غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

جنسیت!

سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۴۲ ق.ظ

داشتم یه جایی ثبت نام می کردم یه سوالش این بود که دوست دارید چطور بهتون رفرنس داده بشه؟ مثلا : she/her 

یعنی دیگه مستقیما نمی پرسند جنسیت شما چی هست؟  چون ممکنه جنسیت موقع تولدت یا اون چیزی که در ظاهر نشون میدی با اون چیزی که ویژگی های روانیش رو داری متمایز باشه!

 

یا مثلا اکثر جاها اسمی از wife / husband برده نمیشه و مدام از کلمه پارتنر بجاش استفاده میکنند. چون میخوان نشون بدن برای ما مهم نیست که تو به عنوان یک مرد پارتنرنت زن هست یا مرد! باهاش ازدواج کردی یا چی! 

 

نظر شخصی من: خیلی خوب هست که به مسایل خصوصی زندگی آدمها کاری ندارند و یه جوری سوال نمی پرسند که کسی که با بقیه متفاوت هست سختش بشه. ببخشید اینقدر مستقیم میگم ولی یه جورایی دارن جا می اندازن اینکه دیشب تو رختخواب با کی بودی هیچ تاثیری روی تعامل ما با تو نداره و اون تمایلات شخصی تو هست و به خودت مربوط هست و هر چی باشه تو برای ما محترمی و ما هم اونجوری که تو خودت رو به ما نشون بدی می پذیریمت! 

 

نظر شما چی هست؟ 

نظرات  (۱۹)

۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۳:۵۳ آنه‌ماری

سلام صبا.

این پست برام حرف دل بود چرا که اگر اینجا(ایران، بین آدم‌های دور و بر خودم) بخوام این تفکر و نظر رو بیان کنم و ازش دفاع کنم و رعایت حریم‌هارو عادی و به‌حق نشون بدم طوری رفتار می‌کنن که بخوان بهم بفهمونن تو زیادی تفکرات فانتزی داری و اینجور چیزا تفکرات احمقانه‌ست و تو زیادی می‌خوای بچه مثبت‌بازی و بچه مودب بازی دربیاری.

گاهی اوقات دیگه حس می‌کنم شاید واقعا من احمقم که همچین عقایدی دارم! (در این حد که هیچ‌کس دوروبرم نیس هم‌نظر باشه باهام)

زندگی تو دنیایِ احترام به حریمم آرزوست.

پاسخ:
سلام آنه ماری عزیز.

می فهمم آنه ماری جان چی میگی. منم خیلی تجربیات این چنینی تو ایران داشتم. 

به نظر من ما هم باید کمی تلاش کنیم در جهت روشن کردن افکار اطرافیانمون و زود خسته نشیم. لازم نیست یه شهر رو تغییر بدیم هر کسی بتونه رو ۲-۳ نفر تاثیر بگذاره خودش خیلی خوبه. 

سلام. موضوع غیبت هاشون چیه؟.... بگو بعد ما در این موضوعات غیبت می کنیم و کلاس میگذاریم که خارجی گونه غیبت می کنیم!!

پاسخ:
سلام.
راستش دقیق نمی دونم من پای غیبت هاشون نشستم! :) 
ولی اینجوری هم نیست که هیچ نظری ندن کلا!! 


کلا کنجکاو نیستند دراین مسائل.

تا به اونا برسیم بگیم اهل کجایی و دینت چیه؟!!!!!!!!!!!

شاید فقط همینو بلدیم.ولی کلا کنجکاویم.

😅😥😳

حتی گاهی اگه نپرسیم میگن طرف چه بی خونه😥😳

ولی اون چادرو پوشش که منو کشته.

تو این کرونا وشستشو و ..... شلوار نیمه جذب که پایینش کش داشت پوشیدم رفتم نگاهم میکنه میگه چیه!!!!!؟؟؟

خب تو هرکی اینجاست زنه.

