غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

تولدی دیگر :)

يكشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۷:۲۱ ق.ظ
مهمونی های کریسمس رو که یادتون هست؟ که چقد به نظر من مهمونی هاشون کسل کننده و خستگی آور بود و با جنی در موردش حرف زده بودم و گفته بود که روتین مهمونی های اینجا همینه و منم در مورد مهمونی ها و مراسم هامون گفته بودم که معمولا خیلی با اینجا متفاوته. 

چند وقت پیش هم با شوآن در مورد مراسم های مختلف شادی تو چین حرف زدیم و دیدم اونا که دیگه خیلی خشک و رسمی تر برگزار میکنند.

همه اینا انگیزه ای شد واسه برگزای یه مهمونی به سبک ایرانی و خب چی بهتر از مهمونی تولدم که بشه توش خیلی چیزا رو نشون داد.

2 هفته پیش به جنی گفتم که چند روز دیگه تولدم هست و اگر بشه میخوام دوستام رو دعوت کنم و چون قرار بزن و برقص داشته باشیم کارمون با کافه و ... نمیشه. اونم کلی استقبال و ذوق و حمایت کرد.

من یواش یواش خودمو برای مهمونی آماده کردم و پس از تدابیر بسیار سعی کردم که غذا و سایر پذیرایی ها مدل خونه مون تو ایران باشه باشه. واسه شام باقالی پلو و زرشک پلو با مرغ درست کردم با سالاد شیرازی و ترشی. 

از اولش هم آهنگ ایرانی گذاشتیم و آموزش رقص دادیم و جیغ و دست و کِل و هوهو کردیم و دوستای غیر ایرانی هم تو تک تک شون باهامون همکاری کردن. حتی رقص چاقو هم اجرا شد و جنی و یه دوست چینی م هم با چاقو رقصیدن. تولدت مبارک رو به فارسی و انگلیسی و چینی خوندیم و خلاصه یه تولد ایرانی رو کاملا به نمایش گذاشتیم.

یکی از کادوهای تولدم دیوان حافظ بسیار نفیسی بود که باهاش فال گرفتیم و کلی خندیدیم.

چقدر که جنی با دوستام خوب برخورد کرد و چقد همشون بهم حسودی کردن :)) و چقد تحت تاثیر موفقیت و پیشرفت زنان ایرانی قرار گرفت و براش تحسین برانگیز بودیم.

خوشحالم:

چون سال جدید زندگیم در کشوری که فرسنگ ها از خونه م دور هست به زیبایی آغاز شد. 

چون توی شرایطی که کشورم بخاطر مشکلات سیاسی ها صدر خبرهاست و هیچ جا ازش به نیکی یاد نمیشه تونستیم نشون بدیم که دولت ایران و مردم ایران از هم متفاوت هستند و اگر دولت مون پر از خشم و لجاجت و کینه توزی هست ولی مردم کشورمون  هنوز قلبشون پر از مهربونی و گرماست و سنت هایی داریم که بدون اینکه به کسی آسیبی بزنه باعث شادی میشه.

چون جنی تایید کرد که من حق داشتم مهمونی های اینجا واسم عجیب و کسل کننده و باشه و دخترش فرهنگ شادی کردن و غذاهای ایرانی رو به فرهنگ استرالیایی با ریشه انگلیسی ترجیح میده.

چون دوستان چینی م معتقدند ما و فرهنگ شادی و غذاهامون شبیه افسانه هاست. 

چون بخشی از رسالت فرهنگی که به دوشم بود انجام شد. 

چون وقتی میگم حافظ دوستای نزدیک ایرانی و غیر ایرانی میدونند از کی حرف میزنم.




آرزوی تولدم صلح و شادی برای همه مخلوقات جهان و به ویژه مردم خاورمیانه و علی الخصوص کشور عزیزم و خانواده و دوستان و عزیزانم بود. 

پ.ن: امسال اولین سالی بود که موقع تولدم بجای کولر شومینه روشن بود!!! کی فکرش رو می کرد یه روز آهنگ زاده ی فصل زمستون رو بشه برام خوند:))  میشه نتیجه گیری کرد که هیچ غیرممکنی وجود نداره ! :) فقط کافیه زاویه نگاهت رو به رویدادها تغییر داد.


16 تیرماه 98- سیدنی 
۹۸/۰۴/۱۶

نظرات  (۲۱)

من شخصا روز تولدم رو بسیار دوست میدارم و برایم مهم است و می بینم برای شما هم روز بسیار فرخنده و مهم تبادل فرهنگی بوده. اصلا اینقدر تولدت خوب برگزار شده پیشنهاد می کننم دو بار در سال بگیری. یکی هم برای یادآوری اون روز عظیم و مهم و باشکووووه
پاسخ:
من دوست دارم غیر از خودم بقیه هم روز تولدم خوشحال باشند😊

ممنون از پیشنهادت لیلی جان😆 مناسبت زیاد هست در طول سال همون سالی یه بار متولد شدن و بزرگداشتش باعث میشه کمتر تکراری شد😆 
با تاخیر تولدت مبارک دوست عزیزم. چه کار جالبی برای تولدت کردی، امیدوارم سال بسیار خوبی پیش رو داشته باشی، کلی بووس
پاسخ:
متشکرم آسمان جان :*

ممنون عزیزم، منم امیدوارم ، بوس به روی آسمونی ت :*

سلام سلام سلام
بله که شهره ولی تویه قاره دیگه نه اسیا😂😂
خوب درحقیقت میخواستم بدونم فروشگاه ایرانی هست یانه😘
ومهمونی های ما اخرش مردا میان اگه فامیلی باشه😉 البته که نیستیم تو بحثشون. ومن کلی گفتم در موردش😘
پروژه محورباشی😍 در راستای محقق شدن صورت مسئله اتون😊😊


پاسخ:
سلام به روی ماهت عزیزم.

دوستای چینی م هم سلام یاد گرفتن. صبح ها بهم سلام میکنند و من بال درمیارم🤩🤩🤩 

تولد یکی از بچه ها بود؛ من هدیه م رو با کاغذ کادو پیچیده بودم! بعد یکی از بچه ها گفت؛ آفرین مگه اینجا کاغذ کادو هم هست؟؟ در جوابش دوستان فرمودند بابا اینجا شهر هستا:)) همه چیز پیدا میشه!  خلاصه این شده ضرب المثل :))


سیدنی بیشتر از سی هزار نفر جمعیت ایرانی داره! به همین دلیل مغازه و نانوایی و رستوران و ... ایرانی اینجا زیاد هست. یه محله هایی هست اینجا که از مشتری و مغازه دار و تابلوها همه فارسی هستند. 

ممنون از محبت نفس بانو🥰🤗🤗🤗🤗
من فقط میدونم یا باید زنگی زنگی بود یا رومی رومی ، نمیشه قرآن خوند و آیه های جهاد و مبارزه با ظلم و ظالم نادیده گرفت، وقتی قدرتی به نام آمریکا یا مثل فرعون زمان هست و ادعای خدایی میکنه و خط قرمزش اسراییل یک مسلمان یا باید عافیت طلب باشه و تسلیم باشه یا مبارزه کنه - کما اینکه محمد رضا و پدرش در واقع عروسکی بودن در دست قدرت های بزرگ ، دیدین که آخزس حتی آمریکا حاضر نشد پناهندگی بده به شاه ، در واقع همون طور که در وجود ما جنگ بین شر و خیر هست دیو و فرشته ، سیاهی و سفیدی نور و ظلمت دنیای بیرون هم همینجور - به رسمیت شناختن اسراییل از سوی کشورها مصداق ظلم پذیری و عافیت طلبی داره نه بلوغ سیاسی - وضعیت موجود کشور فقط و فقط زاییده بی تدبیری و خیانت دولت مردان وگرن همون جور که اسلام توسط محمد به واسطه حق بودنش قدرت مند شد ایران هم میتونست با ایدولوژی قوی
 به حقش مبنی بر استکبار ستیزی و اتکا به خود به پیشرفت و قدرت برسه ، در طول تاریخ جهان افراد زیادی بودن که قیام کردن مسلمن اونا آدمای هوشمندی بودن ولی آزادگی انسان غلبه داره بر عافیت طلبی -موقق باشهد 
پاسخ:
ممنون که زحمت کشیدین و نظرتون رو نوشتین. 
به نظر من که خشونت تو مردم ایران کم نیست ، حالا دولت که بماند البته تبلیغ ضد دولت زیاد بلاخره رسانه ی دست قدرتای بزرگ ، مسلم ضد ایران هستن ، وگرنه تو تمام دنیا خشونت دولتی وجود داره چون قدرت جذاب 
پاسخ:
بله بله، همون روز تولد بنده یک ایرانی اینجا ماشین ش رو پل ول کرده بوده و از هاربر بریج بالا رفته بود و پرچم ایران (شیر و خورشید ) و آمریکا و اسرائیل رو به نشانه اعتراض به دولت ایران اون بالا آویزان کرده بوده :(( وکلی باعث ترافیک و .. شده بود و چند روزه سوژه اخباریم :|

تفکرات و اعتقادات و فرهنگ ملت ها با اون چیزی که سیاست مدارها و دولتشون به دنیا نشون میده متفاوته. همه مردم آمریکا و حتی اسرائیل مثل دولتشون و سیاستمدارهاشون فکر نمیکنند.  من هدفم این هست که با هر کی که صحبت میکنم بگم حکومت ما نماینده یه بخش کوچیکی از مردم ایران هست و نه همه ی مردم ایران. 
راستی مگه باقالی و شوید و زرشک وبرنج اونجا هست😆🤔🤔🤔🤔🤔 
ازکجامیشه اونور تهیه کرداخه🤗
چقدررررباحاله دورهمی هامون اگه مردا ننشینن با حرفای بیخودسیاستی که نمیتونن هییبیچ کاری بکنن بیهوده وبی جهت خلق مارو تنگ کنن😂😂😂
پاسخ:
به قول یکی از بچه ها اینجا شهر هستا :)) 

عزیزم برنج که همه فروشگاهها دارن و برنج باسماتی همه جای دنیا هست که مناسب پخت به روش ایرانی هست. باقالی رو هم اکثرا فروشگاهها دارند. تو فصلش تازه ش رو میارن که البته من یکبار یک بسته یک کیلویی خشک گرفتم که فعلا هم از همون استفاده میکنم. 

شوید تازه  اکثر فروشگاهها دارن ولی برای من نمی صرفه چون سبزی اینجا 4 پرش 2 دلاره. 

من همه سبزی ها رو خشک از فروشگاه ایرانی میگیرم. البته کنسروی و حتی بسته بندی فریز شده هم داره این فروشگاه ایرانی ولی برای من خشک نگهداری و استفاده ش راحتتره. 

کلا فروشگاه ایرانی که من میرم خرید میکنم همه چیز داره، کنسرو برگ مو، زولبیا و بامیه در تمام روزهای سال و حتی سنگ پا :))  و ... زرشک و زعفرون که دیگه خیلی پیش افتاده س براشون :)) 

مهمونی ما دخترونه بود واسه همین بحث فقط فرهنگی بود :)) 
سلااام صبای خوش ذوق و مهربان
تولدت کلی مبارک باشه عزیزم. امیدوارم برات امسال پر باشه از اتفاقات دوست داشتنی و هیجان انگیز و تجربیات ناب و جدید و زیبا و هر چه در دلت آرزو داری به بهترین نحو بهش برسی...
خیلی برات خوشحالم
پاسخ:
سلام فضیلت مهربونم :*

ممنونم عزیزم. به خوش ذوقی شما که نمی رسم. 

الهی آمین به آرزوهای قشنگت و همچنین برای تو باشه چنین چیزهایی عزیزم :*

خوشحالم که هنوز اینجا سر میزنی و بسیار ممنونم از لطف و محبتت بهم :*
از معدود متنهایی بود که من خیلی خیلی خیلی دوسش داشتم 
پاسخ:
خدا رو شکر که هر از گاهی یه چیزهایی اینجا با سلیقه شما هم جور در میاد :)
اینقدر اینجا سرزدم که دیربه دیرشده نوشتنهات.

ولییییییی
با یه موضوع قشنگ برخوردم😍  تولدت مباااااااارک🤗
چقدرخوب
میشه یه طور دیگه فکر کرد و تولد رو تو یه فصل دیگه گرفت.😙😙😙😙

پاسخ:
ممنون نفس بانوی عزیز :* لطف داری :)


مبارک باشه ایشالا اتفاقای خوشی درپیش داشته باشید
یک سوال دقیقا منظورتون از خشونت دولت چیه؟ سپاه ، جنگ هشت ساله بود؟ چی؟

پاسخ:
ممنونم. ان شالله :)


کوچکترین مثال هاش:

اینکه مردم ت رو به مناسبت های مختلف تحریک کنی راه بیافتن تو خیابون به نصف دنیا آرزوی مرگ بفرستند.  

اینکه مردم کشورت از دیدن ماشین پلیس به جای احساس امنیت احساس ترس کنند و ... 


۱۷ تیر ۹۸ ، ۱۴:۵۹ مامانی و چهارتا نینی
عزیزم سلام❤️
تولدت مبارکا باشه❤️
پاسخ:
سلام عزیززززم :*

ممنون سعیده مهربوون :)
سلام عزیزم
تولدت مبارک
صبا چقدر برام حرفت معرکه بود دربارۀ اینکه تولدت تو زمستون اتفاق افتاده و چقدر میتونه برای هر اتفاق احتمالهای متعددی وجود داشته باشه. باور کن جا داره مدتها به این مسئله فکر کنم
پاسخ:
سلام بر سمیه خانم دسته گل :*


ممنون عزیزم.


من که خودم خیلی بهش فکر میکنم، اگر تو اون گرمایی که من دنیا اومدم میگفتن یه روز میاد که روز تولد این بچه از سرما شومینه روشن میکنند کسی باورش نمی شد ولی خب شد :) خیلی از چیزهای دیگه زندگی هم که ما باور نمیکنیم همین الان در حال اتفاق هست :)
صبا جان، جنی قبل از تو هم خونه اش را اجاره میداده یا تو اولین تجربه اش هستی؟
پاسخ:
یه دختر دیگه قبلا از من بوده. 

واسه یه شهری کوچیکی بوده که دوست جنی اونجا زندگی میکرده و 18 سالش بوده و اومده بود سیدنی برای دانشگاه. 

یه دو سالی هم بوده و بعدش دیگه رفته با دوست پسرش زندگی میکنه، منم دیدمش :) 
۱۷ تیر ۹۸ ، ۰۸:۱۳ محبوب حبیب
سلام صبا جون
تولدت مبارک. 
انشاء الله همینطور که شروع خیلی خوبی داشتی، سراسر سال هم برات بهترین ها پیش بیاد.
ما نخورده مست ها اینقدر عجیب ایم؟ واقعاً ما ایرانی ها با اینهمه مشکلات اینقدر شادیم، متولد و بزرگ شده اونجاها بودیم چه می شد:دی 
پاسخ:
سلام عزیزم.

ممنونم دوستم:*

ان شاالله از دعای دوستان.

واقعا نمی دونم ما چطوری این طوری هستیم و اگر اونا جای ما بودن و ما جای اونا چی می شد!!  فقط میدونم بخشی از این مسائل می تونه ژنتیکی هم باشه. منظورم دقیقا فرد به فرد نیست، نسل به نسل هست. بواسطه فرهنگ مون یه سری ژن هامون شاید متفاوت بیان میشن :))  
۱۷ تیر ۹۸ ، ۰۱:۴۵ دخترمعمولی
تولدت مبارک :)
پاسخ:
ممنون عزیزم :)
سلام.تولدت مبارک.ان شاءالله روزهای خوب تری در انتظارت باشه با سلامتی و خوشبختی و ارامش
پاسخ:
سلام . ممنونم مرجان خانم گل. ان شالله از دعای دوستان :)
باز هم تبریک میگم هم تولدت را و هم این ایده ی قشنگی که داشتی و به خوبی پیاده کردی
میگم به جنی میگفتی ما تازه نخورده مستیم:)))

پاسخ:
ممنونم عزیزم. لطف داری :)

جنی اینا از روز قبل از تولدم تا یه مدت 10-12 روزه نیستند و اون روز هم مثل بقیه مهمونا اومدن و رفتن :) حالا بیان باید کلی بحث فرهنگی کنیم. 

