غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

شروع سال ۲۰۲۲ و ...

شنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴ ق.ظ

احتمالا تو اخبار شنیدیدن که چقدر آمار کرونای استرالیا بالا هست.

 

بعد از نزدیک به دو سال مرزهای ما ۱۵ دسامبر باز شد و نتیجه ش رو بلافاصله دیدید. سیستم درمان اینجا هم که بیشتر شبیه درمانگاه روستایی کوالاهاست! :))  یعنی آزمایشگاهی که خونه بهداشت های ایران هست از اینجا پیشرفته تر هست.  

یعنی دو سال مرز بسته بود حتی به خودشون زحمت نداده بودن تست خانگی وارد کنند. بعد الان دچار بازار سیاه تست خانگی هستیم!! کلا مرزها رو که بسته بودن انگار کرکره مغزشون رو هم بسته بودن. خلاصه ش اینقدر صف تست ‌PCR طولانی شد که رضایت دادن که تست خانگی هم قبول هست و اگر با اون مثبت شدید بمونید تو خونه تون و حتما لازم نیست pCR  بدین و یه سری قانون دیگه تصویب کردن.  (این از غرهایی که باید می زدم)

 

برای آتیش بازی سال نو بخاطر همین آمار بالای کیس ها من تصمیم گرفته بودم  هیچ جا نرم چون اصلا حوصله و توان مریض شدن و تو صف تست ایستادن نداشتم. یکی از بستگان استاد۲ قرار بود دو سال پیش دانشجویی بیاد سیدنی که خورد به کرونا و بسته شدن مرزها. دیگه بعد از بیشتر از دو سال دو هفته پیش اونم اومد.  روز ۳۱ دسامبر عصر  من رفتم که ببینمش و با هم خونه ببینیم. وقتی کارمون تموم شد گفتم ساحل رفتی گفت نه! دیگه رفتیم همون ساحل همیشگی (البته این ساحل مال بابامون هست ولی خب ما اجازه میدیم بقیه مردم هم استفاده کنند :) )  یه کم برای خودمون چرخیدیم که من تازه متوجه شدم اونجا ساعت ۹ آتیش بازی برگزار میشه. اینجا کلا شب سال نو دوبار آتیش بازی دارن یکی ساعت ۹ که برای خانواده هاست که بچه ها بعدش بتونند زود بخوابند. یکی هم که ساعت ۱۲ که واقعا سال تحویل میشه. این ساحل نزدیک ما هم مشهور هست به family beach و ساعت ۹ آتیش بازی بود. دیگه ما هم رفتیم شام خوردیم و بعد هم در خیل جمعیت از آتیش بازی نطلبیده لذت بردیم. نوشیدن الکل توی یه سری جاهایی که آتیش بازی هست من جمله این ساحل ممنوع هست.  یه چیز جالب این بود که پلیس با دوچرخه بین جمعیت که حالت پیک نیک رو چمن ها نشسته بودن میگشت و هر کی نوشیدنی دستش بود می گفت خالی کن رو زمین و می ایستاد تا طرف خالی کنه و بعد می رفت. تو اینجور مواقع پلیس ها اکثرا زن هستند و خیلی موقع ها به جای دوچرخه هم سوار اسب میشند! :)

 

دیگه من بعدش اومدم خونه. آنیتا رفته بود سفر و مامانش تنها بود. اومد گفت خوبی گفتم آره منتظرم ساعت ۱۲ بشه یه کم از آتیش بازی رو از تو بالکن ببینم. آتیش بازی اصلی سیدنی رو Harbor bridge  انجام میشه که واقعا زیباست. (اینجا می تونید ببینید) و از خونه ما فقط یه ذره تو آسمونها پیداست. دیگه مامانش هم طفلک اومد تو بالکن و با هم سال رو تحویل کردیم و چقدر ازم تشکر کرد بخاطر اینکه هستم. (خیلی اون شب دلم واسش سوخت)

فرداش رفتیم مراسم تولد زهرا رو به صورت خیلی خصوصی و در فضای باز برگزار کنیم. زهرا خیلی حالش خوب نبود و شک داشتیم که کرونا باشه ولی خب با قرص تا عصر کلی خوب شد. یکشنبه همه چیز عادی بود. دوشنبه سردرد و بعدترش هم گلودرد و...  من هم شروع شد و بدین سان من هم به خیل کرونایی ها پیوستم :) البته دوبار تست خانگی دادم که هر دوبارش invalid بود ولی خب از دوشنبه خود را قرنطینه نمودیم. دیروز (جمعه) هم رفتم تست PCR دادم که البته چون سه روز قبلش نوبت گرفته بودم صفی در کار نبود و کلا ۵ دقیقه شد. البته تا جواب اون تست بیاد دیگه یک هفته من تموم شده و خوب شدم. 

 

‌توی یادداشت شروع سال ۲۰۲۱ نوشته بودم که هدف عمومیم کاهش احساس گناه است. سال ۲۰۲۱ برای من پر از پستی و بلندی بود ولی خب من از نظر شناخت خودم کلی پیشرفت کردم و اون حس گناه همیشگی به طرز قابل توجهی دست از سرم برداشت.  هنوز هم خیلی جای کار دارم ولی مشاوره گرفتن و کتاب خوندن و فایل های مختلف رو گوش دادن قدرت تحلیل رفتار خودم رو قوی تر کرده. چند روز پیش داشتم یه موضوعی رو برای زهرا تحلیل می کردم و بعدش دقت کردم که تمام حرفام حول محور خودم می چرخه که من باید این کار رو بکنم و اینجا رو ضعف داشتم و اینجا رو خوب بودم و ریشه این رفتارم این بوده و ... . قشنگی این مساله این هست که وقتی خودت رو میشناسی و می فهمی کجاها ضعف داری امیدت هم بیشتر میشه. دیگه منتظر نیستی بقیه درست رفتار کنند. تو کاری که از دستت برمیاد رو انجام میدی و بعدش آروم فقط نگاه میکنی و دیگه جلز و ولز نمیکنی (البته من هنوز به اون مرحله از عرفان نرسیدم که میزان جز و ولزم صفر بشه ها) ولی دیگه احساس گناه ندارم برای رفتار بقیه که من باید تلاش میکردم و فلان کار رو میکردم و ... . و البته جایی که ضعف دارم هم دیگه وحشت نمیکنم که حالا چیکار کنم! میرم دنبال ریشه ش و کم کم اون هم حل میشه. کلا چیزی که حس خوبی بهم میده شجاعتم تو روبرو شدن با خود واقعیم هست. اینکه خودم رو با همه توانمندی ها و ضعف هام اولا می بینم و ثانیا پذیرفتم و دیگه گارد ندارم و دیگه اصراری ندارم که ضعف هام رو بقیه نفهمند. 

 

تو سال ۲۰۲۲ باید درسم تموم بشه و امیدوارم ختم به خیر بشه. 

 

مثل شروع همه سالها دلم روشن هست. امیدوارم ابتدای ۲۰۲۳ بیام بنویسم که واقعا سال روشنی بود هم برای من و هم برای همه مردم دنیا. 

 

پ.ن: امروز سالگرد شلیک به هواپیما هست. دردی که تو این دو سال هر موقع به یادش افتادیم دیدیم که همچنان زخمش تازه هست. چیزی ندارم بگم جز اینکه هنوزم بعد از دو سال دردناکه! دو سال پیش دقیقا می تونست اون شلیک به پرواز من بشه. اون موقع به خودم قول داده بودم حالا که بهم فرصت دوباره زندگی کردن داده شده زندگی رو درست زندگی کنم نمی دونم دارم درست زندگی میکنم یا نه! ولی باید بیشتر قدر تک تک لحظات رو بدونم. 

نظرات  (۱۳)

۲۷ دی ۰۰ ، ۱۹:۵۵ امیرحسام

سلام؛ 

انشااله در سال جدید به اهدافتون برسید...

پاسخ:
سلام 

متشکرم و همچنین. 

سلاااام صباجان.

سال نوت با تاخیر مبارک :)) ایشالا ه۹مینطور که گفتی سال خیلی خوبی باشه واست.

هعععی... قرار بود برای منم سال پایان درسم باشه. هعععی...

 

پاسخ:
به به سلام بر مهسا خانم گل🌷

سال نوی شما هم مبارک بانوی از ایران برگشته😊

ممنون عزیزم‌ برای همه مون🙏

عزیززم، هنوز یه عالمه سال دیگه می تونه سال پایان درست باشه! پرونده درس خوندنت فعلا فقط متوقف شده! 
۲۶ دی ۰۰ ، ۰۸:۳۸ آوای درون

خوبی صبا جان؟ حالت کاملا خوب شد؟

پاسخ:
خوبم عزیززززم. ممنون از احوالپرسی.

یه کوچولو هنوز سرفه میکنم ولی خب از دیروز آزاد شدم و دارم از آزادی لذت می برم😃
۲۱ دی ۰۰ ، ۲۲:۰۴ یاسی ترین

سلام عزیزم ♥️

سال نوت مبارک ایشالا امسال برات در از اتفاقای خوب باشه 😍😍😍😍

 

حالت چطوره؟ مریضیت سخته؟ ایشالا زودتر دوره‌‌اش بگذره 😔

 

هر بار به اون هواپیما فکر کنم انگار زیر پام خالی میشه 🥺💔

پاسخ:
سلام یاسی عزیز :*

ممنون عزیزم. همچنین باشه برای شما و خانواده دوست داشتنیت :)

خوبم عزیزم. ممنون از احوالپرسی. به نظر میاد دوره ش تموم شده باشه :)

همه ما یه دور تو اون هواپیما کشته شدیم عملا :(( 

سلام صبا جانم. امیدوارم سال جدید برات همراه باشه با کلی اتفاق خوب و موفقیت های بیشتر که لایقش هستی. امیدوارم بهترینها از هرچیزی نصیبت بشه. از اینکه تستت مثبت شده خیلی ناراحت شدم ، میدونم که کرونا گرفتن آنهم وقتی تنها هستیم و کمکی نداریم حتی اگه خفیف باشه فشار زیادی رو به لحاظ حداقل روحی به آدم وارد میکنه. و آنقدر در تمام طول پست حرف از رعایت کردنت بود که واقعا متوجه نشدم کجا احتمالا مبتلا شده باشی ولی امیدوارم خیلی زود دوره اش رو بگذرونی بدون کمترین عوارض.

کاش توی کشورهای اروپایی هم همچین شرایطی بود تا ساعتی رو بدون مشروبات الکلی برای سال نو آتیش بازی میکردن. البته شایدهم هست و من نمیدونم. راستش من امسال سال اولی بود که این شب رو خارج از ایران بودم و بخاطر زیاده روی مردم در مشروب و ترس از مشکلی پیش آمدن فقط از بالکن آتش بازی رو دیدم. 

پاسخ:
 سلام رهای عزیز.

ممنونم از لطف و محبتت عزیزم. همچنین باشه برای خودت دختر خوش قلب.

واقعیتش اونقدرا سخت نبود واسه من و دوستام حواسشون بهم بود که اگر چیزی لازم داشتم برام بیارن. خود مریضی هم خدا رو ۱۰۰ هزار بار شکر در حد سرماخوردگی بود. من خوشحالم که تا یه دو ماهی نمی خواد برم دوز سوم واکسنم رو بزنم :) واکسن دوز سوم به نظر میاد که علایمش سنگین تر باشه. 

اینکه از کجا گرفتم رو دقیقا نمی دونم ولی خب مهم نیست هم خیلی. چون الان آمار خیلی بالاست و هر فروشگاه که حتی برای چند دقیقه هم رفته بودم یه کیس مثبت توش بوده!

نمی دونم اونجا هم باشه یا نه! ولی اینجا چون پارک های مختلفی دید به آتیش بازی اصلی دارن واسه همین شرایط شون با هم متفاوت هست. 
امسال رو که کار خوبی کردی بیرون نرفتی. ولی خب کم کم دستت میاد که اصلا ارزش داره مناسب های اینجوری رو شرکت کنی یا نه! و چطوری هم از خودت محافظت کنی. 

سال نو مبارک!! ایشالله امسال کلی اتفاقهای خوب برات بیافته. درسهات به خوبی تموم بشه و .....

شجاعت روبرو شدن با خود واقعی خیلی باارزشه. در واقع به نظر شخصی من معنی خودشناسی همینهاست. اینکه خودت رو با تمام ضعف ها و کاستی ها بپذیری. آفت پس از این مرحله اینه که این پذیرش به حدی میرسه که سعی در تغییر خودت نکنی و احساس کنی همینی دیگه.

امیدوارم الان حالت خوب شده باشه. خدا رو شکر که خیلی سخت نگرفتی.

