غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

رمضان -1397

چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۵ ب.ظ

شنبه که رفتم دکتر کاملا انتظار داشتم وقتی میپرسم میتونم روزه بگیرم بگه نه! برای همین خیلی تو ذوقم نخورد!


رمضان 5 سال پیش هم نتونسته بودم روزه بگیرم ولی حس اون موقع ام کجا و حس الانم کجا؟


هیچ اثری از معنویت درونم دیده نمیشه و این مساله یک شبه اتفاق نیافتاده و ذره ذره به اینجا رسیدم؛ الانم از وضعیتم شکایتی ندارم فقط می نویسم که بدونم چه روندی رو دارم طی میکنم نگران آینده هستم و نیستم، هستم چون نادانی نسبت به هر موضوعی استرس آور هست و نیستم چون توی این سالها شاید از میزان ذکرهام کم شد، شاید دیگه دعای عربی خوندن موجب آرامشم نشد، ولی نیرویی درونم شکل گرفت که شاید بشه بهش گفت توکل، اینکه کمتر ناله کنم و کمتر منتظر معجزه های عجیب و قریب باشم، بیشتر به تلاش خودم تکیه کنم و نتیجه اصلا واسم مهم نباشه چون که توی همه اتفاقای ظاهرا بد هم میشه درس گرفت؛ میشه تجربه کسب کرد و میشه بزرگ شد. 


ولی هیچ کدوم از اینها دلیل نمیشه، که نخوام موقع افطار و سحر یا هر موقع که حال دلتون خوب بود واسم دعا کنید.


۹۷/۰۲/۲۶
صبا ..

رمضان

نظرات  (۱۰)

وووی چقدر کامنتت خووووب بود، مرسی صبا جووونم ....الان تو جاده ایم به سمت اصفهان
پاسخ:
سفرتون به سلامت عزیزم. 

امیدوارم بهتون خوش بگذره.

راستی "قلات" یه روستا هست شبیه ابیانه :)

توی شهر هم "نارنجستان قوام" و کنارش موزه "زینت الملوک" و همون طرفا "مسجد نصیرالملک" رو توصیه میکنم  اگه قبلا نرفتین. البته مسجد نصیرالملک رو بهتره صبح زود بروید و نشد هم قبل از ظهر  ولی عصر اصلا جذاب نیست و رنگی رنگی ش معلوم نمیشه. 
سلام
صبا جون ما انشاالله شنبه تا چهارشنبه صبح شیراز هستیم.حقیقتا خیلی یه دفعه ای به این مسافرت و همسفری دعوت شدیم. دیگه با همه ی این اوصاف باید بیاییم و ببینیم اونجا چه کاره ایم و چه جوری برامون پیش میاد.... مرسی عزیزم، نمیخواد خودت را زحمت بندازید و برام بپرسی، حالا که دیگه اومدنی شدیم میآییم اونجا و با توجه به شرایط برنامه ریزی میکنیم.....
بیرون از شیراز میتونی برام فهرست وار بگی کجاها بریم؟ ببین فقط فهرست وار چون ما چند باری اومدیم شیراز و تقریبا با یه سری جاها آشنایی داریم اما مثلا سپیدان تاحالا نرفتیم که انشااله امسال بتونیم برویم
پاسخ:
سلام عزیزم.

مسافرته نطلبیده مراده :))

از شیراز که به سمت سپیدان راه بیافتین خیلی جاها میشه رفت.

اول از همه "قلات" هست که کمتر از 20 کیلومتر با خروجی شیراز فاصله داره. دو-سه تا آبشار کوچولو هم داره و رودخونه ش باصفاس و کلا فضاش خیلی قشنگه. عکساش رو تو اینستای من و خواهرم دیدی. پر از باغ رستوران هم هست.

سمت راست جاده، روبروی فرعی قلات میره به سمت بیضاء که اون 25 کیلومتر از سرجاده اصلی فاصله داره ولی جاهای گردشگری قشنگی داره مثل "حسین آباد سراب" و "آبشار غوره دان" و ... از همین جاده میشه رفت "بهشت گمشده" که واقعا قشنگه و همیشه شلوغه و ولی الان فکر کنم که خلوت باشه!

حالا دوباره بیا تو جاده سپیدان. 5 کیلومتر نرسیده به سپیدان سمت راست جاده فرعی هست به سمت "شش پیر" همون اول یه سری رودخونه و باغ و ... هست که قشنگ و باصفاست همین جاده فرعی رو ادامه بدی میره به سمت روستای "کهکران" و "تنگ گمبیل" اینجاها هم خیلی خیلی قشنگن.

دوباره برگرد تو جاده اصلی :)  از سپیدان که رد بشی کمتر از 5 کیلومتر تفریحگاهی هست با اسم "چله گاه" آبشار کوچولوی قشنگی داره و کلا جاش خوبه.

مسیر قبلی رو ادامه بدی میرسی به "تنگ تیزاب" اونجا هم قشنگه و حجم آب اون منطقه به نسبت زیاد هست. از همین جاده میره به سمت یاسوج. خواستین یاسوج برید هم بگو اطلاعات بدم.

آبشار مارگون هم از تو سپیدان دو راهی داره و مشخصه. که اونجا هم بسیار زیباست باغ های دور و برش هم مرتب هست.

شنبه و یکشنبه هم خود شیراز مشکل تفریحی نداره. رستوران ها تا شنبه شب هم موسیقی زنده و ... دارند.

