غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

کرونا سر میشه :)

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۴۵ ق.ظ

خیلی وقت هست ننوشتم. 

 

زمان با سرعت در حال حرکت هست. امروز آخرین روز تعطیلات ایستر هست. یک زمانی کلی وقت گذاشته بودیم و برای این تعطیلات برنامه ریزی کرده بودیم! کارهایی که ولی این مدت انجام دادم شنبه رفتم خونه نون و با هم ناهار خوردیم. اینقدر بهم خوش گذشت و حالم رو خوب کرد که خودم باورم نمی شد :) برگشتن هم پیاده اومدم و کلی عکس خوشکل گرفتم. دیشب هم مهرسا اومد و گلدوناش رو برد و یک نیم ساعتی هم موندن و گپ زدیم. البته شنبه جنی هم یه سر اومد خونه و اون منو تا خونه نون رسوند :) 

 

عصرها همچنان برای دویدن بیرون میرم. تا حالا یک روز هم نشده نرم. حتی روزهای بارونی هم با چتر رفتم و قدم زدم. ولی روزها کوتاه شده حسابی  و زود تاریک میشه و هوا هم داره کم کم سرد میشه و البته فکر کنم لازم هست من ساعت کاریم رو کمی بیشتر کنم و البته کم کم زمزمه هایی از ریلکس کردن قوانین قرنطینه داره شنیده میشه. 

 

خیلی حرف برای نوشتن داشتما!!

 این مدت که کرونا اومده کلی واسونک شیرازی واسش درست کردن عنوان این نوشته برگرفته از بخشی از یک واسونک هست که میگه : کرونا سر میشه و شادی ها بیشتر میشه.  من از اول کرونا به این مساله باور داشتم ولی خب نمیشه هم چشم روی آسیب های  جدی که کرونا به جان و مال خیلی ها زد, بست. ولی خب احتمال شکوفایی های بسیاری بعد از این دوره وجود داره. خیلی مفاهیم اقتصادی و علمی تو این دوره به چالش کشیده شده که میتونه شروع حرکت های جدیدی باشه که شاید منافع عده بیشتری از انسان ها رو در بر بگیره و البته این قرنطینه و کم شدن کار خیلی ها و یا حتی بیکار شدنشون احتمالا باعث شکل گیری ایده های جدید بسیاری شده. خلاصه که من حس میکنم بعدها از دوران کرونا و بعد از اون به شکل پررنگی در تاریخ یاد میشه و البته نه به عنوان نقطه افول که به عنوان نقطه عطف. 

 

 

۹۹/۰۱/۲۵

نظرات  (۷)

جالب بود. با این نقطه عطف خیلی موافقم. نقطه عطف ها معمولا دردناکند. من میگم سال ۲۰۲۰ در کتابهای همه علوم خواهد آمد از اقتصاد و پزشکی و روانشناسی و جامعه شناسی و حتی فناوری اطلاعات! تقریبا تمامی اطرافیان من به جد حداقل یک روزی از این ایام به مرگشون عمیقا فکر کردند و زندگی شون رو مرور کردند.... من هنوز این هم خواری بشر رو در برابر یک ویروس نمی تونم باور کنم.... استرستون رو درک می کنم. من هم که استرس دارم مثل مردها میرم توی غار تنهایی خودم!... من هم فکر می کنم کرونا میره و بازارها رونق خواهند گرفت. مردم در یک دروه فشرده تر خریدهای مونده شون رو انجام میدن وقضای مسافرت هاشون رو بجا میارن و ....

پاسخ:
دقیقا همین طوره. من برای خودم وقتی یه چیزی خیلی دردناکه مدام تکرار میکنم داری بزرگ میشی و بزرگ شدن دردناکه :)

ولی واقعیتش این هست که این مساله قبلتر توسط یه عده تذکر داده شده بود که ما باید نگران پندمی بعدی باشیم. اونقدرها هم دور از ذهن نبوده چنین شرایطی. دنیا خودش رو زده بود به کوچه علی چپ که مچش گرفته شد. 

آخه استرس خالی نیست. باید یه خروجی داشته باشم و واسه همین ساکت میشم.

اتفاقا دیروز داشتم می خوندم که اینجا تا پایان ۲۰۲۰ به مسافرت خارجی فکر نکنید. بجاش برای کمک به صنعت توریست برنامه ریزی کنید واسه مسافرتهای داخلی و یه جورایی داشت همین حرف شما رو می زد که  به صورت فشرده می تونید قضای سفرهاتون رو بجا بیارید :) 

میفهممت صبا جون، من هم همینطورم نوشتنم نمیاد البته موقع استرس خوندنم خیلی زیاد میاد. 

عزیزم امیدوارم کارهایت خیلی خوب بیفته روی غلطک و پیشرفت

پاسخ:
چند مدل استرس دارم من.  یه موقع هایی که میخوام از یه واقعیتی فرار کنم خوندنم زیاد میاد.  الان نمی خوام فرار کنم ولی انرژی م اینقدر زیاد نیست که بتونم  چند تا کار رو با هم بکنم و کلا میشم سینگل تسک و ساکت میشم. 

میفهممت صبا جون، من هم همینطورم نوشتنم نمیاد البته موقع استرس خوندنم خیلی زیاد میاد. 

عزیزم امیدوارم کارهایت خیلی خوب بیفته روی غلطک و پیشرفت

مرسی برا واسونک ها:)

قبول نیست خیلی پستت کوتاه بود:( 

بیا پست پر و پیمون بذار، من  دوست دارم کامنت حسابی بذارم اما انصافا این پست کامنتم نمیآد!

پاسخ:
خواهش میکنم گلم:*

شما بی کامنت هم عزیزی :)

استرس دارم بخاطر روند پیشرفت کارم و اصولا وقتی استرس دارم نوشتنم نمیاد. اینا رو هم زوری نوشتم :|

واسونک چه بامزه بود!

 

منم فکر میکنم که نقطه‌ی مهم و به شدت تغییردهنده‌ایه این بحران کرونا. باگ‌های سیستم‌های درمانی، سیاسی، فرهنگی دراومده. این غرور بیش از حدمون هم سر این که فکر میکردیم سوار طبیعتیم و جهان رو تسخیر کردیم شکست که اتفاق خوبیه. علم‌پرستان هم یه ضربه ی شدید خوردن. علم پرستی همونقدر خطرناکه که دین‌پرستی. 

فکر میکنم از دیدگاه تاریخی حرفت درست باشه و این بشه نقطه عطف. از دیدگاه شخصی و فردی صدالبته که نقطه عطف نیست و نقطه‌ی سوگ و از دست دادن‌های خیلی دردناکیه...

پاسخ:
اصفهانی هام یه چیزهای مشابهی باید داشته باشند. درسته؟


درست میگی از دیدگاه فردی نقطه عطف نیست جدای از اینکه خیلی ها عزیزانشون رو از دست دادن, همین قرنطینه کلی مشکلات روانی برای همه به ارمغان آورده که واقعا دردناک هست. 

تاریخ هیچوقت از دلهایی که خون شد نمی نویسه متاسفانه! حداکثر ابراز احساساتش این هست که مردم روزهای سختی رو سپری میکردن :| 

واسونک :) نشنیده بودم :))

چه خوبه که به شکل نقطعه عطف می بینی اش. من نمیتونم فقط عطف ببینمش، به نظرم افول هم میاد

پاسخ:
باید یه برچسب فرهنگ شیرازی اضافه کنم آیتم های مختلف فرهنگ شیرازی رو آموزش بدم :)) 

قطعا این دوره قربانی های زیادی داره و به شدت ناراحت کننده هست. قشر آسیب پذیر جوامع بسیاری از بعد اقتصادی کمرشون خم شده و اینا نقطه عطف نیست قطعا.

 ولی من به شکل باگ بهش نگاه میکنم. وقتی می فهمی سیستمت باگ داره و چقدر هم تا حالا بهت خسارت زده وقت عزاداری برای خسارات نیست باید باگ رو برای از این به بعد رفع کرد و جلوی ضرر رو  برای آینده گرفت. 

واسونک چیه؟

 

آده سر میشه ولی نمیدونم هیچ وقت به زندگی قبل از کرونا برمیگردیم یا نه. من هیجان زده‌ام ببینم چه چیزایی تغییر میکنه برای همیشه. 

پاسخ:
این نظر ویکی پدیا در مورد واسونک :)

ولی کلا تو استان فارس رسم هست که تو عروسی و مراسم های شادی یک سری ترانه های فولکور معمولا به صورت دسته جمعی خونده میشه و باهاش کل می کشند. در واقع یک نفر خواننده مرکزی هست و بقیه یه قسمت هایی رو گروهی جواب می دن. یعنی جوابی واستانده می شود. بخاطر همین بهش میگن واسونک :) و اصلا قسمت بسیار شاد عروسی ها این قسمت هست :)  الان هم که فانتزی شده همه چیز, تالارهای پر فیس و افاده خودشون گروه موسیقی سنتی دارن که دف می زنند و این قسمت واسونک خوانی رو اجرا میکنند. 

نمونه های کرونایی واسونک : یک  و دو 

یا این آهنگ گروه رستاک برگرفته از همین ترانه های فولکور هست و اگر سرچ کنی نمونه های سنتی ترش هم می تونی بشنوی. 


به نظر من قرار نیست برگردیم به زندگی قبل از کرونا. قطعا خیلی چیزا تغییر اساسی میکنه. اره منم واسش هیجان زده ام :)