بابت دوتا برگه و ماژیک امضا میخواد.حالمو بهم میزنه.

اینقدر که برای اولین بار شکایتشو پیش ریاست کردم. منه صبور😥😥

و اون گفت تا حالا از دست این چهارده نفر دیگه نمیان اینجا.

وما چاره ای نداریم.سال اخرشه.میره😭😭😭

گند میزنه با باورهای غلطش به روح و روان ما و بقیه.....

توخونه دیکتاتوره واینجا با گداصفتی اش مخلوط شده😕 

پاسخ:
البته کنجکاوی بد نیست ولی این مسایل بخش عمده ایش فضولی هست! تجاوز  به حریم شخصی آدمهاست! کلا از دید من هر سوال و نظری که آدمها رو معذب کنه جای تامل داره و اگر پرسیدنش ضرورتی نداره نباید پرسیده بشه! 

یه بار همکارم تو ایران ازم پرسید حقوق خواهرت چقدر هست؟!! حالا من جدای از اینکه از سوالش شوکه شده بودم از یه چیز دیگه هم شوکه شده بودم! من تا اون موقع به ذهنم نرسیده بود می تونم از خواهرم بپرسم حقوقت چقدر هست! عصرش رفتم به خواهرم گفتم خانم فلانی امروز میخواست بدونه چند حقوق بگیری من نمی دونستم و کلی خندیدیم به اینکه چقدر دغدغه های آدمها با هم متفاوته!!


حسابی درد کشیده هستی نفس بانو! ایشالله این همکار شما هم می ره و یکی دیگه میاد جاش که رو اعصابتون باشه :)) (شوخی کردم) ایشالله هر کی بجاش میاد آدم بی آزاری باشه :) 

اگر فراگیر باشه واقعا عالیه میدونی،شیرینه که سرشون تو زندگی ادم نیست 8)))

پاسخ:
در مورد فراگیریش نمی دونم!

ولی خب اینجا نه اینکه آدمها در مورد همدیگه نظر ندن و قضاوت نکنند اصلا! ولی موضوع غیبتاشون یه مقدار با ما متفاوته :) و از یه سری مسایلی که ما درگیرش هستیم تا حدودی عبور کردن.

 البته که همه اینها نظر من بر اساس آدمهای دور و برم هست شاید اگر این آدمها تغییر کنند یا بیشتر بشن نظر منم تغییر کنه! 

چقدر این پست و کامنت هایش و جوابهایت خوب بود.

من دیگه همیشه حسابی دیر میآم که کلی کامنتها و جوابهای تو را هم بخونم:)) 

خوب با این توصیفا در ارتباط بین دو نفر تنها چیزی که اونها را متصل به هم نگه میداره فقط همینه که واقعا از بودن باهن خوششون بیاد؟ یعنی دست و پاگیرهای اجتماعی باعث نمیشه؟ من خودم به شخصه فکر میکنم همه جای دنیا مسایل و حساب کتابهای دیگه ای هم باعث میشه که دونفر با هم بمونند یانه؟ (البته میدونم ربطی به پستت نداشت حرفم، اما خوب به ذهنم اومد)

اون بودن کلمه ی پارتنر بنظرم  به گوینده حس امنیت خاطر میده که یه موقع در حرف زدنش سوتی ندهد. و هی فکر نکنه حالا چی بگم که بد نباشه. راحت یه کلمه ی پارتنر را بگار میبره و خلاص.

پاسخ:
عزیزمی :*

آره تو به درسات برس. من اصلا سمت تو نمیام که حواست پرت نشه! فکر نکنی بی معرفت شدما !!

