غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳!

جمعه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۰۸:۰۷ ق.ظ

یه مدت که ننویسی قشنگ دستت کند میشه تو نوشتن.

البته طبق روال همیشگی معمولا چند روز یه بار برای خودم می نویسم! گویا با کلاس ها بهش میگن ژورنال نویسی :) و توصیه میشه صبح ها ژورنال نویسی کنید. من البته به طور غریزی سالهاست که صبح ها میشینم سنگام رو با خودم وا میکنم و دقیقا افکارم رو دسته بندی میکنم.

 

اضطرابم خیلی خیلی کمتر شده. اول اینکه خب بعد تموم شدن تزم کلی سبک شدم.

دوم هم اینکه به صورت مرتب دارم مدیتیشن میکنم. از guided meditation های یوتیوب استفاده میکنم و هر موقع حس میکنم تمرکز ندارم! زیادی خسته ام! افکار منفی سراغم اومده همون حس یا نیاز رو می زنم و یه کلمه مدیتیشن هم می زنم تهش و ۵-۱۰ دقیقه مدیتشین میکنم و خب باید بگم که بعدش خیلی خیلی حالم خوب میشه. تو قطار هم حتی این کار رو انجام دادم در راه رفتن به سرکار و برگشتن. 

 

دیگه اینکه نمیدونم بقیه خانم ها هم این تجربه رو دارن یا نه!؟ ولی وقتی وارد رابطه ای میشی که از طرف مقابلت مهر و عشق میگیری شاید فکر میکنی دیگه من از بعد عاطفی تامینم و شاید دیگه توجهی از جنبه مهربانی با خود رو به خودت نداری. ولی خب ارتباط شخصی هر فرد با خودش کلا یه مساله جدا هست که باید از سایر روابط جدا بشه. الان میتونم حدس بزنم که حتی زنی که مادر میشه شاید یه مادر عالی واسه فرزندش باشه و همچنین یه همسر بی نظیر ولی خودش از خودش راضی نباشه! واسه همین هست که اکثر خانم های متاهل غر دارن و شاکی هستند!! چون خودشون با خودشون مهربون نیستند و تمام مهربونی هاشون صرف سایرین میشه. 

من این مدت یاد گرفتم که عشق و محبت همسرم به من جایگزین مهری که می تونم به خودم بورزم نیست و باید روی مهرورزی به خودم هم کار کنم. همون طوری که روی خصوصیات مثبت اون تمرکز میکنم و بهش یادآور میشم بعد نیست هر از گاهی به خودم هم یادآور بشم چه خصوصیات مثبتی دارم و چقدر تلاش کردم و از خودم تشکر کنم. 

 

مساله بعدی اینکه فکر کنم یه تغییراتی داره تو محل کارم رخ میده. یه روزِِ استراتژی داشتیم که هر کدوممون با مدیر‌ مدیرم خصوصی جلسه داشتیم. دیگه منم گفتم من هیچ تناسبی بین خودم و کاری که انجام میدم نمی بینم!‌ مدیرم هم می دونه و من واقعا تحت فشارم! اونم خیلی خیلی خوب برخورد کرد و گفت خب حق داری و ... بعدش بین خودشون جلسه داشتند و به من هم اطلاع دادن که صدایت شنیده شد و میخوایم جابه جات کنیم! حالا قرار هست تا یک ماه آینده تغییرات عمده ای رخ بده! و امیدوارم که در جای صحیحی قرار بگیرم.

کلا ولی از اول زندگیم که مرور میکنم من همیشه سال اول ورودم به هر مکان آموزشی/کاری چالش داشتم! و بعد از سال دوم درست شده اوضاع. از اول دبستان/راهنمایی/دبیرستان/سال اول لیسانس/ارشد و دکتری و محیط های مختلف کاری همیشه اولش مچ نمیشدم/نمیشدن باهام!!! و بعدش درست شده!! فقط خوبه اول دبستان ترک تحصیل نکردم :)) گندترین سال آموزشی زندگیم بود!!!

 

در راستای سبک زندگی بهتر هم باید بگم که تقریبا شکر رو از زندگی روزمره مون حذف کردیم. البته بجز شکرهایی که در مواد خوراکی آماده مثل سس و ... هست. کیک هم بخوام درست کنم پودر کیک آماده بدون شکر میگیرم که توش از شیرین کننده های جایگزین استفاده شده! مصرف برنج رو هم به سه روز در هفته رسوندیم. تقریبا هیچ چیزی رو سرخ نمیکنیم. البته من قبلا هم چیزی سرخ نمی کردم و حتی بادمجان رو هم می گذارم تو فر بجای سرخ کردن. مرغ رو که معمولا با پیاز بدون هیچ آبی می پزم! سیب زمینی و ماهی و ... هم میگذارم تو هواپز و حتی گاهی روش روغن هم اسپری نمیکنیم!!! کباب تابه ای رو هم فقط کف ظرف رو چرب میکنیم و میگذاریم تو فر!  

تقریبا میشه گفت من غذای شور میخوردم که تو یکسال گذشته به شدت مصرف نمک رو آوردم پایین :)

سعی میکنیم دیرتر از ۸ شام نخوریم. هفته ای یک یا دو روز هم intermittent fasting (ترجمه ش فکر کنم بشه روزه تناوبی!) داریم که مثلا ۸ که شام میخوریم تا ۱۰:۳۰ -۱۱ فردا صبحش هیچی بجز آب یا کلا نوشیدنی بدون شکر نمیخوریم. بین ۱۴-۱۶ ساعت مدت روزه بودن فکر میکنم اوکی باشه. 

دختر خوبی هستم و روزی یه شات قهوه بیشتر نمی خورم اونم نه اول صبح بلکه حوالی ساعت ۱۰-۱۲!! 

و تمام تلاشم رو میکنم که از ۳۰ روز ماه حداقل ده روزش رو ورزش کاردیو داشته باشم. اگر بیشتر بشه که بهتر ولی خب سخت هم نمیگیرم و البته همین کاردیو کلی کمک میکنه که اضطرابم کنترل بشه و حس خوبی داشته باشم. 

 

دیگه همین :) 

شماهام در مورد چیزایی که نوشتم اگر تجربه ای دارید خوشحال میشم بنویسید. 

نظرات  (۱۹)

سبک زندگی ایده الیه. اراده خوبی داری  من هم سبک زندگیم تقریبا مشابه  تو هست. ولی سخت نمیگیرم.. من قهوه را تا ننوشتم روزم را نمیتونم درست و حسابی شروع کنم‌. ده ساعت کاردیو هم از رویاهای من هست و...

پاسخ:
مرسی لطف داری ماهی جان. 

اره متوجه اون تشابه شدم و واسه همین وبلاگتون واسم جذاب بود. دغدغه هاتون هم تا حدی شبیه هست. 

من دیگه دارم رو خودم کار میکنم همون یه شات قهوه رو هم حذف کنم :) 

سلام عزیزم

چقدر خوبه که داری به سالم خوردن غذاهات توجه میکنی

من یه مدتیه میخوام شکر رو حذف کنم

ولی وقتی خوراکیای خوشمزه ای مث(باقلوا و....) میاد تو ذهنم ک وااای یعنی نخورمشون دیگه

بخاطره همین میگم حیفهههه

ولی خیلی شنیدم ک با حذف شکر و رعایت چند نکته تو آداب خوری خیلی از بیماری ها کمتر میشن

پاسخ:
سلام گلم. 

خوبی عزیزم؟

خب قرار نیست که تا آخر عمرت نخوریشون. کمتر میخوری. مثلا اگر قبلا هر روز یا هر هفته میخوردی حالا کمترش میکنی. 

۲۰ مهر ۰۲ ، ۱۶:۲۱ بهی ستوده

در مورد تمام چیزهایی که نوشتی صبا جان

میشه کلی برات کامنت گذاشت

 

تجربه شخصیم در مورد ورزش:

همیشه ورزش می کردم ولی الان که ورزش سنگین انجام میدم

رو برنامه باید کار کنم

و هوازی خیلی زیاد کار میکنم

میتونم بگم خیلی تفاوت احساس میکنم

سلامت جسم، روان، حوصله، خستگی، گوارش، سیستم ایمنی و...

