غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

صبح میشه این شب!

دوشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۰۱:۳۸ ق.ظ

بازی فینال جام جهانی به وقت اینجا ساعت ۲ بامداد بود که قاعدتا ما ندیدیم. 

 

از برد آرژانتین خوشحال شدم! قبلا گفته بودم که من نژادپرستی معکوس دارم!

 

از اول این جام که اصلا هیچ اهمیتی واسم نداشت فقط به این فکر کردم که روزی میاد که کشور من میزبان جام جهانی بشه؟!

 

که مردم من میزبان شادی باشند؟ که مردم آزادانه رسم مهمانی نوازی از این همه توریست رو بجا بیارن؟

 

میاد روزی که بجای اینکه فرودگاه قطر و هواپیمایی قطر از معتبرترین هواپیمایی های دنیا باشه، کشور من بشه هاب پروازی؟ فرودگاه کیش و قشم و بندرعباس و بوشهر بشه محل استاپ میلیون ها مسافر ترانزیت که قصد سفر از غرب به شرق دنیا یا بالعکسش رو دارند؟!

 

یه روزی میاد که پتروشیمی های ایران پر بشه از نیروی کار بین المللی! و کشورهای دیگه چون درآمد تو ایران بالاست واسه کار پیدا کردن تو ایران سر و دست بشکنند!؟

 

 

شنبه داشتیم می رفتیم خرید و تو ماشین هم آهنگ ایرانم از هنگامه در حال پخش بود و من چشام پر از اشک بود! یهو این بیلبورد رو دیدم! اولش فکر کردم توهم زدم! ولی خب درست دیده بودم! بعدا فهمیدم هموطنان عزیز برای اطلاع رسانی به جامعه استرالیا و حمایت از مردم ایران و امیدبخشی این بیلبورد رو با هزینه شخصی راه اندازی کردند.  

هر چند که جامعه استرالیا به اندازه کافی در مورد ایران میدونه! مثلا هفته پیش که راهپیمایی بزرگی تو سیدنی بود! من و جناب یار از صبحش بیرون بودیم و تیشرت با طرح انقلابی پوشیده بودیم و جالب بود که مردم می دونستند راهپیمایی هست و چند بار واکنش نشون دادن و پرسیدن راهپیمایی می روید و ... . 

 

بگذارید یه خلاصه ای از فعالیت هایی که تو سیدنی انجام میشه و همگی مردمی هست رو اینجا بگم جهت ایجاد امید و دیدن همبستگی هموطنانمون:

گروههای مختلفی تشکبل شده برای فعالیت های مختلف. مثلا یه گروه تلگرامی هست فقط برای کمک مالی به مجروحین و خانواده های زندانیان سیاسی این روزها! لینک هایی وجود داره که نیازها رو تو ایران بررسی میکنند و افراد امینی که پول از اینجا به حسابشون منتقل میشه و ریز جزییات خرج ها رو هم خیلی شفاف گزارش میدن. نمونه ی کسانی که بهشون کمک شد: هفته پیش مادر جوان بارداری که سه تا بچه دیگه هم داشت و همسرش در حمله به مسجد زاهدان به قتل رسیده بود مورد حمایت قرار گرفت تا زمان زایمانش و قرار شد حامی بعدتر هم جهت اشتغال خانم در کارگاههای تولیدی اقداماتی انجام بده. 

یا یک نفر هست که فقط تمرکزش روی کمک به کسانی هست که این روزها چشمشون آسیب دیده!

بازارچه خیریه راه اندازی شد علاوه بر جمع آوری کمک به صورت عادی. که استقبال ازش بی نظیر بوده! 

جدای از مسایل مالی یه عده از پنج شنبه پیش جلوی پارلمان سیدنی تحصن کردند به هدف اخراج کاردار ایران از استرالیا و ... و تا چهارشنبه ی این هفته تحصن ادامه داره. سازماندهیش به این صورت هست که هر روز رو تقسیم کردند به دو شیفت روز و شب و هر کس میتونه اعلام آمادگی کنه واسه یکی از شیفت ها! که فقط به یه عده فشار نیاد! شب تا صبح کسی خسته نشه و بتونه بعدش استراحت کنه! و خب هیچ وقت هم جلوی پارلمان خالی نشه تو این یک هفته! اینجا مثلا تابستون هست ولی این هفته هوا سرد و بارونی بود! هر چند که در مقایسه به سرمای کشورهایی مثل نروژ و ... چیزی نیست که هموطنانمون در اون کشورها هم چنین حرکتهایی رو انجام دادند. 

بعد از اون طرف گویا یه عده از هموطنانی که رستوران یا خدمات پذیرایی داشتند واسه کسانی که جلوی پارلمان هستند غذای رایگان می فرستند.

 

و خیلی کارهای دیگه که من متاسفانه از ریز جزییاتش خبر ندارم ولی میدونم یه عده شبانه روز اینجا دارن تلاش میکنند که کشورمون رو پس بگیرن. 

 

صبح میشه این شب. 

 

پ.ن: فقط کامنت هایی رو تایید میکنم که یا آدرس وبلاگ داشته باشه یا ایمیل. 

نظرات  (۱۱)

خیلی ممنونم از پاسخ تون 

امیدوارم همیشه موفق و خوشحال باشید :) 

پاسخ:
خواهش میکنم. همچنین شما. 

سلام!

سال نو مبارک باشه:) امیدوارم ان شاءالله ۲۰۲۳ سال خیلی خوبی برای شما و همه مردم ایران باشه.

 

من تو یه بحثی با یک دوست غیر ایرانی تبار سوالی ازم پرسیده شد که خیلی دوست داشتم دیدگاه بقیه بچه‌هایی که نسل اول مهاجر تو کشورهای دیگه هستن رو هم بدونم!

بحث ما سر این بود که تا حالا شده تجربه نژادپرستانه داشته باشم یا چیزی بهم گفته شده باشه که ناراحت بشم. من اشاره کردم به این سوال که شما دوست داری بعد اتمام تحصیل اینجا بمونی یا برگردی؟ گفتم بهم این حس رو میده که انگار به عنوانی بخشی از جامعه پذیرفته نشدم... با این حال دوستم پرسید حالا اگر یک روز ( ان شاءالله) این آرزوی بزرگ اتفاق بیفته و همه چیز تو ایران عوض بشه و ان شاءالله یک سیستم دموکراتیک تو ایران سرکار بیاد بازم دوست دارم اینجا بمونم یا ترجیح میدم برگردم ایران؟!

این سوال برای من جدید بود و راستش من قبل بحثم با این دوستم خیلی بهش فکر نکرده بودم و اگرچه از جوابم به دوستم تاحد زیادی مطمئن هستم اما با این حال بسیار مشتاق بودم ببینم دید بقیه دوستانم به این سوال چیه؟

برای همین خوشحال میشم اگر دوست داشتید به این سوال جواب بدید و دیدگاهتون رو با من در میون بذارید:) 

پاسخ:
سلام.

ممنونم. امیدوارم سال ۲۰۲۳ واقعا سال مبارکی برای همه مردم ایران باشه.

در مورد سوالتون، من مدتهاست در مورد این مساله فکر میکنم و با اطرافیانم حرف میزنم.
نتیجه ای که تا دیروز صبح گرفتم این بود که اگر بتونم در ایران شغل مرتبطی که کمک به مردم کشورم و یا بشریت بکنه داشته باشم برمی گردم ولی اگر قرار باشه برم و در جایگاه غیرمرتبط باشم ترجیح میدم تخصصم اینجا نفعش به گروه بزرگتری از آدمها برسه ولی قطعا در هر صورت حمایتم و همکاریم با دانشگاهای ایران به اشکال مختلف ادامه خواهد داشت.

ممکنه نظرم چند روز دیگه یا سال دیگه این موقع کاملا متفاوت با نظر امروزم باشه.

اخراج کاردار ایران از استرالیا اوج خلاقیت ایرانی های ساکن استرالیاست ! اخراج بشه رفاقت و حمایت استرالیا از حکومت ایران تموم میشه ؟ تحریما علیه ملت تموم میشه ؟ اگه راست می گید اونی که باید استرالیا رو ترک کنه شما مردم ایران هستید چون شما تشریف بردید استرالیایی که دوست جون جونی ایرانه و شما حکومت ایرانو قبول نداری پس اونی که اون جا اضافه ست شماهایی نه کاردار . 

 

بعد هم این پرچم شیر و خورشید چیه موقع راهپیمایی و شعارهاتون دست تون می گیرید وقتی مردم ایران اصرار بر حق انتخاب دارن شماها ، ایرانی های ساکن غرب ، راه متفاوت میرید یا سعی دارید انتخاب تون رو بر مردم ایران تحمیل کنید . 

 

ی مورد مهم این که معلوم نیست بعدن کلمه کشور همین جغرافیایی باشه که الان هست واسه اون روز هم خودتون رو آماده کنید . چیز ترسناکی هم نیست سعی کنید یاد بگیرید از حالا بشینید با این جغرافیا که نباید این شکل باشه تمرین کنید عادت کنید . جغرافیای ایران با لشکرکشی به این شکل دراومده ولی جغرافیای خیلی از کشورها ، جدا از کشورهای جعلی ، ریشه در تاریخ و تمدن و نژاد اون مردم داره و واقعیه.  

پاسخ:
من با پرچم شیر و خورشید موافق نیستم.
ولی لازم هست بدونید که شیر و خورشید معنیش سلطنت طلبی نیست، پرچم ایران از زمان امیرکبیر به این شکل بوده.

زینب خانم هدف ما ایرانیان خارج از کشور کمک و تسهیل براندازی جمهوری اسلامی هست، در مورد پرچم، اینکه کی بیاد سرکار و مردم بخوان تاریخ و جغرافیا رو تغییر بدن!! و جزئیات بقیه مسائل مردم داخل ایران با حق رایی که خواهند داشت نظر میدن، ایرانیان استرالیا هم که شهروند ایران باشند اگر بخوان می تونند نظرشون رو توی رای گیری بیان کنند.



یه کامنت دیگه هم گذاشته بودید که من تایید نمی کنم.


از این به بعد هر کامنتی که توش ذره ای توهین باشه به هر کسی تایید نمیشه. این مختص شما نیست و کلی گفتم.


۲۸ آذر ۰۱ ، ۱۷:۰۸ بهی ستوده

من فکر میکنم همه ما قوی تر شدیم با سختی هایی که کشیدیم

این چهل و سه سال

و همین قوی تر شدن امروز توان ایستادگی چند ماهه را ایجاد کرد

شاید به نظر ی بیلبورد بیاد

اما اونجا همین بیلبورد خیلی مهمه

مثل ایران نیست که رد بشیم و اصلا توجه نکنیم چرا نوشته 

 

پاسخ:
قوی تر رو نمی دونم بهی جان.
نیروی محرکه ی این روزها خشم هست! خشم سرکوب شده!

ولی خب چیزی که واقعیت داره این هست که خیلی ها تو همین سالها از بس به در بسته خوردن خیلی چیزها رو امتحان کردن و همین امتحان کردن راههای مختلف و اینکه به ته سیاهی رسیدیم کمک میکنه بخوایم تلاش کنیم و حکومت جدید رو هم امتحان کنیم.

مردم استرالیا آدمهای بی تفاوتی نیستند! حداقل تا جایی که من می دونم دغدغه حقوق بشر رو دارند. یه استرالیایی وایت که نمیدونه هموطن های من با هزینه شخصی این بیلبورد رو اونجا گذاشتند ولی وقتی چنین جمله ای رو میخونه بر اساس شناختی که من ازشون دارم ته دلش به خودش و کشورش افتخار میکنه که در کنار زنان ایران ایستاده و واسش انگیزه میشه که اونم یک قدم در این راه برداره.