نه عزیزم. کاش روابط آدمها به همین سادگی بود. 
مثال: جنی و پدر بچه هاش ازدواجشون رو جایی ثبت نکرده بودن و به قولی ازدواج سفید بوده و با تمایل هردوشون. بعد اون آقا ۶ سال با یه خانم دیگه هم به صورت موازی در ارتباط بوده!! البته که اون آقا از نظر روانی مشکلاتی داره ولی وقتی خانواده ش فهمیده بودن بخاطر این رفتارش بسیار سرافکنده شده بودن و یه ننگ بزرگ براشون بوده. یعنی می دونی اینجا با اینکه آمار طلاق بالاست و آدمها وقتی به جایی برسند که با هم خوشحال نیستند جدا میشن! ولی اینجوری هم نیست که همه اینجوری باشند. خیلی هام هنوز بخاطر بچه هاشون - بخاطر ملاحظات اجتماعی- بخاطر اینکه اگر من طلاق بگیرم مامان پیرم ناراحت میشه و ... می مونند تو اون ازدواج!

مثلا جنی می گفت من اولین باری که فهمیدم پارتنرم بهم خیانت کرده ! پسرم کوچیک بود و من اعتماد به نفس کافی برای اینکه جدا بشم رو نداشتم. نمی تونستم از پس دو تا بچه بربیام و خیلی چیزهای دیگه.  بخاطر همین وقتی معذرت خواهی کرد بخشیدم و اعتماد کردم. 
با اینکه اینجا دولت به سینگل مام از نظر مالی کمک میکنه و مشکل مالی مانعت نیست ولی همش مادیات نیست.
خیلی از آدمها ترجیح میدن تو رابطه غلط باشند تا تنها باشند. خیلی از آدمها فقط برای فرار از تنهایی وارد رابطه میشن و اصلا نمی سنجن که اون آدم مچ مناسبی واسشون نیست. همون مشکلات دوست نداشتن خود و خاطرات و آسیب های بد کودکی و ... هم اینجا هست و آدمها رو تو رابطه ی غلط نگه می داره.

و از اون طرف اینجا هم آدمهای مذهبی هستند که طلاق براشون مذموم هست.  خلاصه که همون مشکلاتی که ما تو ایران داریم اینجا هم هست فقط سطحش یه کم فرق داره. 

ای بابا صبا جان من نمیخوام باهاتون بحث کنم چون تفاوت نظر چندانی نداریم .فقط میگم میشه علاوه بر مواردی که شما مطرح کردین به این بعد هم توجه کرد البته اضافه کردم که این نظر منه و شاید هم اشتباه باشه .فقط همین میشه یه قضیه رو از ابعاد مختلف بررسی کرد که لزوما همه اونها میتونن درست نباشن

پاسخ:
 مهتاب خانم، من خیلی خوشحالم که شما نظرتون رو میگید، منم نمیگم حتما اون چیزی که من میگم درسته.
خیلی هم عالی هست ابعاد مختلفی از یه مساله بررسی بشه.
ولی من آخرش نفهمیدم زندگی پنهان و دامن زدن بهش، ارتباطش با اینکه جایی از گرایشات جنسی آدمها یا وضعیت تاهلشون نمی پرسند چیه!

شما میگید این دو مساله بهم ربط داره، من میگم نداره. 
از نظر من رابطه جنسی در سن پایین، خیانت، داشتن چند پارتنر همزمان ریشه در عوامل دیگه ای داره! 
حالا اگر حوصله تون میشه، که دلایل تون رو باز کنید و ربط اون دو موضوع رو یه جوری بگید که منم متوجه منظورتون بشم که عالی. اگر هم دوست دارید بحث همین جا تموم بشه و نتیجه گیری باز باشه، بازم من اوکی هستم و خوشحالم که در بحث مشارکت کردید 🙂
۰۴ مهر ۹۹ ، ۱۳:۱۱ دختر معمولی

اگر استفاده از کلمه ی پارتنر در راستای مستقل کردن زبان از جنسیت باشه، من خیلی باهاش موافقم. عالیه. همین طور که برای کلمه هایی مثل fireman معادل firefighter اختراع شد.

اما فکر کنم یه بعد دیگه اش بعضی جاها اینه که تفاوتی بین همسر و پارتنر (یعنی ازدواج نکرده) نذارن. یعنی از نظر حق و حقوق یکسان باهاشون رفتار بشه (البته فکر کنم هنوز در اکثر جاها در خیلی موارد تفاوت هست بین دو نفری که ازدواج کرده ان و کسایی که نکرده ان).

اینم من نمیگم بده، اما شخصا دلم می خواد بچه هامون رو متعهد بار بیاریم، یعنی اگر واقعا دوست دارن با کسی زندگی کنن، زندگی کنن، اما بتونن جایی هم بنویسن رسما و متعهد بشن نسبت به اون شخص.

پاسخ:
بگذار با مثال توضیح بدم:
یکی از استادا گی هست و ازدواج هم کردن و همه هم می دونند و حلقه هم می پوشه ... خب این آدم که نمیتونه بیاد به همه بگه شوهرم! میگه پارتنرم!  بقیه هم نمیگن شوهرت، میگن پارتنرنت!! 
یا همکار بغلی دستی من، من میدونم با یه خانم زندگی میکنه، همیشه هم وقتی می پرسم آخر هفته ت چطور بود، میگه کارهای فمیلی طور انجام دادیم! ولی خب من نمیدونم اون خانم زن رسمیش هست، یا دوست دخترش یا چی!؟ بخوام مخاطب قرارش بدم میگم پارترنت!! ولی از اون طرف یکی دیگه میاد از اول میگه خانمم ال و بل! خب منم اونجا میگم خانمت!

کلا پارتنر کاربردش این هست که طرف رو با عنوانی که نیست خطاب نکنیم! یا عنوانی که معذب میشه!!

اینجا خیلی از نظر قانونی فرقی بین ازدواج رسمی و ازدواج سفید نیست، طرف سگ داشته، بعدش که از پارتنرش جدا شده، دادگاه هزینه های سگ رو بین شون تقسیم کرده! 

نظر شخصی من هم این هست که وقتی ترسی از تعهد نداری، هیچ دلیلی واسه رسمی نکردنش نیست. اتفاقا خیلی هم قشنگ هست که آدم برای تعهدش سند هم داشته باشه.
 

اینکه چند پارتنری رسمی نیست که توضیح واضحاته!!منظور من این بود که سوال تو این مقوله ها تو جوامعی که مثل ایران نیست و با صداقت بیشتری فرم ها پر میشن دردسر افرینه به دلیل نیمه پنهان اون زندگی ها !!!

اگرچه این فرم های طویل ایرانو فکر نکنم اصلا کسی بخونه بیشتر یه تحقیق و تفحص خاله زنکیه و فرمالیته مث خیلی از کارهای دیگه مون

پاسخ:
۱ ) یعنی میگید دلیل این تو فرم هاشون نمی پرسند شما مجردی یا متاهل این هست که چون به فرض مثال ۵۰٪ جامعه یه زندگی پنهان دارند!  خب این پرسیدن مثلا چه صدمه ای به اون زندگی پنهان می زنه؟ و چه دردسری درست می شه؟ 
طرف متاهل هست مینویسه متاهل! تو فرم ها که نمی پرسند علاوه بر همسرت آیا دوست دختر/پسر/پارتنر جنسی هم داری؟ 


۲) اگر تو ایران کسی این فرم ها رو نمی خوند اونی زنی که طلاق گرفته بود نمی نوشت متاهل! یا اونجاهایی مجرد/متاهل می خوان پس بر چه اساسی بررسی میکنند. البته که تو جاهای دولتی معمولا ۱۰۰ تا استعلام میکنند.  ولی خب بخش خصوصی و شرکت های کوچیک بر اساس همین فرمهاست! 

