غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

فصل آتش!

پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۰۰ ق.ظ

یکی از معضلات خطرناک اینجا آتش گرفتن جنگل هاست که بهش میگن bush fire. 

 

درسته که هوا برای منی که تابستان شیراز رو تجربه کردم گرم نمیشه چندان, ولی تقریبا از اواسط بهار در صورتی که بارندگی کم باشه مدام جنگل ها به صورت خود به خود آتش می گیره و کلی دردسر برای مردم و دولت درست میکنه.

 

الان چند روزه که عصرا آسمون پر از دود میشه و یه روزی مثل امروز اینقدر این دود غلیظ هست که داخل ساختمان وسط شهر هم دود رو با چشمات می بینی و انگار وسط آتیش نشستی :(  دیگه اونایی که خونه شون نزدیک جنگل هاست که کلی دردسر دارند. 

 

دولت استرالیا برای مهار این آتش سوزی ها درخواست کمک بین المللی کرده و قراره یه گروه آتش نشان کانادایی تعطیلات کریسمس بیان اینجا برای کمک. 

 

بخاطر همین مساله آتش سوزی و خطرات و احتمالاتش هم کلیه کمپ سایت ها تا اپریل احتمالا بسته هست و خیلی از فعالیت های طبیعت طوری هم مختل شده و برنامه تعطیلات خیلی ها بخاطر این مساله بهم خورده. 

۹۸/۰۹/۱۴

نظرات  (۹)

توروخدا بیا یه چی بنویس.از اخرین یادداشتت خیلی گذشته ها

پاسخ:
راستش یه کم شلوغم با دوستان و خانواده، دوست ندارم گوشی و لب تاپ دستم باشه. انشالله خلوت تر شدم چشم.
۲۱ آذر ۹۸ ، ۰۹:۲۸ اوای درون

سلام. رسیدن بخیر... خانواده خوبند؟ :)

پاسخ:
سلام عزیزم. ممنونم گلم.

خدا رو شکر همه خوب هستند :)
۲۰ آذر ۹۸ ، ۰۷:۰۷ ام اسی خوشبخت

چند روز پیش که تو اخبار دیدم اونجا آتیش سوزی شده و داخل شهر هم دود غلیظ بود اول از همه یاد شما افتادم.

اون همه دود مشکل تنفسی ایجاد نمیکنه؟

پاسخ:
ممنون که به یاد من بودین. بله مشکل تنفسی ایجاد می کنه- من یکی دو روز قبل از سفرم به ایران آلرژی شدید گرفتم بخاطر همین دود. و بعد که میزان آلودگی بیشتر شد من دیگه اونجا نبودم. 

طبیعت تو هر منطقه ای قدرت خودش رو به نحوی نشون میده از سونامی و زلزله و آتش سوزی و... خلاصه ای انسان هر چقدر قوی و مدرن بشی طبیعت همچنان با روش های قدیمیی حضور داره

پاسخ:
درسته - البته انسان تصور میکنه قوی شده و گرنه در عمل قدرتی در کار نیست. 

بیچاره درختا:(

 

پاسخ:
خیلی گناه دارن.
آتش سوزی پارسال تاسمانیا (یه جزیره که جنوب استرالیا قرار داره) باعث شده بود یه درخت هایی که می گفتند قدمتشون به عصر دایناسورها می رسه از بین برند :( 
۱۴ آذر ۹۸ ، ۱۶:۳۸ آوای درون

:( هیچ کاریش نمیشه کرد؟

پاسخ:
فقط باید خاموش کنند :(

امیدوارم زودتر مهار بشه. این تغییرات اقلیمی هم بی تاثیر نیست توی این آتیش سوزیا :(

پاسخ:
منم امیدوارم. بله عوامل بسیاری دخیل هستند. 

سلام، اتفاقا من همیشه برام سواله که چرا خودبخود آتیش میگیرند؟ از نظر درجه حرارت هوا، که خب جاهای دیگه که ‌گرمتر باشد هم که داریم، 

پاسخ:
سلام عزیزم.

من مطالعه دقیق و جدی در مورد این مساله نداشتم  نمی دونم چقدر حرفام سندیت علمی داره ولی یه سری علف های اینجا قابلیت اشتعال بالایی دارند و عواملی مثل صاعقه یا آتیش سوزی کوچیک اون اطراف یا مثل ریختن بنزین یه ماشین یا ته سیگار و  یا مثلا جرقه یه ترانس برق اون اطراف و ... می تونه منجر به شروع چنین فاجعه ای بشه. 

ظاهرا هر کشوری یه مشکلاتی داره. اگه اینقدر خوب مدیریت می کنن که مشکلی نداشته باشن باز خدا براشون میسازه.

پاسخ:
بله هر جایی یه دردسرایی واسه خودش داره.