شماره م هم واست میگذارم اگر هر کار و کمکی لازم داشتی ما هستیم. اگر قابل هم میدونید ببینیمتون. 
سلام، صبا جان هفته دیگه از اول هفته داریم میاییم شیراز😌پیشنهاد خاصی داری برای رفتن، بهم بگو مرسیییییی
پاسخ:
سلام عزیزم.

قدمتون بر چشم ما و مردم شیراز.

شیراز همه جاش خوبه عزیزم.  فقط چند تا نکته رو باید لحاظ کنی. الان هوا خیلی گرمه و اینکه من نمیدونم تو ایام شهادت و رحلت و ... موزه ها و باغ های شیراز از جمله حافظیه و سعدیه و ...  باز باشه. 

و البته رستوران ها هم که همه برنامه موزیک و موسیقی زنده دارن تو این ایام ندارن. می مونه چند تا پارک معمولی که اونم چون هوا گرمه از ساعت 6-7 عصر میشه استفاده کرد. 

بازار وکیل و سایر بازارها و مجتمع های خرید که اصلا مجوز ندارن باز باشن تو این ایام. 

حالا نمیدونم امسال که این همه تعطیلی و شب قدر و ... پشت هم هست اماکن و سایر ارگانها چه برنامه ای دارند!!

کاش دقیق بهم بگی کی میاین تا اگر تونستم یه سری چیزا رو واست بپرسم.
۰۶ خرداد ۹۷ ، ۰۳:۳۰ دخترمعمولی
ایده ای ندارم راجع به این پست. فقط خواستم حاضری بزنم، بگم من هستما!! اینترنت درست و حسابی ندارم، فقط میام می خونم، کامنت نمیذارم.
من که از وقتی پسرمون به دنیا اومده کلا با مستحبات که خداحافظی کردم هیچ، همون نماز واجبمم نگاه می کنم هر جاش که مستحبی کوتاهش می کنم که زودتر این بچه رو تا خودشو هلاک نکرده ورش دارم!! والا!
پاسخ:
عزیزم لطف کردی که حاضری زدی.  شما بی حاضری هم تو قلب ما حاضرید :)

قضیه من ریشه ای تر از این حرفاست، میدونی که :)


چقدر ناراحتم میکنه دیدن آدم‌هایی که منتظر معجزه هستند، البته خودم هم گاهی در وضعیت استیصال به این حالت رسیدم . اما بدترین خیانتی که دین به انسان‌کرده باشد همین انتظار معجزه داشتن است 
پاسخ:
خیلی باهات موافقم :)
۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۲۴ مامانی و سه تا نینی
سلام عزیزمممممم 
بچه ها خوبن عزیزم خداروشکر 
عزیزم درگیر بچه ها هستم
طاعات و عبادات قبول عزیزم❤️💙💜🧡💚🌹
پاسخ:
عزیززم خدا حفظشون کنه، حسابی پر انرژی هستند و شیرین این روزها.

روی ماهشون رو ببوس.

مراقب خودت و بچه ها باش.

التماس دعا.
سلام. برام جالب بود که من هم به مرور زمان مشابه شما حال و هوای معنوی ام تغییر کرده؛ منظورم این است که سعی میکنم اگر دعایی و نمازی میخوانم کیفیت داشته باشد تا کمیت؛ آگاهانه باشد؛ چندسال پیش دعای افتتاح و ابوحمزه را فارغ از اینکه تأکید به عربی خواندن آن میشود و می خوانند!! من به فارسی خواندم و چه لذتی داشت! 
اما نکته دیگر اینکه یکی از پیامهای کسانی که توان روزه گرفتن دارند این است که بحمدالله از «سلامت جسمی» برخوردارند و این جای شکر دارد.
آرزوی سلامتی برایتان دارم.
پاسخ:
سلام.

اول بگم خوشحالم که سر می زنید و نظر می گذارید آن هم بعد از مدت ها سکوت.

اما امان از دین عادتی!!

ممنون از آرزوی خوبتون. امیدوارم محقق بشه به زودی :)
چه جالب. من هم با گذشت زمان روندی مشابه شما طی کرده ام. حال و هوای سال های پیش را ندارم، اما تا حد زیادی به ثبات ذهنی و واقع بینی و داشتن انتظارات معقول از زمین و زمان و واگذاری برخی امور به خدا و امیدواری به پشتیبانی دائمی او، رسیده ام.
من هم التماس دعا دارم صبا جان
پاسخ:
بخشی از این افکار ریشه در سن و سال داره ولی بخش دیگه ش نه! در مورد اون بخش قراره یه روز بنویسم :)

محتاجم به دعا عزیزم :*
۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۰۵ مامانی و سه تا نینی
سلام خانمی التماس دعا 
پاسخ:
سلام مامان خانم گل گلاب <3
چطوری بانو؟

کم پیدایی؟

دلاور مردان کوچ خوبند؟
سلام صبا جون
ان شاء الله وضعیت گوارش ات زودتر خوب بشه. رمضان فقط به روزه گرفتنش نیست. همین که یک ماه آدم بیشتر با خودش و خداش خلوت کنه عالیه. 
من که فقط رو دور تند و بدو بدو ام :( متاسفانه اصلاً نمی فهمم چی شد! 
پاسخ:
سلام عزیزززم
ممنونم از آرزوی خوبت :*

منم همچین رو دور کند نیستم :))

ولی واقعا اون خلوت کردنه مهمترین قسمت و شیرین ترین قسمت ماه رمضونه.

التماس دعا عزیزم.