم به نقطه (پی /2) با سینوس یک، یک دفعه انگار سوار آبشارهای شهربازی شده ام سر خورده ام و رسیده ام به نقطه (پی) و این روند نزولی ادامه پیدا کرده و به نازل ترین نقطه امید رسیده ام، ولی دوباره از ته دره نا امیدی بلند شده ام و دوباره، صفر و یک و صفر و منفی یک. طول موج ها گاهی چند ساعته بوده، گاهی چند ماهه، یعنی دقیقا خود خود نمودار سینوسی، و دقیقا شبیه نمودار نوار قلب! بالا، پایین،صفر و این روند همچنان ادامه دارد. یعنی تا آخرین روزی که قلب می زند، قله امید و دره ناامیدی،  قله انگیزه و دره بی حوصلگی ، قله شادی و دره غم و ... ادامه دارد. شاید بعد از این همه سال حالا بتوان گفت که خوب مثلثات را یاد گرفته ام! 

۹۵/۰۲/۲۹
صبا ..

حرف دل