فارع از محسنات فراوونی که جوامع غربی دارن و این باعث رامششونه ولی من فکر میکنم این قضیه یه بعد دیگه هم داره نمیدونم سریال   دارک  را میبینین یا نه الان تو ایران مد شده من خیلی علاقمند نیستم ولی همسر میبینه میگفت این آلمانیها اغلب بجز همسرشون یه دوست دختر دارن که پنهانیه خب با این اوصاف نباید اخبار رختخوابها بیرون بیاد یا دکتر هلاکویی میگفت تو آمریکا نصف دخترای دبیرستانی تجربیات  س ک س را دارن ...البته نظر منه شایدم اشتباه میکنم البته اینو بگم که‌من با نظرات دوستان و تنگ نظریهای خنده دار  در استخدام یا موارد دیگه‌موافقمو متاسفم 

پاسخ:
من در مورد کشورهای دیگه اطلاعی نداریم ولی چیزی که می دونم خیانت تو  جامعه اینجا مورد قبول نیست! و اگر چیزی هم باشه پنهانی هست! درست مثل ایران!

و اینکه هیچ کدوم از این گروههایی که از تنوع گرایشات جنسی حمایت میکنند تا حالا به طور رسمی از چند پارتنری به طور همزمان حمایت نکردند!‌ و این معنیش می تونه این باشه که داشتن چندپارتنر رو همزمان مجاز نمی دونند!‌

و از اون طرف تو جامعه ای مثل ایران که در بدو ورود به خیلی جاها از وضعیت تاهل و تجردت می پرسند آیا جایی گزینه ای وجود داره که که کسی که دو همسر یا بیشتر داره هم تیک بزنه! کسی که یک همسر و چندین دوست دختر یا پسر همزمان داره می تونه جایی تیک بزنه؟؟ 

هدف من از این یادداشت این بود که بگم به نظر من اگر مقوله مسایل جنسی رو از سایر ابعاد جامعه جدا کنیم خوب هست!  اینکه رییس من همزمان با چند زن هست یا با یه مرد هست یا اصلا تو زندگیش با هیچ کس نبوده حریم خصوصی اون هست و ربطی به شخصیت کاریش و برخوردش با من تو محیط کار نداره! رییس من تو محیط کار باید مدیریت و دانش کافی داشته باشه بقیه جنبه های زندگیش درست یا غلط به من ربطی نداره! 

اینکه اینقدر مبهم اینجا ازت می پرسند و یا اصلا نمی پرسند اول بخاطر این هست که تو بخاطر همرنگ شدن با جامعه نخوای دروغ بگی! ثانیا هر چی باشی حس طرد شدن از جامعه بهت دست نمیده!  

و البته منظور من این نیست که جوامع غربی الان خالی از مشکل از بعد جنسی هستند.

فارع از محسنات فراوونی که جوامع غربی دارن و این باعث رامششونه ولی من فکر میکنم این قضیه یه بعد دیگه هم داره نمیدونم سریال   دارک  را میبینین یا نه الان تو ایران مد شده من خیلی علاقمند نیستم ولی همسر میبینه میگفت این آلمانیها اغلب بجز همسرشون یه دوست دختر دارن که پنهانیه خب با این اوصاف نباید اخبار رختخوابها بیرون بیاد یا دکتر هلاکویی میگفت تو آمریکا نصف دخترای دبیرستانی تجربیات  س ک س را دارن ...البته نظر منه شایدم اشتباه میکنم 

۰۲ مهر ۹۹ ، ۰۹:۵۶ محبوب حبیب

هیعیییی خواهر. 

ما هنوز توی حقوق اولیه موندیم. 

من جایی درخواست داده بودم قبلاها بعد شخص مربوطه که دکتری مهندسی این مملکت هم بود گفت شما مجردید یا متاهل؟

گفتم چه ربطی داره؟!

گفت همین که خانم هستید نقطه منفی هست! مجرد باشید یک دردسر متاهل باشید دوتا دردسر!!

حالا فکر کن این جامعه تحصیل کرده ی مثلا هیات علمی ماست! تو دیگه تا تهش رو برو. 

توی دانشکده فنی مهندسی ما این نگاه حاکم بود!! 

 

پاسخ:
آره دقیقا همین هست که میگی!

منم خیلی جاها ایرادم این بود که زن بودم !! و گرنه مشکل فنی نداشتم! 
۰۲ مهر ۹۹ ، ۰۹:۳۱ ربولی حسن کور

سلام

 

شوخی میکنین دیگه؟

دیگه حداقل برای استخدام که حتما میپرسن با کدوم پا میرین توی دستشوئی یا نماز وحشت چند رکعته؟

پاسخ:
سلام.

من تا حالا اینجا استخدام نشدم ولی خب اینا مسایل مهمی هست باید پرسیده بشه! مهم نیست کجای دنیا باشی :)) 


ولی یاد خاطرات استخدامم تو ایران انداختینم! تو اون اداره لعنتی باید چادر سر می کردیم. بعد موقعی که من برای مصاحبه گزینش رفته بودم از این چادرهایی که جلوش زیپ می خوره پوشیده بودم! زیر چادرم هم مقنعه سورمه ای سرم بود. فکر کنم مرداد اینا بود رفتم گزینش. یکساعت که همین چرندیات رو ازم پرسید. بعد گفت برو بیرون بشین و نفر بعدی رو صدا بزن بیاد تو. مصاحبه خانم ها هم با یه خانم بود! منم تو مصاحبه م حتی به اندازه نقطه هم نمی تونست ایراد بگیره! 
بعد که بیرون منتظر بودم اومد صدام زد دوباره و تنها بردم تو اتاق! گفت عزیزم همه چیزت عالی بود ولی از دختر همه چیز تمامی مثل شما انتظار نداشتم مقنعه به اون کوتاهی بپوشید!!  حالا مقنعه ام کوتاه هم نبودا کاملا معمولی ولی تا کمرم نبود!  منم بهش گفتم اول که می بینی چادرم زیپ داره تا تو حلقم و الان چون گرمه زیپش رو کشیدم پایین! بعدش شما خانم هستی توقع نداری که جلوی شما و تو اتاقی که فقط ما دو نفر هستیم تا این حد رعایت کنم!!   

با همچین روانی هایی سروکار داشتم من!! 

خب همین دیگه. کیفیت ش خوبه، کیفیت ش از کمیت ش بهتره، یه جور تعریفه دیگه. یا مثلا سهم ش از ۵۰ درصد تو زندگی بیشتره، به نظر من باز هم تعریفه. اگه سهم اون بیشتر از ۵۰ درصده، پس سهم من در زندگی کمتر از ۵۰ میشه. یعنی اون مفید تره. بار احساسی و‌ مقایسه ای داره.

اما اگه نرم این باشه که موقع دسته گل به آب دادن ها استفاده بشه ، و کاربردش تلطیف فضا و مزاح باشه، دوست دارم 🙂

پاسخ:
آقا خیلی مهندسی به قضیه نگاه میکنی :)  حتما که قرار نیست اون ۶۰ باشه شما ۴۰ . شاید یعنی شما انتظار داشتید که اون ۵۰ باشه ولی الان برای شما ۶۰ هست. ممکنه شما هم برای اون ۶۰ باشید. 

البته اینا همه برداشت های من هست :) 

البته من اینجا هم دیدم که طرف خانمش زنگ زده و گفته رییسم  (boss) داره زنگ می زنه :) 

کلا برای تلطیف و شوخی از خیلی از چیزها میشه استفاده کرد.

my better half :))

با حال بود. البته یه کم نمایش ِ احساسات داره برای دیگران. انگار که دارم میگم همسرم خیلی خوبه و از من بهتره و ...

 

پاسخ:
 نمیگی از من بهتره! البته من زبانشناس نیستم ولی فکر میکنم منظور این هست که درسته نصف زندگی اون هست ولی در عمل بیشتر از نصف هست (یه جا نوشته بود می خواد بگه کیفیتش بهتر از کمیتش (نصف) بودن هست :) ) و معنیش این نیست که اون نیمه بهتر هست. 

