غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

اولین سحر!

دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۱۲ ق.ظ

دیروز صبح رنگینک درست کردم و البته قرمه سبزی (رسم مامان واسه اولین سحری بود:) ) و به جنی هم گفته فردا رمضان هست و رنگینک رو دارم واسه اون درست میکنم و اگر نصف شبها یه صداهایی شنیدین شبح نیست منم :)  کاملا آشنا بود با رمضان و از پسرش هم پرسید میدونی از کی تا کی روزه می گیرن، اونم می دونست :)


بعدش دیگه من رفتم بیرون و ساعت 7.30 اومدم خونه، همه چراغ ها خاموش بود، حدس زدم رفته باشند خونه مادر جنی واسه شام ولی معمولا خیلی که دیر برگردن تا 8 خونه هستند و مخصوصا اینکه سولی قرار بوده بره اردو، حدس زدم که همه شون خواب باشند ولی بازم مطمئن نبودم ولی سعی کردم صدای خاصی تولید نکنم و تا موقعی که خوابیدم هم نیومدن و دیگه مطمئن شدم تو خونه بودن و خواب. 


امروز صبح پسرک قرار بود ساعت 5 صبح بره اردو، و قبل از اینکه من برای سحری بیدار بشم اونا بیدار شده بودن و رمضان رو بهم تبریک گفتند و سحری اول رو یه جورایی با هم خوردیم. البته جفری هم بود :) و گقتند که دیشب 6.30 همه شون خوابیدن!!! 


قرار شد از فردا سحر هم فقط جفری همراهیم کنه :))


رمضانتون پیشاپیش مبارک. 


۹۸/۰۲/۱۶

نظرات  (۱۵)

خوشحالم یکی مثل خودم تو خارج پیدا شد!از جهت اعتقاد به روزه گفتم
ان شالله از برکات این ماه بهره مند بشی 
پاسخ:
ممنون لیلی جان (گل) 

همچنین شما.
بازم ممنون
پاسخ:
خواهش می کنم :)
سلام صبا جونم
قبول باشه طاعات و عباداتت
واقعاً هنره توی اون شرایط روزه گرفتن.

پاسخ:
سلام عزیزم:*

نماز و روزه شما هم قبول باشه دوست جانم.

اول که شما لطف داری. ولی من روزه رو بخاطر خودم میگیرم و وقتی شما کاری رو بخاطر خودت انجام بدی خیلی بزرگ و خاص بچشم نمیاد. هر کسی یه سبکی از زندگی رو برای پرورش روح و روانشو جسمش داره. مثلا ما کم پیش میاد به کسی که گیاهخواره بگیم آفرین که گیاهخواری!!
سلام.ببخشید دوباره مزاحمت شدم
سوال دارم ولی پیش پا افتادس ببخشید.اولین قدم برای ادامه تحصیل در خارج از کشور چیه؟برای مقطع دکترا و با توجه به اینکه من 7سال پیش ارشدمو گرفتم.اول بری دنبال مدرک زبان یا اول باید بری دنبال دانشگاه؟
میشه یه توضیح کوچولو بدی.هر موقع فرصت داشتی جواب بده مرسی
پاسخ:
سلام خواهش میکنم.

من توصیه میکنم شما یه نگاه اجمالی به دانشگاهها بندازی و البته قبل از اون شدیدا توصیه میکنم که به سایت :


یه سر بزنی.

وقتی دستت اومد که چه دانشگاههایی و تو کدوم کشور یا کشورها میخوای بری، و ددلاین هاشون کی هستند، برو سراغ امتحان زبان و وقتی نمره زبانت رو گرفتی یا نزدیک گرفتنش شدی دوباره برگرد به صورت دقیق شروع کن به ایمیل زدن به اساتید و رزومه فرستادن و ... 

مچکرم لطف کردی
پاسخ:
خواهش میکنم :)
من فک میکردم تنها فرد مذکر منم و اغلبم ب همون دلیل در سکوت ب سر میبردم :/

چقد کار وزیر قشنگ بود. مثلا فک کنین خامنه ای یه چیزیو ب بهاییا یا یهودیا تبریک بگه
پاسخ:
سکوت رو بشکنید، هیچ کس تنها نیست :))

:))

البته فکر کنم همه جای دنیا به ماه رمضان احترام گذاشته میشه الا تو ایران !! 
راستش آقا :)
و خیلی وقت ها معذبم چرا فقط من تنها کامنت گذار مردم :) ولی بعضی وبلاگ ها به قدری خوب هستن که من دوست دارم صرف نظر از اینکه تنها مرد تو وبلاگ هستم هم به شکل مداوم بخونم و هم کامنت بذارم :D
پاسخ:
معذب چرا؟
کار خیلی خوبی میکنید که کامنت می گذارید، من اصلا دقت نمیکنم که تعداد خانم ها و آقایون چه نسبتی داره! نه اینجا و نه هیچ جای دیگه! 
من فقط بخاطر این پرسیدم که تو جواب به کامنت هاتون یهو فردا نیام بگم ببین عزیزم 😜😆🤣
۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۳:۴۶ مامانی و چهارتا نینی
غصه خوردن در کنارت روزه را باطل کند 
من به وقت شرعی چشم تو افطارش کنم 
حدود ساعت باران به وقت شرعی عشق به یادت هستم صبای عزیزم 
منو تو این ماه فراموش نکن 
رمضان مبارک❤️
پاسخ:
مرسی سعیده جان بابت شعرهای زیبایی که می گذاری.

