غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

چخ :))

يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۲۱ ب.ظ

پست های چند روز گذشته م خیلی تلخ بود، ولی واقعیت این هست که من روزهای خیلی خیلی سخت تر رو پشت سر گذاشتم و اصلا الان مساله اونقدر حادی وجود نداره!!! بخشی از این سیاه نمایی درون ذهن من بخاطر همون سگه سیاه هست :) و بخش دیگرش بخاطر این هست که آینده بسیار بسیار نامعلوم هست و متغیرهای خیلی زیادی همزمان با هم در حال تغییر هستند و خب تا یه ثبات نسبی برسیم احساس اضطراب طبیعی هست و بخش بعدی ش هم عذاب وجدان و احساس ناکارآمدی هست.


از همه اینها که بگذریم من فعلا فقط میتونم اون سگ نامحترم رو چخ :)) کنم بره و بقیه قسمت ها رو زمان حل میکنه ؛ البته الان میدونم که حل میکنه معنیش این نیست که همه چیز گلستان میشه البته شایدم شد ولی منظورم این هست که به هر حال با گذشت زمان حساسیت ها کمتر میشه؛ به یه چیزهایی عادت میکنیم ، مسائل جدیدی پیش میاد و ...


اهان این رو هم بگم؛ من سالهاست زمانم فول تایم پر بوده و اکثر روزها می دونستم چه برنامه ای دارم و کی وقت خالی دارم و مثلا امروز نوبت حمامه؛ یا فیلم دیدن یا ... . تو 20 روز گذشته من عصرهام نسبتاً خالی بوده و همین خالی بودن جا رو برای اون سگ سیاهه باز کرده :)  عملا جنبه اوقات فراغت ندارم :)) 


خدا رو شکر میکنم بخاطر همه مشغله هایی که داشتم.


این پست رو نوشتم اولا که حال و هوای اینجا کمی عوض بشه و بگم من در حال چخ کردن اون سگه هستم و اگر خدا بخواد دره موج سینوسی رو پشت سرگذاشتم و دارم سعی میکنم به حالت نرمال برگردم.


ممنونم که همراهم هستید. یه باغ گل تقدیم به دوستای گلم. 

۹۷/۰۵/۲۸
صبا ..

نظرات  (۱۰)

سلام

صبا جون میبینم که مثل یه مرد هنوز مطلب مینویسی.

دمت گرم


موفق باشی

پاسخ:
سلام برادر بزرگوار.

خوب هستید؟ دختر گلتون خوبه؟

ممنون که بعد از این همه غیبت طولانییی باز هم سر می زنید.  کسی که به نوشتن عادت کنه براحتی ترکش نمی کنه.

شما هم شاد و سلامت و موفق باشید
ممنون صبا جان
پاسخ:
دوست ندیده دوست داشتنی هستی :*
۳۰ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۲۳ محبوب حبیب
سلام صبا جونم
اینکه تونستی به خودت درست نگاه کنی و ببینی ریشه این حالت چی میتونه باشه خیلی عالیه. یه دوره ای برگزار میشد توی دانشگاه مون، البته متاسفانه من فقط تونستم یه جلسه اش رو برم. عنوانش یه چیزی توی مایه های چطور شاد باشیم بود. 
حالا عنوانش رو هم کار ندارم. یکی از اساتید روان شناسی دانشگاه مون دو ساعت در مورد اینکه موقعی که حال خوبی نداریم بتونیم بفهمیم چمونه و تفکیک کنیم دقیقاً چه حسی داریم: غم، اضطراب، حسادت، سرشکستگی و ... حرف زد. 
وقتی شروع طرح سئوالش بود توی دلم خندیدم! گفتم ببین الان همه اینهایی که اینجا نشستند استاد دانشگاهن و همه سن ها بالای 30! یعنی نمی دونن وقتی ناراحتن دقیقاً چشونه!؟! یه شناخت ساده از خود آدمه دیگه! 
بعد که خوب دو ساعت رو گوش دادم دیدم واقعاً ما خودمون خیلی جاها درست تشخیص نمیدیم که چرا حالمون خوب نیست و همین تشخیص دادنه خیلی خیلی کمک میکنه که بتونیم به خودمون درست کمک کنیم.
همین دو ساعت جلسه باعث شد الان هم در مورد حسنا راحت تر بپذیرم بی تابی هاش رو. چون بنده خدا واقعاً خیلی وقتها نمیدونه چرا بی تابه. این خودش یه مهارته که بایست کمکش کنم کسب کنه.
آفرین بهت. با این فرمون چند روز دیگه اساسی چخ کردی اون سیاه مذبور رو و رفته.
پاسخ:
سلام محبوب جانم :*

بله کاملا درسته که شناخت احساسات صحیح یک مهارت حرفه ای هست که اکثر ما چنین مهارتی رو نداریم. من هم به صورت تخصصی نمی تونم احساساتم رو تفکیک کنم ولی خب با آزمون و خطا یه چیزایی در مورد خودم یاد گرفتم و مثلا می تونم تشخیص بدم میزان افسردگی و عصبی بودنم چقدرش تحت تاثیر تغییرات هورمونی هست؛ چقدرش مربوط به تفریح نداشتن و قطع ارتباط با طبیعت و چقدرش در اثر آزردگی از شرایط و افراد و چقدرش از استیصال و درماندگی !! 
خلاصه که به تجربه هم دستم اومده که این حالات گذرا هست ولی گاهی اون عمقی که بهش سقوط میکنم عمیق تر از دفعات پیشه و یه کم طول میکشه تا بفهمم کجام و باید چیکار کنم...
 
در مورد بچه ها هم دقیقا همین طوره فکر میکنم یه سری کتاب مصور هست که احساسات مختلف رو نشون میده و بچه از همین سن حسنا با احساسات مختلف آشنا میشه و کم کم این شناخت پرورش پیدا میکنه..

ممنونم که اینقدر خوب همراهمی دوست جونم ❤❤❤❤




سعی میکنم امروز آپ کنم!!
پاسخ:
خلاصه که ما دلتنگ هستیم❤
۳۰ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۳۹ دخترمعمولی
😂اره اره از همونا.
ولی بعدا فهمیدم من اشتباه نزدما! چون دستی زدم مثل اینکه برعکس اومده هر دو بار :دی
پاسخ:
میدونم اشتباه نزدی واسه ما هم همون جوری میشه عزیزم. نمی گفتی هم متوجه من متوجه شوخ طبعی ت هستم :*
حالا همه با هم چخ :))
پاسخ:
 وای عالی بود:)))
۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۰۵ دخترمعمولی
اون شکلکه این بودا. ببخشید:
)-؛
پاسخ:
؛-) از اینا منظورت بود دیگه :)
چه عالی صبای خوبم
موج اندوه من هم دارد می‌گذرد آرام آرام
پاسخ:
ممنون سمیه جانم.

امیدوارم که زود زود بگذرد :*
۲۹ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۴۷ دخترمعمولی
از طرف منم چخ چخ!
رفت؟ ؛-(
پاسخ:
میره اگر خدا بخواد ☺
آفرین که سگ سیاهه را چخ میکنی :)) موفق باشی عزیزم
پاسخ:
ممنون عزیزم:*

تو چرا هیچ خبری ازت نیست حورای مهربون ؟