البته قبول دارم یه کم راحت نیست کاربردش! من دیدم جاهایی که همسر محترم یه خرابکاری کرده و میخوان اعلام کنند اینجوری خطابش میکنند که یه حالت شوخی داره! 

خود من وقتی می خوام از همسرم چیزی بگم، خیلی وقتها می گم مای هازبند. ولی انگار که اطلاعات ِ زیاد داده باشم. همین که بگم مای اسپوز کافیه دلیلی نداره بخوام بیشتر توضیح بدم که پارتنرم مرد هست یا زن. 

کلا آدم ِ کم توضیحی هستم :)) 

از اون ور هم دوست ندارم بگم پارتنر، چون شخصا به پارتنر داشتن (بدون عنوان همسر) اعتقاد ندارم. 

 

اما در کل، به نظرم ارگ وقتی برسه که توی فرم ها همه ی گزینه ها باشه به صورت علنی، و آدم ها اون وقت خیلی راحت انتخاب کنند که مثلا گِی هستند یا لزبین یا استریت یا مجرد و خیلی راحت انتخاب کنند و ترس از قصاوت نداشته باشنو اون وقته که می تونیم بگیم جامعه به سمتی میرن که تو مظان قضاوت قرار نگیریم. 

این کار شون به نظم پاک کردن صورت مساله هست. 

پاسخ:
بگو my better half  البته بیشتر آقایون بکار می برند :)

اینجا هم کسی که ازدواج کرده نمیگه پارتنر! ولی بقیه هم نباید مثلا تا یه آقا رو دیدن و حلقه دستش دیدن بیان بگند wife ت! با همون پارتنر باید جلو بری تا طرف خودش تکلیف رو مشخص کنه. 


ولی من موافق این نیستم که علنی جایی ازت پرسیده بشه که تمایلات جنسیت چی هست؟ به نظرم همین نامعلوم بودنش و اجازه دادن به آدم ها که حریم خصوصی داشته باشند قشنگتره. ولی خب  به نظرم جامعه باید به سمتی بره که اگر کسی جایی بیان کرد که مثلا مجردم یا asexual  هستم یا گی یا هر چی ... کسی انگشت تعجب به دهان نگیره و یا بگه آخی طفلکی. یا مثل محیط های ایرانی بگن برای این شغل باید فقط مجرد باشی یا فقط متاهل. باید بپذیریم این مساله به بقیه ارتباطی نداره و حداقل تو محیط های کاری و آموزشی جزو حریم خصوصی آدم ها حساب میشه و تاثیری تو روند استخدامشون نباید داشته باشه. 

الان هر چی فکر میکنم مثالی یادم نمیاد که جایی تمایلات جنسی آدم ها اولویتی یا محدودیتی واسه شون باشه که بخوان ازت بپرسند!! 
یعنی به نظرم فقط دکتری مثل دکتر زنان و یا کسی که تخصصش مربوط به این مسایل هست اجازه داره وارد این حیطه بشه! و بپرسه!
۰۱ مهر ۹۹ ، ۱۸:۴۶ سیمیا ‌‌‌‌‌

چیزی که من بارها باهاش برخورد داشتم و هیچ‌وقت برام عادی نشد، اینه که در حوزه‌ی خدمات درمانی یکی از اولین سوال‌هایی که از خانم‌ها می‌پرسن اینه که مجردی یا متاهل؟! و اکثرا هم موضوعی که بابتش مراجعه کردی، کاااملا بی‌ربطه به تجرد یا تاهلت. اعتراض هم بکنی می‌گن می‌خوایم بدونیم در صورت بروز مشکل به کی باید اطلاع بدیم. خب اگر می‌خوان اینو بدونن باید دقیقا همینو بپرسن. بدتر از همه هم وقتیه که به متخصص زنان مراجعه می‌کنی -_- اکثرا به جای این‌که ازت بپرسن رابطه‌ی جنسی داری یا نه، می‌پرسن متاهلی؟ 

پاسخ:
آره دقیقا می دونم چی میگی. 

