غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

اول مارچ ۲۰۲۴!

جمعه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۰۸:۴۱ ق.ظ

خیلی نمونده تا عید نوروز! 

تعداد کارهایی که تا آخر مارچ باید انجام بدم کم نیستند! یه سفر کاری هم دقیقا تا روز قبل از سال تحویل باید برم! کاش حداقل یه شهر جدید بود که نرفته بودم :)  دوباره باید بریم بریزبین!!! 

دیگه تا فردا باید حتما سبزه سبز کنم! البته اگر مثل پارسال و سال قبلش کچل در نیاد! 

شماها چی سبز میکنید؟!

میخوام اگه بشه چند تا چیز سبز کنم! یکیش که عدس هست حتما! 

دیگه چی؟! 

همه چیز آرومه و من چقدر خوشبختم :) 

باید سرعتم رو سرکار بالا ببرم. خیلی کارها میشه انجام داد و باید از این فرصت تا زمانیکه اینجا هستم حداکثر استفاده رو ببرم. خداییش من از وقتی اینجا کار میکنم راندمانم یک دهم قبل هم نیست و این واسم عذاب آوره! 

 

همون هفته ای یه بار که میرم آفیس! با همکارام سرناهار کلی غیبت میکنیم :)))) من خیلی چیزا تو همین غیبت هاشون یاد گرفتم! 

 

یه مورد خنده دارش رو بگم: یکی از همکارامون که آقاست و مدیر همه تیمش خانم هستند. بعد اون روز همکارام میگفتن فلانی حرم داره!! :)) من اولا فکر کردم اشتباه شنیدم! ولی بعد دیدم نه! دقیقا منظورشون حرم سرا! هست و کلمه حرم رو به همون شکل استفاده میکنند. 

 

چقدر هم که همه جا برف اومده. لذتش گوارای وجودتون. جای ما نیم کره جنوبی های برف ندیده رو هم خالی کنید :)

 

شماها چه خبر!؟ اونایی که وبلاگ ندارید اگر دوست دارید از خودتون یه آپدیتی بدید :) 

۰۲/۱۲/۱۱
صبا ..

نظرات  (۱۳)

سلام صبا خانوم 

پیشاپیش عیدتون مبارک باشه،امید که در کنار یارتون سال عالی داشته باشید

صبا خانوم یه پیج بود ازش لباس سنتی گرفته بودید(طرح نستعلیق)اسمش خاطرتون هست؟پست مربوط بهش رو پیدا نکردم

 

 

 

 

 

پاسخ:
سلام ساناز عزیز.

ممنون عزیزم. همچنین باشه برای شما و خانواده. 

سین دخت یا سحر پارساپور رو سرچ کنید پیداش میکنید. آیدیش هم: sindokht_arts

سلام صبا جان پیشاپیش نوروزت پیروز هر روزت نوروز😁

 

من تا حالا شاید یکی دوباره سبزه گذاشتم، نمی‌دونم چرا یک اینرسی بالایی در این مقوله دارم. 

چند روز پیش داشتم با یکی از بچه ها در مورد عید و سنت هاش صحبت می کردم. یکم متعجب شد از حرفهام. گفتم تا جایی سنت ها رو دوست دارم که حالت « بایدی» به خودش نگیره، خب این دوست من هنوز تو مود رعایت خط به خط سنتهاست و خیلی هم ادعای روشنفکری و ضد دینی داره... متاسفانه اون قالب تقدس گرایی در خیلی از دوستان حقیقی هم هست و حالا از قالب مذهب رفته تو ملی گرایی...ماهیت کار یکی هست.

 

این از این 😉 خولاصع ما خوبیم ... ممنون که با وجود مشغله اینجا رو هنوز داری .

پاسخ:
سلام عزیزم.

متشکرم. همچنین باشه برای شما. 

من کلا از سبز کردن خوشم میاد. کلا در حال تکثیر گل و گیاه هستم و لذت می برم از نگهداری گیاهان.

