غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

به بهانه ۸ مارس روز جهانی زن!

چهارشنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۰۴:۰۸ ق.ظ

من زنی را می‌شناسم که

هیچ‌گاه در انتظار ظهور دستی برای برآوردن آرزوهاش نماند،

خودش بلند شد،

یک‌تنه ایستاد و برای آرزوهای خودش آستین بالا زد و ذره ذره موفق شد.
من زنی را می‌شناسم که هم ظریف بود، هم محکم، هم تکیه‌گاه بود،

هم تکیه زدن به شانه‌های مردانه‌ای را دوست داشت.

هم گریه می‌کرد، هم می‌‌خندید،

هم دوست داشت، هم دوست‌داشتنی بود.
من زنی را می‌شناسم که هم کودکانه شیطنت می‌کرد، هم بالغانه مدیریت.

هم سربه‌زیر بود، هم جسور.

هم عاشق بود، هم فارغ.
من زنی را می‌شناسم که آرام بود و آرامش را به‌قدر دایره‌ی تأثیر خودش تکثیر می‌کرد.

زنی که زیباترین بود، هم درونی و هم بیرونی و متناسب با شرایط،

درست‌ترین حرف‌‌ها را می‌زد و اصیل‌ترین رفتارها را داشت.
من زنی را می‌شناسم که مستقلانه می‌زیست و مستقلانه اقدام می‌کرد،

که کمک می‌گرفت اما همیشه اول و آخر، روی توانمندی‌های خودش حساب می‌کرد.

که سنگفرش‌های یک خیابان معمولی با خیابان‌های پاریس براش فرقی نمی‌کرد

و حال دلش با تابش آفتاب و تماشای گیاه و پرنده‌ها و کتاب‌ها و موسیقی خوب می‌شد.

که برای حال خوب خودش می‌جنگید

و لایه‌های زمخت عادت و روزمرگی را کنار می‌زد

و از لابلای جزئیات ساده و دست و پاگیر حیات، دلپذیرترین دلخوشی‌ها را برای خودش بیرون می‌کشید و عمیقا ذوق می‌کرد.
من زنی را می‌شناسم که حضورش حال جهان را بهتر می‌کرد.

که عمیق بود و وسیع بود و با گیاهان و با آسمان و با اقیانوس‌های آرام و در نوسان، نسبت داشت.

"نرگس صرافیان"

 

 

امروز ۸ مارس ۲۰۲۳ من در آینه می توانم چنین زنی را ببینم. فقط هنوز نمی دانم که حضورش حال جهان را بهتر میکند یا خیر! قضاوتش بماند بعهده تاریخ سالهای بعد. اما میدانم که زن درون آینه هر روز تمام تلاشش را میکند که حال جهان را همچون حال خودش بهتر کند. 

 

روز زن چه زن باشید چه مرد بر شما مبارک باشه چون به هر حال متاثر از وجود یک زن هستید که میتونه مادر-معشوقه (همسر)- خواهر یا دخترتون باشه. 

۰۱/۱۲/۱۷
صبا ..

نظرات  (۶)

روزت مبارک صبا جان .

تو جواب کامنتت نوشته بودم که برای من مظهر اراده ای و شاید خودمون ندونیم ولی آدمهایی زیادی از ما الهام می گیرند و من خیلی وقت ها از نوشته هات این قدرت و الهام رو می گیرم .

و یک تشکر خیلی زیادی ازت دارم برای توصیه های قشنگی که وقتی حالم بد بود بهم می کردی و ریز به ریز می نوشتی و این یعنی خوب می خوندی ام ، فکر می کردی راجع به حالم ، و زمان می گذاشتی و جواب می دادی ، این تشکر برای خیلی وقت پیش بود ولی الان تونستم بنویسم .

ممنون ازت دوست خوبم .

 

پاسخ:
ممنونم رویای عزیز.

لطف داری عزیزم که منو اینجوری میبینی و خوشحالم که الهام بخش اراده و قدرت بودم. شدیدا دلم میخواد تمام آدم های اطرافم قوی باشند. 


عزیزدلم. خواهش میکنم. واسه کسی که بیرون گود هست معمولا خلاقانه فکر کردن آسونتر هست. من اون موقع فقط میخواستم بهت نشون بدم که زندگیت اونجوری که فکر میکنی نیست! اتفاقا خیلی هم خوب هست و کلی پتانسیل داره.

ایشالله که همیشه حال دلت خوب باشه و خودت هم پر از ایده های خلاقانه باشی برای بهتر کردن این حال. 
۱۸ اسفند ۰۱ ، ۰۸:۱۸ ربولی حسن کور

سلام

میخواستم بنویسم به جای همه این مطلب فقط میتونستین بگین خودم! که دیدم در انتها خودتون هم همینو نوشتین.

موفق باشید

پاسخ:
سلام.

ممنونم. لطف دارید. 

شما هم موفق و سلامت باشید.

بهت افتخار میکنم زن قوی زن تاثیرگذار 

پاسخ:
ممنونم ساره ی مهربون.

باشد که چنین شوم. 

من بهت افتخار میکنم صبا جان :*)

پاسخ:
ممنونم زری جان. لطف تو به من همیشگی بوده عزیزم :* 

صبای عزیزم روز زن رو بهت تبریک میگم. 

من هم چنین زنی رو در تمام نوشته هات میبینم و بهت افتخار میکنم .  نمی‌دونم حال جهان رو بهتر می‌کنی یا نه ولی حال دل منرو همیشه بهتر کردی و خیلی وقتها شدی الگوم که اگه صبا تلاش کرد و موفق شد، پس من هم میتونم. دنیا به زنهایی مثل تو نیاز داره تا به جای قشنگتری تبدیل بشه دوست خوبم.

پاسخ:
رهای عزیزم

خیلی خیلی متشکرم از این همه محبت و خوش بینی که نسبت به من داری. خیلی هم ممنونم که ابرازش میکنی عزیزم.

امیدوارم حال دلت بدون نوشته های من خوب خوب باشه. 

رها تو خودت اسوه شجاعت و صبر و تلاش هستی و قطعا که می تونی به خوبی موفق بشی عزیزم. فقط به تلاشت ادامه بده و مواظب خودت باش همه جوره. 


👏👏👏🥲🥲🥲

عالی بود صبا جان. و عالیتر اینکه اون زن رو در آینه میبینی😊💜

چرا که نه...

قطعا حال جهان رو بهتر میکنه اون زن درون آینه💋

منهم مفتخرم به دوستی با چنین زنی💋

روزت مبارک عزیزم

 

پاسخ:
اوه چقدر لطف داری به من مامانی جان. خیلی خیلی متشکرم :) 

یه باغ گل تقدیم به تو و نی نی تو راهیت :* 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی