غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

سال 2023!

سه شنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۱، ۰۸:۵۹ ق.ظ

امروز اولین روز کاری سال 2023 اینجا بود.

من که تازه به شروع کار کرده بودم و مرخصی چندانی هم نداشتم! یعنی فقط یه روز مرخصی داشتم ولی خب محل کارم دو روز مرخصی لازم داشت واسه تعطیلات آخر سال که مجبور شدم یه روز هم مرخصی قرض بگیرم :) 

از قبل برنامه ریزی کرده بودیم که از همون اولین روز تعطیلات من بریم سفر تا آخرین روز سال 2022! سفر جاده ای به ملبورن که از جاده تقریبا ساحلی رفتیم و از جاده غیرساحلی هم برگشتیم. کلا از این 8 روز سفر 3 روزش رو ملبورن بودیم  (که همونم زیاد بود!!) و بقیه ش هم هر شب تو راه یه جایی توقف داشتیم. هم مسیر رفت و هم مسیر برگشت رو من دوست داشتم! 

برگشتن یه شبش هم کنبرا بودیم که بالاخره پایتخت هم رویت شد. کنبرا رو دوست داشتم هر چند که به شدت خلوت بود و مطمینم اگر قرار بود اونجا زندگی کنم نمیتونستم این همه خلوتی رو تاب بیارم. کلا تجربه جالب و ارزشمند و شیرینی بود :) 

 

موقع شروع سال 2022 نوشته بودم:

 

تو سال ۲۰۲۲ باید درسم تموم بشه و امیدوارم ختم به خیر بشه. 

 

مثل شروع همه سالها دلم روشن هست. امیدوارم ابتدای ۲۰۲۳ بیام بنویسم که واقعا سال روشنی بود هم برای من و هم برای همه مردم دنیا. 

 

خب الان میگم که سال 2022 تو زندگی شخصی من واقعا سال روشنی بود. خوشبختانه درسم ختم بخیر شد. کارم رو شروع کردم. همراه اولم رو پیدا کردم :) در حالیکه ابتدای سال 2022 هیچ ایده ای نداشتم که پایانش به این روشنی برای من باشه و هستی رو شاکرم برای این همه روشنی و رحمت در زندگیم.

 

مردم کشورم اما روزهای خوبی رو تجربه نکردند تو سال 2022! ولی من هنوزم دلم روشن هست برای ایرانم! و به شدت امیدوارم که ابتدای سال 2024 از رهایی کشورم از شر اهریمنان بنویسم. از آگاهی و بلوغ فکری و فرهنگی مردم کشورم که انگشت حیرت به دهان جهانیان گذاشته! از سربلندی و شادی مردمم! از قدرت اقتصادی و روند رو به رشد پول ملی ایران و از غرور ملی مون. 

 

باید خیلی سریع بشینم اهداف امسالم رو بنویسم که کلی کار دارم و دیگه بار سنگین درس رو شونه هام نیست! 

 

پ.ن: هر کامنتی رو که دلم بخواد تایید میکنم! 

۰۱/۱۰/۱۳

نظرات  (۱۲)

این روزها که از ایران دنبال یه پوزیشن برای پست داک همسر میگردیم رشته میکروبیولوژی، هی با خودم میگم یعنی میشه اسم شهرهای استرالیا اسم نمونه و بشه محل زندگی.. قطعا نشد نداره .. چه خوب که اهدافت تیک خورده.. امیدوارم سال دیگه این موقع بیام بگم.. این شهرها که میبینم اسم نمونده و شده شهر محل زندگیمون.. البته نمیدونم بدون وکیل.. اصلا شانسی داریم یا نه

پاسخ:
سلام
 امیدوارم که چنین شود.
برای مهاجرت این چنینی نیاز به وکیل نیست!
خوشحال میشم سال دیگه بهم پیام بدی و بگی تو یکی از این شهرها زندگی میکنی :)

سلام بربانوی زیبا

سال نومبارک

کریسمس مبارک وخلاصه همه چی وهمراه اول😂😂😂😂😂 توروخدا نگو الرژی دارم به این کلمه😆😆 مثلا بگو شاه بیتم😎😎

ایرانی اباد با احترام به حقوق شهرونداش و ارزش پولی بالا اررومندم

پاسخ:
سلام عزیزم. متشکرم. امیدوارم سال مبارکی برای همه مون باشه.


:))

خب شما همسرتون رو شاه بیت خطاب کنید عزیزم :)

انشالله به زودی این آرزو محقق میشه. 

از این همه اتفاقات خوب که تو سال ۲۲ تجربه کردید خیلی خوشحالم :) 

امیدوارم ان شاءالله ۲۳ ادامه همین مسیر باشه :))

 

 

+ من این رو موقع کار تو کلینیک فرودگاه شهرمون دیده بودم که کسایی که از استرالیا میومدن واقعا از بسته بودن مرزهای بین المللی شاکی بودن ولی برام سواله تو استرالیا مردم با این محدودیت‌ها راحت کنار میان که دولت تونسته بود مرز بین ایالت ها رو هم ببنده؟

اینجا تو ایالت ما تو قطار ماسک ffp2 اجباری بود ولی ایالت بغلی نه ، طرفدارهای حزب راست افراطی می‌اومدن تو خیابون که دولت ایالت ما آزادی مدنی رو ازمون سلب کرده و باید برکنار بشه :) 

پاسخ:
متشکرم از لطف و محبتتون. 

امیدوارم برای شما هم موفقیت شادی و سلامتی باشه.

راحت رو نمیدونم! چون که دولت قبلی عملکردش خیلی زیر سوال بود و رای نیاورد بخاطر همین تصمیماتش در دوران کوید.

اینجا کلا قوانین سخت گیرانه تو خیلی مسایل وجود داره و مردم هم براشون عادی هست و تبعیت میکنند. 

سلام صبا جان

سال نوی میلادی مبارک باشه. چقدر خوب که سال گذشته برات سال خوبی بوده در نهایت و ایشالا امسال هم برات توی زندگی شخصی و کاری پر از اتفاقای خوب و قشنگ باشه و به اهدافت برسی :)

 

امیدوارم برای همه دنیا و برای ایران هم روزهای بهتری در راه باشه.

+پشتکار بعضی از دوستان واقعن ستودنیه. من هنوز توی وبلاگم کامنتای بی نام و نشون توهین آمیز میگیرم و نمیدونم چرا واقعن :)))

پاسخ:
سلام نازنین جان.

ممنونم عزیزم برای شما هم مبارک باشه. متشکرم عزیزم. همچنین باشه در زندگی شخصی خودت و بتونی به اهدافت برسی عزیزم.


من هم امیدوارم. دنیا به یه چرخش قدرت نیاز داره. 

پشتکار که چه عرض کنم! یه چند نفر هستند که با یه آی پی واحد و اسامی مختلف بیشتر از 2 سال هست که دارند تو وبلاگ من پارازیت میاندازن!!!! یعنی ربطی به این روزها هم نداره! طرف کلا کینه داره از من! بخاطر همون ارث پدریش که من بالا کشیدم و با خودم آوردم استرالیا! :))) 

سلام عزیزم تبریک میگم بخاطر موفقیت هات تو درس و کار و یار ... امیدوارم سلامتی و سبزی راه زندگی وعده هر ساله ت باشه .

 

امیدوارم ایران ما هم آزاد بشه ،

پاسخ:
سلام ساره جان.

ممنونم عزیزم.

من میدونم تو هم به زودی و در آینده ای نزدیک از کلی گشایش تو زندگیت می نویسی. مطمین باش.

امیدوارم این اتفاق به زودی بیافته. 
۱۴ دی ۰۱ ، ۰۸:۳۴ ربولی حسن کور

سلام

چه خوب که بهتون خوش گذشته و راستش تعجب کردم که تا به حال این دو شهر را ندیده بودین.

طبیعیه که کنبرا براتون خلوت باشه جمعیتش حدودا یک دهم سیدنیه!

من هم خیلی دوست دارم مسیر رفت و برگشتمون توی سفرها متفاوت باشه ولی معمولا ممکن نیست.

راستی چند سال پیش توی یکی از سایتهای خبری یه خبر خوندم که به نظرم واقعا غیرمنطقی بود و بعد هم دیگه چیزی ازش نشنیدم میخوام مطمئن بشم که چرند بوده!

نوشته بود برای کوتاه کردن مسیر و خلوتی اون به زودی اتوبوسهای زیردریائی بین سیدنی و ملبورن شروع به کار میکنه!

پاسخ:
سلام.

متشکرم.

خب 2.5 سال از این 4 سالی که من اینجا بودم کوید بود و مرز بین ایالت ها هم بسته بود! و البته شرایط درسی من هم اجازه گشت و گذار نمیداد.

بحث جمعیت فقط نیست! شهر بزرگ بود و ساختار شهری بسیار مرتبی داشت که باعث میشد تراکم جمعیت وجود نداشته باشه. 
آره واقعا خیلی خوبه بشه مسیر رفت و برگشت رو متفاوت کرد. 

خب خبری که خوندین واقعا چرت بوده :)) کوتاهترین مسیر بین سیدنی و ملبورن از مسیر داخلی (inland) هست. اگر اینجا بزرگراههاش اجازه سرعت بالاتری رو میداد میشد تو 6 ساعت رفت. 

تو سال ۲۰۲۲ به سه تا مهمترین اهداف زندگی رسیدی. پایان درس و یافتن کار و شریک راه!! دیگه سال ۲۰۲۳ باید همین فرمون رو بری و پیشرفت کنی. امیدوارم سال دیگه همچین وقتی بگی چه سال خوبی گذروندم

پاسخ:
درسته لیلی جان. اینا اهداف پایه ای هستند و اهداف جدیدتر مسلما رو این سه تا بنا میشن. 

امیدوارم سال دیگه بیام بگم برای ایرانمون خوشحالم. این مهمترین چیزی هست که این روزها میخوام. 
۱۳ دی ۰۱ ، ۲۱:۵۸ آوای درون

سال جدید مبارک... واقعا شهروند سیدنی شدی :))) چون از ملبورن زیاد خوشت نیومده..  ظاهرا دعوای درازی سر اینکه ملبورن بهتره یا سیدنی بین شهروندان این دو شهر وجود داره :)))

پاسخ:
مرسی عزیزدلم. برای همه مون مبارک باشه. 

:))

والا من خیلی مشتاق بودم برم ملبورن رو ببینم و دقیقا فکر میکردم حتما خیلی شباهت وجود داره که بین شهروندان این دو شهر کل کل هست! 
ولی خب اصلا قابل مقایسه نبود از دید من! یعنی من اصلا متعجب شدم که چرا کل کل میکنند! مثل مقایسه سیب و موز هست. هر دو میوه هستند ولی خب چه ربطی دارند که مقایسه شون کنی. 
۱۳ دی ۰۱ ، ۱۳:۳۸ مامانی ...

صبای قشنگم💜💜💜

چقدر خوب که رفتی سفر😊 همیشه به گردش و سفر عزیزم💋

آخی....همراه اول🥰🤗

امیدوارم امسالت بهتر از هرسالت باشه گلم🎊

پاسخ:
مامانی مهربون ممنون از کامنت پرمهرت. 

متشکرم عزیزم. همچنین باشه برای شما عزیزم. 

سلام صبای عزیزم. سال نو مبارک دوست خوبم. چقدر خوب که سال ۲۰۲۲ برات پر از نور و معجزه به پایان رسیده، امیدوارم همین اتفاق در سال ۲۰۲۳ هم برات بیفته. یعنی عاشقت شدم با اون دموکراسی پینوشتت. حجت رو برهمه تمام کردی. 

پاسخ:
سلام رهای خوش قلبم.

سال نو بر تو دختر اروپا نشین مون هم مبارک باشه عزیزم. 
سه - چهار ماه اولش تاریک بود ولی یواش یواش شروع کرد به روشن شدن. البته واقعا سال سختی هم بود. یعنی روشنی رو تعبیر به آسونی نکنید. پوست انداختم عملا! 

مرسی عزیزدلم. برای همه مون روشنی باشه. 

تو این وبلاگ که منافع عمومی که در کار نیست و من حق کسی دستم نیست! سردرش هم نوشتم از افکار و احساساتم مینویسم. ولی خب یه عده فکر میکنند چون چند کلمه در فالب کامنت تایپ میکنند بخشی از ارث پدریشون رو می بخشند به من و من باید حساب کتاب اموالی که بهم بخشیدن رو پس بدم! 

گفتم این مساله رو شفاف کنم که اینجا تریبونی هست که متعلق به منه و هر جور بخوام مدیریتش میکنم. هر کی هم دوست نداره/دردش میاد/به مقدساتش توهین میشه/به خودش توهین میشه نخونه اینجا رو!!! واسه کسی که دعوت نامه نفرستادم. والااااا ! 
۱۳ دی ۰۱ ، ۱۰:۱۴ همه چی عالیه

هر روز و هر لحظه ات مبارک صبا جان.

 

خیلی خیلی خوشحالم برات از صمیم قلب میگم.

ایضا به کامنت زری👌

زندگیت سرشار از خیر و برکت و شادی و آرامش🙏🙏🙏🌸🌸🌸

پاسخ:
ممنونم دوست عزیزم. 

منم خوشحالم که دوستان خوش قلبی چون شما دارم. 

:))

زندگی همه مون سرشار از خیر و برکت و شادی و آرامش. 

من حتی برای کسانی که از آزردن دیگران به هر شکلی لذت یا سود هم می برند آرزوی یه زندگی سرشار از شادی و خوبی رو دارم اینقدر غرق خوبی باشند که نتونند دیگه از ظلم و بدی کردن لذت ببرند! 


در مورد پیام خصوصی تون هم با تمام وجودم درکتون میکنم و همدردی میکنم. معتقدم این روزها طولانی نخواهد شد ولی اگر چیزی به ذهنم رسید حتما میگم.  

عاشق اون پینوشت هستم هاهاها :)))

چقدر جالب که یه سفر طولانی زمینی داشتید به ملبورن و چند شهر دیگه:) 

بیا یه خرده با جزییات و عکس برامون بنویس. 

خوشحالم سال ۲۰۲۲ برات سال روشنی بوده، خیلی خوشحالم برات. و چقدرررررر دلم میخوام شروع سال ۲۰۲۴ بیایی لینک بزنی به این پست و بگی همه ی آنچه که برای ۲۰۲۳ خواسته بودی عملی شده:) 

پاسخ:
:)) والا دیگه فکر کنم اختیار وبلاگ خودم رو داشته باشم :)


اوهوم. آره تجربه جالبی بود که نتیجه نهاییش این شد هیچ جا سیدنی نمیشه :)) 


مرسی عزیزم. من خوشحالم که دوستان خوبی چون تو دارم که همیشه همراهم هستید :) 

میاد اون روز انشالله. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی