غار تنهایی من

اینجا غار تنهایی من است و از افکار و احساساتم می نویسم.

آدرس وبلاگ قبلی ام:

gharetanhaei.persianblog.ir

بایگانی
آخرین مطالب

سال تحویل ۱۴۰۰ :)

يكشنبه, ۱ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳ ب.ظ

سلام. سال نو بر همگی مبارک باشه :) 

 

این شعر زیبا تقدیم به شما دوستان خوبم :

 

 

نوروز بمانید که ایّام شمایید
آغاز شمایید و سرانجام شمایید

آن صبح نخستین بهاری که ز شادی
می آورد از چلچله پیغام، شمایید

آن دشت طراوت زده آن جنگل هشیار
آن گنبد گردننده ی آرام شمایید

خورشید گر از بام فلک عشق فشاند
خورشید شما، عشق شما، بام شمایید

نوروز کهنسال کجا غیر شما بود؟
اسطوره ی جمشید و جم و جام شمایید

عشق از نفس گرم شما تازه کند جان
افسانه ی بهرام و گل اندام شمایید

هم آینه ی مهر و هم آتشکده ی عشق
هم صاعقه ی خشم ِ بهنگام شمایید

امروز اگر می چمد ابلیس، غمی نیست
در فنّ کمین حوصله ی دام شمایید

گیرم که سحر رفته و شب دور و دراز است
در کوچه ی خاموش زمان، گام شمایید

ایّام ز دیدار شمایند مبارک
نوروز بمانید که ایّام شمایید

 

"پیرایه یغمایی"

 

 

ما از چند هفته پیش برنامه ریزی کرده بودیم برای سال تحویل بریم یه سفر سه روزه و همه کارهامون هم نهایی کرده بودیم (از خونه گرفتن تا خرید مواد غذایی) و هر کسی هم که ازمون پرسیده بود (ایرانی و غیرایرانی) که برنامه تون واسه سال نو چی هست ما شبیه انسان های تازه به دوران رسیده ی مسافرت نرفته که از خودمتشکر هستند وبه نظم و برنامه ریزی شون می بالند با یه حالت فخرفروشانه ای گفتیم بودیم میخوایم بریم مسافرت :)) 

سفرمون از جمعه صبح بود تا یکشنبه عصر. 

می دونستیم که هوا این آخر هفته به شدت بارونی هست. کاملا آمادگی تو خونه موندن رو داشتیم. ولی پنج شنبه برای روز شنبه هشدار سیل دادن و ما هم اینقدر بحث کردیم و زوایای مختلف تصمیم مون رو بررسی کردیم که ساعت ۶ عصر پنج شنبه اعلام کردیم سفر کنسل. خب داستان همین جا تموم نشد. جمعه تا عصر هوا نه تنها بارونی نبود که نیمه ابری هم بود و این شد شروع حاشیه های بسیار زیادی !! خب حاشیه ها رو هم به هر ترتیبی بود جمع کردیم و قرار شد شنبه خونه یکی از دوستان از ظهر جمع بشیم و قضای سفرمون رو بجا بیاریم که چنین کردیم و اصلا نگذاشتیم بهمون بد بگذره و وسط اون همه بارون شدید هی دوباره پیروزمندانه و مغرورانه می گفتیم خوب شد سفر نرفتیما :)) و این چنین بود که از ساعت ۸.۳۷ شنبه شب ۲۰ مارچ وارد سال ۱۴۰۰ شدیم به وقت سیدنی. 

 

کنسل شدن سفرمون مزایای زیادی داشت  که مهمتریناش برای من این بود که من وقت کردم شیرینی درست کنم :) اهدافم رو مکتوب کردم بالاخره و یه نیمچه خونه تکونی انجام دادم. 

 

به امید سالی پر از سلامتی برای همه. 

برای بقیه چیزها میشه تلاش و برنامه ریزی کرد ولی برای سلامتی به سختی میشه این کار رو کرد. 

 

شاد باشید. 

اول فروردین ۱۴۰۰ - سیدنی. 

۰۰/۰۱/۰۱

نظرات  (۱۰)

سلام صبا جان، چه شعر قشنگی، سال خوبی برات آرزو دارم. 

چقدر با کنسل کردن سفر کارهای زیادی انجام دادی.. آفرین به شیرینی پزی ات...

چه جوری این همه کار در یکی دو روز انجام شد؟ من ده روزه دارم خونه تکونی میکنم تازه به نیمه راه رسیدم :))

پاسخ:
سلام حورا جون.

ممنون عزیزم. همچنین باشه برای شما.

لطف داری عزیزم.

