غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

روزه!

جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۲۳ ق.ظ

خب از قبل از شروع ماه رمضان و با وجود ساعتهای کم روزه داری اینجا قرار نبود من روزه بگیرم به دلیل مشکلات گوارشی که سیستم ایمنی بدنم رو ضعیف میکنه و تو این وضعیت کرونا اصلا کار درستی نبود. 

از اون طرف هم من از شروع کرونا و تنها شدنم تو خونه تفریحم عملا خوردن بود! این در حالی هست که من کلا جزو دسته کم مصرف ها حساب میشم. ولی این مدت هر وقت می رفتم خرید هر چیزی که دلم می کشید بدون هیچ چک و چونه ای بر می داشتم. از اون طرف دیگه هم این آخری ها با وجود اینکه فعالیت جسمیم داره به صفر میل میکنه ساعت خوابم نه تنها تغییری نکرده بود که زیادتر هم شده بود‌ (دلیلش هم معلوم شد).  خلاصه من احساس اسارت میکردم و میدیدم چقدر این ابیات به من میاد:

چند خوردی چرب و شیرین از طعام 

امتحان کن چند روزی در صیام 

چند شب ها خواب را گشتی اسیر

یک شبی بیدار شو دولت بگیر 

خلاصه که من تصمیم گرفتم این سه روز قدر رو یک روز درمیان روزه بگیرم. روز اول رو  روزه گرفتم و خیلی حسم خوب بود. تصمیمم عوض شد که حالا که حالم خوبه ادامه بدم و روز دوم که دیگه خیلی عالی بود هم بیشتر از حالت عادی کار کردم و هم حسم خیلی خوب بود ولی خب وضعیت گوارشی م مشکوک بود. دیگه قرار گذاشتم روز سوم رو هم بگیرم و برای بقیه ش بعدا تصمیم بگیرم که سحر بیدار شدم و دیدم وضعیت گوارشی م اصلا عادی نیست و کار درستی نیست که روزه بگیرم و از حرصم رفتم خوابیدم تا ساعت ۱۰ !! اونم تو روز کاری! اونم منی که آخر هفته هام ۷ دیرتر بیدار نمیشم :( 

 

 

 

۹۹/۰۲/۲۶
صبا ..

رمضان

نظرات  (۱۰)

آره صبا جون بنظرم ژنتیکی هست:) من خودم هم هر وقت میخوابم بعدش که بیدار میشم نصف غصه هام را فراموش میکنم:)) داداشم همیشه میگفت تو میخوابی بیدار میشی مغزت ریست میشه :))))) 

 

پاسخ:
خیلی خوبه عزیزم. اینکه یه کار طبیعی مایه آرامش ذهن و روح باشه خیلی عالیه :)

ولی اینکه پسرکوچولو به صورت اتوماتیک چنین پیشنهادی داده خیلی واقعا جالب بود :* بوس بهش :*

من نمیدونستم همیشه دارو رو باید مصرف کنی. فکر میکردم فقط یه مواقعی که عود میکنه باید استفاده کنم. الانم که با دو روز روزه ، عود کرده یعنی خیلی حساس شده. 

درمانی چیزی نداره؟ که بالکل این مشکلت از بین بره؟ یا همیشه بایست یه حالت پیشگیری از عودش رو داشته باشی؟ نمیخوای یه پیگیری پزشکی اونجا بکنی ببینی دیگه میشه چیکارش کرد؟

پاسخ:
بخاطر روزه نبود عزیزم. من یه مدتی بود دل دردهای شدید بی دلیل داشتم که این یعنی خبر آمد خبری در راه هست و البته همون خستگی هم یه نشانه دیگه س. 

یه بیماری مادام العمر هست. آره همیشه باید پیشگیری کنم. داروش مشخصه. یعنی چیز عجیب غریبی نیست. بعدها اگر تونستم دکتر گوارش خوبی پیدا کنم اینجا هم باهاش مشورت میکنم. 

الان بیمه من فقط مقدار خیلی کمی از هزینه دارویی که مصرف میکنم رو میده و من دارو رو از ایران میارم و فقط دوبار اینجا دارو گرفتم واسه همین دلیلی هم برای دکتر رفتن ندارم عملا. 

وای صبا یه چیز بگم بخندی اینجا که گفتی از حرصت گرفتی تا ده خوابیدی:)) پریروز پسر بزرگه‌ اومده با گریه میگه من رو خواب کن:) در لحظه فهمیدم یه جایی یه گندی زده! بهش میگم چکار کردی؟ میگه هیچی تو من رو خواب کن! میگم باشه خوابت میکنم اما اول به مامان بگو چی رو خراب کردی بعد بریم بخوابیم:)) دستم را گرفته برده پیش در اتاق آبجی اش، سوراخ زبانه ی در را نشون میده یهو گریه اش اوج میگیره میگه یه چیز انداختم اون تو:))) وای صبا اینقدر ته دلم از اینهمه شباهتش به خودم تعجب کردم من هم هر وقت خرابکاری میکنم تا نخوابم حالم خوب نمیشه و فکرم راه نمیافته:)))) 

اره من هم از اینکه خودم را تو چارچوب قرار بدهم خوشم میاد و‌حس خوبی بهم میده. حالا نمیدونم اسمش معنویت هست یا هر چیز دیگه ای؟! حالا خیلی هم اسمش مهم نیست:)

پاسخ:
عزیزززززززززززززم. چقدر با نمک بوده و خواستنی. اصلا تجسمش هم لبخند آورد رو لبم و خب جالبه بچه اون سنی همچین راهی به ذهنش رسیده! ژنتیکیه آیا؟ :)

خیلی کم پیش میاد من برای فرار از چیزی بخوابم. یعنی اصولا بدخواب میشم وقتی نگران باشم.  وقتایی که با وجود یه مساله ذهنی خوب میخوابم بعدش کلی از خودم تشکر میکنم که خوب عمل کردم :))

دقیقا روزه برای من یه جور تمرین اراده هست :) خیلی کاری به بعد مذهبی ش ندارم. 

