غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

فیس بوک!!

دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۰۷:۵۷ ق.ظ

من تو فیس بوک هم آنچنان فعال نیستم یعنی هیچی فعال نیستم عملا ولی خب بخاطر گروه های مختلفی که عضو هستم از فیس بوک استفاده میکنم. 

یکی از گروه هایی که عضوم گروه "خانم های فارسی زبان استرالیا" هست. فکر میکنم نزدیک ۲۶ هزار نفر عضو داره که همه شون هم الزاما مقیم استرالیا نیستن و دیدم که مثلا از کانادا و انگلیس هم کسی عضو باشه. 

مزیت این گروه این هست که میشه به صورت ناشناس هم پست گذاشت. یعنی اگر کسی بخواد سوالی بپرسه یا مطلبی به اشتراک بگذاره دو تا آپشن داره که یکی ش ارسال مطلب به صورت ناشناس هست. همین مساله باعث میشه که افراد تو بیان سوالاتشون خجالت نکشند و خب همه جور سوالی پرسیده میشه! از اینکه فلان چیز رو از کجا بخرم تا اینکه میخوام از شوهرم جدا بشم اولین قدم چی هست! 

به نظر من که تبدیل شده به یه رفرنس. مثلا من اگر بخوام مثلا جاروبرقی بخرم می رم اونجا یه سرچ می زنم و احتمالا قبلا کسی این سوال رو پرسیده که خانم ها مارک جاروبرقی تون چی هست و چه امکاناتی داره و راضی هستید و ... و خب می تونی انواع نظرات و ریویوها رو یه جورایی بخونی و تصمیم بگیری. 

خلاصه اطلاعات از شیر مرغ تا جون آدمیزاد توش پیدا میشه.

ولی نکته قشنگش حس مشارکت و تمایل به کمک کردن هست. مثلا یکی میگه فلان روز عمل جراحی دارم و کسی نیست موقع ترخیص از بیمارستان کنارم باشه! بعد چندین و چند کامنت میگیره که کدوم شهری و چه ساعتی هست عملت و من میام مثلا دنبالت و می رسونمت تا خونه! 

یا یکی میاد میگه من باردارم دلم آش رشته خواسته از کجا بخرم. بعد کلی کامنت میگیره که من واسه ت درست میکنم و میارم! 

 

نمیگم همه پست ها و کامنتهای این گروه پر از مهر و صفا هست خیلی موقع ها هم پیش میاد که کامنت طعنه آمیز یا مسخره یا غیرمفید میگذارن ولی باز هم با این وجود وقتی من محبت آدمها رو به این شکل می بینم کلی دلم گرم میشه و حس خوبی میگیرم. 

 

اگر از شبکه های اجتماعی درست استفاده بشه نه تنها جای بدی نیست که خیلی هم می تونه مفید و کار راه بنداز باشه. 

 

کلا هم به نظر من وقتی آدمها ماسک مصنوعی صورتشون که بواسطه شغل و جایگاه اجتماعی و خانواده مجبورن اغلب بپوشند و رو زمین بگذارن دنیا جای بهتری میشه. مثلا همین وبلاگ چون اکثر افراد ناشناس می نویسند و ناشناس کامنت میگذارن خیلی خالصانه تر از سایر پلتفرم هاست و حس شوآف و پز دادن نداره. 

۰۲/۰۸/۲۹
صبا ..

نظرات  (۱۱)

۱۵ آذر ۰۲ ، ۱۹:۳۶ زندگی به سبک ام اس

چه خوبه که آدم تو کشور غریب همچین گروهی داشته باشه، کمتر حس تنهایی میکنه.

پاسخ:
آره خیلی خوب هست که یه جایی هست بری سوالاتت رو بپرسی و مثل بانک اطلاعاتی باشه. 

آدم وقتی خوبی های بی نشان رو می بینه به دنیا امیدوار میشه. یعنی آدم ها به دور از رابطه خویشاوندی و یا دوستی صمیمی بهم کمک کنند

پاسخ:
دقیقا دیدن این چیزا آدم رو به زندگی امیدوار میکنه :)


والا الان که آدم ها در رابطه خویشاوندی و دوستی هم به هم کمک نمیکنند :|

دقیقا از ازنزدیک اصلا اینجوری نیستن :))))

 

+ هستممممم :*‌لپتاپمو عوض کرده بودم پسورد وبلاگم یادم نبود :))‌ واسه همین نمیومدم چک کنم پستای جدید رو. دیگه تنبلی رو کنار گذاشتم و پسوردمو عوض کردم و لاگین کردم :))

پست هم میذارم ایشالا همین روزاااا و یه آپدیت میدم از خودم :))‌

پاسخ:
پس لپ تاپ جدید مبارک باشه عزیزم. 

من حسابی مشتاق اون پست آپدیت هستم زود بنویس و ما را از خودت باخبر کن. 

سلام صبا جون

 

دقیقا مشابه همین گروهی که می گی رو منم عضوم "تجریبات مادران امریکا و کانادا". کلی خانم دانا و مطلع که به آدم های دیگه کمک می کنن و گوشه ی قلب آدم با دیدن این حجم از خوبی گرم میشه. 

پاسخ:
سلام سمانه جان

چقدر خوشحالم که می شنوم جاهای دیگه هم چنین گروه هایی هست و خانم ها به هم کمک میکنند بدون هیچ چشم داشتی و تجربیاتشون رو با هم به اشتراک میگذارن. 

چقدر اون آش که کفتی حس خوب داد بهم :)

 

+ ما هم یه گروه اینطوری اینجا داریم که فقط خانومای ساکن هلندن. و اینقدر این گروه توش مهربونی هست که نگو. 

