غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

دوره رهایی فرا می‌رسد!

چهارشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۴۰ ق.ظ

از نگاه یاران به یاران ندا می‌رسد
دوره رهایی رهایی فرا می‌رسد
این شب پریشان پریشان سحر می‌شود
روز نو‌ گل‌افشان ‌گل‌افشان به ما می‌رسد
بخت آن ندارم ‌که یارم کند یاد من
حال من‌ که‌ گوید که ‌گوید به صیاد من
گرچه شد دل زار گرفتار به بیداد او
عاقبت رسد عشق رسد عشق به فریاد من
ساقیا کجایی کجایی که در آتشم
وز غمش ندانی ندانی چه‌ها می‌کشم
ساقی از در و بام در و بام بلا می‌رسد
بر دلم از این عشق از این عشق چه‌ها می‌رسد

 

 

شاعر : فریدون مشیری

خواننده: صدیق تعریف

لینک آهنگ

 

 

۹۹/۱۲/۰۶
صبا ..

شعر

موسیقی

نظرات  (۳)

سلام صبا جان،

چقدر قشنگ بود. من ادبیاتم متأسفانه ضعیفه، خودم که خوندم درست نفهمیدم. :( ولی آهنگ خیلی کمکم کرد و لذت بردم. :)

سپاس.

پاسخ:
سلام عزیزم.

متن بعضی ترانه ها همین طوری هست و اینجوری نقش آهنگساز و هنرش مشخص میشه!
قبل از این میخواستم متن یه آهنگ دیگه رو بگذارم ولی وقتی به نوشته نگاه کردم دیدم همین جوری که بخونی اصلا مفهوم نیست، اون شوری که سازها بهش میدن باعث میشه آدم حسش کنه، یعنی میدونی فهمیدنی نیست انگار لمس کردنی هستند بعضی چیزا!!

من رو بردی به سالیان پیش. پدرم این آهنگ ها رو خیلی دوست داره. حتی عکس رو کاستش هم تقریبا یادمه. فکر کنم عنوان روی کاست هم یاران یا نگاه یاران بود با یه خط نستعلیق. اون ضبط صوت های باکلاس که دو نوار توش میخورد و این آهنگ های سنتی.... راستش اون موقع ها فکر می کردم همه اینها خواننده اش شجریانه یا ناظریان!!! الان فهمیدم که خواننده این فرد دیگری است.....

پاسخ:
اینم یکی از دلایل دیگه ای  هست که من با افراد سن بالا راحت ارتباط برقرار میکنم :)) مثلا من الان با پدر تو هم کلی حرف مشترک دارم :) 

منم نمی دونستم که خواننده این آهنگ کی بوده فقط یه نوایی ازش تو ذهنم بود. 

می دونی این آهنگ ها یه جورایی صداوسیمایی هستند یعنی این آهنگ ها منو می بره به عصر جمعه های دلگیر دوره نوجوانیم وقتی از دید یه ناظر بیرونی بهشون نگاه میکنم.

ولی وقتی از درون خودم بهشون نگاه میکنم یه جور شعف توشون هست. شعف از اینکه یکی قبلا تو رو به چه دقیقی و قشنگی توصیف کرده و تو حس میکنی پس من تنها نیستم که چنین روزهایی و چنین احساساتی رو تجربه میکنم و وقتی میگه این شب پریشان سحر میشود یا دوره رهایی فرا می رسد من یه جورایی خیالم راحت میشه که آره سحر میشه!
۰۶ اسفند ۹۹ ، ۱۳:۰۶ ربولی حسن کور

سلام

اتفاق خوبی افتاده انشاءالله؟

پاسخ:
سلام

نه والا :) همه چیز مثل سابقه! هم خواستم به خودم امید بدم و هم اینکه حس خوبی بهم میده این سبک موسیقی! جزو علاقه مندی های +70 ام هست 😄