ممنون که اینارو گفتی برامون❤️❤️❤️

پاسخ:
خواهش میکنم دوست عزیز.

بله، ان شاء ا... اون روز میاد که ایران واقعی به همه جهان شناسونده بشه و محوریت و پیشرو بودنش تو خیلی مسائل برای همه جهان مشخص بشه.. اما نه از اون روش برعکسی که شما فکر میکنی.. اما به هر حال احتمالا اون روز شما هم خوشحال خواهید.. 

 

پاسخ:
فکر کنم قبلا با اسم Soha و SB اینجا کامنت گذاشتید. در هر صورت من هموطن خطابتون میکنم. 

هموطن:

تقریبا نیم قرن وقت بوده تا دوستان و بزرگان شما روش های برعکس انقلاب ۱۴۰۱ رو امتحان کنند و اگر تا حالا امتحان نکردن از این بعد هم نخواهند کرد.
اگر امتحان کردن و جواب نگرفتن از این به بعد هم جواب نخواهند گرفت.

امیدوارم روز خوشحالی من و هموطنان غیر جیره خوارم شما هم خوشحال باشید‌.

۲۸ آذر ۰۱ ، ۰۹:۳۸ آوای درون

چه فعالیت های امید بخشی :)

من هم مثل زری فکر میکنم دولت های غربی اقدام موثری نخواهند کرد، و اتفاقا ترجیحشون بر ضعیف و منزوی بودن ایران است.

پاسخ:
آره. خیلی مهم هست که ناامید نشیم و خب من فکر میکنم وظیفه ما که خارج از ایران هستیم این هست که شعله این امید رو زنده و پرحرارت نگه داریم.

درسته عزیزم. تو جوابم به زری منم نظرم رو گفتم. 

ایرانیها در همه جای دنیا ریشه دووندن. اون موقع که گفتن " هر کی نمیخواد جمع کنه بره" باید فکر اینجاها رو میکردن.

پاسخ:
دقیقا! همین طور هست و خوشبختانه جامعه ایرانی خارج از کشور در هر جایی که ریشه دوانده خوش نام و موفق هست و بخاطر گرمی و مهربانی خودشون حمایت مردم همون کشور رو اغلب دارند. 

چقدررر دیدن اون بیلبورد برای عجیب بود! هزینه اش هم حتما خیلی زیاد میشه جون احتمالا هزینه بیلبورد تجاری را داده اند؟ درسته؟ یعنی اینقدر اثر داره که مردم عادی استرالیا ببینند و اینهمه هزینه را توجیه میکنه؟ 

بنظر من دولت‌های غربی نمیخواهند حرکت کارسازی بکنند وگرنه فراخواندن سفراشون و اخراج سفرای ایرانی را باید دیگه تا الان انجام میدادند. 

صبا دیشب تا صبح خوابت را میدیدم، با هم قرار گذاشته بودیم یکجا همدیگه را ببینیم و کل خواب من تو همون قراربود و آخرش یه دوستم را دیدیم که هم رشته تو هست و تو باهاش حرف زدی و آخرش گفتی بیا برای شرکت ما اپلای کن برای کار:)) 

پاسخ:
آره دیگه تجاری هست. ببین یه سری کارها فرهنگی هست واقعا! آگاهی و آگاه سازی از دید من خیلی هزینه داره! اگر نداشت جمهوری اسلامی اینقدر تلاش در جهت سانسور/فیلترینگ نمیکرد! 

وقتی تو یه اتوبان پر رفت و آمد چنین چیزی باشه قطعا بی تاثیر نیست و کلی هم خبرساز میشه. نمیشه اثر تبلیغات به هر شکلی رو بر افکار عمومی نادیده گرفت. 