عجب کشوریه این کشور!! مردمش اعتراض نمی کنن؟

پاسخ:
مرسی عزیزززم. برای تو هم دقیقا همین طور باشه🥰🙂

وقتی واقعا با ضعفا روبرو میشی و می تونی یکی شون رو برطرف کنی دیگه هیچ وقت درگیر اون آفت نمیشی که همینی که هستم، یعنی لذتش در حد لذت دیباگ یه کد خفن هست 😀

آره حالم از لحاظ کرونا واقعا خوبه! امروز روز هفتم بود و خیلی کم سرفه کردم!

چرا اعتراض می‌کنند ولی خب دولت ضعیف عمل کرده دیگه!
تازه الان از بس همه تو قرنطینه هستند مواد غذایی به اندازه کافی تو فروشگاه‌ها نیست!! یعنی کارکنان حمل و نقل و فروشگاه‌ها جایگزین نداشتند و عملا یه جورایی در شبه قحطی بسر می بریم🤦‍♀️
۱۹ دی ۰۰ ، ۲۳:۴۰ ربولی حسن کور

سلام

سال نو مبارک

خوشحالم که نوع خفیف بیماری را گرفتید. طبیعتا یکی از علتهاش واکسن خوب بوده

امیدوارم 2022 یکی از سالهای خوب و خاطره انگیز زندگی تون باشه

پاسخ:
سلام.

ممنونم. سال نوی شما هم مبارک باشه اگر با تقویم میلادی ارتباط هر چند مختصری دارید :) 


ممنونم. منم واقعا خوشحالم از اینکه نوع خفیف رو گرفتم. بله واکسن که قطعا تاثیر داره ولی خب این واریانت جدید خودش خیلی خشن نیست. هر چند که مرگ هم داریم ولی خب به اندازه قبل نیست.


خیلی ممنونم از آرزوی خوبتون. اینچنین باشه برای همه مون :) 

چنین کرونا گرفتنی ارزوست.ان شالله عوارض خستگی و بی حالیش کم باشه و بتونی سال جدید رو با قوت شروع کنی و بتاخت!! بری تا به هدف مهمت برسی(ایکون لبخند)

هرجای دنیا باشی چیزی برای عر زدن و ایراد گرفتن از سیستم وجود داره.چون قانون در کاغذ و اجرا تفاوت زیادی پیدا می کنه مثل همین کرونا که هر جا هر روشی برای مقابله اجرا می کنه باز توش ایراد هست

پاسخ:
امیکرون تقریبا همه جا خفیف هست و مثل اون سویه های اول نیست که ریه رو درگیر کنه. شبیه سرماخوردگی هست کاملا. تو یکی شدیدتر هست و تو یکی دیگه ملایم تر.  خستگی و بی حالیش بخاطر تب همون سه روز اول بود. خدا رو شکر الان که فعلا سرپا هستم. مرسی مرسی از آرزوی خوبتون. 

این حرف تون کاملا درست هست چون هیچ جای دنیا مدینه فاضله نیست! 

مشکل اینجا این هست که دیر به تصویب قانون می رسند و گرنه تو اجرای قانون خیلی ضعف ندارند. 
۱۹ دی ۰۰ ، ۱۰:۵۱ آقای سین

کلمات کلیدی تدریس و پست های اونا

استاد دانشگاه حتماً :) 

پاسخ:
خیلی سال پیشا چند واحدی درس می دادم!
۱۹ دی ۰۰ ، ۰۸:۳۵ آوای درون

سلام صبا جان. الان خوبی؟ جواب تست چی شد؟ اگر مثبت بوده باشه که حداقل خوشحال میشی که مقداری ایمنی کسب کرده ای...

عجب سوء مدیریتی.. 

ایشالا قسمت بشه ساحل پدری تون را ببینیم.. :)) البته اگر راهمون میدید :))

آخی مامان آنیتا...

آفرین که به هدف سال 2021 رسیدی... براش تلاش کردی و زحمت کشیدی... امیدوارم به در پایان 2022 هم به هدف هات رسیده باشی..

(دیروز این پست را خوندم، ولی از صبح بخاطر سالگرد هواپیمای اوکراینی قلبم فشرده بود و چشمام اشکی میشد، حال و حوصله هیچ کاری نداشتم، حتی کامنت گذاشتن. خدا به خانواده و دوستاشون صبر بده واقعا دردناکه...)

پاسخ:
سلام عزیزم. ممنونم. آره فقط یه کم هنوز سرفه میکنم. بله مثبت شد جواب تستم. از زمان  کرونا گرفتنم راضیم و از ایمنیش ولی چون جمعه تست دادم باید تا جمعه بعد قرنطینه بمونم!! 

بله - بله ... تازه نگفتم که چند بار نتیجه تست ملت مثبت شده بود اشتباهی بهشون پیامک داده بودن که منفی هستید!! 

ایشالله عزیزم. شما هم بیایید سهم پدری تون رو دارید از اون ساحل :)) 


قربون شما. فقط برای رسیدن به این هدف یه جورایی از جون مایه گذاشتم!! :) 


می فهمم عزیزم. من خشم دارم بیشتر تا غم. 

سال خوبی رو برات آرزو می کنم صبای عزیز .

واقعا پادکست خوب  گوش دادن متحول می کنه من الان روان درمانی اگزیستانسیال گوش می دادم و عالی بود .

چقدر خوبه اینقدر به خواب بچه اهمیت می دن ولی متاسفانه برای ما نشدنی هست ، به خاطر خیلی از دلایل و همیشه در حال عذاب وجدان ام .

 

پاسخ:
ممنون رویا جان. همچنین باشه برای شما :)

بله. خدا رو شکر تو زمانه ای زندگی میکنیم که کلی منابع خوب و رایگان در اختیار داریم.


وقتی یه مساله ای به صورت ملی بهش اهمیت داده میشه پیاده سازیش تو خانواده خیلی آسونتر هست. 

کلا ژن بچه های ایرانی با زود خوابیدن سازگار نیست انگار :)) 

چقدر خوشبحاله فامیلِ استادِ دو که تو اونجا کمکش بودی :) 

 

واقعا آتیش بازی و تشکیلاتش را یکبار اضافه علم میکنند که بچه ها حتما ساعت ده بخوابند! والله ما از قدیم خانواده هامون میگفتند خودتون را بیدار نگه دارید تا موقع سال تحویل! تازه با این سال تحویل ما که هر سال یه ساعت و دقیقه هست:)) 

 

من اصلا نمیفهمم اینها که پول دارند، تحریم هم که نیستند، ظاهرا تصمیم گیری هاشون هم که قایم به فرد نیست (الان گویا بود؟) خب چرا اینطوری عمل کردند تو این دو سه سال؟ در مملکت را باز کردند جالا که باز کردند زیر بارش زاییدند :))) 

عزیزم برات سالی روووووشن و پر رونق آرزو میکنم :*)

 

حیف و صد حیف از جوانهایی که به ناحق رفتند:(

 

پاسخ:
کمک خاصی که نکردم بیشتر حالت وربال داشته :))


بله عزیزم :) اینجا ساعت خواب بچه یه مساله ملی و مهم هست :)  

منم والا نمی فهممشون. انگار تو خواب خرگوشی هستند!  منتظر مونده بودن تا کووید تموم بشه و همه چی به حالت عادی برگرده.  تو این دوسال کلی وقت داشتند که تو همون فرودگاه چند تا مرکز بزنند که ملت همون لحظه که وارد میشن تست بدن! ولی حتی تست خانگی هم وارد نکرده بودن! بعد مثلا مگه چند تا فرودگاه هست کلا ۶-۷ تا!  یعنی قشنگ زاییدن! بعد کادر درمان هم ندارند! حداقل بگو شماها که اینقدر دست و پاچلفتی هستید اجازه بدید چند تا دکتر و پرستار  بیاد تو ممکلت! سختترین ویزا برای گروه علوم پزشکی هست! مغرور هستند به اینکه از دنیا دور هستند و پول دارند واسه همین خیلی به خودشون زحمت نمیدن فکر کنند!!  


ممنونم گلم. برای همه مون اینچنین باشه :*

:( 


۱۸ دی ۰۰ ، ۱۶:۵۶ آقای سین

پس اونجا هم یه نوع گشت ارشاد دارن :/

ببخشید شما معلمین؟

پاسخ:
گشت ارشاد از دید من حالت منفی داره! چون خیلی سلیقه ای رفتار میکنند!  اینجا وقتی قانونی وضع میشه بسیار سختگیر هستند در اجرای قانون! 


نه معلم نیستم! بر اساس کدوم حرفم چنین حدسی زدین؟ :)