و به همین علت هست که میگم اصلا دلیلی نداره از آدم ها بپرسی که متاهلی یا مجرد یا با کی هستی! اگر رفع مشکل به این مساله مربوطه باید سوال دقیق پرسیده بشه. 

میدونی من تازه به این نتیجه رسیدم که نگاه این کشورها به مقوله رابطه جنسی یک مساله کاملا طبیعی مثل غذا است. همین طور که شما به غذاخوردن نیاز داری و به کسی ربطی نداره که دیشب و دیروز چه غذایی و چندبار خوردی به همین اندازه به رابطه جنسی هم نیاز داری و به کسی هم مربوط نیست.... نگاه ما اینه که حتی غذاخوردنت هم که آشکارا واسه تامین انرژی بهش نیاز داری باید یه ماه رمضان نخوری و اگه در ملاء عام بخوری تنبیه میشی!!! و دیگه چه برسه به نیاز جنسی که باید به شدت کنترلش کنی و پس از ازدواج باشه و و و .... شنیدم که مثلا همسر امانوئل مکرون معلم رقصش بوده که خیلی ازش بزرگتره. فکر کردی اگه مکرون ایران بود می تونست سربلند کنه. هر روز همه زن ها و مردها عمیق توی صورت همسرش و خودش نگاه می کردند که چه  کردی و .....

پاسخ:
 اینا به همه چیز طبیعی نگاه میکنند، ما تو همه چیز میخوایم فیلم بازی کنیم و شیک درش بیاریم. همه چیز تو زندگی ما طوری انجام میشه که اگر مردم بفهمند زشت نباشه!
آخرش هم نفهمیدیم مردم کی هستند 😀

ولی خب مساله من اینجا این بود، که رفتار جامعه اینجا داره به سمتی پیش میره که تو اصلا در مظان قضاوت قرار نگیری، هر چی هستی لازم نباشه که پنهانش کنی یا جار بزنیش، جامعه نگاهش رو از روی تو برداشته و میگه خودت باش، ما بهت برچسب نمی چسبونیم.
۰۱ مهر ۹۹ ، ۱۰:۵۴ آوای درون

چه خوب :) 

پاسخ:
اره واقعا خوبه :)

من ولی میگم اگه واقعاً میخوان اینکارو کنن، باید انگلیسی هم مثل فارسی مذکر مونث بودنو از زبانش جدا کنه. کار سختی هم نیست به نظر من اصلاً. به جای he و she یک کلمه‌ی دیگه بذاره. 

 

و اصلاً به پارتنر ما چیکار دارن که حالا بخوان بگن شوهره یا زنه یا هرجی؟ D: 

پاسخ:
به نظر من در آینده نه چندان دور این اتفاق به احتمال خیلی زیاد می افته! 

به پارتنرنت کاری ندارن :)) ولی مثلا بدونند یه نفر با یه نفر زندگی میکنه و مثلا اون طرف خانم هست. هی نمیان بگن مثلا با شوهرت اومدی! یا شوهرت ال و بل و ... اون طرف مقابل رو پارتنر خطاب میکنند و معمولا این کار رو ادامه میدند تا زمانیکه مثلا تو هی بیایی بگی شوهرم شوهرم :)) که خودشون مطمین بشند اون طرف شوهرت هست. 
منظورم این هست معمولا مستقیم ازت نمی پرسند مجردی یا متاهل؟ :)) دختر به این خوبی چرا تا حالا شوهر نکردی :)) و ...  و یا حالا به صرف اینکه با کسی زندگی میکنی اون حتما باید مرد باشه و حتما هم باهاش ازدواج کرده باشی و سند زده باشی :)) هر کی هست محترمه و به ما ربطی نداره!