هیچکدوم با اون سبک و روش قبلی برای من امکان پذیر نبود

میدونی فقط دلم خوش بود که ورزش میکنم

انگار رفع تکلیف بود برام

 

در مورد عشق ورزی به خود

من در این مورد مشکلی ندارم در حال حاضر

یعنی بعضی وقتا حس میکنم آنقدر در این مورد با خودم

حالم خوبه که کسی نمی تونه با ورودش به زندگیم

و عشق دادن به من، با خودم رقابت کنه

شاید برای همین هست که خیلی تمایل نشون نمیدم 

یا حداقل بخاطر سینگل بودنم شکایتی ندارم

البته که نظرم این نیست عشق و علاقه دریافت کردن بد 

هست.میگم کسی نتونسته عشق و علاقه ای بده که حس

کنم منو از چیزی که خودم میتونم نثار خودم کنم بیشتر دوست داشته باشه

همیشه حس کردم دیگران چقدر تنها هستند و نیاز به دریافت عشق دارند

و این برای یک مرد از نظر من نقطه ضعف حساب میشه

 

دیگه خیلی نوشتم نه؟:)))

پاسخ:
سلام بهی جان

ببخشید با تاخیر کامنتت رو جواب میدم.

مرسی که از تجربیاتت نوشتی خانمی. بله خب ورزش سنگین و منظم قطعا آثارش متفاوت هست با اشکال دیگری از ورزش!


خیلی خوبه که به تنهایی از پس نیازهای عاطفی خودت برمیایی :)

اما همیشه هم که آدمهایی که رابطه میخوان نیازشون فقط دریافت عشق نیست. عشق ورزی و مراقبت عاطفی از دیگری هم جزو چیزهایی هست که تو رابطه بدست میاد و اتفاقا این نیاز گاها در مردها بیشتر از زن هاست. خیلی از مردها با حمایت کردن حس قدرت میگیرند. حالا اینکه شما این رو هم نشونه ضعف میدونی یا کنترلگری و ... در این مقال نگنجد😉

بازم ممنونم که نوشتی با وجود برنامه شلوغی که داری🌷


صبای عزیزم خیلی ممنونم از لطفت. ممنون که یادم بودی، خوشحال شدم راستش که یادم کردی. 

خیلی ممنونم از توصیه هات، حتما ازشون استفاده میکنم، واقعا نیاز به مدیتیشن دارم و باید روز غذای سالم خوردن و خوابم کار کنم. 

راستی عزیزم اونجا باید بهار شده باشه، حال گیاهات خوبه؟ 

برات ایمیلم رو میذارم عزیزم. بازم ازت خیلی خیلی ممنونم که وقت گذاشتی. تو هم مراقب خودت باش دوست خوبم. 

پاسخ:
قربونت عزیزدلم.

آره اینجا بهار هست. البته زمستون خاصی هم نبود اینجا بجز چند روز! بیشتر بهار بود. 
آره خدا رو شکر خوبن عزیزم. 

فقط یکی از شمعدونی هامون خیلی وقته گل نداده. منم سعی کردم کلی خلوتش کنم ولی نمی دونم دیگه چطوری میشه بهش کمک کرد که گل بده! 

مرسی بابت ایمیل عزیزم :* 

سلام صبای عزیزم. 

ببخشید دیر برای پستت پیام گذاشتم. چند وقته حال روحیم زیاد خوب نیست. چقدر حس خوبی داره جدیدا پست هات عزیزم. نمی‌دونم خودت متوجه شدی یا نه ولی بعد از ورود همسرت به زندگیت و فارغ التحصیل شدنت پست هات خیلی رنگ و طعم آرامش به خودشون گرفتن، باعث میشن آدم همیشه بعد خوندنشون ناخودآگاه لبخند بزنه. چقدر خوب که اینقدر روی سبک زندگی سالم وقت می‌ذاری.

من چند وقته تغذیه ام خیلی بد شده، استرسم خیلی زیاد شده. یکی از بزرگترین مشکلاتم هم در مورد قهوه ست که چون انرژی ندارم و همیشه خیلی خستم برای سرپا موندن مصرف قهوه ام زیاد شده. 