بستگی به تعریفت از خونه تکونی داره😄 اونی رو که من بهش میگم خونه تکونی احتمالا شما هر روز انجام میدین🙂 هیچ اسمی هم واسش ندارید😃

سلام سلام سلام

سال نو مبارک از نوع شمسی😍😘😍😘

سالی نیکو خوش وشادوپراز موفقیت داشته باشی

میبوسمت از دور به کوری چشم کرونا😂😂

پاسخ:
سلام نفس جان.
ممنون عزیزم.

همچنین باشه برای شما🥰

بوس بک عزیزم😘

سلام سلام صد تا سلام :) سال تو مبارک صد سال به از این سال ها:) 

خوب کردید نرفتید و باز هم خوب کردید نذاشتید بهتون بد بگذره :) 

شیرینی پفکی بدون پفکیت :)))

+صبا جان سالی پر از خوشی و سلامتی و موفقیت داشته باشی

پاسخ:
سلام عزیز دلم:*

ما کلا بهم که می رسیم انفجار انرژی اتفاق می افته😁 دست خودمون نیست، خودش خوش می گذره😃

رطوبت چند روز ۹۵٪ اینا بود. 

ممنون زری جونم. همچنین باشه برای تو و خانواده🙂
۰۳ فروردين ۰۰ ، ۰۹:۳۸ ربولی حسن کور

سلام

سال نو مبارک

توی اخبار که میگفت سیل خیلی ناجور بوده و حتی بعضی از سابرب ها را هم تخلیه کردن

خوشحالم که شما مشکلی نداشتین

پاسخ:
سلام

ممنون.

بله تخلیه کردن. جاهایی که نزدیک سد و ... بودن خونه ها تا سقف زیر آب رفتن. 

ممنون. 

بالاخره بارون بند اومد :) 

سال نو مبارک 

چه خوب شد که خبرای خوب از خودتون دادین به خاطر سیل نگرانتون بودم 

نوش جانتون شیرینی های خوشمزه 

پاسخ:
ممنونم. 

متشکرم مهتاب خانم از اینکه به یادم بودید.

ممنون. جای شما خالی. 

سلام صبا جان، 

سال نو و نوروز مبااارک. امیدوارم امسال بهترین و زیباترین اتفاقات برات رقم بخوره. 

 

خوشحالم که جشنتون به هم نخورد با کنسل شدن سفرتون. اخبار سیدنی رو که شنیدم به یادت بودم خیلی. خوشحالم که مشکلی پیش نیومده براتون.

پاسخ:
سلام عزیزم.

ممنون. همچنین برای شما.

ممنون غزال جان از اینکه به یادم بودی. 

امیدوارم میزان خسارت این سیل و کسانی که آسیب دیدن زیاد نباشه.

سال نو مبارک. خوش گذروندین دیگه به هر صورتی هم باشه خوبه. آفرین اهدافت رو نوشتی. من هنوز ننوشتم. نوشتن اهداف یکی از اهداف ابتدای امسال من باید باشه.

پاسخ:
ممنون عزیزم :)

آره خدا رو شکر. 

من یکی از اهداف شروع سال میلادیم نوشتن اهداف بود :)) بعد از سه ماه محقق شد :| 

سلام صبا جان،
سال نو مبارک، ایشالا که سال خیلی خوبی داشته باشی و به همه ی اهداف مکتوب شده ات برسی :) 

 

 

پاسخ:
سلام سمانه جان.

ممنونم عزیزم لطف داری.

امیدوارم برای شما هم سال بسیار پرباری باشه :) 

اینجا هم هوا بارونیه. میتونی حس کنی تو ایرانی و بخاطر قرنطینه نرفتی مسافرت و دل بقیه رو نسوزونی D: 

 

ولی خداروشکر که بهتون خوش گذشته. شیرینی چی درست میکنی دخترم؟ 

پاسخ:
اینجا ولی هوا سیلی هست و یه سری مناطق تخلیه شد بخاطر سیل :( 

می دونی که یکی از اهداف خلقت من مردم آزاری بوده و از هر فرصتی برای این کار باید استفاده کنم :)) (دیگه ساده ترینش دل سوزوندن هست!!  :))  )

متشکرم :) 

پفک گردویی درست کردم مادر :) ولی اینقدر رطوبت بالاست که به محض اینکه ۳۰ ثانیه از ظرف خارجش کنی نم میکشه :| و پفکیتش رو از دست میده!! 

سال نو تون مبارک :)

 

ان شاءالله که پر از برکت و سلامتی و موفقیت باشه براتون سال جدید :)

پاسخ:
ممنون AE خان 🙂

همچنین برای شما.