غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

یکشنبه غروب :)

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۰۷ ب.ظ

جمعه شب بعد از یادداشت قبلیم وقتی برای شام رفتم مامان آنیتا گفت ناراحتم! گفتم چرا؟ مالزی هم درگیر فسادهای بسیاری هست و نخست وزیر قبلی شون بخاطر فساد و ... مجبور به استعفا شده! بعد سلطانشون اومده یه نفر دیگه رو از همون حزب با مشخصات شبیه نفر قبلی انتخاب کرده! میگم چرا انتخابات برگزار نکردن؟ میگه کرونا رو بهانه کردن که زمان مناسبی برای برگزاری انتخابات نیست!

 

تو پرانتز بگم وضعیت کرونا تو مالزی مشابه ایران هست! مافیای واکسن و دارو! تزریق آب مقطر بجای واکسن! تست کرونا رایگان نیست! مالزی متشکل از سه نژاد مالایی و چینی و هندی هست و واکسن برای مالایی ها فقط رایگان هست. در حالت کلی همه اختلافات نژادی بسیار زیادی بین مالایی ها و بقیه هست. مالیات بیشتر و خدمات کمتر و گرونتر و ... 

و خب دولت هم کاری برای کنترل کرونا نمیکنه تا روی فسادشون سرپوش بگذاره! 

همیشه بحث به اینجاها که می رسه من ۴ تا مثال دیگه از مام وطن واسش می زنم و میگم متاسفانه داستان حداقل برای ما تکراری هست!

 

دیگه در راستای دلداری گفتم اوضاع شما که بدتر نشده! شما توقع داشتید این استعفا بده یکی بهتر بجاش بیاد! حالا دوباره همه چیز مثل قبل هست! اینو که گفتم یه کم آرومتر شد! و البته گفتم که کشور من هر روز چند قدم تنزل میکنه!

 

اینا رو اینجا نوشتم که به خودمون هم دلداری بدم که جوامع دیگه هم بدبختی دارند! ما تنها نیستیم!  

 

خلاصه شنبه که رفتم خرید از اول با این نیت رفتم که واسش گل بگیرم! و البته چک کردم شکر هم به اندازه کافی نداشتم! می خواستم یه روزی شله زرد درست کنم! 

گل ها رو بهش دادم و کلی خوشحال شد و تشکر کرد و عکس گرفت و گفت این واسه همه مون هست! 

موقعی که برگشتم از خرید ساعت ۱۲:۳۰ بود! ساعت ۳:۳۰ هم قرار بود زهرا رو ببینم! ناهار هم باید درست می کردم! یه کم فکر کردم که اگر یه روز دیگه شله زرد درست کنم فقط خودمون می تونیم بخوریم ولی اگه الان درست کنم به زهرا اینا هم می تونم بدم. ساعت ۱۲:۴۰ برنج شستم و ... .به مامان آنیتا گفتم میخوام یه دسر با برنج و ... درست کنم! اونم یه چیز سبک برای ناهار خورد و وقتی آنیتا ازش پرسید همین؟! اشاره کرد به قابلمه رو گاز که صبا داره یه چیزی درست میکنه و می خوام اونو بخورم:) و اینجوری بود که ساعت ۲ شله زرد و ناهارم آماده  سرمیز بود! اون دو تا که خوشحال شدند! منم خوشحالتر! یه ده روزی بود آشپزی دلچسب نکرده بودم! و کلی بهم چسبید! دیگه یه ظرف هم بردم برای زهرا! و قسمت اونا هم شد شله زرد فوری :) 

 

من هر موقع استرس داشته باشم و یا عصبی باشم از دوچرخه سوار شدن/ایمیل چک کردن/ کار اداری فرار میکنم! انگار یه بار روانی اضافه هست واسم! ولی امروز با کمترین چک و چونه دوچرخه سوار شدم! و این یعنی انرژیم برگشته به روال سابق :)‌

 

این هم یکی از آهنگ هایی هست که دوستای نزدیکم وقتی بشنوند یاد من می افتند.  

جمله کلیدیش هم اینه: عمر دو روزه ما ارزش غم نداره! باخته کسی که هر روز غم روی غم میذاره! 

 


 به حافظ میگم یه چیزی بهم بگو که به درد همه دغدغه هام بخوره. می فرماید:

 

بده کشتی می تا خوش برانیم    

از این دریای ناپیداکرانه


وجود ما معماییست حافظ    

که تحقیقش فسون است و فسانه
 

۰۰/۰۵/۳۱

نظرات  (۱۲)

امیدوارم زودی شارژ بشی، مراقب خودت باش :*

پاسخ:
عزیزم. مرسی که اینقدر خوبی :*

بهترین ها رو برای  تو و خانواده ت می خوام :) 

حالت power saving?!!!! امیدوارم به شارژ هم وصل باشی.... ما خیلی وقته منتظریم.

پاسخ:
اگر به شارژ وصل بودم که دیگه نمیشد power saving!!

بیشتر به دی شارژ وصل بودم :)) تازه از دی شارژ در اومدم! دیگه تا برق بیاد باید صبر کنم :)) با این میزان شارژ در حد همین کامنت اینا بیشتر نمی تونم فعالیت کنم :)) 

سلام. خوبی صبا جان؟ از اول شهریور خبری از شما نیست.... امیدوارم خوب و شاد باشی

پاسخ:
سلام حورا جونم.
ممنونم. خوبم. امیدوارم شما هم خوب باشید.

حقیقتش حوصله نوشتن ندارم! قرنطینه و ... همه انرژیم رو گرفته! رو حالت  power saving دارم زندگی میکنم😄

اخ که چقدرررررررخوشحالم بهتری😍

عه مالزی؟؟؟؟

نمیدونم چطورعراق و قطرودبی وترکیه امارکمتری دارن!

مرزا بسته اس؟

فایزر زدن؟

یاهرچی

ولی اینجا که ماسکی روی کاراشونه!!  امروز مثلا افریقا لامبدا میاد فرداش تهران گزارش وامار میده یه نفر داره😥😳

پاسخ:
مرسی نفس جان😍

کلا خیلی دنیای عجیبی شده! 

امیدوارم روزهای خوب زودتر بیان🙏💐
۰۸ شهریور ۰۰ ، ۰۴:۴۹ مامانی و چهارتا دسته گل

🌹🌹🌹🌹🌹

پاسخ:
💐💐💐💐
۰۲ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۴۹ ربولی حسن کور

سلام

نوش جان

ما هم سالی یک بار یه شله زرد درست و حسابی میخوریم. که نذری عمه گرامی برای روزهای تاسوعاست. اما در سالهای اخیر هرسال مقدارش داره کمتر میشه!

پاسخ:
سلام

ممنونم.

من قبلا که خونه جنی بودم بیشتر از سالی یه بار درست می کردم چون مشتری داشت اونجا :)

اینجا واقعا یادم نبود به شله زرد اصلا!

نذر عمه گرامی شما هم قبول باشه :) 

فکر کنم اولین باره که من دارم دستور آشپزی به کسی میدم!! برنج رو خیس می کنی طبیعتا بدون نمک. میتونی هم از برنج نیم دانه استفاده کنی. مثل زمانی که میخوای برنج بپزی میریزی توی قابلمه و سه  برابرش شیر می ریزی. من خودم اول نصف شیر رو میریزم و بعد که کمی آبش تبخیر شد بقیه شیرها رو می ریزم. هر چی بیشتر توی شیر باشه با شعله کم بیشتر طعم شیر میگیره. هر چقدر در شیر صرفه جویی کنی بیشتر به شله زرد نزدیک میشه. مثل شله زرد بعد از مدتی شکر و گلاب و این چیزها رو میریزی. من گاهی اوقات زعفران هم توش میریزم. اگه برنج هاش درشت تر باشند و شیر کاملا تبخیر بشه، مشهدی ها حتی مثل پخت برنج روش دمکنی میگذارن و دم می کنن که میشه دیگچه. برنجش هم اگه نیم دانه باشه و زیاد خیس کرده باشی یا برنج کامل درست کنی و خیلی بگذاری روی گاز تا با شعله کم توی شیر بپزه، طعم های مختلفی میده که همه جوره خوشمزه است.

پاسخ:
مرسی عزیزم:*

خیلی خیلی لطف کردی! یه بار حتما به همین زودی ها به مقدار کم درست میکنم ببینم چه طعمی میده :) 


یک چیزی: من اصلا هیچ وقت برنج رو با نمک خیس نمیکنم! به نظرم اونجوری نمک زیادتری لازم داره!  اینجا نمک مثل ایران ارزون نیست! همیشه تو آب برنجی که داره می جوشه نمک میریزم!  
البته بخاطر قیمت نمک این کار نمی کنم! به نظر خیس خوردن برنج با نمک تفاوتی با اینکه تو آبش بریزی اصلا نداره!  

من هیچی نمیدونستم درمورد مالزی! چقدر بده! :|

 

خیلی خوشحالم که انرژیت برگشته :***

چه خوب خوشحالشون کردی با شله زرد و گل :)‌

پاسخ:
اگر نژادی غیرمالایی باشی اصلا خوب نیست! 
بعد مثلا الان که کروناست آمارشون هم بالاست! در حالیکه اکثر مردم اصلا نمیرن تست بدن چون پولیه! و با این وجود بازم آمار بالاست!