عالی هستند :*

قابل باشم حتما به یادت هستم عزیزم:*
ماه رمضان پربرکتی داشته باشی صبا جانم
سحری با همراهی جفری؛)) هیچ وقت فکرش را میکردی هاهاها
صبا جان چند ساعته روزه ات؟
چه جالب پسرش میدونسته ، بخاطر تربیت جنی است و یا اکثر بچه ها تو اون سن میدونند ؟
پاسخ:
ممنون عزیزم.

نه والاااا. امروز میخواستم خفه ش کنم :)))) بس که فضوله :)


12 ساعت اندی :)

بخاطر جامعه پرتنوع اینجاست. دوستان مسلمان حتما تو مدرسه شون دارند. 

و اینکه اینجا تو محیط های کاری و دانشگاه و احتمالا مدرسه ... تو ماه رمضان خیلی سعی میکنند به مسلمونا احترام بگذارند. تو جواب حسنا جان هم گفتم نخست وزیر هم ماه رمضان  را تبریک گفت. 
رمضان مبارک!

ان شاءالله رمضان پربرکت و پر از پیشرفت کاری داشته باشید :)

سحرها پا میشین ما رو از دعای خیرتون بی نصیب نذارین.
پاسخ:
ممنون دوست عزیز.

راستی شما خانم هستید یا آقا؟

ممنون همچنین برای شما. 

قابل باشم به یادتون هستم.


ای جانم صبا
چقدر خدا رو شکر میکنم که با خانوادۀ خوبی هم خونه شدی. 
رمضان تو هم مبارک. به یادت هستم
به یادم باش
پاسخ:
عزیزمی.

منم خیلی خدا رو شکر میکنم که اینقدر فهمیده هستند.

ممنونم که به یادمی منم به یادتون هستم :)
من تا حالا رنگینک ندیدم ولی الان سرچ کردم عکسشو دیدم. کدبانویی ماشالله ؛) 

۶ و نیم؟؟؟؟ اگه تو ایران اینموقع بخوابی مرغ کرچ بهترین لقبیه که بهت میدن D: ولی به این فک میکنم که این ساعت خوابشون چقد تو مصرف برق موثره.

ما که امروز اینجا ماه رمضون نیست. از فردا انشالله. آقا قدیما عید فطرو مبارکی میکردن، رمضان مبارکو این خارجیا میگن گمونم. یکم الان تو شک و شبهه‌ام. 
پاسخ:
لطف داری عزیزم:*

تو مصرف زندگی چی؟ :))  کسی 6.5 می خوابه که بخواد خیلی دیر دیگه 3 بیدار بشه و یه زندگی شلوغ و پرتحرک داشته باشه. 

اینجا هم فکر کنم ماه رمضون نبود:) یه عده از دوستان اهل سنت روزه نبودن دیروز و گفتن فردا ماه رمضون هست. 

من خودم گفتم بهشون که میگیم رمضان مبارک. 

اینجا نخست وزیر هم پیام داده و حلول ماه رمضان رو تبریک گفته؛ یه چیز عادی هستا :)
قبول باشه عزیزم .التماس دعا
پاسخ:
ممنون. همچنین از شما. 

محتاجم به دعا مهتاب خانم.
طرز تهیه رنگینک رو هم بگو لطفا:-)
پاسخ:
این شیوه ای هست که ما درست میکنیم و البته دستورها و مدل های متفاوتی واسش هست:

هسته خرماها رو درمیاری و بجاش مغز گردو می گذاری و توی ظرف می چینی. 

آرد رو با روغن تفت می دی تا رنگش کاراملی بشه. مثل همون حالتی که برای حلوا درست می کنی ولی شیره شکر بهش اضافه نمیکنی. وقتی آماده شد می ریزی روی خرماهای چیده شده توی ظرف. به طوریکه کاملا خرماها پوشونده بشه و دیده نشن و روش رو با قاشق صاف میکنی.

بعدش باید صبر کنی تا سرد بشه و می تونی حتی بگذاری ش تو یخچال.

یکی دوساعت بعد روی موادت که شبیه کیک هست با پودر قند می پوشونی. می تونی توی پودرقند پودر هل و دارچین هم بریزی اگر دوست داری. 

در نهایت روی پودرقند رو با پودر مغز گردو یا پسته یا دارچین یا هر چیزی که دوست داری تزیین میکنی. 
سحری با همراهی جفری :))
طاعاتت قبول صبا جان، التماس دعا
پاسخ:
وای امروز پا شد اینقدر میومیو کرد که نگووووووو :|

ممنونم عزیزم. همچین از شما. محتاجم به دعا.