الهی بگردمت
اینقدر سعی میکنی محکم باشی که یه وقتا فراموش میکنم مشکل گوارشی داری. امیدوارم سیستم گوارشت به زودی روش کم بشه و بشینه سر جاش.

تو هم از این لجبازیهای خوابیدنی داری؟ من گاهی اینطوری با خودم لج میکنم. بعدش هم مثل چی پشیمون میشم ولی تا نخوابم اعصابم رو روال عادیش نمیاد. کلا هروقت ناراحت یا افسرده ام باید بخوابم و الا فکرم کار نمیکنه

پاسخ:
عزیزمی :*

ممنون عزیزم. 

آره خیلی ها تو ناراحتی باید بخوابن. عملا ریست میشن :) 

من اگر مودم نرمال باشه لجبازی خوابیدنی ندارم. یعنی در واقع وقتی واقعا ناراحت باشم خوابم بهم می ریزه و بدخواب میشم ولی اون روز واقعا خسته بودم و چون یه کم هم حالم خوب نبود سعی نکردم جلوی خوابیدنم رو بگیرم! 

قبول باشه صبا جان :* مراقب خودت باش و به خودت سخت نگیر

پاسخ:
از شما هم قبول باشه حورا جون:*

چشم عزیزم 🙂🙂

سلام قبول باشه حستو میفهمم .منم چند ساله به دلیل مشکل کلیوی نمیتونم روزه بگیرم .شمارو نمیدونم ولی من تا روزه نباشم شاخک های معنویم فعال نمبشن همه اینا به کنار حسرت لحظه افطار 

شما قضیه گوارشتو دست کم نگیر اگه بیماری مزمنی داری که روزه داری بدترش میکنه جدا مراقب باش ...از پزشکان اونجا هم کمک بگیرین بد نیست التماس دعا

پاسخ:
سلام. ممنونم. طاعات شما هم قبول باشه.

راستش من شاخک معنوی دیگه ندارم فکر کنم!!  ولی روزه گرفتن بهم حس قدرت میده، همین که نصف شب پاشی و از خوابت بزنی به نظرم یه دستاورده🙂 

بیماری مزمن که هست، دکتر ایرانم می گفت مطالعه ای روی این موضوع انجام نشده که تاثیر روزه داری بر این بیماری رو بسنجه، منم که طی سالهای اخیر دوره فعال بیماریم تو ماه رمضان بوده، دیگه خیلی اصرار چندانی بر روزه گرفتن ندارم!!

محتاجیم به دعا 
۲۶ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۵۳ ام اسی خوشبخت

این سیستم گوارشی عجیب چیزیه! منم دو ساله نمیتونم روزه بگیرم.انگار وقتی از تنظیم در میاد تنظیم نمیشه، منتظر یه چیز کوچیکه که واکنش نشون بده.

ان شالله سلامت باشید :)

پاسخ:
اره، البته مشکل من ربطی به روزه نداره ولی خب نباید در زمان اکتیو بودنش روزه بگیرم، من خیلی سعی میکنم مراعاتش رو کنم، ولی اون😐

سلام صبا جون

چقدر من برای این وضعیت گوارشی تو نگران میشم. چقدر حساس شده. اونجا دارو درمان میکنی؟ دکتر خوبی پیدا کردی یا صرفا ادامه درمان ایران ات رو پیگیر هستی؟

امیدوارم هر چه زودتر خوب بشه وضعیت گوارش ات.

 

پاسخ:
سلام عزیزم:*

مرسی که بفکرمی. من همیشه دارو مصرف میکنم فقط موقع فعال شدن بیماریم دوز دارو رو بالاتر می برم.
نه همون ادامه درمان ایرانم هست، اگر کولی بازی درنیاره خودم میتونم کنترلش کنم.
مرسی عزیزم.

ایشالله بهتر شی باز بیست و سومو بگیری ;) غصه شو نخور

حالا بعد از مدت ها یه روز گرفتی خوابیدی، به هر دلیلی، خودتو سرزنش نکن :)) 

پاسخ:
نه، دیگه روزه گرفتن درست نیست تو این شرایط:|
بخاطر خوابیدن ناراحت نبودم، کلا امروز رو تعطیل کردم اصلا.
یه کم شوکه شده بودم 😐یعنی  بیشتر تو ذوقم خورده بود، چون این چند وقته که خیلی حس خستگی میکردم شک کرده بودم که اوضاع اون تو خیلی خوب نیست ولی خب دوست داشتم انکار کنم هنوز😐

عزییییزم. مراقبت کن از خودت :*

پاسخ:
سعی میکنم مهسا جان :)