مرسی مهسا جونم😘

تصوراتم در مورد مالزی عوض شد... فکر نمیکردم مثل ما باشند..

چه خوب که براش گل خریدی و خوشحالش کردی :)

شله زرد پختن برام کار سختی به حساب میاد، با اینکه هر بار میپزم میبینم اون قدرها هم سخت نبود :))

پاسخ:
منم گفتم که تصوراتتون عوض بشه😃
مالزی کشور خوبی هست در صورتی که مالایی باشی!  میگن قبل ترها دولتش عملکرد بهتری داشته و اینقدر فاسد نبوده!

من تا حالا تو دیگ شله زرد نپختم 😅 شاید اون سخت باشه و گرنه که از برنج آبکش کردن هم ساده تره! می گذاری برنج وابره!! شکر و زعفرون و ... هم میریزی قاطیش😃 خلاص😊

مالزی!! من هم دیگه برام مهم نیست که رتبه بدبختی مون توی دنیا چنده، مخصوصا بعد از قضیه افغانستان که بسیار براشون متاسفم از همه نظر. برای مردمی که این رییس جمهورشون بود، برای مردانی که فرار کردند، برای زنانی که قربانی میشن وابرقدرت های پول پرست که این روزها دیگه نقاب هاشون رو هم برداشتند و و و .... ما خودمون مسیول وضعیت کشورمون هستیم.

چه خوب دلداریش دادی و چه کار خوبی کردی براش گل گرفتی. آفرین! .... به به! دوچرخه سواری رو خیلی دوست دارم اما بلد نیستم. اگه دوچرخه سواری زنان آزاد بود من حتما دوچرخه داشتم. حسش قشنگه. خدا رو شکر که انرژیت برگشته.

می بینیم که رسم عاشورا رو اونجا به جا آوردی و شله زرد دادی!! توی مشهد معمولا روز اربعین شله زرد میدن و مشهدی های قدیم میگن: اربعینه، شاه دینه، شله زرد خیلی شیرینه!!!! اینجا که الان هستم روز عاشورا شله زرد می پزن و چند بار خونه ما هم آورند. همین طور که میدونی همین شله زرد رو اگه توش به جای آب، شیر بریزی میشه شیربرنج و طعمش بی نظیر میشه. امتحانش کن و همه روباز هم شگفت زده کن. میتونی شکر نریزی که موقع خوردن با یه چیز شیرین مثل مربا یا عسل یا هر چی دوست دارند بخورند یا توش شکر هم بریزی که دیگه چیزی نخواد روش بریزند. در هر حالت عالیه.

وجود ما معماییست حافظ................  خیلی قشنگه. مخصوصا که جدیدا دارم به این موضوع خیلی فکر می کنم. الان فیلترشکنم کار نکرد و نتونستم لینک یوتیوب رو باز کنم. ممنون که لینک رو هم گذاشتی.

پاسخ:
افغانستان که اصلا هیچی! :(

آره دوچرخه سواری خیلی خوبه! باید بیشتر برم! قدرت پاهام کم هست!

من کاری به عاشورا حقیقتا ندارم! فقط انگار این موقع سال یادم میاد شله زرد وجود داره! بقیه مواقع سال دسرهای دیگه رو درست میکنم! احتمالا پیام عاشورا برای من این هست که شله زرد یادت نره :)) 

سال دیگه عاشورا یادم بیار به سبک شما بجای آب شیر بریزم!  :)  فقط یه چیزی من الان به اندازه ۶ برابر برنجم آب می ریزم! اون موقع چقدر باید شیر بریزم؟ 

دقیقا از این وجود ما معماییست خیلی خوشم اومد :) 

خواهش میکنم عزیزم:* 

بدبختی مشترک حس آرامش میده😁😉

پاسخ:
آره خب! تنهایی سخته! گاهی یک ملت تنها هستند! و دیدن ملتی دیگر با درد مشترک التیام بخش هست!

خوشحالم سرحال شدی و ظاهرا حال و احوال روحی ات هم رو به بهبود است:*)

چقدر خوب کاری کردی سریع شله زرد را بار کردی اگر به ذهنت نمیرسید و بعدا میپختی هی با خودت میگفتی ایکاش حواسم میبود همون روز پخته بودم:))

اوووووف دیگه جون ندارم غصه ی مالزی را هم بخورم بنابراین درجا تصمیم میگیرم در موردش فکر نکنم و سرچ هم نکنم. بذاریم این دنیای مزخرف همینطور به مسیرِ ... ادامه بده.

پاسخ:
مرسی عزیزززززوووم:* 

آره! اصلا به قول مامانم همون هل و زعفرون و گلاب حال آدم رو خوب میکنه :) 

غصه ی مالزی رو که اصلا! من فقط خواستم بگم بقیه جاهای دنیا هم همچین گل و بلبل نیست!