 

پاسخ:
عزیزم :) 

مهسا خیلی کم پیدا شدی ها! چند بار گفتم بیام ازت بپرسم کجایی و چه میکنی؟! آخه نه کامنت میگذاری نه تو وبلاگ خودت می نویسی. واقعا کجایی رفیق؟ 

ببین شاید همون آدم ها رو از نزدیک ببینی اینقدر مهربون نباشند ولی انگار یه فضای اونجوری کمک میکنه آدم ها راحتتر مهربون باشند. 

چه جالب و چقد خوب . دقیقا مث نی نی سایت ایران . هرررر مطلبی بخوای توش هست .البته باید حواست باشه و خودت یک سری نظران بسیار غیر اصولی رو فیلتر کنی 

اون حس همدلی چقد خوبه . 

پاسخ:
آره دقیقا شبیه فروم های قدیمی هست. 

یادش بخیر من اون موقع ها کلی فروم تخصصی و غیر تخصصی عضو بودم و تو هر کدومشون کلی دوست داشتم :) 

همه جا نظر غیراصولی هست. شنونده باید عاقل باشه :) 

اوهوم :)

آخییییی🥹🥹🥹🥹

پاسخ:
اوهوم :)

سلام صباجونم. چقدر خوب که همچین گروه و روابطی اونجا وجود داره. چقدر خوب که بعضی وقتها می بینیم دنیا هنوز قشنگی هاش رو داره.

راستش با پاراگراف آخرت تاحدی موافق نیستم، بعضی آدمها اگه ماسک مصنوعیشون رو بردارند و چیزی که واقعا پشت اون ماسک پنهان کرده اند ببینیم دنیا برامون قابل تحمل نیست. گاهی وقتها میتونیم از روی نظرات هیتی که با اکانتهای فیک برای یه سری آدمها فرستاده میشه بفهمیم پشت ماسک آدمهایی که اطرافمون دارن زندگی می کنند چه موجودات غیرقابل تحملی مخفی شده اند. بهتره یه سری آدمها هیچ وقت اون ماسک رو از روی صورتشون برندارند. البته این تنها نظر منه عزیزم و میتونه اصلا درست نباشه.

پاسخ:
سلام عزیزم.

منم این قشنگی های دنیا رو دوست دارم و کلی ته دلم امید زنده میشه و البته انگیزه میگیرم که برای اینکه آدم بهتری باشم. 

دوست داشتم دیدگاهت رو عزیزم.
خب راست میگی. بعضی ها به صرف تظاهر و خودنمایی هم که شده یه سری رفتارهای خوب و نمایشی دارند که برای بقیه مفید و کمک رسان هست. شاید اگر اون ماسک نباشه و همه خودشون باشند میزان زشتی ها زیادتر بشه. 

نمی دونم واقعا که چی بهتره! یعنی اگر همه چیز عیان باشه بدها شاید تلاش کنند که خوب بشند یا همین جوری که الان هست! 

و چون الان نیومدن از ما بپرسن که به نظر شما دنیا رو چطوری اداره کنیم :)) پس بهتره همینی که هست رو بپذیریم و اگر خوبی می بینیم قدردانش باشیم و لذتش رو ببریم و سعی کنیم خودمون همون خوبی رو برای بقیه تکرار کنیم. شاید اینجوری یه روزی تعداد خوبی ها به بدی ها بچربه :) 
۲۹ آبان ۰۲ ، ۲۲:۱۰ ربولی حسن کور

سلام

جایی خوندم شبکه های اجتماعی افراد نزدیک را از هم دور میکنه و افراد دور را نزدیک 

البته طبیعتا درمورد همه صدق نمیکنه ولی برام جالب بود 

پاسخ:
سلام.

جمله جالبی بود بهش فکر کردم. 

ولی برای مایی که از همه دوریم کمک کننده بود که کمتر دوری رو حس کنیم. 


چقدر قشنگ

من تو دوران بارداری اینقدر دلم میخواست یکی در رو بزنه بگه این غذا رو برات آوردم بخوری

 

و چقدر خوبه که آدم تنها هم  باشه جایی هست که آدمها لطفشون رو دریغ نمی کنند

 

من اینستا رو برای خرید و آموزش دوست دارم. شو آف هاش حالمو بد میکنه و اینطوریه که توش فعال نیستم مگر گاهی استوری های قشنگ که اونم ری استوریه

 

من غاشق فضای وبلاگم

پاسخ:
بله خیلی خوبه.

ولی خب معمولا خیلی آدم ها سختشون هست حتی مثلا به دوستای نزدیکشون وقتی شرایط خوبی ندارن چیزی بگن. 

مثلا من دوستام که باردار بودن بارها پیشنهاد دادم اگر چیزی دوست دارن براشون درست کنم و ببرم ولی هیچوقت چیزی نگفتن! و من واقعا نمی دونم تو دلشون هم همین بود یا نه! و بخاطر دوری مسافت و ... چیزی نمیگفتن! 

ولی خب بازم اگر کسی دور و برم باردار بشه بهش پیشنهاد میدم :)

من فکر کنم همه کارهای عروسی مون رو با اینستا جلو بردم! یعنی اگر اینستا نبود نمی دونم واقعا چطور میتونستم جمعش کنم! 
کلا فکر کنم اینستا برای کسانی که کسب و کاری دارند و البته برای مشتری های شون خیلی فضای مناسبی باشه.

منم همینطور. وبلاگ صمیمی هست. 




چه گروه خوبی 👍

پاسخ:
آره واقعا گروه خوبی هست. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی