غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

summer food :)

پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۲۲ ق.ظ

من به گرد و خاک حساسیت دارم و هوا که غبارآلود بشه خارش و عطسه و آبریزش بینی من هم شروع میشه. هفته پیش یه سری گرد و غبار داشتیم و بعدش هر سری من می رفتم دانشگاه کلا خارش داشتم و منم قرص  ضدحساسیت مصرف می کردم. بعد که هوا خوب شد و البته تو بارون بدون چتر هم رفتم عطسه ها کمتر شد و جاش رو داد به سرفه های بسیار پی در پی. الان هم که جو کرونایی هست و اصلا اون همه سرفه کردن مساله جالبی نبود :)  فرداش سرفه ها با تجویزهای مامانم کمتر شد ولی عطسه و ابریزش بینی دوباره برگشت. روز سوم که قشنگ سرماخوردگی کامل بود با بی حالی و حتی تب. دیگه پاشدم رفتم کلینیک دانشگاه گفتم اولین نوبت رو بده. یک ساعت بعد بهم وقت داد  گلوم و گوشم رو معاینه کرد گفت خوب خوبی . سرماخورگی ساده هست و کرونا هم نداری و نگران نباش :)) گفتم برای خودم نیومده بودم اومده بودم اثبات کنم کرونا ندارم :))  امروز موندم خونه که سرماخوردگی خوب بشه و بشه از حساسیت مجزاش کرد. 

 

 

چند روز پیشا بعد از هزارتا ریویو خوندن و گشتن دنبال برند مورد نظر یه چیزی رو سفارش دادم. فرداش برام ایمیل اومد که ببخشید الان تو انبار استرالیا نداریمش و ۷ -۱۴ روز کاری طول میکشه تا به دستت برسه. هنوز می خوایش؟ میخوایی با یه چیز دیگه عوض کنی؟ ما می تونیم کمکت کنیم و ... منم چون کلی سرچ کرده بودم تا اون رو سفارش بدم گفتم همونو می خوام و منتظر می مونم. من دوشنبه سفارش داده بودم. دوشنبه اینجا تعطیل رسمی بود. جمعه صبح هنوز تو اتوبوس بودم که برم دانشگاه برام ایمیل اومد که سفارش شما تحویل داده شد!! 

 

از متیو یه سوال می پرسم یه چیزی رو تو یه کتابی بهم نشون میده میگه بر اساس این باید باشه. میگم تو کدوم کتاب هست؟ میگه the yellow one :))   ذهن من ترجمه میکنه کتاب زردو  :))  یعنی لهجه شیرازی در ترجمه هم رسوخ کرده.

 

 

هوا گرم بود خیلی و اومدم برای شام آبدوغ خیار درست کنم. جاناتان و جنی فقط بودن و اونا هم میخواستن سالاد بخورن. جلوی جاناتان همه کاراش رو کردم و توضیح دادم که این یه summer food  آسون هست  و وقتی پونه ریختم توش و در مورد طب سنتی مون هم توضیح دادم و جاناتان گفت عکس عطاری هاتون رو جنی بهم نشون داده و خیلی جالبه که این جور چیزا رو دارید و ... بعدش هم با هم شام خوردیم و اونا هم از آبدوغ خیار خوردن و کلی از summer food ایرانی خوششون اومد :)

 

شنبه بود و یه روز خیلی گرم. سوار اتوبوس بودم چند ایستگاه بعدتر دو تا پسر سوار اتوبوس شدن با دو تا تخته موج سواری بسیار بزرگ که تا سقف اتوبوس می رسید. به این فکر کردم که اگر به بچه های ایرانی اینجا (اونایی که تو ایران هستند بماند) بگین بیایید بریم موج سواری , هزار تا دلیل میارن که شاید اولیش نداشتن ماشین باشه که سخته و نمیشه و ... 

 

الان که هوا گرم هست (البته امروز سرد هستا) تعداد پاپتی ها خیلی زیادتره :)) اون روز تو اتوبوس بودم. یه دختره از یه ایستگاهی که نزدیکش استخر هست سوار شد. کفش و دمپایی و ... که نداشت. مایو تنش بود (زحمت کشیده بود مایوش یه تکه و حتی پاچه دار بود) عینک شناش رو سرش بود و حوله ش رو شونه ش. یعنی قشنگ از تو آب در اومده بود, اومده بود سوار اتوبوس شده بود :)  یه همچین مردم راحتی هستند. 

 

بچه ها تو مدرسه با کارت دانش آموزی شون می تونند از بوفه خرید کنند. والدینشون کارت رو شارژ میکنند و خرید بدون پول مستقیم انجام میشه.

 

اون روز دنی ساعت ۶ داشت ناهار میخورد. یه کم وایسادم باهاش حرف زدم باید همین روزا تزش رو سابمیت کنه و قبلا خیلی استرس داشت ولی الان بهتره. بعد یهو شروع کرد به بحث علمی که تو نظری برای فلان چیز نداری. من اینجوری بودم :|  یعنی انگار از جایی که ذهنش درگیر بود شروع کرد حرف زدن و من دقیقا نمی فهمیدم چیکار می خواد بکنه و چرا. یه چیزای کلی فهمیدم بهش گفتم تا حالا از فلان نرم افزار استفاده کردی گفت نه. گفتم من دقیقا نمی دونم تو میخوای چیکار کنی ولی توصیه میکنم فقط یک ساعت و نه بیشتر وقت بگذاری رو اون نرم افزار شاید کمکت کرد. بعد ۳-۴ روز بعد فهمیدم کلی نتیجه های خوب گرفته از نرم افزاره. خوشحال شدم چرند بهش نگفته بودم :)

 

 

۹۸/۱۱/۱۷

نظرات  (۱۲)

حس آدم های اونجا نسبت به این آدمهای راحت مثل همون خانمی که از استخر اومده چیه؟ مثلا به نظرشون بی کلاسن ؟ یا اینکه اصلا حسشون به پوشش دیگرون ربطی نداره؟

پاسخ:
راستش بیشتر از ۵۰٪ مردم اینجا در حالت عادی و استخر نرفته تیپ شون شبیه همون دختر هست. حالا یه دمپایی انگشتی بیشتر از اون می پوشند و حوله و عینک شنا ندارن :)

مثلا استاد من که یه آدم تقریبا معروف هست. کل تابستون با شلوارک و  دمپایی انگشتی هست. تازه میری تو اتاقش دمپایی هم نداره :)) 

اینجا کلا اینکه شما در مورد پوشش من چه فکری میکنی هیچ اهمیتی نداره و مثلا اگر از دید تو من بی کلاسم مشکل خودت هست :))

۲۰ بهمن ۹۸ ، ۰۷:۳۳ محبوب حبیب

من هنوز تو کف اون دخترم بدون کفش و دمپایی با لباس مایو و حوله تو اتوبوس! 

پاسخ:
یه روز باید بیام از تیپ های آدمها بگم تا از تعجبت کم بشه :))


جالبه اونجا گرم و اینجا نسبتا سرد، یادمه میامی که تو تابستون رفته بودیم از این صحنه ها زیاد اونجا میدیدم، درصمن من عاشق ابدوغ خیار هستم، نوش جونت. 

پاسخ:
اینجا الان سیل هست :(

بعد من از خودم توقع دارم فصل ها رو قاطی نکنم. اینجا کلا هوا قاطی هست :|  فقط می دونم برف نمیاد.

شهرهای ساحلی فکر کنم تقریبا همگی همین جوری باشن.

ممنونم. انشالله وقتی تابستون شد اونجا شما هم درست کنید و نوش جان کنید. 

سلام. خدا را شکر که سرماخوردگی ات ساده بوده و امیدوارم زود خوب بشی :*

من همش نگرانتم با این حجم ارتباطی که با چینی ها داری

کتاب زردو :)))))

آفرین آب دوغ خیار درست کردی :)) من تا حالا درست نکرده ام :)))

دیگه راحتی هم حدی داره به نظرم :) ولی ماشالا چقدر راحت میگیرند اینجوری زندگی بهتر و خوشحالتر میگذره

باریکلا چه حس خوبی داری نسبت به مساله، که پیشنهادت موثر بود

پاسخ:
سلام دوست جونم.

ممنون عزیزم.من ایران که سرما می خوردم ۳ روزه خوب میشدم ولی اینجا :( 

به نظر من یه ذره متعادل تر شاید بهتر باشه. این حد از راحتی شلختگی میاره.

من فقط خوشحال شدم که با اینکه از حرفاش تقریبا چیزی نفهمیدم ولی خب چرت و پرت هم بهش نگفتم. 

مخلفات کامل همین هایی که خودت نوشتی، آخه بعضی ها شنیدن آبدوغ خیار غذای راحتیه، فقط آبدوغ و خیار و نعنا میریزند، آهان راستی ما داشته باشیم سبزی خوردن هم ریز میکنیم داخلش:)

پاسخ:
اون که میشه ماست خیار رقیق😃

ما هم سبزی خوردن میریزیم ولی من اینجا صدسالی یه بار سبزی میخرم و اصولا ندارم!

وقتی از ابدوغ خیارو گرما و شنا وسط سرمای اینجا  میگی  ادم هوس بستنی و کولر میکنه اخه من به دلیل سرماخوردگیهای خیلی ناجورم و البته الرژی شدیدم فقط تابستونا میتونم بستنی بخورم ...اونجا چه نونی داخلش میریزین  ما معمولا نون خشک محلی داخل ابدوغ خیار میریزیم ...دختر استخریو جالبه ها قشنگ ترین قسمت لهجه تون این صدای اخرشه رفته بودیم شیراز کیف کردم اقاهه ادرس بهمون میداد میگفت از این خیابونو که ماشینو رفت ..

پاسخ:
اخی دلتون نکشه، اینجا فقط یه روزهایی خیلی گرمه، اگر بخواد مثل ایران ۴-۵ ماه گرم بشه، داغوون میشیم.
الان مثلا اینقدر باد و بارونی هست که فقط آش رشته می چسبه😋

من بیشتر نون لبنانی مصرف میکنم. شبیه نون لواش هست.

لطف دارید شما به لهجه ی شیرازی ها:)


نه دیگه مبشه دوغ. بعد مزه‌شم کلا فرق داره. 

پاسخ:
اهان.
ولی منو به فکر انداختی ماست آب گرفته درست کنم اینجا.

مرسی.

اره روش آب میریزیم. 

ای بابا پس بنده‌ خداها خیلی اسیر شده‌ن.

:))))) 

 

 

پاسخ:
خب وقتی آب بریزی ماست چکیده دوباره نمیشه همون ماست معمولی ایا؟

خیلی چون ترم یک ماه دیگه شروع میشه، بعد احتمالا این ممنوعیت هم ادامه پیدا میکنه و کلی دردسر شده خلاصه.
۱۸ بهمن ۹۸ ، ۱۰:۱۸ ام اسی خوشبخت

موج سواری که هیچی! ما واسه استخر معمولی رفتنم باید ماشین شخصی داشته باشیم :)) حالا که فکر میکنم, واقعا چقدر ما سخت میگیریم! چرا؟!

 

نتیجه میگیریم خدا شما رو سر راه دنی قرار داده که مسیر درست رو نشونش بدید, هیچ گذری بی حکمت نیست ;)

پاسخ:
یکی از دوستام میگه زشته مامان و بابام بیان، بهشون بگم باید با اتوبوس و قطار بریم این ور و اون ور!! پس تا ماشین ندارم نیان!!

امیدوارم در نهایت نتیجه بگیره. خیلی کلید اسراری نکنیم یه مکالمه قبل از دستشویی رو :))

آبدوغ خیار من کشمششو دوست ندارم. ولی ما گل‌محمدی هم توش میریزیم، ادویه‌مون کاکوتی هم توش داره. و ماست چکیده میزنیم، نه ماست معمولی. حیف که اینجا زمستونه D: 

 

این کارت دانش آموزی چه خوبه. ولی خب مثلاً با کارت بانکی که برا بچه بگیری چه فرقی داره؟ 

 

این کرونا رو خیلی شلوغ کردن. همه‌ش تقصیر WHO ئه. :))))) والا با این کاراش! انشالله زودتر خوب بشی. من خودمم همیشه تو تابستونا سرما میخورم، البته از دست کولر! 

 

میتونم تصور کنم ازش آب می‌چکیده موقع سوار شدن :)))) ولی تو این هوای گرم کیف میده اینجوری سوار اتوبوس شی 

 

بلدی بابا، خودتو دست کم نگیر. الکی نبوده که اومده سراغ تو و ازت سوال پرسیده. ؛) 

 

پاسخ:
کاکوتی نمی دونم چیه! شایدم ما با یه اسم دیگه استفاده میکنیم. سرچ هم کردم و دیدمش ولی خب نمی شناسمش :)

ماست چکیده میریزین بعد آب هم می ریزین یا ... ؟

خب با کارت بانکی بچه می تونه هر فروشگاهی خرید کنه ولی کارت دانش آموزی فقط از فروشگاه مدرسه و البته فکر کنم بشه چک کرد چی خریده مطمین نیستم اینو!

اینجا کرونا خیلی شلوغه. بخاطر اینکه اینجا چینی خیلی زیاده و الان هم تا ۱۴ فوریه مرزها به روشون بسته هست. خب یه عالم دانشجو و کارمند و .... که برای سال نو رفته بودن چین حالا نمی تونند وارد استرالیا بشن و هی هر روز اطلاعیه و ... داریم.

من اینجا در تمام فصول سال سرما خوردم. البته الان تابستونه و اون هفته داشتیم هلاک می شدیم ولی الان اگر سیل نبرتمون شانس آوردیم. حالا خوبه خیر سرم از یک هفته قبلش داشتم ویتامین سی و زینک می خوردم این شدم و گرنه که خود کرونا رو گرفته بودم :)) 

حالا اینقدر از این دختر استخریو هی تعریف کنید که رفتم استخر همونجوری بیام سوار اتوبوس بشم. البته واسه من که لباس شنام از بقیه لباسام پوشیده تره خیلی مساله خاصی نیست :) 

نیومده بود سراغم خوو :) من داشتم می رفتم سرویس دیدم داره یه وعده سنگین میخوره وایسادام پرسیدم چه خبر از کارات که اونم بحث رو علمی کرد :)


اب دوغ خیارتو رو فقط باپیازباید خورد😂😂😂

چه نرم افزاری عایا؟😎

 

پاسخ:
من با پیاز خام رابطه خوبی ندارم. فقط کنار آبگوشت و کباب پیاز خام شاید بخورم.  ولی هر چقدر دلت بخواد با پیاز داغ رابطه م خوبه :)

weka

واااای الان دنی چقدر حال کرده:)) خدایا برا من و البته این صبامون هم از این اتفاق ها بفرست، زیاد بفرست:))

کتاب زردو خخخ

ابدوغ خیار را با مخلفات کامل دوست دارم، فقط آبدوغ و خیار خالی حال نمیده:)) امیدوارم برا جنی و جاناتان ورژن پرمخلفات را گذاشته باشی:)

خخخ مایو و حوله تو اتوبوس:)) چقدر خوبه من هم استعداد اینهمه راحت طلبی را بدجور دااااارم:)))

پاسخ:
هم قبلا فرستاده هم بعدا می فرسته نگرانش نباش :)

مخلفات کامل کدومه آیا؟ من ماست و خیار و گردو و کشمش و نون و نعنا یا پونه می ریزم.

دیگه نه اون حد راحت تو رو خدددا :))