شاید بخاطر همین هست که از هر ایده ای برای سبزه سبز کردن استقبال میکنم.

من هم با اون "باید" مشکل دارم. ولی خب دنبال بهونه هم برای دور زدن خیلی چیزا نیستم بجاش دنبال بهونه برای شادی هستم و خب از برگزاری مناسبت ها خوشم میاد. کار عجیب و غریبی هم واسش نمیکنم و خب چه چیزی قشنگتر از شروع سال و شروع فصل بهار. وقتی با رشد چهار تا عدس و گندم حس خوبی میگیرم و از چیدن چند تا چیز کنار هم خوشحال میشم  اینو از خودم دریغ نمیکنم به بهانه اینکه سنت هست یا سرم شلوغه یا .... 

به زندگی باید معنا داد و از لحظه هاش استفاده کرد و گرنه همه روزا عین هم میشن. میگن اون روزی عید هست که دلت خوش باشه. دل من با کارهایی که انجام میدم خوش میشه. من منتظر نیستم یه روز صبح از خواب بیدار شم و حس کنم وای چقدر دلم خوشه!! اون روز هیچوقت نمیاد.

دیگه بحث نوروز کردید اینم از دیدگاه من :)

همیشه خوب باشید عزیزم.

دوست دارم بیشتر بنویسم و اگر سوژه پیدا کنم بیشترش میکنم.

مرسی از کامنتت. کلی وقت بود چیزی برام ننوشته بودی :)

ممنون صبا جان.. نوروز خوبی پیش رو داشته باشی، بخصوص در زمینه سبز شدن سبزه ها D:

پاسخ:
مرسی عزیزم از لطف و محبتت :*

سلام. امیدوارم کارهایی که داری خوب پیش بره و نوروز خوبی پیش رو داشته باشی...

من که سبزه سبز نکردم، چون تلاشهای 2-3 سال اخیرم به نتیجه خوبی نرسید. فکر کنم باید حبوبات فله استفاده بشه برای سبز کردن، حبوبات بسته بندی شده خوب سبز نمیشه، چون گویا یک بار در کارخانه شسته میشه. حبوبات باز هم دور و برم به سختی پیدا میشه، لذا بی خیال سبزه شده ام. از طرفی هم سرم خیلی شلوغه از نظر کاری، و به خانه تکانی نرسیدم اصلا و ابدا. نوروز امسال هم که کلا تو ماه رمضان است، و مایی که روزه می گیریم نه زیاد عید دیدنی میریم و نه مهمون خاصی دعوت می کنیم. لذا احتمالا نوروز امسال فقط فرصت یک استراحت کوتاه 5 روزه برایم خواهد بود.

پاسخ:
سلام عزیزم.

مرسی گلم. امیدوارم که اینطور بشه.

جالب بود نمی دونستم دلیل سبز نشدن می تونه مربوط به شستشوی حبوبات تو کارخونه باشه. 

شما هم آپشن سبزه خریدن رو به راحتی داری. ما هم این آپشن رو داریم.
فعلا یکی از ظرف های عدسی که سبز کرده بودم رفتارش امیدوار کننده هست. اون یکی نصفش سبز شده نصفش نه :)))

عزیزم. خدا قوت باشه. شاید تعطیلات عید فرصتی باشه برای انجام کارهای عقب افتاده و استراحت. 
گاهی هیچی به اندازه هیچ کاری کردن لذتبخش نیست. 

پیشاپیش طاعات و عباداتتون قبول باشه و نوروز آرومی در پیش روتون باشه. 

سلام 

من وبلاگت رو میخونم صبای عزیز ولی دیر دیر پیام میذارم

من یه سال اینجا عدس گذاشتم سبز بشه ولی فقط بوی بدش موند و سبز نشد دیگه از اون به بعد هر سال برای سفره هستینم گل میخرم. 

امسال البته سال تحویل خونه نیستم و کنفرانس هستیم ...خوشبختانه شهری که میریم کنفرانس دوست قدیمی و خانوادگی و فامیل هم دارم اونجا و اگه بشه دوست دارم ببینمشون. هر سال سال تحویل خونه تنها بودم ولی خب خوبه امسال دیگه تنها نیستم خونه 

پاسخ:
سلام بر نیوشای گل

عزیزم هر موقع دوست داری پیام بگذار. 
من کلا از دیدن پیام هاتون خوشحال میشم ولی قرار هم نیست زحمتی باشه واسه تون.

کار خوبی میکنی عزیزم. 

چه خوب که هم سفر هستی و هم اونجا دوست و فامیل داری. خیلی خوشحال شدم تنها نیستی امسال و یه عید دیدنی مختصر داری. امیدوارم امسال خیلی خیلی بهت خوش بگذره. 

سلام صباجون. 

امیدوارم همیشه حال دلت خوب باشه و لبت پر از خنده عزیزم. 

یه دوره ای خیلی سبز کردن هسته مرکبات برای عید توی ایران مد شده بود، نمی‌دونم هنوز هم هست یا نه. من که راستش تنهایی انگیزه و حوصله سبزه و سفره هفت سین داشتن ندارم. اینجا هم جمعیت ایرانی زیادی نداره که این مراسم‌ها جا افتاده باشه ولی خداروشکر هفته اول مارچ رو شروع بهار حساب میکنند و همه جا گل میفروشن که خب همین باز خوبه که یکم جو اسفند ایران رو داره.

اگه بخوام آپدیت از خودم بدهم هم باید بگم یه ماهه با آنفولانزا درگیرم و واقعا منتظرم بهار شروع بشه و سرما و مریضی تموم بشه. دلم میخواد بهار برای هممون یه شروع جدید پر از انرژی و حال خوب باشه.

 

پاسخ:
سلام رهای عزیزم:*

قربونت عزیزم. همچنین باشه برای خودت دختر مهربون.

مد رو که نمی دونم! ولی خب می دونم که یه عده هسته مرکبات رو سبز میکنند. ولی خب من سرچ کردم باید خیلی زودتر اقدام می کردم. ایشالله یادم باشه سال دیگه انجامش میدم.

فکر میکنم امسال سال تحویل اروپا هم نصف شب باشه. کاملا قابل درک هست عزیزم.

ولی سبزه سبز کردن برای من ذوق و حس زندگی داره. مثل مراقبت از گیاهان هست. 
من ایران هم که بودم با اینکه مامانم هر سال سبز می کرد ولی من همیشه یه چیزی رو خودم می بردم محل کارم و سبز می کردم. 
حس اینکه همگام با طبیعت شاهد سبز شدن یه موجود زنده باشم کلی امید تو دلم میکاره.

پس این روزها همه جا دور و برت گل گلی هست و خب این خیلی خوبه.

عزیزم. آنفولانزای طولانی خیلی سخته. ناراحت شدم. امیدوارم زودی بهتر بشی و گرم شدن هوا کمک کنه پر انرژی و پر از حس های خوب و انگیزه باشی.

ممنون از اون دوستی که تو کامنت متد سبزه ی عیدش رو گفت باشد که امسال مستفیض شویم. ممنون از صاحب وبلاگ که دری به سوی سبزه ها گشود(شکلک خنده)

پاسخ:
قربونت لیلی جان. 

منم امیدوارم امسال رستگار بشیم :) 

من ده روز مونده به عید عدس رو خیس می کنم برای حدود ۴۸ ساعت و بعد می زارم لای دستمال آشپزخونه برای دو روز تا جوونه بزنه و بعد دیگه منتقل می شن به ظرف. برای سال تحویل هم همیشه خوشگل و سبزن و تا سیزده بدر قشنگ بلند می شن.

امسال که باید دو تا هم سبز کنم، یکی برای خونه و یکی برای دوبی (با خودم ببرم برای سفره هفت سین تو هتل)

سفر کاری هم خوش بگذره عزیزم

پاسخ:
مرسی که متدت رو گفتی. واسم جالب بود که انگار عدس رو تو یه ظرف دیگه خیس میکنی و بعد که جوونه زد منتقلش میکنی به ظرف سبزه.

من تو همون ظرف خیس میکنم بعدش روش دستمال می اندازم و بعد که جوونه زد همونجا رشد میکنه.

الان من کلی عدس و دال عدس خیس کردم. شاید امسال به روش تو برم جلو :)

چه با حال که سبزه رو با خودت میبری دبی. مام ایران سال تحویل میرفتیم سفر سبزه مون رو می بردیم:)

سفر شما خیلی بیشتر خوش بگذره :)


جات واقعا برای برف خالی بود و بعد سالها همچین برفی واقعا لذت بخش بود .

منم برای این دو هفته برنامه تموم کردن چهار تا کتاب نصفه رو دارم ، زبان که آنلاین برداشتم ، کار سایت که چند ماهه انجام ندادم متاسفانه .

خونه تکونی که نود درصدش انجام شده و چون منم عید مهمون ندارم سخت هم نمی گیرم .

موفق باشی صبا جان .

پاسخ:
خیلی هم عالی. واقعا خوشحالم که لذت بردید. 

نگو رویا من کلی کتاب نصفه دارم. 

خونه تکونی خاصی هم نداریم. شاید یه ذره کابینت ها رو بالا و پایین کنم! 

قربونت عزیزم. همچنین. 

سلام من که هیچی سبز نکردم همیشه می‌خریم.دلم میخواد ی برنامه خوب واسع سال جدید بریزم که هنوز چیزی به ذهنم نمیرسه

پاسخ:
سلام.

من اینجا هم یکی دوبار خریدم ولی کلا از سبز کردن سبزه خوشم میاد. حس خوبی بهم میده :) 

برای سال جدید؟ یا برای سال تحویل؟

منم میخوام سبزه سبز کنم اما نمیدونم چی؟

شاهی که دردسره به نظرم

اصفهان ماشک درست میکردیم قشنگ میشد

اما الان میگم خوبه گندم درست کنم. نمیدونم تو کرج ماشک هست یا نه

 

غیبتهاتون مستدام🤣🤣

پس اونا هم میگن حرم

 

راندمان کار پایین بد رو اعصابه ها

 

پاسخ:
من الان عدس و دال عدس گذاشتم!! 
به جناب یار میگم میخوام دال عدس سبز کنم میگه اون قرمز میشه سبز نمیشه :)))

من خودم گندم رو از همه چی بیشتر دوست دارم! ولی اینجا گندمی که سبز بشه راحت پیدا نمیشه! 

قربونت عزیزم :))


خیلی:|
۱۱ اسفند ۰۲ ، ۱۲:۲۹ ربولی حسن کور

سلام 

پیشاپیش سال نوتون مبارک

فکر میکردم دیگه اونجا اون قدر ایرانی دیدن که حواسشون به نوروز هم باشه!

ما که هنوز سبزه سبز نکردیم شاید هم نهایتا امسال سبزه آماده بخریم.

احتمالا واژه حرم را از سریال‌های ترکی یاد گرفتن اما جالب بود!

پاسخ:
سلام.

ممنونم. همچنین :)

بله حواسشون به نوروز هست و خیلی ها در مورد سال نوی ایرانی میدوند و معمولا هم نخست وزیر تبریک میگه!


آره احتمالا از سریال های ترکی یاد گرفتن.

چه جالب که حوصله اتون می‌کشه خودتون سبزه رو سبز کنید :) 

 

ایشالا امسال یه سبزه پرپشت دربیاد :)))

پاسخ:
کامنتتون واسم جالب بود!! آخه مگه همچین چیزی حوصله می خواد؟!! 

ایشالله. یکسال فقط سبزه هام خوب شدن اینجا! برخلاف ایران که همیشه خوب میشدن! 


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی