غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

ما مردمان خاورمیانه‌ایم!

سه شنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۸، ۰۶:۱۹ ق.ظ

ما مردمان خاورمیانه‌ایم

بعضی‌هایمان در جنگ کشته می‌شویم

بعضی در زندان

بعضی‌هایمان در جاده می‌میریم

بعضی در دریا

حتی بلندترین کوه‌ها هم

انتقام تنهایی‌شان را از ما می‌گیرند

چرا که ما

شغل‌مان "مُردن" است


حمیدرضا_ابک 


وقتی از ایران خارج میشی، وقتی از خاورمیانه دور میشی یه سوال شب و روز مثل خوره به جونت می افته که چرا شغل ما "مردن" هست و شغل مردم اینجا "زندگی"؟! چرا دنیای اینها شبیه آخرت وعده داده شده به ماست؟


قلبم درد میکنه! و تنها نکته ای که این روزها خوشحالم میکنه این هست که من از اون اداره جنایتکار استعفا دادم و دیگه شریک جنایت های ابدی شون نیستم. ولی اینم هیچ سودی نداره! شغل مردم کشور من هنوز مردن است :((

۹۸/۰۱/۰۶
صبا ..

درد

نظرات  (۱۶)

من به سپاه هیچ ارادتی ندارم ولی از شماکه خودتان را مذهبی میدونید بعیده.
سپاه به نفع مردم کار میکنه.فقط منافقین میتوانند این حرفها را بزنند و یا کسانی که نااگاه هستند و یا تحت تاثیر حرف های بیگانگان قرار دارند.
من همچنان سپاه رو بهترین ارگان کشور میدونم
پاسخ:
من نمیدونم شما کی هستید و کجای این دنیا زندگی میکنید و ورودی هاتون برای قضاوت کردن دیگران چه چیزهایی هست ولی تا حالا چند تا کامنتی که ازتون گرفتم برداشتم این بوده تفکرتون  مربوط به سالهای ۵۷ تا ۶۸ هست و شما تو اون دوره تاریخی و کلاسهای عقیدتی اوایل انقلاب موندین. توصیه میکنم اگر حوصله بیشتر مطالعه کردن ندارید و یا ترجیح میدید مطالعاتتون به سبک قبل باشه و همچنان اصرار دارید که شما درست هستید و بقیه غلط و منافق. ارتباطتان رو با منافقین قطع کنید و این همه دنیا و آخرتتون رو بخطر نندازید.
 من یکی که با کامنت های شما هدایت نمیشم! پروژه هدایت کردنتون و امر به معروف رو جایی پیاده کنید که جواب بگیرید و البته اول مطمئن باشید که طرفتون به اون چیزی که هدایتش میکنید ناآگاه و نادانه. قطعا شما بهتر از من میدونید که شرایط امر به معروف چیه.

یه توصیه دیگه هم دارم و البته این آخری باری هست که به کامنت های شما جواب میدم.

 سعی کنید وقتی در مورد خودتون ادعایی میکنید؛ 2 جمله بعدش ادعاتون رو نقض نکنید:

 من به سپاه هیچ ارادتی ندارم ==== من همچنان سپاه رو بهترین ارگان کشور میدونم
 
صلوات بفرستید. بیخیال
بیخیال عزیزم بیخیال
شما خوش باش اونجا
پاسخ:
نه می تونم و نه دلم میخواد که بیخیال بشم :| ولی مرسی از شما :)
منظورتون از اداره جنایتکار اداره راه و شهرسازیه؟چرا همه چی رو به س پ ا ه نسبت میدین؟مگه این نیروها اینقدر به این کشور خدمت نمیکنند؟چرا اینقدر به این ارگان بد بین هستین؟هیچکس خدوم تر از نیروهای س پ ا ه نیست.
پاسخ:
اول صبحی پیام تون رو  که خوندم کلی خندیدم :)

احساس کردم که  این من بودم که موقعی که ایران بودم تمام پروژه های عمرانی رو میدادم به قرارگاه خ. ا ت.م الانبیا و من بهشون مثلا دستور دارم کیلومتر 5 جاده شیراز سد خاکی بسازن و البته به هشدارهای شهرداری و سایر ارگان ها هم توجه نکنند و حالا هم 20 نفر کشته شدن، منم که گفتم اگر از ما شکایت نکنید کشته ها رو شهید حساب میکنیم و مجروح ها رو جانباز :)))

باور کنید من هیچ نقشی نداشتم و اگر دست من بود پروژه های مهم کشور رو به سازمان ها و شرکت های اصلح تر نسبت میدادم!!!! که این فجایع به بار نیاد و اون سازمانی هم که شما بهش ارادت دارید تا این حد بدنام نشه. 


من نمیدونم تعریف شما از خدمت چی هست؟
ولی تعریف من از جنایت این هست که بجای اینکه یه خونه امن و ضد زلزله تو یه روستا بسازم برم و 300 تا خونه غیر ایمن با ظاهر شیک تو اون روستا بسازم.

از دید من جنایت یعنی من وقتی حدس می زنم کارگر زیر دستم ممکن یه پیچ رو سفت نبنده من نظارتی روش نداشته باشم و فقط به تاریخ تحویل پروژه و اعداد و ارقام توجه کنم.

و...


منظورتون از اداره جنایتکار اداره راه و شهرسازیه؟
پاسخ:
فکر نمیکنم تایپ کردن اسم اداره سابقم اینقدر سخت باشه که شما مجبور به حدس بشید. 

حتما دلیل دیگه ای داره که از ذکر خیلی از جزئیات خودداری میکنم.

و  ازتون ممنونم که این مساله رو درک می کنید و  حدساتون رو در قالب سوال نمی پرسید چون در هر صورت پاسخی دریافت نمی کنید. 
ولی نفس جان بارها به مردم شهرها هشدار دادن که شهرها رو تخلیه کنن وهنوز هم دارن به خیلی از شهرها هشدار میدن وقتی مردم میرن سلفی و فیلم میگیرن کنار رودخانه ای که طغیان کرده واقعا باید قبول کرد مردم هم به هشداربی تفاوتن.زیرساخت خرابه درنتیجه در عرض چندروز هم نمیشه کاریش کرد جز هشدار دادن یه نگاه به شبکه خبر بندازین میبینین که دائم درحال گزارش و اطلاع رسانی هستن.یه مساله دیگه ساخت وساز تو مسیر رودخانه هست باز هم خودمون مقصریم اینو دیدم که میگم هرجایی ویران بشه همه مقصرن هم مردم هم مسئولین زیرساخت نامناسب تقصیر مسئولین ماست و بی توجهی به هشدارها و ساخت وساز تو مسیر رودخانه تقصیرملت!
پاسخ:
یه چرخه معیوب داریم. 

همه هم میگین من نبودم دستم بود؛ تقصیر آستینم بود و ... :((
صباااااااا بیا ببین که پیش بینی ات درست بود.
مردم ایران درد میکشن از بی فکری اینا. این سامانه بقول خودشون از اروپا اومده و میدونستن.اما کاری نکردند.
حتی نگفتن.
اما نمیدونم چرا ازهرکشوری رد شده مثل اینجا خرابی به بارنیاورده😥 چقدرررررر بی فکر بی درد. خدا باید دیگه فکری کنه. چون یا بی فکر بی دردن. ویا ..............
پاسخ:
در مورد این سامانه اخیر  منی که این سر دنیام می دونستم ایران قرار هست سیل بیاد. متوجه نشدم منظورتون از اینکه حتی نگفتن چیه؟!

من پیش بینی سیل نکردم که! زیر ساخت های اون مملکت از پایه ویران شده! هیچ سدی جوری ساخته نشده که جوابگوی سیل و زلزله و ... باشه. هیچ کانالی هیچ جایی برای هدایت آب بارون وجود نداره. حتی هیچ پیچی از روی اصول علمی تو اون کشور بسته نشده! خب معلومه که مردم چنین کشوری درد میکشن.

جالبی قضیه هم اینه که کلی متن احساسی این چند روز منتشر شده که نبار ای بارون که ما ال هستیم و بل..  :| تو کشور من بارون باید به فکر جون مردم باشه و مردم خودشون باید به فکر سلفی گرفتن با سیل باشند :|
جنایتکار دیگه😃
پاسخ:
That's it
چرا اسم ادارتو گفتی
جنایتکار؟
پاسخ:
چون جنایتکار هستن :( 
آدمی که تخصص نداره و مسئولیتی رو قبول می کنه و عرضه هم نداره خودش رو ارتقا بده و نمی فهمه هر تصمیم کوچیکش زندگی چند نفر رو نابود میکنه و آینده چند تا بچه رو به فنا میده، اگر جنایکار نیست پس چی هست؟


:(((
پاسخ:
:(
جوابتون به حسناخانم چقدرررررر درداور بود😥😥😥 والبته که دقیق متاسفانه.
وچه زجراور.
نمیدونم کی قراره تموم بشه😐
پاسخ:
الان که هر از گاهی اخبار ایران رو دنبال میکنم و از شدت عصبانیت و حرص میخوام بترکم یادم میاد که تو ایران من هر روز شاهد این همه درد به صورت دقیق بودم و حق داشتم که بخوام دنیا تموم بشه تا اون همه درد تموم بشه :|


امیدوارم درس عبرتی بشه که دوباره ازین اتفاقا نیفته. واقعا دردناک بود. و این سیل ها همچنان ادامه داره متاسفانه
پاسخ:
کی درس عبرت بگیره حسنا جان؟؟

اون حکایت رو شنیدی که طرف میره دزدی و می بیننش میگن چیکار میکنی؟ میگه دهل میزنم؛ میگن این چه دهلی هست که صدا نداره؟ میگه صداش فردا در میاد!

حالا حکایت مملکت داری آقایون همینه؛ سیل گلستان و شیراز یه چشمه کوچیک از صدای سازشون بود! باید منتظر انفجارهای مهیب؛ رانشهای وحشتناک زمین؛ شیوع بیماری های عجیب و غریب و خیلی چیزهای دیگه باشیم. این سیل تازه پیش نوازی ارکسترشون بود 😐😕 
۰۷ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۱۵ مامانی و چهارتا نینی
صبا دقیقا برا ما برعکس هست 
فامیلا اومدن از شیراز برا عروسی تهران و تمامشون دلهره و استرس دارن و یجورایی هم عید هم عروسی خراب شده واسه ما کسی حال و حوصله نداره همه نگرانن و اصلا  حال خوب برقرار  نیست 
من خیلی اشک ریختم دلم برا مظلومیت مردم شهرم کباب شد ،مردم مهربان و خنده رویی ک هروقت آمدم شیراز منو شرمنده کردن باعث شدن به شیرازی بودنم بارها افتخار کنم 
من خیلی دلم گرفته دلم برا مظلومیت شهرم گرفته و چقدر بد ک کاری از من بر نمیاد 
پاسخ:
دقیقا می فهمم چی میگی سعیده جان.

هیچ حرفی ندارم بزنم :| 

۰۶ فروردين ۹۸ ، ۱۳:۰۶ مامانی و چهارتا نینی
عزیزم بابابزرگ من که  واسه عروسی از شیراز اومده تهران 
دیروز وقتی خبر سیل شنید و فیلم هاش دید تا الان داره بی تابی میکنه که من میخوام بر گردم 
گریه زاری میکنه اصلا ی وضعی بدجور احساساتش با شنیدن اون خبر جریحه دار شده 
همه مون اعصابامون بهم ریخته 
پاسخ:
طفلک بابا بزرگت.

عزیزم بستگان تهرانی ما دیروز صبح نصفشون پرواز داشتند به شیراز؛ بقیه شون عصر.
گروه عصر وقتی وضعیت سیل رو اینجوری میبینید و چون باید زود هم برمیگشتند که به شیفت های کاریشون برسند و از ترس گیر افتادن تو شیراز پرواز رو کنسل می کنند. خودشون که دل و دماغ ندارن هیچ! بچه شون همش گریه میکنه چرا خاله اینا رفتن شیراز ولی ما تو راه فرودگاه برگشتیم😐

همه مون واقعا اعصاب مون بهم ریخته :(
این رسم روزگار است
باید انقدر بمیریم تا بفهمیم ریشه مشکلات از کجاست
و خودمان کاری کنیم

پاسخ:
 ماها تو چرخه معیوب گیر کردیم مردن منجر به فهم نمیشه :(  منجر به ایجاد انگیزه نمیشه، اگر میخواست بشه سالهاست که به اندازه کافی مردیم و باید درس می گرفتیم و کاری می کردیم ولی ...  :| 
شعرتامل برانگیز والبته زیبایی بود !!
 درسته که کانالی که به در یاچه متصل میشده رو پر کرده بودن ؟ تو شیراز دریاچه ندیدم دریاچه بیرون شهره یا من چون مسافر بودم ندیدم ؟
پاسخ:
نه دوست عزیز کانال متصل به دریاچه نبوده، مسیر مسیل رو جهت تعریض خیابان استفاده کردند و البته بخش عمده ای ش مربوط هست به سازمان س . پ . هست. بارون که اومده پشت یکی از اماکن مربوط به سازمان فوق الذکر آب جمع شده چون گودال بوده ! بعد اومدن آب رو هدایت کنند که گودال سرریز نشه، با بولدوز رفتن ابروش رو درست کنند که .... و دیواره فروربخته و همه چیز رو آب برده. 
این چیزی هست که بستگان من گفتند هنوز اونایی که تخصصشون هست این مساله رو تکذیب نکردند و از اون طرف مقامات غذایی بیانیه دادند "برای برخورد جدی با سهل انگاری‌هایی که موجب بروز حادثه در کلانشهر شیراز شد، قطعا پرونده تشکیل و چرایی این مهم را دنبال خواهیم کرد."  که یه جورایی موید دسته گل شون هست. سمت بازار وکیل و ... هم گودال و شیبدار هست و آب جمع شده بود ولی کسی کشته نشده بود. 

 وقتی یه جایی داره از صبح بارون میاد و آب جمع  میشه مردم که اینقدر داغون نیستند حداقل ماشین هاشون رو جابه جا می کنند. بعدش هم سمت دروازه قرآن کاملا شیب داره و اصلا براحتی آب نمی ایسته مگر یه چیزی مثل سد بهو بشکنه و اون حجم آب یهو وراد بشه نمی دونم  کلیپ ها رو دیده باشید که چه حجم آبی هست!