و نکته بعد هم اینجا اتاق فکر دارند گروههای ایرانی که شبانه روزی در حال فعالیت هستند و آدمهای کم تجربه ای هم نیستند خیلی هاشون. یعنی 4 تا بچه تصمیم به چنین کاری نگرفتن!



مسلم هست که دولت های غربی نمیخوان! همشون چشمشون به همدیگر هست ببینن مثلا فلان دولت چه واکنشی نشون میده و قبلا هم گفتم همه دولتهای غربی و شرقی و ... از براندازی جمهوری اسلامی سود که نمی برن  هیچ ضرر هم میکنند! به قول معروف کسی گاو شیرده رو سر نمی بره که!

ولی خب وقتی ایرانی های اینجا شاکی باشند و هر روز اعتراض و راهپیمایی و تحصن و نامه و مدام هم اعلام میکنند ما اینجا حق رای داریم و به کسی که با دستان به خون آلوده جوانان وطنمون دست میده رای نمیدیم و خب وقتی استمرار داشته باشه همراهی به دنبال داره! همراهی شهروندهای استرالیایی از کشورهای دیگه! مثلا اوکراین و سوریه و افغانستان تا الان به خوبی همراهی کردند. هر کسی اینجا یه دوست غیرایرانی هم داشته باشه و وقتی می بینه حق با ماست و اینها جلاد هستند وجدانش اجازه نمیده همراهی نکنه! 

و از اون طرف وقتی حرکت مردمی داخل ایران ادامه دار بشه اینها بالاخره به ناچاری می رسند و انقلاب مردم ایران رو می پذیرند! همونطوری که چند روز پیش از کمیته زنان سازمان ملل جمهوری اسلامی اخراج شد. این کشورهایی که رای دادن از روی انسان دوستی این کار رو انجام ندادن. بخاطر فشار افکار عمومی بود. 

و خب کی فشار روی افکار عمومی رو ایجاد کرد؟! 

انقلاب یه شبه نداریم. پله پله هست و صبوری میخواد. دنیا هنوز از هضم قدرت و توانایی ایرانی ها عاجز هست! مردم داخل ایران هم هنوز همه باور ندارند که اگر بخوان میشه! زمان لازم هست برای همه ی اینها!

عزیزدلم. باعث افتخار من هست تو خوابت بودم :* 
دخترعموم هم یه بار خواب دیده بود من بهش گفتم محل کار ما نیرو میخواد اپلای کن. چه سری هست پشت این خوابهای شما ؟ :)) 


سلام صبای عزیزم 

چقدر خوشحال شدم ازین مواردی که تعریف کردی ، از اینکه فقط تو خبر نمیبینم و یه کسی به زعم خودم واقعی تر ، داره این چیزا رو تعریف میکنه برام باورپذیرتر میشه . مرسی حوصله میکنی برامون توضیح میدی . 

کاش همه اون آرزوها واقعی بشه ، الهییی 

پاسخ:
سلام عزیزم.

یکی از شعارهایی که ما اینجا میدیم این هست:
با اینکه دوریم از وطن/ پشت شماییم هموطن

خیلیها این روزها اینجا سعی میکنند در عمل حمایت کنند از مردم داخل ایران. 

چون میدونم چقدر این حمایت ها میتونه امیدبخش باشه گفتم بیام بنویسم ازشون و خوشحالم که باعث خوشحالیت شد. 
۲۸ آذر ۰۱ ، ۰۶:۰۰ ربولی حسن کور

سلام

مسئله اینه که تقریبا همه چیزهایی که اول پستتون گفتین یه زمانی داشتیم! حتی درخواست میزبانی بازی‌های المپیک هم داده شده بود.

شما نژادپرستی معکوس دارین بعضیا توی چیزهای دیگه ای معکوس بودند و کار به اینجا رسید 

پاسخ:
سلام!
بله متاسفانه ما نزول بسیار شدیدی داشتیم در این 44 سال اخیر! ولی خب جلوی ضرر رو هر جا بگیری منفعت هست. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی