غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

فریادرس (۱)

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰۸:۴۸ ق.ظ

در جریان مشکلات گوارشی من که هستید و دردهایی که اخیرا داشتم و ... . من قرار بود برم پیش یه متخصص مشهور نزدیک خونه مون. زنگ زدم که وقت بگیرم گفت واسه دو ماه دیگه اولین نوبتش هست و ویزیت اولش هم ۳۷۰ دلار!! منم گفتم دستت درد نکنه باشه واسه خودتون دکترتون :))

 

بعد دیگه گفتم حالا باز سرچ میکنم یکیو پیدا میکنم. ولی دوباره چند روز بعدش دردهای وحشی دوباره بهم حمله کردن :( دیگه من دیدم اینجوری نمیشه از هر بنی بشری که تو سیدنی میشناختم و هر گروهی که عضو بودم پرسیدم که یکی یه دکتر گوارش درست و درمون بهم معرفی کنه که زود بهم وقت بده!

این وسط هم قرار شد همزمان یه نوبت آنلاین از ایران هم بگیرم! حتی خواهری گفت میرم مطب دکتر خودت باهاش تلفنی حرف بزن و هر چی لازم بود بگه و بعد من اینجا به GP (پزشک عمومیم) بگم همون آزمایشا یا داروها رو واسم بنویسه! 

دیگه همین وسط یکی تو فیس بوک اومد یه دکتر بهم معرفی کرد و خبر خوب این بود که دکتره ایرانی بود. زنگ زدم نوبت گرفتم واسه امروز (که میشد دو هفته بعد اون روز) بهم وقت داد. 

الان زنگ زد و باهاش حرف زدم و خودش همون اول گفت من میتونم فارسی هم حرف بزنم ولی فارسیم خوب نیست! از ۸ سالگی از ایران خارج شده بود.  دیگه همه مشکلاتم رو بهش گفتم و کلی خبرهای خوب بهم داد. قرار شد داروهام رو عوض کنه و یه پلن ۶ ماهه داد واسه بررسی اوضاعم. (تو پرانتز بگم من ‌IBD دارم شاید به درد کسی خورد) دیگه هم گفت افسردگیت الان کاملا طبیعی هست و وقتی اوضاع بیماریت کنترل شد اونم اوکی میشه و نگران نباش.  

الان خیالم راحت شد که یه دکتری که نمی خواد بهم بگه آب بخور پیدا شد و خوش شناسیم این هست که تمرکز و تخصصش دقیقا رو همون بیماری من هست. ویزیتش هم اگر میخواید بدونید ۱۶۰ دلار و گفت برای دارو و تمدید نسخه ت هم نیازی به ویزیت نیست :) 

۰۰/۰۶/۲۴

نظرات  (۱۱)

آه سلامتی که چه نعمتی هست که نمیبینیمش اصلا نمیبینیمش وقتی میره تازه میفهمیم چی بوده

پاسخ:
عزیزم. امیدوارم خیلی زود سلامتیت رو به دست بیاری و خوب خوب بشی. بقیه دغدغه هات هم به زودی حل بشه. 

آدم تو درد بزرگ میشه و ساخته میشه مخصوصا دردهای گوارشی!!!! جمله حکیمانه نوشتم مثلا.ولی واقعیتش دردهای گوارشی خیلی آزاردهنده است و وقتی دسترسی به دکتر یا دارو فراهم نباشه دردها ول کن هم نیستند. امیدوارم مسیر نجات گشوده شده باشه

پاسخ:
😃😀😃 جمله حکیمانه ت عالی بود لیلی جان👌

مرسی از آرزوی خوبت🙏

عزیزم صبا، چقدر اذیت شدی این مدت ... ایکاش از دست ما کاری برمیاومد. 

خوشحالم یه دکتر منطقی پیدا کردی امیدوارم خیلی بهتر از انتظارت روند درمان طی بشه. 

تو زمینه های دیگه هم زودتر سروکله ی فریادرس ها پیدا بشه.... ماااچ و بغل بهت

پاسخ:
مرسی عزیزم:* کاری که از دست کسی برنمی اومد کلا ولی همین که میگی یه دنیا واسم ارزشمنده :*

یعنی حرف زدن با این دکتره کلا خودش یه دستاورد واسه من محسوب میشه :) 

مرسی عزیزم. امیدوارم. ماچ و بغل سفت:* 

امیدوارم که هم حالت زود خوب بشه و هم نیازی به فریادرس دیگه ای پیدا نکنی :*

راه حل پیشنهادی خواهرت قابل عملی کردنه؟ اگر بله که چه خوب، در شرایط اضطراری به کار میاد...

چقدر سیستم درمان آنجا به نسبت ما آزار دهنده است :(

پاسخ:
مرسی عزیزم. کلا خیلی بهترم :*

اینکه با دکتر حرف بزنی که قطعا عملی هست. 
بچه ها بیشتر مشاوره های روانشناسی رو با ایران انجام میدن.

ولی خب مثلا من الان واسم یه سری آزمایش جدید نوشت. یه داروم رو که عوض کرد براساس داروهای اینجا چیز جدید تجویز کرد. دکتر ایران که نمی دونه اینجا چه خبر هست.  بعد هم اون پزشک عمومی گیج نمی دونم چقدر میخواست همکاری کنه!

ولی ۲-۳ روز پیش این سایت رو دیدم:

http://www.doctorgaap.com  (دکتر گپ اولین سامانه مشاوره پزشکی و روانپزشکی به زبان فارسی برای ایرانیان خارج از کشور )  حالا نمی دونم بحث دارو و ... با این سایت چطور میشه! 

سیستم پزشکی ایران واقعا خیلی خوبه. 
۲۶ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۱۴ ربولی حسن کور

سلام

اگه از هشت سالگی اونجاست پس همون جادرس خونده چه خوب که حداقل کارشون خوب بوده

اینجا برای چند نفر سولفاسالازین نوشتم و راضی بودن میخواین با پزشکتون صحبت کنین

اما یه توصیه میکنم: آب بخور!

پاسخ:
سلام

کانادا درس خوندن، بعدتر اومدن اینجا.

من همیشه قرص مزالازین مصرف میکنم ولی وقتی flare up هستم، قرص جواب نمیده و باید اشکال دیگه ش رو به همراه آب فراوان🤣 مصرف کنم! و خب باید میزان التهاب و ... هم بررسی بشه.

خدا رو شکر که یه دکتر فریادرس خوب پیدا کردی. چقدر زندگی توی یه کشور غریب سخته.... همه گفتن و من هم میگم که رسیدن یه فریادرس نوید حضور دیگر یاری رسان ها رو هم داره دیگه. چطور دیگه هستی بهت بگه که حواسش بهت هست و همه چی درست میشه؟!!

پاسخ:
واقعا خدا رو شکر.

از دیروز تا حالا حس میکنم یه باری از رو دوشم برداشته شد.

من همه ی حرفاتون رو به فال نیک میگیرم😊

منتظر فریادرسان بعدیم🙂

خوب الهی شکر. ایشالا همیشه خوب باشی 

مشکلات گوارشی خیلی رو اعصاب آدم تاثیر میزاره 

و همچنین پیدا کردن دکتر خیلی خیلی انرژی میگیره از آدم 

ایشالا که دیگه راحت بشی 

فقط میدونی که استرس خودش چقدر برای انواع بیماری مضره و تشدیدش می‌کنه 

امیدوارم بتونی یکم ریلکس کنی

پاسخ:
مرسی عزیزم :)

دقیقا از علایم بیماری من همین حساس شدن ها و خستگی و افسردگی هست! 

واقعیتش این هست که بیماری من هر وقت میره در حال فعال که من بهم به صورت فشرده و از جهات مختلف استرس و فشار روانی وارد میشه! من استرس درسم رو با همه سخت بودنش و ... رو می تونم کنترل کنم چون خودم هستم و خودم ولی استرسی که بقیه آدم ها با تصمیماتشون و مشکلاتشون بهم وارد میکنند رو هنوز نمی تونم کنترل کنم. 

و خب من این مدت از چند طرف درگیر بودم  و خود همین مساله در دسترس نبودن دکتر هم برام شده بود معضل که خدا رو شکر این حل شد.

مرسی از انرژی مثبتت :*

سلااام! وای که چقدر کارای درمانی سختن اینجاها...

خیلی خوشحالم که بالاخره یه دکتر خوب ایرانی پیدا کردی. ایشالا تغییر داروها بهترت کنه و دیگه اون دردها پیش نیاد :***

پاسخ:
سلام!
یعنی اگر مرزهای ما باز بود و من سالی یه بار می تونستم برم ایران این همه دردسر نداشتم!! 

 امروز اصلا روحیه م عوض شد با یه دکتر واقعی حرف زدم :) 

مرسی مهسای مهربون . ایشالله  :*  

سلام صبا جونم

 

چقدر سخته دکتر درست درمون پیدا کردن اونجا.

اینکه شماره زدی فریادرس یک خیلییی عالی بود. 

 

دعا میکنم زودتر شماره های بعدی رو بزنی. 

 

من هر وقت درگیر پایان نامه ام دندونام یادشون میفته درد بگیرن 😁

پاسخ:
سلام عزیزم :)

ببخشیدا ولی در این حد که من میگم مرده شور سیستم درمان شون رو ببرن :))  والا به قرعان :))

این یعنی امید دارم به فریادرس های بعدی :) 

مرسی گلم.

کلا استرس باید از یه جایی بزنه بیرون دیگه :)) 

چه خوب که این قدر زود فریادرس اول رسید :).

ان شاالله فریادرس های تخصصی دانش و مادیات هم زودتر میرسن که هم از نظر فنی راهنماییت کنن، هم بهت اسکولارشیپ خوب بدن ؛-).

پاسخ:
من این مشکلات گوارشیم از زمان تز ارشدم باهام هست.

این مدت که خیلی درد داشتم هی به خودم گفتم اولین بارت نیست! قبلا هم تو این شرایط بودی و درست میشه :) 
ولی وقتی مثلا مامانم میگفت رفتم دکتر واسه فلان چیز بهش حسودیم میشد :)) که این چه وضعیه که من اینجا دارم ایران که تو این شرایط بودم ۱۰۰ تا دکتر و دارو و ... بود و من فقط درد داشتم! 

حالا حداقل یه ذره خیالم راحت شد که یکی هست به دادم برسه واسه دردام.


مرسی عزیزم. امیدوارم بیام هی شماره بزنم از فریادرس های بعدی بنویسم :)  

ای جاااااااااااااااااانم
چقدر خوب که همچین دکتری پیدا شد. دل منم گرم شد به خاطر اینکه پیداش کردی. این اولین تغییر مثبت
منتظر بعدیهاش هستم

پاسخ:
عزیزززم. مرسی از لطف و مهربونیت :*
یه بار سنگین بود این مساله واسم. 

چقدر اون جمله منتظر بعدیهاش هستم توش امید بود :)