دقیقا باید بهش بگم ما فقط چایی نوشیده بودیم که این بودیم و نه قهوه حتی :)) 
ممنون که با یک تولد شاد نشون دادی که ملت ایران با دولت ایران فرق دارند منتها اونقدر تبلیغات ضد ایران زیاد و وسیع که فایده نداره ، دولت ایران در فساد خودش غرق و پیچیده شده نه خشونت و جنگ ، این روزا سالگرد فوت عموم که بعد سالها از جبهه به خاطر شیمیایی شدن در جنگ به سرطان معده دچار شد و 15سال قبل تو سن 50سالگی از دنیا رفت، سلاح شیمیایی از طریق آلمان در اختیار عراق قرار گرفت ولی ایران مقابل به مثل نکرد ، خشونت پنهان اروپا و بعد آمریکاست که جهان رو نابود میکنه ، جنگ سالهاست تموم شده ولی بعد 40سال هنوز داره آثار ویرانگر و مرگبارش رو نشون میده ، از جهش های ژنتیکی تا سرطان های خاص- تازگی لخصولات تراریخته و واکسن های مشکل زا- خشونت یعنی اینا ! 
پاسخ:
من قرار نبوده و نیست که دنیا رو تحت تاثیر قرار بدم. همین 10-20 نفری که دور و برم هستند دامنه مسئولیت من رو تشکیل میدن. 

من حرفهای شما رو قبول دارم کاملا. ولی دولتی که به بلوغ سیاسی رسیده ملتش رو در معرض هیچ جنگی قرار نمیده و البته که بیشتر معتقدم حاکمان ایران همیشه تاریخ بازیچه بودن :(  و مثل عروسک خیمه شب بازی فقط یکی رقصوندتشون که دنیا رو سرگرم کنه و این وسط مردم عادی هستند که تاوان رقصیدن اونها را میدهند :( 
۱۶ تیر ۹۸ ، ۱۱:۵۴ آوای درون
وای صبا تو فوق العاده ای! چه ایده قشنگی را پیاده کردی!
تولدت مبارککککک. امیدوارم روزهای زندگی ات زیبا و به یاد ماندنی باشند و به آرزوهات تا زمانی که برات مهم هستند برسی :*
پینوشت :))))
پاسخ:
ممنونم عزیزززم :*  لطف داری گلم.

متشکرم دوست مهربونم:* همچنین روزهای زندگی شما :)
تولدتون مبارک !! انشالله به خوبی و خوشی بگذره 

حالا ایرانیا هی میگن ما ملت افسرده‌ایم شادی نداریم‌ چیه پس D: 

حقیقتاً اینجا خییییییلی گرمه. حسودیم شد. 

پاسخ:
ممنونم حسنای گلم :*

ما غم های عمیقی داریم. کلا من معتقدم زندگی های ما عمیق تره.

وقتی دائما نگران باشی روی رفتار کلی ت اثر می گذاره. در مورد ایرانی ها این مساله صادقه. البته من درست نمی تونم تحلیلش کنم. چون case stydy  زیادی اینجا نداشتم ولی خب گول این ظاهر شاد ما رو نخور :)


امسال فکر کنم تابستون به نسبت سالهای قبل گرمتر باشه.
من عکس با یقه اسکی و کلاه و پالتو می فرستم همه میگن اینا چیه پوشیدی تو این گرما :)))
۱۶ تیر ۹۸ ، ۰۹:۰۸ شارمین امیریان
سلام.
تولدت مبارک. 
منم یه حس عالی از تولدت گرفتم. =)
پاسخ:
سلام.

ممنونم دوست عزیز.

خب خدا رو شکر :)