راستش اصلا نمی‌فهمم دارم چیکار میکنم با زندگیم یا چی می‌خوام از این دنیا. امیدوارم بتونم یه روزی به آرامش برسم. 

پاسخ:
سلام رهای مهربونم. 

خواهش میکنم گلم. اتفاقا من بهت فکر می کردم این مدت که چرا از رها هیچ خبری نیست. نگرانت بودم یه جورایی. مرسی که کامنت گذاشتی عزیزم.

مسلما حضور جناب یار در آرامش داشتن من بسیار تاثیر داشته! و تموم شدن درسم و خیلی بلاتکلیفی های دیگه باعث شدن از اون همه تنشی که هر روز درگیرشون بودم راحت بشم. 
خوشحالم که این حس خوب به شماها هم منتقل میشه.

عزیزم. می فهمم وقتی استرس آدم زیاد هست و باید هم کار کنه قهوه چه معجزه ای میکنه. رها مدیتیشن جادو میکنه. وسط استرسهات مدیتیشین کن. قهوه رو هم دیگه بعد از ساعت ۳-۴ عصر نخور اگر می تونی. یعنی اخریش رو دیگه نهایتا ساعت ۴ بخور. 

برای تغذیه بهتر هم راست من همیشه آخر هفته ها غذا درست میکنم برای کل هفته. یعنی از موقعی که اومدم استرالیا روالم همین بوده. اینجوری چون همیشه غذا دارم خیلی وضعیت تغذیه ام بد نمیشد و هله هوله و جانک فود نمی خوردم. یه بار فکر میکردم واسه کل هفته و چندتا غذا درست میکردم و هر روز از بین اون غذاها یه چیزی می خوردم و هم کلی تو وقتم صرفه جویی میشد و انرژیم البته و همین که هیچ وقت کار به اونجا نمی رسید که بخاطر رفع گشنگی برم یه چیز ناسالم بخورم. 

سعی کن قبل خواب آهنگ های آرامبخش گوش کنی و روتین خواب مناسب داشته باشی. بهتر که بخوابی تو طول روز حالت بهتر هست. هر چند من خودم استرس داشته باشم شب زود خوابم می بره ولی نصف شب بارها بیدار میشم. 

اگر دوست داری پیام خصوصی بگذار یا ایمیلت رو بگذار که با هم بیشتر حرف بزنیم. 
شاید حرف زدن بتونه کمکت کنه ذهنت کمی از باری که داره میکشه رو زمین بگذاره و بتونی مساله رو برای خودت شفاف تر کنی عزیزم. 
مواظب خودت باش عزیزم :*


اولین پستی هست که ازت میخونم و چقد جالب که زندگی ادم ها شبیه هم هست!

 

منم تازه دفاع کردم و تازه احساس میکنم به جمع اانسان ها و ادم های نرمال وارد شدم. دارم سعی مبکنم سالم بخورم بنوشم و ..

 

منم سر این کار جدیدم با رییسم مشکل دارم. ادم خیلی خوبیه اما اصلا نمیدونم ازم چی میخواد و چکار باید بکنم! یه سری کار چرت همه ش بهم میده و نتیجه همونارو هم منتطر نمیشه ببینه. منم اتفاقا با رییس رییسم هفته بعد جلسه دارم. اما جرات ندارم چیزی بگم بهش. امان از ترس.

 

 

پاسخ:
سلام

پس خوش آمدید. 

جالب بود این حد از شباهت کاری.

چرا ترس؟ فکر میکنی اگر بگی بدترین اتفاقی که ممکنه بیافته چی هست؟

آخی...

چقدر کیف کردم با این پستت صبا جون.

عاشق این سبکِ سالم خوری ام.

البته من خودم سالهاست ک مصرف قند و شکرمم صفره.

غذاهامم گم روغنه خیلی کم ولی حذف نکردم روغن رو.

برنجم میشه گفت روزی یک وعده روی شاخشه

زمانهایی ک رژیم داشتم خیلی خوب بود

دو یا سه وعده برنج در هفته بیشتر نداشتم.

 

همیشه موفق باشی عزیزم

چه در زندگی خصوصی چه در کار و چه در روابطت با خو ت💜❤️🧡💙💚🤍

پاسخ:
خدا رو شکر!
جالب بود واسم که اکثرا میگید خوشتون اومده!

آفرین به شما که مصرف قند و شکرتون صفر بوده. 

خودت حسابی این کاره ای مامانی جان.

کربوهیدرات زیاد جزلاینفک غذاهای ایرانی هست متاسفانه! 

مرسی مامانی جان. لطف داری عزیزم.
شما هم شاد و سلامت باشید در کنار خانواده دوست داشتنی تون :*  

سلام صبا جان. تبریک میگم بهت که در راستای سالم سازی قدم های خوبی برداشتی. منم چند وقتی هست که شروع کردم کمی سالم تر بخورم (به عبارت بهتر، شروع کردم غذا بخورم و به خودم اهمیت بدم! بس که کلا دایم الگشنه بودم و چیزهای دم دستی و نه چندان مفید رو می خوردم!) و یک روتین پوستی رو هم شروع کردم. 

 

در مورد قهوه که تصمیم داری کم کنی سوال دارم. اتفاقا من تازگی ها به قهوه ی تلخ علاقمند شدم و فکر می کردم خوبه اگر عادت کنم به خوردنش. دیدم نوشتی می خوای مصرفش رو کم کنی گفتم ازت بپرسم اگه چیز خوبی نیست پس من اصلا سعی نکنم عادتش رو در خودم ایجاد کنم و همون به چای بسنده کنم. 

 

 

پاسخ:
سلام عزیزم.

قربونت عزیزم. محبت داری. 
دایم الگشنه!‌ :)) آخه چطوری؟ تو مامانی! مگه میشه؟ ولی چه خوب که شروع کردی به سالم خواری. آفرین بهت.

روتین پوستی خداییش سخته! چندبار تلاش کردم و هی ولش کردم! من فقط آبرسان می زنم و کرم دور چشم. 

من قهوه رو قبلا هم بیشتر از روزی دو شات نمیخوردم. اون موقع ها که ایران بودم خیلی زیاد میخوردم چون واقعا حجم کارام خیلی زیاد بود.
ولی خب طبق یه سری مطالعات قهوه (کافئین) واسه تنظیمات هورمونی خانم ها خوب نیست و مثلا اونایی که کیست و ... دارند اصلا نباید بخورن. یه پیچ اینستاگرام هست قبلا هم اینجا گذاشتم : happily_be_woman اون یکی دو تا پست داره در مورد قهوه و لینک مقالات رفرنسش هم گذاشته! 
کلا هم خوردن قهوه زیاد باعث dehydrated  شدن میشه و من کلا اگر بعدازظهر هم بخورم رو خواب شبم تاثیر میگذاره!

یه ریسرچ مختصری انجام بده در مورد مزایا و معایبش! بعد تصمیم بگیر.  
۲۷ شهریور ۰۲ ، ۱۵:۵۹ سید محسن موسوی

*بیائید بجای تصور خراب کردن خانه ظلم—خانه عدل بسازیم حتی به اندازه یک نفر

سلام...

خدا را شکر که از دست تز راحت شدی و اضطرابت کمتر شد.. خسته نباشی...

چه خوب که صدات شنیده شد.. :)

آفرین که شکر را حذف کردی و این تغییرات غذایی و ورزشی را اعمال کرده ای، خیلی عالیه.... فقط یک سوال. پودر کیک هایی که استفاده میکنی با چی شیرین میشه؟

 

پاسخ:
سلام عزیززززم 

قربانت، سلامت باشی :)

صدام شنیده نمیشد نمی موندم! خیلی رو انگیزه و اعصابم اثر داشت!!

مرسی گلم. 
معمولا xylitol استفاده میشه و یه چیز دیگه که الان یادم نمیاد! گیاهی هستند! و ضرر خاصی ندارن! در صورتیکه زیاد استفاده نشه!!



ممنونم همینم کمکم کرد . چطوری تنوع غذا کم نمیاری؟ من حس میکنم دیگه چیزی نیست بپزم

پاسخ:
خواهش میکنم.

نمی تونم بگم خیلی خیلی متنوع غذا میخوریم.
 ما کلا برای وعده ی ناهار روزهای کاری (۵ روز) آخر هفته ها غذا درست میکنیم. دو نوع غذا و یک روز در میان می خوریمشون.
ولی مثلا مرغ رو من یه بار با سس آلوچه درست میکنم. یه بار باسس شیر و قارچ. یه بار با زعفرون و ... . یه بار با سس گوجه و هویج و ...  و گرنه مرغ که مرغه. 
خورش ها و از این قاطی پلو ها (مثل لوبیا پلو یا مرصع پلو و ...) تا یه دور بزنیم و برسیم سر خط یه دو ماهی طول میکشه. 

زندگی دو نفره خوبیش تلاش برای رسیدن به هدف مشترک هست مثل روزه تناوبی یا حذف شکر.دوتایی تصمیم گیری و تلاش خوشمزه تره

پاسخ:
دقیقا همین طور هست وقتی هدف مشترک داشته باشی تلاش واسش آسون تر هست و البته انگیزه بیشتری برای ادامه هم داری. 

کامنت من هم نرسیده ؟

پاسخ:
چرا عزیزم رسیده، وقت نکردم بشینم به کامنت ها جواب بدم واسه همین تایید نکردم!

کامنتم رسید یا نه؟ 🤔

پاسخ:
نه عزیزم🥺

مهربون بودن برای خودمون واقعا مهمه و خودم اثرش رو تو زندگی ام دیدم و همیشه باید حواسمون باشه .

برای حذف شکر و نمک کار خیلی خوبی کردی ، منم یک مدت خوب حذف کردم ولی مثل تمام کارهام زود از انگیزه افتادم .

مدیتیشن رو هم هر روز تو برنامه می گذارم ولی اصلا جز روتین هام نشده ولی خیلی خوب ازش جواب گرفتم ، امیدوارم بتونی خوب اجراشون کنی .

پاسخ:
دقیقا وقتی مثلا تو مادری یا همسر و مواظب روحیه بقیه هستی باید حتما حواست به خودت و روحیه ت هم باشه. و این یه باید هست. مثل آب خوردن و نفس کشیدن. 

اگر یه سری چیزا عادت بشه دیگه انگیزه نمیخواد. مثلا نمک نریختن تو غذا چه انگیزه ای میخواد؟!! ریختنش بیشتر انگیزه میخواد به نظرم! :) البته باید به طعم غذای کم نمک اول عادت کنی و بعدش دیگه انگیزه نمیخواد!! 

مدیتیشن هر روزه واقعا عالیه. خوشحالم تو هم جواب گرفتی رویای عزیز. 


سلاااام:**

 

خیلی خوشحالم که پستت پر از حس زندگی بود!‌

 

درمورد اینترمیتنت فستینگ میخواستم بگم که تا جایی که میدونم باید هرروزی باشه تا نظم بده به متاولیسم بدن اگر نه تفاوتی ایجاد نمیکنه. 

زمان پیشنهادی برای اینترمیتنت فستینگ مردها ۱۶ ساعته برای خانوما ۱۴. و اینکه به هرحال از ۱۲ ساعت نباید کمتر بشه. 

من خودم ۸ صبح تا ۶ عصر رو انتخاب کردم. از ۶ دیگه چیزی نمیخورم جز آب و چایی. 

 

منم باید برگردم به ورزش:( خواهرم اینا که اومدن وقفه افتاد تو دویدنم و حالا تنلیم میاد برگردم از اول!!! ولی دیگه باید شروع کنم.

 

 

پاسخ:
سلام مهسا جان.

خدا رو شکر حس خوبی گرفتی :*

والا همیشه وقتی بحث روزه پیش میاد بین علما اختلاف هست :))  فکر میکنم اینترمیتنت فستینگ انواع مختلفی داره. یعنی یه مدلش همین ۱۶-۸ یا ۱۴-۱۰ واسه خانم هاست. ۲۴ ساعته و ... هم داره. 
طبق مطالعات من بهتر هست دو روز فستینگ پشت سر هم نداشته باشی در شروع. و بهتر هست از یه روز تا دو روز در هفته شروع بشه. 


از اول نمیخواد شروع کنی که! ادامه همون قبلی هاست ها :)) 

سلام صبا جان. افرین به این همت.

میشه بهم کمک کنی تو پختن غذاهای بدون روغن؟ هواپز ندارم و همیشه میمونم غیر آبپز و بخارپز چطوری باید بپزم.

پاسخ:
سلام عزیزم.

لطف داری به من.

فر داری؟ هر کاری که هواپز می کنه فر هم انجام میده، فقط فرقش اینه که فر بسیار بزرگه و هواپز کوچیک.
و گرنه من قبلا ماهی و سیب زمینی و .... رو هم می گذاشتم تو فر.
کف ظرف رو چرب کن، موادت رو بچین تو ظرف، روش هم خواستی چرب کن، خواستی هم نه! 
چند بار بگذاری دستت میاد! 
ولی باز هم اگر فکر میکنی من می تونم کمک کنم بگو که با جزییات بیشتر بگم!
۲۴ شهریور ۰۲ ، ۱۶:۰۵ ربولی حسن کور

سلام 

این خیلی خوبه که از حالا به فکر تغذیه تون هستین

مطمئنا در آینده بیشتر متوجه میشین که چه کار خوبی کردین.

فقط همون چیزهای جایگزین شکر را هم بی رویه مصرف نکنید چون اونها هم عوارض خاص خودشونو دارند.

من تنها فعالیت بدنی که فرصت میکنم انجام بدم پیاده روی عصرگاهیه اون هم فقط روزهایی که شیفت نیستم 

پاسخ:
سلام

فکر کنم یه بخشیش هم اثر محیطی که زندگی میکنیم هم باشه من اکثر اطرافیانم اهل سالم خواری و ورزش هستند. 

ما چیزی رو بی رویه مصرف نمیکنیم کلا! :)) همه چیز تقریبا با رویه هست.

اگر همون پیاده روی رو مسافت به نسبت طولانی برید همون هم خیلی خوبه. 

سلام عزیزم عالییییی . 

آفرین به دوست خودم . منم یه چیزایی یاد گرفتم . 

راجب احساس که تجربه تأهل ندارم اما اینو میدونم که پازل آدم ها خیلی گسترده ست و به راحتی پر نمیشه . یه تکه خانواده ، یه تکه دوستان ، یه تکه همسر ، یه تکه فرزند  و و و ، آخرش برای خودمون همیشه جای خالی میمونه انگار که اون تکه ها تووطراحی اولیه اون پازل نبودن اصلا و ما باید جفت و جورشون کنیم تا پر بشن . کسی نمیتونه پرشون کنه مال مال خودمونن 

درمورد کارت امیدوارم  بهترین بشه برات. 

درمورد لایف استایلت احسنت به تو 

خوش به حالت که سرخ کردنی نداری 

خوبی زندگی مستقل یا تأهل همینه که مجبوری فقط با یه نفر یا نهایتا دو تا بچه به سازگاری برسی و مدیریت برات خیلی آسون تر از زندگی کردن با پدر و مادر و خواهر برادره که هر کدوم با سیگنال هاشون کلی انحراف تو افکار و رفتارت ایجاد میکنن . خدا بیاد اون روزی که من مستقل بشم . 

پاسخ:
سلام گلم. 
ممنونم لطف داری عزیزم.
ما همه مون از هم یه چیزایی یاد میگیریم.

دقیقا همین طور هست. پازل آدم ها خیلی گسترده س. 

مرسی از محبتت ساره جان. 

البته خب واقعیت رو بگم جناب یار واقعا تو این زمینه ها به شدت پایه هست و گرنه گاهی دونفری که با هم ازدواج میکنند از نظر غذایی به هم خیلی شباهت ندارن. 
ولی من برات آرزو میکنم که به زودی مستقل بشی و این استقلال بهت کمک کنه زندگی واست از خیلی از جنبه ها آسونتر بشه عزیزم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی