غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

Ambivert

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۰۰ ق.ظ

من همیشه چه اینجا تو وبلاگم و چه جاهای دیگه وقتی می خواستم در مورد تیپ شخصیتیم صحبت کنم می گفتم درونگرای اجتماعی هستم. ولی الان یاد گرفتم که به آدمهای مدل من میگن  Ambivert معادل فارسیش فکر کنم میشه میانگرا یه طیفی هست بین درونگرایی و برونگرایی و جالبه ۲/۳ آدمها متعلق به این دسته هستند گویا!

 تو این لینک بیشتر توضیح داده. 

و این لینک هم فارسی و نوشتاری توضیح داده. 

 

کلا به این نتیجه رسیدم که من به دسته ترکیبی ها تعلق دارم تو همه چی. از فیلد کاریم که یه چیز شدیدا چند رشته ای هست و من هزار سال هم بگذره به هیچ کدوم از رشته هاش متعلق نمیشم و همیشه اون وسطا میمونم.  تا عقاید مذهبی و سنتی م (که نه این ور طیف رو قبول دارم و نه اون ور) و حتی تو سرمایی و گرمایی بودن و خیلی چیزهای دیگه و حالا هم که تیپ شخصیتم.

بچه بودیم وسطی بازی می کردیم یکی که معمولا هم بچه تر بود نخودی میشد و هر تیمی می اومد وسط اونم باهاشون می اومد وسط. الان حس همون نخودی رو دارم :) 

۹۹/۰۸/۱۲

نظرات  (۱۰)

من قبلا وبلاگ ربولی حسن کور و سمانه رو میخوندم

مدتیه فرصت نکردم

میشه بدیدلطفا

صبای عزیزم

ببخشید که جدیدا کامنت کم میزارم ولی مطمئن باش حتما میخونمت.

فدات

نرسی😍😍😍

بی بی شاورای ایرانم شده که مای بی بی بیارن جدیدا

افرین به جنی و اثرات تو در زندگی اونا

پست داک اومده از یه رشته دیگه؟!!!

رفتم دیدم کرواسی چی میشه😅😅😅

 

پاسخ:
اگه لینک وبلاگشون منظورت هست که کنار پیامشون هست.

خواهش میکنم عزیزم. این چه حرفیه! هر وقت دوست داشتی کامنت بگذار.


آره از یه رشته دیگه اومده. و اولین پست داکش هم هست. یکی دیگه هم اومد بعدا میام در موردش می نویسم. 

فدات عزیزم.

مواظب خودت و خوبی هات باش. :*

ممنون از توضیحات خوبت. آنچه نوشتی مشخصه های یک درونگرای خوب است که دیگران دوستش دارند و میخوان باهاش ارتباط برقرار کنن!! میدونی، بر اساس مشاهدات من برونگرایی انواع مختلف داره. بعضی ها برون گرای بی سیاست هستند. همینطوری با همه ارتباط برقرار می کنن و برخی ها هوشمندانه بر اساس منافعشون انتخاب می کنن و ارتباط می گیرن. بعضی برونگراها برای ارتباط بسیار ساده به طرف نزدیک میشن و لبخند می زنن تا صحبت کنن. برخی ها تصمیم به ارتباط میگیرن و به نحوی رفتار می کنن که طرف مقابل نزدیک میاد برای ارتباط و حتی به گونه ای که تصور کنه او بوده که دوست داشته ارتباط برقرار کنه!! یک برونگرا جذب می کنه و یک برونگرا جذب میشه. یک برونگرا دوست داره تیم های بزرگ تشکیل بده و ممکنه دوست داشته باشه لیدر تیم باشه یا عضو تیم باشه و تبعیت کنه، و یک برونگرا دوست داره یه جمع کوچک دوستان داشته باشه. برخی برونگراها همه چیز رو در ارتباطشون فاش می کنن و برخی علیرغم صمیمیت خیلی حرفها رو نمی زنن ... اینا خیلی بین برونگراها تفاوت ایجاد می کنه. این ویژگی ها البته شاید در علم روانشناسی اسم های خاص داشته باشن یا همشون به هم ربط داشته باشند. در واقع اینها تفاوت های شخصیتی هستند که در کنار برونگرایی قرار می گیرند و خیلی متفاوتش می کنن.

چه حافظه ای!! چه خوب یادت مونده!! دخترم نوع برونگراییش خیلی با خواهرم متفاوته.

 

پاسخ:
عزیزم. ممنونم از محبتت. 

یه بخشی از این تفاوت ها به تجربه های آدمها و محیطی که توش قرار دارند هم شاید بستگی داشته باشه.

مثلا اونی که هوشمندانه و بر اساس منافعش انتخاب می کنه از روز اول اینطور نبوده و یه جورایی اینو یاد گرفته! 

کلا این مقوله های روانشناسی و کلا علوم  انسانی خیلی پیچیده هستند و خیلی راحت نمیشه دسته بندی و نتیجه گیری کرد. اکثرا متغیرها کیس به کیس فرق داره. 

ولی خب من واقعا از بحث هایی که منجر به خودشناسی و دیگر شناسی بشه لذت می برم.


خدا حفظش کنه دختر برون گرای متفاوت از خاله ش رو :*


من چند سال پیش، یک تست ششخصیت شناسی دادم توی کلینیک یکی از روانشناس ها معروف. شدم درون گرا. کاملا هم درست بود! حالا این غربت نشینی بیشترش هم کرده :)) 

یه وقتهایی برای ارتباط گرفتن، باید کلی به خودم فشار بیارم تا بتونم دو تا جمله بگم! 

پاسخ:
می فهمم باید تلاش کنی و ازت انرژی می گیره تا بتونی ارتباط برقرار کنی.

من پارسال که دانشکده م رو عوض کرده بودم اینجوری شده بودم و تا حد امکان از ارتباط برقرار کردن دوری می کردم چون خیلی ازم انرژی می گرفت و من هیچ انرژیی نداشتم. 

شاید درونگرا بودنت این حس زندگی تو غربت رو واست پررنگتر میکنه! 

هر وقت دوست داشتی بیا اینجا (وبلاگم) ارتباط برقرار کن :)) خودت آخه کم می نویسی و سوژه به من نمیدی که بیام باهات ارتباط برقرار کنم. 

آفرین ambivert! من راستش خیلی برام قابل درک نیست فردی هم درونگرا باشه و هم برونگرا! توضیحات سایت رو خوندم و باز هم نتونستم در اطرافیانم مشابهش رو پیدا کنم. شاید چون تا حالا نمیدونستم همچین تیپی هم وجود داره! من یک درونگرای کامل هستم. خواهرم یک برونگرای کامل. از این به بعد باید بیشتر روی این مساله در دیگران دقت کنم.

پاسخ:
نمونه حی و حاضرش خب منم که جلوی چشمتون هستم :)) 

من آدمی هستم که آدمها راحت باهام صمیمی میشن ولی من خودم دیر اعتماد میکنم. دیر حرف دلم رو می زنم. ناراحت باشم بروز نمیدم.  نه اینکه مثلا از تو ناراحت باشم بروز ندما. اونو معمولا بروز می دم و چون معتقدم باید با آدمها در مورد مشکلات رابطه مذاکره کرد. ولی خودم اگر یه مشکلی داشته باشم و خیلی هم براش ناراحت باشم معمولا تا خودم نخوام کسی از رفتارم نمی فهمه. 
در مورد برنامه هام و کارام فقط با متخصصش حرف می زنم و وقتی اون کار تموم شد نتیجه ش رو میگم و قبلش اگر بخوام در موردش صحبت کنم احساس ناامنی بهم دست میده. 
ولی تو جمع ها راحت ارتباط برقرار میکنم. با غریبه ها مشکلی ندارم. راحت در مورد مسایل عمومی نظراتم رو میگم و ...
از اون طرف اگر زیاد مهمونی و دور همی برم خسته میشم. یه روز که آدمهای زیادی می بینم دوست دارم تا چند روز بعدش دورم خلوت باشه و کسی رو زیاد نبینم. اگر در مورد خودم حرف بزنم ازم انرژی می گیره :) 
و خب کلا از خلوت کردن با خودم و نوشتن برای خودم و تنهایی فیلم دیدن و کتاب خوندن هم لذت کافی رو می برم. 


پس دخترت علاوه بر عموش به خاله ش هم رفته :) 

چه جالب! منم دسته‌مو پیدا کردم :)) هی بهم میگفتن چطوری هم درونگرایی هم اجتماعی؟ جوابشو یافتم!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
you used 0/500 translations
 
 
Don't translate on double-click
 
Don't show floating button
 
 
No Internet Connection
 
پاسخ:
دیدی! آدم خوشحال میشه دسته ش اسم داشته باشه. اونجوری انگاری زورکی قرار بود تو یه دسته ای بچپی :))  

خب من الان این لینک را خوندم، بنظرم اومد اون دو سوم هم باز تو خودشون طیف های مختلفی دارند یعنی باز یه سری به سمت برونگرایی یا درونگرایی متمایل هستند. حقیقتش اینطوری که بهش نگاه میکنم فکر کنم من هم یکambivert هستم که هفتادوپنج درصدم برونگرا هست و بیست و پنج درصدم درونگراست:) 

پاسخ:
قطعا که طیف های مختلفی دارند و خب به عوامل بیرونی هم خیلی بستگی داره مثلا در مورد خود من یه جا درونگراتر میشم یه جای دیگه برونگرایی بیشتر میشه. اینطور نیست که بگم نصف اینم نصف اون. یه جا ۱۰۰٪  برونگرام یه جای دیگه ۲۰٪ .

برام جالب بود که ما با دوستام هم خیلی در مورد این چیزا حرف می زنیم ولی هیچ کدوم نمی دونستیم گروه وسط واسه خودش اسم داره. اینم من اتفاقی بهش برخوردم. 


۱۲ آبان ۹۹ ، ۱۷:۵۷ ربولی حسن کور

سلام

صفات آدم یه چیز صفر و یک یا بله و خیر نیست که آدم یا این باشه یا اون

کاملا طبیعیه که حالت طیف داشته باشه

مهم اینه که شما برای من و سایر خوانندگان اینجا قابل احترام هستید حالا چه درون گرا چه برون گرا و چه ambivert

پاسخ:
سلام.

ممنون از لطفتون. 

درست می فرمایید کلا صفر و یک خیلی با معنی نیست و من مثلا تو این مورد می دونستم خصوصیات هر دو گروه رو دارم ولی نمی دونستم اسم خاصی داره این گروه اکثریت.

و خب خودشناسی از موضوعات مهم و مورد علاقه من هست.


چه جالب! البته واقعاً ۲/۳ عجیب نیست؛ نه فقط تو این مورد، تو همه‌ی مواردی که یه طیف هست، انگار اون منحنی نرماله صادقه و اکثریت وسط طیفن. 

پاسخ:
عه، من خودم حواسم به اون منحنی نرمال و دو-سوم تو اون نبود. مرسی که گفتی.
 کلا اکثریت همون وسطیم تو همه چی😃

ای وای منظور من مثبت بود :))

پاسخ:
می دونم عزیزم، تو همیشه به من لطف داری😍

از بس با کمالاتی، خوبیهای همه دسته ها را داری :)

پاسخ:
مرسی عزیزم. در اینکه به من محبت داری که شکی نیست اما من خودم وقتی کسی چند تا ویژگی منفی از چند گروه متفاوت رو با هم داره میگم:  "آنچه خوبان همه دارند تو (او) یک جا داری (دارد) " . و خب در مورد خودم هم احتمالا صادق هست :|